Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET Nr. 224 din 12 decembrie 1951  privitor la urmarirea imobiliara pentru realizarea creantelor Statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET Nr. 224 din 12 decembrie 1951 privitor la urmarirea imobiliara pentru realizarea creantelor Statului

EMITENT: MAREA ADUNARE NATIONALA
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL NR. 117 din 12 decembrie 1951
ART. 1
Urmãrirea restantelor şi majorãrilor din impozite, taxe şi alte venituri bugetare, datorate de populaţie se poate face, şi prin scoaterea în vânzare a bunurilor imobiliare aparţinând restantierului.
ART. 2
Vânzarea imobiliarã se încuviinţeazã de cãtre Judecãtoria Populara a locului unde este situat imobilul, la cererea unitãţii financiare care a pornit urmãrirea.
ART. 3
Dacã debitorul nu a achitat, în termenele legale, datoriile din impozite, taxe şi alte venituri bugetare, se va proceda la sechestrarea averii imobiliare a acestuia şi a familiei lui (soţ, sotie, copii şi pãrinţi), cu care are gospodãrie comuna şi au mai multe imobile.
Sechestrarea averii imobiliare se face de un inspector financiar sau alt funcţionar desemnat de circumscripţia sau secţiunea financiarã respectiva.
Odatã cu aplicarea sechestrului se va da debitorului un avertisment scris prin care i se pune în vedere ca dacã în termen de zece zile de la aplicarea sechestrului pe averea imobiliarã nu va achitã suma datoratã i se va scoate imobilul în vânzare.
ART. 4
Nu se poate sechestra şi scoate în vânzare casa de locuit cu anexele sale, în total sau în parte, locuita efectiv de debitor cu familia sa.
ART. 5
Procesul verbal de sechestru se întocmeşte în trei exemplare şi va cuprinde:
- Data şi locul întocmirii procesului verbal de sechestru;
- Numele, prenumele şi funcţia organului financiar care îl întocmeşte;
- Numele, prenumele şi domiciliul debitorului;
- Numele şi prenumele martorilor;
- Suma datoratã şi natura debitului;
- Descrierea generalã a imobilului sau partii de imobil ce se scoate în vânzare şi locul unde este situat;
- Evaluarea imobilului;
- Averea imobiliarã scutitã de urmãrire.
În procesul verbal de sechestru se vor consemna plângerile sau observaţiunile fãcute de debitor sau mãrturii asupra modului cum s-a aplicat sechestrul.
Procesul verbal se va semna de cel care l-a întocmit, de debitor şi martori. Refuzul acestora de a semna se va consemna în procesul verbal.
Un exemplar din procesul verbal de sechestru se va preda debitorului, unul rãmâne la unitatea financiarã care a început urmãrirea, iar altul se va inainta judecãtoriei populare pentru a dispune transcrierea în registrul de transcripţiuni sau în Cartea Funduara.
ART. 6
Şeful Secţiunii Financiare orãşeneşti (raionale) poate permite debitorului sa vândã imobilul sechestrat în total sau în parte pentru achitarea sumei datorate.
ART. 7
În cazul când debitorul n-a achitat sumele datorate în termenul de zece zile de la înmânarea avertismentului prevãzut de art. 3 din prezentul Decret, unitatea financiarã care urmãreşte debitul va cere judecãtoriei populare a locului unde este situat imobilul sa încuviinţeze vânzarea.
ART. 8
Cererea de încuviinţare va cuprinde:
- Numele, prenumele şi domiciliul debitorului;
- Legea pe baza cãreia a fost stabilit debitul;
- Suma de plata şi perioada de timp pe care este datoratã;
- Imobilul ce se urmãreşte şi locul unde este situat.
La cerere se va ataşa dosarul de urmãrire care va cuprinde:
- Copia înştiinţãrii de plata şi dovada inmanarii acesteia;
- Un exemplar din procesul verbal de sechestru;
- Dovada de primire a avertismentului de plata;
- Un extras din rolul debitorului, cu arãtarea quantumului debitorului urmãrit.
ART. 9
În termen de cinci zile de la primirea cererii şi dosarului, judecãtorul verifica dacã acestea conţin toate elementele prevãzute la art. 8.
Dacã cererea a fost introdusã fãrã respectarea dispoziţiunilor de mai sus, judecãtorul o restituie cu întreg dosarul unitãţii financiare respective, acordand un termen pentru completarea actelor.
În cazul când în termenul acordat nu se fac completãrile cerute, cererea se considera neintrodusa, iar judecãtorul va înştiinţa serviciul financiar ierarhic superior celui obligat a face completarea.
ART. 10
Pentru cererile fãcute cu respectarea dispoziţiunilor art. 8, judecãtorul fixeazã termenul de judecata în cel mult zece zile de la primirea cererii şi dispune citarea pãrţilor.
ART. 11
La primul termen de înfãţişare, debitorul urmãrit sau terţii interesaţi, sunt obligaţi sa depunã, sub sancţiunea decãderii, toate probele de care înţeleg sa se serveascã.
În cazul când pãrţile, deşi citate legal, nu se prezintã, judecãtoria populara examineazã cazul în lipsa lor.
ART. 12
Dacã debitorul prezintã judecãtorului, fie înainte de termenul de judecata, fie la judecata, dovada achitãrii sumei datorate, judecãtorul da o încheiere de încetare a urmãririi.
ART. 13
În soluţionarea cazului, judecãtoria populara examineazã:
a) Dacã felul impozitului, taxei sau altor venituri bugetare ce se urmãresc sunt prevãzute de lege;
b) Dacã persoana urmãritã poate fi obligatã, potrivit legii, la plata acelui impozit, taxa sau venit bugetar;
c) Dacã stabilirea debitului s-a fãcut cu respectarea procedurii legale;
d) Dacã debitorului i s-au acordat scutirile sau reducerile la care avea dreptul potrivit legii.
ART. 14
Dacã impozitul, taxa sau alte venituri bugetare ce se urmãresc, nu sunt prevãzute de lege, instanta respinge cererea unitãţii financiare.
Dacã din dezbateri rezulta ca impozitul sau taxa au fost greşit calculate, judecãtoria populara suspenda judecarea cererii şi restituie dosarul unitãţii financiare pentru recalculare.
Când unitatea financiarã gãseşte ca nu este cazul de recalculare, înainteazã dosarul cu propuneri unitãţii financiare superioare. Aceasta se pronunţa asupra calculului impozitului şi trimite dosarul cu adresa motivatã, direct judecãtoriei respective pentru reluarea judecaţii.
Instanta nu poate acorda eşalonãri de plata şi nici anula sau judeca în fond stabilirea debitului.
ART. 15
Dacã judecãtoria populara stabileşte ca urmãrirea este legalã, da o hotãrîre prin care încuviinţeazã vânzarea imobilului de cãtre organele Ministerului Finanţelor şi obliga pe debitor la plata cheltuielilor de judecata.
Hotãrîrea este supusã recursului la instanta superioarã, în termen de zece zile de la pronunţare.
Recursul nu suspenda executarea.
ART. 16
Imediat dupã obţinerea hotãrîrii judecãtoriei populare, unitatea financiarã va fixa termenul de vânzare, care nu poate fi mai mare de 15 zile de la pronunţarea hotãrîrii.
În acest scop, se vor emite publicaţiile de vânzare, care vor cuprinde:
- Numele unitãţii financiare care face urmãrirea;
- Numele şi prenumele debitorului urmãrit;
- Descrierea imobilului urmãrit;
- Evaluarea imobilului;
- Data, ora şi locul unde se va face vânzarea;
- Denumirea judecãtoriei populare care a încuviinţat vânzarea, numãrul şi data hotãrîrii respective.
Publicaţia de vânzare va fi afişatã la locul imobilului şi la usa unitãţii financiare urmaritoare cu cel puţin cinci zile înainte de ziua fixatã pentru vânzare.
Dacã debitorul achitã suma datoratã, majorãrile şi cheltuielile de judecata, înainte de termenul fixat pentru vânzare, sau chiar în ziua vânzãrii, aceasta nu se mai face.
ART. 17
Vânzarea se face la evaluarea prevãzutã în procesul verbal de sechestru.
Rezultatul vânzãrii se va consemna într-un proces verbal.
Vânzarea este interzisã cãtre sectorul particular.
ART. 18
Dacã la primul termen vânzarea nu se poate face din lipsa de cumpãrãtori, imobilele vor fi predate fãrã plata Comitetelor Executive ale Sfaturilor Populare din oraşul sau comuna unde este situat imobilul, încheindu-se despre aceasta proces verbal.
În acest caz, debitul urmãrit se scade cu suma reprezentând evaluarea imobilului, iar dacã evaluarea este mai mare, scãderea se face numai în limita debitului.
ART. 19
Dispoziţiunile prezentului Decret se aplica cu începere de la data publicãrii în Buletinul Oficial. Urmãririle începute potrivit legii anterioare vor continua dupã acea lege, dacã unitatea financiarã nu începe o noua procedura de urmãrire potrivit prezentului Decret.
ART. 20
Dispoziţiunile cuprinse în art. 240 pana la <>art. 272 inclusiv din legea Nr. 269 din 1 Aprilie 1942 , pentru Codul de Procedura Fiscalã, cu toate modificãrile ulterioare, se abroga.

---------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016