Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET Nr. 277 din 25 iulie 1979  privind unele masuri pentru rationalizarea consumului de carburanti si gospodarirea economicoasa a parcului de autovehicule    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET Nr. 277 din 25 iulie 1979 privind unele masuri pentru rationalizarea consumului de carburanti si gospodarirea economicoasa a parcului de autovehicule

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 64 din 26 iulie 1979
În scopul utilizãrii rationale a autovehiculelor din dotarea unitãţilor socialiste, a autoturismelor proprietate de stat, a organizaţiilor cooperatiste şi obşteşti şi a celor proprietate personalã, precum şi pentru reducerea consumului de carburanţi şi asigurarea unei corelari corespunzãtoare a preţurilor la benzine, motorine şi combustibili lichizi şi a tarifelor la unele servicii cu creşterea preţurilor la petrol şi produse petroliere pe plan mondial,
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:
CAP. 1
Normarea şi utilizarea parcului de autoturisme
ART. 1
Toate autoturismele proprietate de stat, a organizaţiilor cooperatiste şi obşteşti se organizeazã în parc comun şi nu pot fi folosite decît în interesul serviciului, în condiţiile prevãzute de prezentul decret.
Pe data de 26 iulie 1979 se reduce în medie cu 50% parcul de autoturisme din dotarea ministerelor, celorlalte organe centrale de stat, organizaţiilor cooperatiste şi altor organizaţii obşteşti, comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi al unitãţilor subordonate acestora.
Numãrul maxim de autoturisme din parcul comun propriu şi al unitãţilor subordonate este prevãzut în anexa nr. 1*.
Miniştrii, miniştrii secretari de stat şi asimilaţii acestora, precum şi preşedinţii comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, pot folosi cu prioritate un autoturism din parcul comun al instituţiei în interesul serviciului, precum şi pentru deplasarea la şi de la domiciliu.
*) Anexa a fost comunicatã instituţiilor interesate.
ART. 2
Criteriile pentru dotarea cu autoturisme a unitãţilor nou înfiinţate sînt cele prevãzute în anexa nr. 2*. Aprobarea pentru fiecare unitate a numãrului de autoturisme se da prin actul de înfiinţare, potrivit legii.
*) Anexa a fost comunicatã instituţiilor interesate.
ART. 3
Numãrul de autoturisme pentru transportul cu taxiuri în municipii şi oraşe se reduce în medie cu 50% pentru fiecare judeţ şi municipiul Bucureşti, potrivit anexei nr. 3*.
Deplasarea autoturismelor şi a autofurgonetelor Getax în afarã localitãţilor pe care le deservesc se poate face numai pe distanţe de maximum 10 km.
*) Anexa a fost comunicatã instituţiilor interesate.
ART. 4
Cooperativele agricole de producţie pot avea în dotare un autoturism sau un autoturism de teren. Cota maxima de benzina şi regimul de folosire sînt cele prevãzute pentru autovehiculele din dotarea întreprinderilor agricole de stat. Autoturismele devenite disponibile se radiaza din circulaţie şi se valorifica în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 5
Cotele de benzina pentru autoturismele proprietate de stat, a organizaţiilor cooperatiste şi obşteşti se reduc în medie cu 50%.
Consumul maxim lunar de benzina pentru toate autoturismele din dotarea ministerelor, celorlalte organe centrale de stat, comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi a organizaţiilor cooperatiste şi obşteşti ori a altor persoane juridice, este cel prevãzut în anexa nr. 4.
ART. 6
Toţi conducãtorii auto sînt obligaţi sa respecte viteza economicã de deplasare pentru fiecare tip de autovehicul, potrivit prevederilor din anexa nr. 5.
ART. 7
Autoturismele din dotarea unitãţilor socialiste de stat, a organizaţiilor cooperatiste şi obşteşti ori a altor persoane juridice se pot deplasa numai în cadrul judeţului în care sînt înmatriculate.
Miniştrii, miniştrii secretari de stat şi primii adjuncţi ai ministrilor de la ministerele economice se pot deplasa cu autoturismele din parcul comun pe o distanta de maximum 200 km, iar miniştrii, miniştrii secretari de stat, primii adjuncţi ai ministrilor şi asimilaţii acestora de la celelalte ministere şi organe centrale, pe o distanta de maximum 150 km.
Preşedinţii comitetelor şi birourilor executive ale consiilor populare şi celelalte cadre din conducerea organelor locale se pot deplasa cu autoturisme din parcul comun numai pe raza judeţului.
ART. 8
Autoturismele cu consum mai mare de 11 litri la 100 km din dotarea ministerelor, altor organe centrale sau locale, de stat sau obşteşti, şi a unitãţilor subordonate acestora se înlocuiesc cu autoturisme cu consum de benzina sub 11 litri la 100 km.
Se interzice importul, precum şi aducerea în ţara de cãtre cetãţenii romani a autoturismelor cu consum de benzina mai mare de 11 litri la 100 km.
Autoturismele care, datoritã gradului avansat de uzura, nu mai pot fi menţinute în circulaţie sau reparate în vederea valorificãrii vor fi casate de unitãţile deţinãtoare în condiţiile stabilite de lege.
ART. 9
Autoturismele din parcul existent care depãşesc numãrul maxim prevãzut în anexele nr. 1 şi 3 sau care au un consum de benzina mai mare de 11 litri la 100 km vor fi radiate din circulaţie, conservate şi depozitate în condiţii corespunzãtoare la unitãţile deţinãtoare.
În termen de 10 zile de la intrarea în vigoare a prezentului decret, ministerele, celelalte organe centrale şi comitetele executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti vor transmite listele cu autoturismele devenite disponibile la Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe.
Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe va prezenta în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentului decret propuneri de valorificare a autoturismelor devenite disponibile potrivit alin. 1.
ART. 10
Se interzice circulaţia cu autoturismele proprietate de stat sau obsteasca în zilele de simbata dupã terminarea programului de munca, duminica şi în celelalte zile nelucrãtoare.
Pentru nevoile curente ale activitãţii ministerelor, celorlalte organe centrale şi a comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, precum şi ale unitãţilor economice subordonate, cu activitate de producţie permanenta, se poate folosi în interes de serviciu un autoturism din parcul comun şi în zilele de simbata, duminica şi celelalte zile nelucrãtoare.
Unitãţile economice cu activitate productiva permanenta care pot folosi un autoturism în condiţiile alin. 2 se stabilesc de ministerul sau organul central ori local ierarhic superior.
ART. 11
În zilele de duminica şi celelalte zile nelucrãtoare, persoanele fizice pot folosi autovehiculele proprietate personalã alternativ, în raport cu numãrul de înmatriculare, cu soţ sau fãrã soţ, al autoturismului. Începînd cu duminica 29 iulie 1979 vor putea circula autoturismele cu numãr de înmatriculare cu soţ.
ART. 12
Folosirea autoturismelor proprietate de stat sau obsteasca în interes personal sau de cãtre alte persoane decît cele autorizate atrage, pe lîngã alte sancţiuni prevãzute de lege, şi suspendarea dreptului de folosinta pe o perioada de 1-3 luni sau, în caz de repetare, ridicarea dreptului de folosinta a masinii.
ART. 13
Comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare vor lua mãsuri pentru organizarea circulaţiei autovehiculelor pe arterele majore ale localitãţilor, în scopul asigurãrii unor trasee de circulaţie optimizate, cu un numãr minim de opriri sau ocoliri şi reducerii consumului de combustibil.
În zonele centrale ale localitãţilor se va organiza cu precãdere circulaţia pietonala în vederea eliminãrii traficului auto intens şi reducerii poluarii.
ART. 14
Comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare vor lua mãsuri pentru îmbunãtãţirea organizãrii transportului în comun din localitãţi, stabilirea de trasee optime pentru circulaţia tramvaielor, autobuzelor şi troleibuzelor, precum şi pentru corelarea numãrului de vehicule şi a orariilor cu necesitãţile de trafic, în vederea asigurãrii în bune condiţii a deplasarii cetãţenilor şi a gospodãririi economicoase a carburantilor şi energiei.
Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor împreunã cu comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare vor asigura corelarea orariilor de circulaţie a mijloacelor de transport în comun între localitãţi, pentru folosirea optima a acestora şi satisfacerea nevoilor populaţiei şi ale unitãţilor economice.
ART. 15
Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor împreunã cu Ministerul Turismului vor asigura la sfîrşit de saptamina şi în zilele nelucrãtoare organizarea de excursii şi deplasarea oamenilor muncii în zonele de agrement cu mijloace de transport în comun, cu consum economicos, în special cu trenul; autobuzele şi autocarele pot fi folosite pe o distanta de maximum 200 km.
Se recomanda cetãţenilor sa foloseascã autoturismele proprietate personalã, pentru turism şi activitãţi de agrement pe distanţe mai scurte, iar pe distanţe mai mari sa utilizeze mijloacele de transport în comun.
ART. 16
Ministerul Turismului va lua mãsuri ca excursiile în strãinãtate sa se organizeze în grup, cu mijloacele de transport în comun cele mai economicoase, îndeosebi cu trenul.
Persoanele care se deplaseaza în strãinãtate prin organele de turism cu autoturismul proprietate personalã au dreptul sa primeascã aceeaşi suma în valuta care se acorda, potrivit legii, turistilor care merg în grupuri organizate. În acest caz, la ieşirea din ţara cantitatea de carburanţi se limiteazã la capacitatea rezervorului autoturismului respectiv.
Cetãţenii romani şi strãini care se deplaseaza cu autoturismul proprietate personalã potrivit convenţiilor încheiate cu statele vecine privind circulaţia în zonele de frontiera pot ieşi din ţara cu o cantitate de carburanţi limitatã la 10 litri de autoturism.
Pe data prezentului decret, orice alt sistem de acordare a carburantilor pentru deplasarea cetãţenilor romani cu autoturismul proprietate personalã în strãinãtate se desfiinţeazã.
CAP. 2
Preţuri şi tarife
ART. 17
Începînd cu data de 26 iulie 1979 preţurile cu amãnuntul la benzine şi motorine se majoreazã şi vor fi urmãtoarele:
--------------------------------------------------------------------------------

- benzina COR 96-98 7,50 lei/litru

- benzina COR 88-90 6,80 lei/litru

- motorina auto 4,00 lei/litru

--------------------------------------------------------------------------------

Corespunzãtor noilor preţuri stabilite pentru benzina COR 96-98 şi COR 88-90 precum şi pentru motorina auto se modifica preţurile cu amãnuntul la combustibilii lichizi, uleiuri minerale, benzina extracţie, parchetin şi gaze lichefiate, potrivit anexei nr. 6.
ART. 18
Pe data prevãzutã la art. 17 se stabilesc urmãtoarele preţuri în valuta ale benzinelor auto şi motorinelor:
--------------------------------------------------------------------------------

dolari S.U.A./litru

--------------------------------------------------------------------------------

- benzina COR 96-98 0,70

- benzina COR 88-90 0,65

- benzina COR 75 0,55

- motorina auto 0,55

--------------------------------------------------------------------------------

Preţurile prevãzute la alineatul precedent se recalculeazã în alte valute liber convertibile pe baza raportului dintre dolarul S.U.A. şi valutele respective, determinat în funcţie de cursul oficial cu prima în vigoare.
ART. 19
Benzina COR 75 şi motorina auto se vînd persoanelor fizice sau juridice strãine, pentru mijloacele auto de transport mãrfuri sau pentru autocare, numai pe baza de bonuri obţinute cu plata în valuta.
ART. 20
Turistii şi alte persoane fizice strãine se pot aproviziona cu benzina COR 96-98, COR 88-90 şi motorina pentru autoturisme numai pe baza de bonuri cu plata în valuta liber convertibilã, precum şi în valuta neconvertibila, în situaţia în care s-a convenit cu statul ai cãrui cetãţeni sînt ca decontarea benzinei sau motorinei vîndute acestora sa se facã în devize liber convertibile, în carburanţi sau alte mãrfuri, stabilite de comun acord.
Plata în valuta neconvertibila se face la preţurile prevãzute la art. 18 recalculate pe baza raportului dintre dolarul S.U.A. şi valutele respective, determinat în funcţie de cursul oficial cu prima în vigoare.
ART. 21
Preţurile în valuta pentru produsele petroliere destinate aprovizionarii navelor şi aeronavelor se vor stabili periodic, în funcţie de modificãrile care intervin în nivelul preţurilor externe, de cãtre Ministerul Industriei Chimice de comun acord cu Ministerul Comerţului Exterior şi Cooperãrii Economice Internaţionale şi Ministerul Finanţelor.
ART. 22
Reprezentantele diplomatice beneficiazã de o reducere de preţ de 0,35 lei/litru fata de preţurile prevãzute la art. 17 pentru benzina auto livrata prin Oficiul de deservire a corpului diplomatic, pentru cantitãţile stabilite, pe baza de reciprocitate.
ART. 23
Aprovizionarea cu benzina auto şi motorina a unitãţilor bugetare şi organizaţiilor obşteşti se face la preţurile prevãzute la art. 17.
ART. 24
Preţurile prevãzute la art. 17 pentru benzinele auto COR 88-90 şi COR 96-98 se aplica şi pentru livrãrile cãtre unitãţile economice de stat şi cooperatiste.
ART. 25
Diferenţele între preţurile în vigoare pînã la data de 13 iunie 1979 şi preţurile stabilite potrivit art. 17, calculate în limita cotelor prevãzute în planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã, se regularizeazã, pentru unitãţile prevãzute la art. 23 şi 24, cu bugetul de stat.
Sumele necesare pentru acoperirea acestor diferenţe se vor asigura prin încasãrile suplimentare rezultate din sectorul socialist, aferente cantitãţilor de carburanţi livrate unitãţilor beneficiare.
Acoperirea diferenţelor de preţ se face pentru unitãţile bugetare şi organizaţiile obşteşti prin reducerea consumurilor de carburanţi sau prin virari de credite bugetare în cadrul planurilor de cheltuieli aprobate, iar în cazuri excepţionale, cînd nu pot fi acoperite în acest mod, prin suplimentarea planului de cheltuieli.
La unitãţile economice de stat şi cooperatiste, consumurile de carburanţi se înregistreazã pe costuri la preţurile în vigoare pînã la data de 13 iunie 1979, în limita cotelor planificate şi a normelor de consum aprobate.
Diferenţele de preţ se vor regulariza cu bugetul statului, potrivit metodologiei elaborate, în termen de 15 zile de la data prezentului decret, de Ministerul Finanţelor şi Comitetul de Stat pentru Preţuri.
ART. 26
Începînd cu data de 26 iulie 1979, tarifele pentru autoturismele şi autofurgonetele Getax se majoreazã şi vor fi urmãtoarele:
a) pentru autoturismele Getax, 5 lei pentru începutul cursei plus 6 lei/km;
b) pentru autofurgonetele Getax, 5 lei pentru începutul cursei plus:
- 6 lei/km pentru autofurgonetele Dacia 1300;
- 8 lei/km pentru autofurgonetele ARO şi alte tipuri.
La tarifele prevãzute la punctele a) şi b) de la alineatul precedent se percep în plus 35 lei pentru fiecare ora de stationare la dispoziţia clientului.
Pentru autocamioanele care efectueazã transporturi pentru populaţie, în localitãţi şi în afarã acestora, tarifele se stabilesc potrivit anexei nr. 7.
ART. 27
Tarifele minime pentru închirierea de autoturisme, cu plata în lei şi valuta, sînt cuprinse în anexa nr. 8.
CAP. 3
Îmbunãtãţirea exploatãrii autovehiculelor din parcul de folosinta proprie şi localã
ART. 28
Întregul parc de autovehicule de folosinta proprie şi localã se concentreaza în unitãţi de transport în condiţiile prevãzute de lege.
Comitetul de Stat al Planificarii, Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe împreunã cu Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor vor stabili pînã la 1 august 1979 pentru parcul de folosinta proprie şi localã, în mod diferenţiat, pe ramuri, indicatorii privind volumul de transport, indicele de utilizare al autovehiculelor, veniturile, cheltuielile şi acumularile ce urmeazã a fi obţinute.
ART. 29
Parcul de microbuze şi autovehicule pentru transport de marfa sub 1,5 tone, precum şi parcul de autoturisme pentru activitatea de "service" şi intervenţie, se reduc în medie cu 50% potrivit anexelor nr. 9, 10 şi 11 *.
*) Anexele au fost comunicate instituţiilor interesate.
ART. 30
Autovehiculele pe benzina cu consum specific neeconomicos se scot din circulaţie şi se trec în conservare, potrivit anexei nr. 12*.
Sarcinile de transport ce urmau a fi realizate cu autovehicule pe benzina trecute în conservare potrivit alin. 1 vor fi preluate de autovehicule cu motoare Diesel şi celelalte autovehicule prin organizarea transportului în schimburi.
În termen de 10 zile, Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe împreunã cu Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor vor prezenta propuneri pentru stabilirea numãrului de autovehicule trecute în conservare pe ministere, celelalte organe centrale, consiliile populare judeţene şi al municipiului Bucureşti.
În termen de 30 de zile, unitãţile socialiste sînt obligate sa repare autovehiculele scoase din circulaţie, potrivit alin. 1, şi sa le punã la dispoziţia Ministerului Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe care le va constitui într-un parc general în conservare.
În caz de nevoi suplimentare de transport sau în situaţii deosebite, mijloacele de transport trecute în conservare, potrivit anexei nr. 12, vor putea fi folosite numai cu aprobarea prealabilã data prin decret prezidential.
Prevederile acestui articol se aplica în mod corespunzãtor şi pentru autovehiculele disponibilizate potrivit art. 29.
*) Anexele au fost comunicate instituţiilor interesate.
ART. 31
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentului decret, Consiliul de Miniştri va supune spre aprobare un program pentru îmbunãtãţirea echiparii cu motoare de randament ridicat a autovehiculelor şi, dupã caz, pentru sistarea unor tipuri aflate în fabricaţie.
CAP. 4
Dispoziţii finale şi tranzitorii
ART. 32
Unitãţile socialiste la care se reduce numãrul de autoturisme conform prevederilor prezentului decret, împreunã cu direcţiile judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru probleme de munca şi ocrotiri sociale, sînt obligate ca, în termen de 30 de zile, sa asigure conducãtorilor auto deveniti disponibili transferul în interesul serviciului, cu prioritate la unitãţile de producţie şi de construcţii.
ART. 33
Pentru folosirea autoturismului proprietate personalã în interesul serviciului, primii adjuncţi ai ministrilor, asimilaţii acestora, adjunctii ministrilor şi secretarii de stat au dreptul la o cota de benzina de 50 litri pe luna, a carei valoare se suporta de instituţie.
Nu beneficiazã de drepturile prevãzute în alin. 1 prim-adjunctii şi adjunctii ministrului şi secretarii de stat care folosesc, în interes de serviciu, autoturisme din parcul comun.
ART. 34
Se interzice folosirea autoturismelor în alte condiţii decît cele prevãzute în prezentul decret.
Nerespectarea dispoziţiilor prezentului decret atrage rãspunderea materialã, civilã, contravenţionalã, disciplinarã sau penalã, dupã caz.
ART. 35
Ministerele, celelalte organe centrale de stat şi obşteşti, consiliile populare judeţene şi al municipiului Bucureşti, conducerile unitãţilor socialiste sînt obligate sa ia mãsuri pentru utilizarea raţionalã a parcului de autovehicule, folosirea acestuia la intreaga sa capacitate în condiţii de transport optimizat şi cu consum cît mai redus de combustibili şi lubrifianţi.
De asemenea, organele şi unitãţile prevãzute la alin. 1 vor lua mãsuri pentru întreţinerea şi repararea corespunzãtoare a parcului auto pentru a asigura încadrarea în normele de consum aprobate, precum şi pentru respectarea riguroasã a disciplinei în transporturi şi utilizarea autovehiculelor în condiţii de eficienta economicã ridicatã.
ART. 36
Comitetul de Stat al Planificarii şi Ministerul Finanţelor, împreunã cu celelalte ministere şi organe centrale interesate, vor prezenta în termen de 30 de zile de la data prezentului decret propuneri de modificare a indicatorilor de plan economici şi financiari, precum şi în volumul şi structura bugetului de stat pe anii 1979 şi 1980.
ART. 37
Prevederile art. 20 alin. 1 se aplica cetãţenilor strãini care vor intra în ţara începînd cu data de 1 august 1979.
Turistii strãini aflaţi în ţara la data prezentului decret vor putea cumpara, prin unitãţi O.N.T. pînã la data plecãrii, bonuri de benzina sau motorina cu plata în valuta neconvertibila sau în lei proveniţi din schimbul valutar, în condiţiile prevãzute de lege.
La ieşirea din ţara, cantitatea de benzina sau motorina cumpãratã în condiţiile alin. 2 nu va putea depãşi 10 litri pe autoturism.
ART. 38
Anexele nr. 1-12 fac parte integrantã din prezentul decret.
ART. 39
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului decret, prevederile Decretului Consiliului de Stat nr. 415/1976 , ale <>Decretului Consiliului de Stat nr. 224/1979 şi ale anexei nr. 1 la Decretul Consiliului de Stat nr. 620/1973 , precum şi orice alte dispoziţii contrare, se abroga.
ANEXA 4
Limitarea consumului de benzina
--------------------------------------------------------------------------------

Consum

Nr. Grupa de autovehicule maxim

crt. lunar

-litri-

-------------------------------------------------------------------------------- 1. Autoturismele din parcul comun al ministerelor, celorlalte organe

centrale, comitetelor executive ale consiliilor populare judeţene

şi al municipiului Bucureşti, precum şi al unitãţilor subordonate 110

2. Autoturismele de teren ale unitãţilor agricole de stat, staţiunilor

pentru mecanizarea agriculturii, întreprinderilor de legume şi fructe,

de îmbunãtãţiri funciare, de prelucrare a sfeclei de zahãr, de

construcţii poduri şi petroliere 125

3. Cîte un autoturism din parcul comun al ministerelor şi celorlalte

organe centrale de stat folosite şi de miniştri, miniştrii secretari

de stat:

- pentru ministerele economice (Ministerul Industriei Metalurgice,

Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini, Ministerul Industriei

Chimice, Ministerul Energiei Electrice, Ministerul Minelor, Petrolului

şi Geologiei, Ministerul Construcţiilor Industriale, Ministerul Econo-

miei Forestiere şi Materialelor de Construcţii, Ministerul Agriculturii

şi Industriei Alimentare, Ministerul Industriei Uşoare, Ministerul Comer-

tului Exterior şi Cooperãrii Economice Internaţionale, Ministerul Trans-

porturilor şi Telecomunicatiilor, Comitetul de Stat al Planificarii,

Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi

Fondurilor Fixe şi Ministerul Finanţelor) 200

- pentru celelalte ministere 150

--------------------------------------------------------------------------------

a) Cantitãţile de benzina neridicate în cursul unei luni se pot ridica în cursul lunii urmãtoare, în cadrul aceluiaşi an calendaristic.
b) Este interzisã redistribuirea benzinei de la mijloacele auto utilizate în scopuri economice (transport de mãrfuri, mijloace de transport în comun şi alte activitãţi) la autoturismele utilizate pentru transportul de persoane.
c) Pentru efectuarea rodajului autoturismelor noi se acorda 100 litri de benzina.
d) Autoturismele de intervenţie se pot deplasa numai în zonele de deservire stabilite. Fiecare deplasare trebuie justificatã pe baza de documente întocmite potrivit legii. Cota de benzina alocata este de maximum 110 litri. În cazuri excepţionale, aceasta cota poate fi depãşitã, cu justificarea fiecãrei curse efectuate, pe baza de documente de lucru întocmite potrivit prevederilor legale.
Economiile de benzina fãcute se reporteazã lunar şi nu pot fi folosite pentru alte autoturisme.
ANEXA 5
Vitezele economice de deplasare ale autovehiculelor în afarã localitãţii
- Autoturisme dotate cu motoare peste 1800 cmc cu excepţia auto-

turismelor Volga, Pobeda, Warsawa 90 km/h

- Autoturisme DACIA 1300 80 km/h

- Autoturisme dotate cu motoare de la 1100 la 1800 cmc 80 km/h

- Autoturisme dotate cu motoare sub 1100 cmc, precum şi autotu-

rismele Volga, Pobeda şi Warsawa 70 km/h

- Autoturisme de teren cu motoare cu aprindere prin scinteie 70 km/h

- Autoturisme de teren cu motoare Diesel 60 km/h

- Autobuze şi microbuze 50 km/h

- Autocamionete, autofurgonete şi autocamioane şi motociclete 50 km/h

- Autobasculante 40 km/h

- Autocamioane cu remorca, autotractoare cu sa şi semiremorca

şi autospeciale 50 km/h

- Autobuze şi microbuze cu motoare Diesel 70 km/h

- Tractoare rutiere 30 km/h

a) Vitezele de circulaţie a autovehiculelor în localitãţi sînt cele stabilite potrivit legii.
b) Respectarea limitelor de viteza este obligatorie şi pentru cetãţenii strãini care conduc autovehicule pe teritoriul Republicii Socialiste România.
c) Se excepteazã de la prevederile anexei autovehiculele destinate stingerii incendiilor şi autosalvarile aflate în acţiuni de intervenţie, precum şi cele ale organelor Ministerului de Interne şi ale Procuraturii, aflate în misiune.
d) Autovehiculele care transporta materiale uşor inflamabile sau explozibili nu vor depãşi vitezele maxime prevãzute prin Regulamentul pentru aplicarea Decretului nr. 328/1966 privind circulaţia pe drumurile publice.
ANEXA 6
Preţurile cu amãnuntul la combustibilii lichizi, benzina de extracţie, parchetin, uleiuri minerale şi gaze lichefiate
I. Combustibili lichizi

-----------------------

1. Combustibil P 3,00 lei/litru

2. Combustibil M 2,50 lei/litru

3. Combustibil lichid uşor pentru calorifer, tip 1 2.000 lei/tona

4. Combustibil lichid uşor pentru calorifer, tip 2 1.700 lei/tona

5. Combustibil lichid uşor pentru calorifer, tip 3 1.500 lei/tona

6. Combustibil lichid uşor pentru calorifer, tip 4 1.300 lei/tona

II. Benzina de extracţie 5,00 lei/litru

-------------------------

III. Parchetin 4,00 lei/litru

---------------

IV. Uleiuri minerale

--------------------

a) uleiuri neaditivate tip M

- tip M 20 6,20 lei/litru

- tip M 30 9,50 lei/litru

- tip M 40 12,00 lei/litru

- tip M 50 15,25 lei/litru

b) uleiuri aditivate Multigrade super 1

- tip M 10 W/30 super 1 23,10 lei/litru

- tip M 20 W/40 super 1 24,50 lei/litru

c) uleiuri aditivate tip M (extra)

- tip M 20/20 W extra 15,70 lei/litru

- tip M 30 extra 15,70 lei/litru

d) uleiuri aditivate tip M (super 1)

- tip M 20/20 W super 1 17,60 lei/litru

- tip M 30 super 1 19,75 lei/litru

- tip M 40 super 1 24,00 lei/litru

e) uleiuri aditivate de rodaj R 45 13,20 lei/litru

f) uleiuri aditivate pentru motoare Diesel

- tip UT 4 9,00 lei/litru

- tip DS 30 18,50 lei/litru

- tip DS 40 19,75 lei/litru

g) uleiuri aditivate tip M (super 2)

- tip M 20/20 W super 2 20,25 lei/litru

- tip M 30 super 2 23,50 lei/litru

h) uleiuri neaditivate pentru transmisii autovehicule

- tip T 90 5,00 lei/litru

- tip 140 I 5,00 lei/litru

- tip T 140 II 19,60 lei/litru

i) uleiuri pentru angrenaje auto cu solicitãri severe

- tip 80 EP 2 16,50 lei/litru

- tip 90 EP 2 20,00 lei/litru

j) uleiuri pentru transmisii tractoare

T 75 EP 1 10,50 lei/litru

k) uleiuri aditivate pentru angrenaje

tip T A 5W 24,10 lei/litru

l) ulei hidraulic tip HA 9 12,30 lei/litru

m) uleiuri de vaselina

- pentru uz extern (cosmol) 14,00 lei/litru

- pentru uz intern (ulpar) 20,40 lei/litru

Preţurile cu amãnuntul pentru alte tipuri de uleiuri minerale se majoreazã cu 40% .
V. Gaze petroliere lichefiate în butelii de 12,5 kg

---------------------------------------------------

a) butelii livrate loco depozit sau centre fixe din

municipii şi oraşe 25,00 lei/buc.

b) butelii livrate loco puncte volante din municipii

şi oraşe 29,00 lei/buc.

c) butelii livrate loco domiciliul cumpãrãtorului,

în municipii şi oraşe 30,00 lei/buc.

d) butelii livrate loco puncte fixe sau volante în

localitãţi rurale 31,00 lei/buc.

ANEXA 7
TARIFUL

pentru transporturile de mãrfuri efectuate pentru populaţie cu taxicamioane



-------------------------------------------------------------------------------- Elemente de tarifare Tarif

--------------------------------------------------------------------------------

Pentru începutul cursei 10 lei

Pentru timpul de stationare 40 lei/ora

Pentru parcurs 9 lei/km

--------------------------------------------------------------------------------

NOTA:
1. Transporturile se efectueazã numai cu autocamioane cu capacitate de pînã la 5 tone inclusiv.
2. Tariful se aplica şi pentru transporturile efectuate cu autobasculante şi tractoare rutiere cu remorca.
3. Pentru remorca tractata de autocamion se aplica tariful pentru parcurs redus cu 30% .
ANEXA 8
I. Închirieri de autoturisme

----------------------------

$ S.U.A.

pe km pe ora

-------- --------

a) DACIA 1300 care se închiriazã turistilor strãini

fãrã sofer şi fãrã carburanţi

- tarif 0,25 3,00

b) DACIA 1300 care se închiriazã cu sofer şi

carburanţi

- tarif 0,50 5,00

c) MICROBUZE

- tarif 0,65 6,50

d) AUTOBUZE

- tarif 1,00 15,00

II. Tarifele în lei pentru excursii în ţara cu turişti romani

-------------------------------------------------------------

lei pe km/turist

----------------

- cu autobuze 0,20

- cu microbuze 0,30

III. Tarifele în lei pentru excursii în ţara organizate

--------------------------------------------------------

prin Biroul de turism pentru tineret

------------------------------------

lei pe km/turist

------------------

Tineri Elevi şi

angajaţi studenţi

--------------------

- autobuze 0,17 0,14

- microbuze 0,22 0,17

IV. Închirieri de autovehicule cu soferi şi carburanţi de cãtre unitãţile

--------------------------------------------------------------------------

socialiste pentru delegaţii strãine

-----------------------------------

lei

--------------------

km ora

--------- ----------

- Dacia 1300 6 60

- microbuze 7,80 78

- autobuze 12 180

-------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016