Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 303 din 25 iulie 1972  privind organizarea si executarea pazei bunurilor in vederea apararii, intaririi si dezvoltarii avutiei nationale*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 303 din 25 iulie 1972 privind organizarea si executarea pazei bunurilor in vederea apararii, intaririi si dezvoltarii avutiei nationale*)

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 83 din 2 august 1972

*) Acest decret a devenit Legea nr. 54/1972 .


Consiliul de Stat al Repiblicii Socialiste România decreteazã:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Paza bunurilor proprietate socialistã se asigura prin paza proprie a organizaţiilor socialiste sau prin paza militarã, în raport cu importanta şi specificul acestora.
Paza se efectueazã nemijlocit asupra obiectivelor sau asupra oricãror bunuri.
În comune şi sate se organizeazã şi paza obsteasca.
ART. 2
Rãspunderea pentru paza bunurilor pe care organizaţiile socialiste de stat şi cele obşteşti le au în administraţie directa ori în proprietate sau le deţin cu orice titlu revine conducerii acestora. Conducãtorii organizaţiilor socialiste sînt obligaţi sa organizeze paza, sa îndrume, sa controleze şi sa asigure instruirea personalului de paza şi sa introducã mijloace tehnice de paza şi alarmare necesare.
ART. 3
Fiecare persoana trebuie sa acţioneze cu hotãrîre pentru apãrarea avutului obştesc, sa sesizeze organele competente despre orice fapte prin care se aduce atingere proprietãţii socialiste ori personale, iar atunci cînd situaţia impune, sa intervinã direct pentru curmarea unor astfel de fapte.

CAP. 2
Paza proprie a organizaţiilor socialiste

Secţiunea I
Organizarea pazei obiectivelor şi a altor bunuri

ART. 4
Conducerea organizaţiilor socialiste de stat şi a celor obşteşti asigura paza obiectivelor şi a altor bunuri care, datoritã valorii, importantei sau specificului lor, necesita a fi pazite în mod permanent cu personal de paza avînd anume aceasta atribuţie.
Numãrul de posturi şi personalul de paza se stabilesc de conducerea organizaţiilor socialiste, în raport cu necesitãţile unitãţilor.
ART. 5
Paza se organizeazã şi se efectueazã potrivit planului de paza care se aproba de conducãtorul organizaţiei socialiste. La întocmirea planului de paza, precum şi în cazul modificãrii acestuia, conducãtorul organizaţiei socialiste va solicita sprijinul tehnic de specialitate al organului local al Ministerului de Interne.
Prin planul de paza se stabilesc numãrul de posturi şi amplasarea acestora, efectivul şi paznicii, instalaţiile şi mijloacele tehnice de paza şi alarmare necesare, consemnul posturilor, modul de acces în obiective, legatura şi cooperarea cu alte organe de paza. Pentru asigurarea pazei obiectivelor aparţinînd organizaţiilor socialiste grupate pe un teritoriu restrîns şi în raport de obiective, pe baza înţelegerii între acestea, se organizeazã paza în comun.
ART. 6
Obiectivele la care se impune asigurarea pazai inarmate cu arme de foc se stabilesc de organul central sau de comitetul executiv al consiliului popular judeţean sau al municipiului Bucureşti în subordinea cãruia se afla organizaţia socialistã, cu avizul Ministerului de Interne.
ART. 7
Paza şi transportul de valori importante constind în: sume de bani, titluri de credit, cecuri ori alte asemenea, metale şi pietre preţioase, obiecte de ştiinţa, tehnica, cultura şi arta, precum şi al armelor, muniţiilor, materiilor explozive sau radioactive ori al altor materii sau substanţe periculoase, se asigura cu personal de paza inarmat cu arme de foc.
Valorile şi bunurile prevãzute în alineatul precedent, precum şi obiectivele care urmeazã a fi pazite în mod temporar cu personal de paza inarmat cu arme de foc, se stabilesc de conducerea organizaţiei socialiste, cu acordul inspectoratului judeţean sau al municipiului Bucureşti al Ministerului de Interne.
ART. 8
În cazul în care transportul sumelor de bani şi al altor valori nu se face cu mijloace de transport anume destinate, conducãtorii organizaţiilor socialiste vor lua mãsuri pentru ca cei care fac astfel de transporturi sa fie insotiti de o alta persoana din cadrul organizaţiei socialiste sau, cînd situaţia impune, de un paznic.
Cuantumul sumelor de bani şi al altor valori care necesita a fi însoţite se stabileşte de conductarii organizaţiilor socialiste, ţinînd seama de condiţiile în care se efectueazã transportul.
ART. 9
Paza pãdurilor, a oricãror terenuri care constituie fond forestier, a vinatului din fondurile de vinatoare şi a fondului piscicol din apele de munte se asigura cu personal silvic şi de paza a fondurilor de vinatoare anume desemnat de cãtre conductarii organizaţiilor socialiste care au în administrare directa sau în folosinta aceste fonduri.
ART. 10
Conducerea unitãţilor agricole de stat, cooperativelor agricole de producţie sau altor organizaţii socialiste care au în administrare directa sau în proprietate terenuri agricole organizeazã paza de cimp. Aceasta se executa, în mod temporar, asupra culturilor, recoltelor şi a altor bunuri aflate pe terenurile agricole.

Sectiuna a II-a
Condiţiile pe care trebuie sa le îndeplineascã personalul de paza şi atribuţiile acestuia

ART. 11
Poate fi paznic cel care îndeplineşte urmãtoarele condictii:
a) este cetãţean roman şi a împlinit virsta de 21 ani;
b) are aptitudini fizice şi profesionale adecvate funcţiei;
c) este cunoscut ca o persoana corecta şi cu o buna conduita cetateneasca.
ART. 12
Personalul de paza se încadreazã în munca numai cu acordul organului local al Ministerului de Interne. În cazul retragerii acordului, personalul de paza va fi schimbat din funcţie.
ART. 13
În timpul serviciului, personalul de paza este obligat:
a) sa pazeasca obiectivul şi bunurile primite în paza, sa nu precupeteasca nici un efort pentru asigurarea integritãţii acestora, iar la nevoie, sa le apere chiar cu riscul vieţii;
b) sa respecte consemnul de paza;
c) sa permitã accesul în obiectiv numai în conformitate cu dispoziţiile legale, sa efectueze controlul la intrarea şi ieşirea din incinta organizaţiei socialiste, al persoanelor, mijloacelor de transport, materialelor şi altor bunuri care ies sau intra, aplicind pe actele de ieşire sau intrare a materialelor ştampila "executat controlul de poarta", dupã care va mentiona aceasta operaţiune într-un registru de evidenta;
d) sa opreascã şi sa legitimeze persoanele care au savirsit infracţiuni sau alte fapte ilicite în obiectivul pazit ori sînt suspecte, prezentind la cerere legitimatia de serviciu;
e) sa încunoştinţeze pe conducãtorul organizaţiei socialiste despre sãvîrşirea oricãror infracţiuni sau altor fapte ilicite, iar în cazul infracţiunilor flagrante, sa anunţe organele Ministerului de Interne şi sa conducã, dacã este posibil, pe fãptuitori la aceste organe; sa ridice bunurile care fac obiectul unor infracţiuni sau altor fapte ilicite, predindu-le organului Ministerului de Interne sau luind mãsuri pentru conservarea ori paza lor;
f) sa nu permitã accesul în obiectivele pazite al persoanelor aflate sub influenta alcoolului;
g) în caz de avarii produse la instalaţii, conducte sau rezervoare de apa, de combustibili ori de substanţe chimice, la reţelele electrice sau telefonice şi în orice alte asemenea împrejurãri care sînt de natura sa producã pagube proprietãţii socialiste sau proprietãţii personale, sa aducã aceasta la cunostinta celor în drept şi sa ia primele mãsuri imediat dupã constatare;
h) în caz de incendii, sa sesizez organele de pompieri, sa ia aprimele mãsuri de stingere, de salvare a persoanelor şi bunurilor, sa anunţe conducãtorul organizaţiei socialiste şi organul local al Ministerului de Interne;
i) sa ia primele mãsuri pentru salvarea persoanelor şi bunurilor în caz de calamitati;
j) la cererea organelor Ministerului de Interne, sa dea concursul pentru îndeplinirea misiunilor acestora;
k) sa fie vigilent, sa pãstreze secretul de stat şi de serviciu;
l) sa poarte în timpul serviciului, armamentul cu care este dotat şi sa-l întreţinã în perfecta stare de funcţionare. Pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu, paznicul inarmat poate face uz de arma, în cazurile şi condiţiile prevãzute de lege;
m) sa poarte uniforma în timpul serviciului, în afarã de paznicii de cimp care poarta un însemn distinctiv;
n) sa execute, în raport cu specificul obiectivului sau bunul pazit, orice alte sarcini care i-au fost încredinţate potrivit planului de paza.

CAP. 3
Paza militarã

ART. 14
Obiectivele de importanta deosebita pentru apãrarea tarii, activitatea statului, economie, ştiinţa, tehnica, cultura şi arta se asigura cu paza militarã.
Transportul valorilor bãneşti şi de ştiinţa, tehnica şi arta, care prezintã o importanta deosebita, se asigura de asemenea, cu paza militarã.
ART. 15
Obiectivele şi valorile care necesita a fi asigurate cu paza militarã se stabilesc de Consiliul de Ministeri. În acest scop, ministerele şi celelalte organe centrale interesate vor face propuneri, cu acordul Ministerului de Interne.
ART. 16
Ministerele şi celelalte organe centrale care beneficiazã de paza militarã vor încheia convenţii în acest scop cu Ministerul de Interne. În convenţii se stabilesc numãrul de posturi de paza şi efectivele de militari, mijloacele tehnice şi auxiliare pentru funcţionarea pazei, a cãror construire şi instalare intra în sarcina organizaţiilor socialiste beneficiare, modul de asigurare a condiţiilor de cazare a efectivelor militare, precum şi alte obligaţii referitoare la paza militarã.
ART. 17
Organizaţiile socialiste cu gestiune economicã la care funcţioneazã paza militarã vor plati Ministerului de Interne contravaloarea serviciilor efectuate. Tarifele se stabilesc anual de Ministerul de Interne, cu avizul Ministerului Finanţelor, la nivelul cheltuielilor ce se efectueazã cu paza militarã.
ART. 18
Conducãtorii organizaţiilor socialiste sînt obligaţi sa cunoascã şi sa controleze în permanenta modul de organizare a pazei militare, luind toate mãsurile de asigurare a condiţiilor prevãzute în convenţia încheiatã pentru executarea serviciului de cãtre militari. Comandantii unitãţilor ori subunitatilor care asigura paza obiectivelor vor informa pe conducãtorii organizaţiilor socialiste despre principalele probleme referitoare la modul de organizare şi executare a serviciului.
La obiectivele unde funcţioneazã atît paza militarã cît şi paza proprie a organizaţiei socialiste, personalul de paza proprie se subordoneazã în ce priveşte îndeplinirea misiunilor de paza şi comandantului unitãţii sau subunitatii care asigura paza militarã.
Paza se organizeazã şi se efectueazã potrivit planului de paza care se aproba de conducãtorul organizaţiei socialiste şi de comandantul unitãţii militare.

CAP. 4
Mijloacele tehnice de paza şi alarmare

ART. 19
Organizaţiile socialiste sînt obligate sa introducã mijloace tehnice de paza şi alarmare corespunzãtoare importantei şi specificului obiectivelor şi bunurilor ce trebuie pazite
ART. 20
Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini şi celelalte ministere producãtoare vor organiza activitatea de cercetare, proiectare, asimilare şi omologare a unor prototipuri de aparate şi alte mijloace tehnice de paza şi alarmare, care sa fie introduse de cãtre organizaţiile socialiste pentru asigurarea unei eficiente sporite a pazei.
Ministerul Industriei Constructoare de Maşini şi celelalte ministere producãtoare sînt obligate sa ia mãsuri pentru introducerea în fabricaţie a mijloacelor tehnice de paza şi alarmare avizate de Ministerul de Interne a cãror asimilare se va dovedi justificatã şi economic.
Organizaţiile socialiste vor realiza şi prin autodotare mijloacele tehnice de paza şi de alarmare pentru acoperirea nevoilor proprii, în raport cu posibilitãţile pe care le au, creind condiţii în vederea stimulãrii inventiilor şi inovatiilor în acest domeniu.
ART. 21
Mijloacele tehnice de paza şi alarmare necesare obiectivelor se stabilesc de cãtre conducãtorii organizaţiilor socialist, în colaborare cu organele locale ale Ministerului de Interne.
În raport cu necesarul stabilit, organizaţiile socialiste vor prevedea în planurile lor fondurile pentru introducerea de mijloace tehnice de paza şi alarmare.
ART. 22
Mijloacele destinate pentru transportul valorilor şi bunurilor prevãzute la art. 7 alin. 1 se doteaza cu dispozitivele tehnice de paza şi alarmare necesare şi se amenajeaza în mod corespunzãtor pentru a îndeplini condiţiile de securitate.
ART. 23
La proiectarea şi executarea construcţiilor de obiective se vor prevedea şi amenajãrile tehnice necesare pazei, precum şi dotarea acestora cu mijloace tehnice de paza şi alarmare care sa contribuie la asigurarea pazei în mod eficient de la darea lor în folosinta.
Proiectele construcţiilor de obiective de importanta deosebita vor fi avizate de Ministerul de Interne.

CAP. 5
Paza obsteasca în comune şi în sate

ART. 24
Paza obsteasca asigura apãrarea în mod organizat, în comune şi sate, a avutului obştesc şi a bunurilor proprietate personalã, contribuind totodatã la menţinerea ordinii şi liniştii publice.
ART. 25
Paza obsteasca se organizeazã pe baza propunerii adunãrii locuitorilor, de cãtre comitetele executive ale consiliilor populare comunale, iar în cazul satelor ce aparţin de municipii şi oraşe, de cãtre comitetele executive ale consiliilor populare ale acestora.
Numãrul posturilor de paza se stabileşte de adunarea locuitorilor, la propunerea comitetelor executive care organizeazã paza.
La stabilirea posturilor de paza obsteasca se vor avea în vedere numãrul locuitorilor comunei ori satului, întinderea şi aşezarea localitãţii, numãrul obiectivelor a cãror paza nu este asigurata prin alte forme de paza şi alte elemente determinate de specificul local.
Hotãrîrea adunãrii locuitorilor se ia prin vot deschis cu majoritatea celor prezenţi, dacã aceştia reprezintã cel puţin 2/3 din numãrul locuitorilor majori. Adunarea locuitorilor se poate organiza pe sate, comune sau circumscripţii electorale ori grupe ale acestora şi este convocatã de comitetul executiv al consiliului popular.
ART. 26
Paza obsteasca se executa pe timpul nopţii prin rotaţie, de cãtre bãrbaţii în virsta de 18 - 65 ani, care domiciliazã în localitãţile unde se organizeazã asemenea paza.
Se excepteazã de la executarea pazei obşteşti:
a) persoane inapte medical;
b) militarii;
c) alte persoane pentru care adunarea locuitorilor aproba exceptarea, în cazuri temeinic justificate.
ART. 27
Obligaţia de a executa paza obsteasca se îndeplineşte prin prestarea efectivã a pazei.
Adunarea locuitorilor poate aproba unor persoane sa plãteascã contravaloarea în bani a obligaţiei de a presta paza, suma de bani ce va fi folositã pentru retribuirea persoanelor care efectueazã paza în locul lor.
Cei cãrora li s-a aprobat sa nu presteze efectivã paza propun comitetului executiv al consiliului popular persoanele care urmeazã sa-i înlocuiascã. În cazul cînd persoanele propuse corespund, vor fi confirmate de comitetul executiv al consiliului popular care va stabili şi retributia ce li se cuvine.
Sumele stabilite de adunarea locuitorilor drept contribuţie pentru acele persoane cãrora li s-a aprobat sa nu presteze efectiv paza se încaseazã prin organele financiare ale comitetelor executive ale consiliilor populare, iar în cazul în care nu se plãtesc la timp, se urmãresc şi se executa pe baza deciziei comitetului executiv al consiliului popular, care constituie titlu executoriu.
ART. 28
Peroanele care executa paza obsteasca, în timpul efectuãrii pazei, obligaţiile prevãzute de art. 13 lit. a, b, d-k şi n. Paznicii obşteşti poarta un însemn distinctiv în timpul executãrii pazei.
ART. 29
Instruirea şi controlul persoanelor care executa paza obsteasca se asigura de cãtre comitetele executive ale consiliilor populare, cu concursul de specialitate al organului local al Ministerului de Interne.

CAP. 6
Obligaţiile Ministerului de Interne

ART. 30
În vederea asigurãrii pazei bunurilor, organele Ministerului de Interne au urmãtoarele obligaţii:
a) acorda asistenta de specialitate în organizarea şi funcţionarea pazei la organizaţiile socialiste;
b) sprijinã organizaţiile socialiste în activitatea de instruire a persoanelor care efectueazã paza şi în activitatea de exercitare a controlului asupra acestora;
c) îşi dau acordul la insituirea pazei inarmate la organizaţiile socialiste;
d) asigura dotarea organizaţiilor socialiste cu arme militare şi munitia necesarã, pentru inarmarea personalului din paza proprie;
e) asigura supravegherea obiectivelor organizaţiilor socialiste în cadrul activitãţii de menţinere a ordinii şi liniştii publice;
f) executa paza militarã cu efective proprii la obiectivele de importanta deosebita;
g) îşi dau acordul la introducerea în fabricaţie a aparatelor şi a altor mijloace de paza şi alarmare şi acorda sprijin cu privire la modalitãţile şi locurile de amplasare a acestora;
h) coordoneazã aprovizionarea şi desfacerea, din producţia interna şi din import, a aparaturii tehnice de paza şi alarmare şi urmãreşte modul în care se asigura realizarea planurilor de aprovizionare cu asemenea aparatura de cãtre organizaţiile socialiste;
i) îşi dau acordul la proiectele construcţiilor de obiective de importanta deosebita în ce priveşte amenajãrile tehnice necesare pazei şi dotarea obiectivelor cu mijloace tehnice de paza şi alarmare.

CAP. 7
Sancţiuni

ART. 31
Constituie contravenţii la normele privind paza urmãtoarele fapte, dacã nu sînt sãvîrşite în astfel de condiţii încît, potrivit legii penale, sa fie considerate infracţiuni:
a) neintocmirea planului de paza, precum şi neîndeplinirea sarcinilor ce revin organizaţiilor socialiste din acest plan, de cãtre cel care are aceasta îndatorire; dacã pentru îndeplinirea sarcinilor ce revin organizaţiilor socialiste din planul de paza era necesarã o anume însãrcinare care nu a fost data, contravenţia se considera ca a fost sãvîrşitã de conducãtorul organizaţiei socialiste care trebuia sa dea însãrcinarea;
b) neintretinerea în stare de funcţionare a mijloacelor tehnice de paza şi alarmare, cît şi a mijloacelor tehnice de paza şi alarmare, cît şi a mijloacelor destinate transportului valorilor sau bunurilor prevãzute la art. 7 alin. 1 sau neamenajarea acestora în condiţii care sa asigure securitatea obiectivelor pazite ori a transportului;
c) neluarea mãsurilor ca persoana care transporta sume de bani sau alte valori sa fie însoţitã de o alta persoana din cadrul organizaţiei socialiste sau de un paznic, ptrivit art. 8;
d) încadrarea sau menţinerea în funcţie a personalului de paza cu incalarea prevederilor art. 11 sau fãrã acordul organului local al Ministerului de Interne;
e) intrarea oricãrei persoane în incinta unei organizaţii socialiste cu încãlcarea dispoziţiilor stabilite în acest scop;
f) neîndeplinirea obligaţiilor prevãzute în art. 13 sau art. 28 alin. 1; absentarea de la serviciul de paza sau pãrãsirea serviciului de cãtre paznici fãrã motive temeinice, ori neanuntarea în prealabil despre absentarea sau pãrãsirea servicului de paza chiar şi atunci cînd aceasta se produce din motive temeinice;
g) necomunicarea de cãtre pasnici, organelor competente, a faptelor prin care s-au produs pagube bunurilor pazite, de îndatã ce au luat cunostinta de producerea acestora.
ART. 32
Contravenţiile prevãzute la art. 31 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amenda de la 400 la 1.000 lei, cele prevãzute la lit. a-d;
b) cu amenda de la 200 la 400 lei, cele prevãzute la lit. e-g;
ART. 33
Contravenţiile se constata de personalul organizaţiilor socialiste anume imputernici conform legii, de primari şi de delegaţii acestora, de ofiţerii şi subofiterii Ministerului de Interne. Agenţii constatatori aplica şi sancţiunea.
ART. 34
Plingerile se rzolva de şeful agentului constatator împuternicit în acest scop de conducãtorul organizaţiei socialiste din care face parte; de cãtre comitetul executiv al consiliului popular în cazul proceselor-verbale încheiate de primari sau de delegaţii acestora; de cãtre şeful organului Ministerului de Interne din care face parte ofiţerul sau subofiterul.
ART. 35
Prevederile <>art. 32 - 34 se intregesc cu dispoziţiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.

CAP. 8
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 36
La organizaţiile socialiste de importanta deosebita în care, potrivit legii, se organizeazã compartimente cu atribuţii şi pe linie de paza, şefii acestora vor sprijini conducerile organizaţiilor în realizarea sarcinilor prevãzute în drecretul de fata.
ART. 37
Anual şi ori de cîte ori este nevoie, conducerile ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, conducãtorii organizaţiilor economice, întreprinderilor şi instituţiilor vor analiza modul cum se asigura paza bunurilor proprietate socialistã de stat sau cooperatista în cadrul lor, precum şi la unitãţile subordonate şi vor lua mãsuri corespunzãtoare pentru apãrarea eficienta a avutului obştesc.
ART. 38
Paznicii, inclusiv cei obşteşti, sunt asimilaţi, pe timpul executãrii pazei, funcţionarilor care îndeplinesc o funcţie ce implica exerciţiul autoritãţii de stat.
ART. 39
Personalul de paza care asigura paza proprie a organizaţiilor socialiste are dreptul la uniforma şi echipament de protecţie care se acorda gratuit de cãtre unitatea unde este încadrat.
Condiţiile de acordare a uniformei şi echipamentului de protecţie, precum şi descrierea, baremul şi modul de purtare a uniformei şi însemnelor personalului de paza, se stabilesc prin hotãrîre a Consiliului de Miniştri.
ART. 40
Paza obiectivelor şi bunurilor Ministerului Forţelor Armate şi Ministerului de Interne se asigura în conformitate cu reglementãrile stabilite pentru aceste organe.
ART. 41
Direcţiile de paza civilã contractualã înfiinţate în baza <>Decretului nr. 425/1964 înceteazã de a avea fiinta în termen de cel mult 60 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului decret.
Prin protocol încheiat între diretiile de paza civilã contractualã şi organizaţiile socialiste se stabileşte data cînd înceteazã efectele contractelor încheiate de direcţiile de paza civilã contractualã cu organizaţiile socialiste beneficiare de paza.
Personalul direcţiilor de paza civilã contractualã care nu a fost transferat în funcţii de paza va restitui uniformele primite. Cei care au suportat cota-parte din costul uniformei vor fi despãgubiţi în raport cu suma cu care au contribuit, cu perioada de timp de la data primirii uniformei şi cu gradul de uzura, din fondul de despaguburi constituit la direcţiile de paza civilã contractualã. Personalul transferat şi încadrat în funcţie de paza va folosi în continuare uniforma primitã de la direcţiile de paza civilã contractualã.
La termenul stabilit în alineatul 1, activul şi pasivul direcţiilor de paza civilã contractualã trec la comitetele executive ale consiliilor populare judeţene sau al municipiului Bucureşti.
ART. 42
Numãrul personalului de paza necesar organizaţiilor socialiste ca urmare a desfiinţãrii pazei civile contractuale nu va fi luat în calculul productivitatii muncii, pe anul 1972.
ART. 43
Comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor comunica Comitetului de Stat al Planificarii şi Ministerului Finatelor, în termen de 90 zile de la data publicãrii prezentului decret, reducerea indicatorilor de plan economici şi financiari aprobaţi pe anii 1972 - 1975, ca urmare a prevederilor art. 41.
ART. 44
Se autorizeaza Comitetul de Stat al Planificarii şi Ministerul Finanţelor sa modifice corespunzãtor indicatorii economici şi fianciari aprobaţi titularilor de plan, cu influentele ce rezulta din aplicarea prevederilor prezentului decret, ca urmare a desfiinţãrii pazei civile contractuale.
ART. 45
Prezentul decret intra în vigoare la 90 zile de la data publicãrii în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România.
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului decret se abroga Decretul nr. 35/1951 , ratificat prin Legea nr. 2/1951 , privitor la paza bunurilor obşteşti, Decretul nr. 36/1957 , ratificat prin Legea nr. 5/1957 , pentru organizarea pazei obşteşti în comune, Decretul nr. 77/1961 , ratificat prin Legea nr. 4/1961 , privind organizarea pazei de cimp, Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 1270/1958 privind organizarea şi funcţionarea pazei civile la instituţii, întreprinderi, organizaţii economice de stat şi cooperatiste, Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 1337/1959 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind aplicarea Decretului nr. 36/1957 pentru organizarea pazei obşteşti în comune, Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 140/1961 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind organizarea şi funcţionarea pazei de cimp, precum şi sancţionarea contravenţiilor la dispoziţiile acestor instrucţiuni, <>Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 2286/1969 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind paza civilã la organizaţiile socialiste, paza obsteasca în comune şi paza de cimp, Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 3593/1953 privind obiectivele şi întreprinderile ce trebuie pazite cu militari, Hotãrîrea Consiliului de Minstri nr. 1869/1956 cu privire la reglementarea pazei obiectivelor de pe teritoriul Republicii Socialiste România şi orice alte dispoziţii contrare decretului de fata.
La 60 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului decret se abroga <>Decretul nr. 425/1964 , ratificat prin Legea nr. 4/1964 , privind organizarea şi funcţionarea pazei civile contractuale, Hotãrîrea Consiluiului de Miniştri nr. 583/1964 pentru aplicarea <>Decretului nr. 425/1964 privind organizarea şi funcţionarea pazei civile contractuale, Hotãrîrea Consiliului de Miniştri nr. 188/1965 pentru înfiinţarea direcţiilor de paza civilã contractualã de pe lîngã unele comitete executive ale sfaturilor populare regionale.

Preşedintele Consiliului de Stat,
NICOLAE CEAUŞESCU



──────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016