Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 155 din 24 decembrie 1975  privind organizarea apararii impotriva efectelor fenomenelor meteorologice periculoase    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 155 din 24 decembrie 1975 privind organizarea apararii impotriva efectelor fenomenelor meteorologice periculoase

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 137 din 29 decembrie 1975
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Ministerele, celelalte organe centrale, comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare şi unitãţile socialiste sunt obligate sa asigure apãrarea proprietãţii socialiste, a vieţii şi bunurilor cetãţenilor, impotriva efectelor fenomenelor meteorologice periculoase.
Toţi locuitorii apţi de munca sunt obligaţi sa participe la acţiunile de apãrare organizate în acest scop.
ART. 2
Consiliul Naţional al Apelor trebuie sa asigure, prin unitãţile sale de specialitate, avertizarea din timp şi informarea permanenta asupra producerii şi evoluţiei fenomenelor meteorologice periculoase.
ART. 3
Comandamentele şi comisiile locale de apãrare impotriva inundatiilor prevãzute în legea apelor se reorganizeazã în comandamente şi comisii pentru apãrarea impotriva inundatiilor şi efectelor fenomenelor meteorologice periculoase.
Comandamentele şi comisiile reorganizate potrivit alineatului precedent rãspund şi de pregãtirea, organizarea şi conducerea acţiunilor de apãrare impotriva fenomenelor meteorologice periculoase.
ART. 4
În cadrul fiecãrui judeţ, al municipiului Bucureşti acţiunile de apãrare impotriva efectelor fenomenelor meteorologice periculoase se organizeazã, în mod unitar, de cãtre comitetul executiv al consiliului popular, prin comisia de apãrare impotriva inundatiilor şi efectelor fenomenelor meteorologice periculoase.
Ministerele şi celelalte organe centrale sunt obligate sa conlucreze cu comisiile judeţene şi a muncipiului Bucureşti în organizarea acţiunilor de apãrare specifice domeniilor lor de activitate.
Unitãţile socialiste sunt obligate sa ia din timp mãsurile necesare pentru preîntâmpinarea pagubelor ce s-ar putea produce avutului obştesc ca urmare a unor fenomene meteorologice periculoase.

CAP. 2
Avertizarea fenomenelor meteorologice periculoase

ART. 5
Unitãţile de specialitate ale Consiliului Naţional al Apelor au obligaţia sa avertizeze asupra eventualitatii producerii ploilor şi ninsorilor abundente, secetei, furtunilor, viscolului, depunerilor de gheaţa - chiciura sau polei -, ingheturilor timpurii sau tarzii, care prin intensitatea şi durata lor pot provoca pierderi de vieţi omeneşti sau pagube importante economiei naţionale.
Avertizarea asupra fenomenelor meteorologice periculoase trebuie sa se facã de îndatã ce se prevede posibilitatea apariţiei lor şi sa conţinã elemente cu privire la intervalul de timp în care pot aparea fenomenele, la intensitatea, durata şi aria lor de rãspândire.
ART. 6
Institutul de meteorologie şi hidrologie are obligaţia de a culege datele necesare din toate zonele care pot influenta evoluţia fenomenelor meteorologice pe teritoriul tarii, de a asigura prelucrarea rapida a acestora şi de a elabora prognoze cu privire la situaţia meteorologica.
Pe baza prognozelor elaborate, institutul avertizeaza şi informeazã asupra fenomenelor meteorologice periculoase organele centrale, unitãţile reţelei meteorologice din teritoriu, precum şi comisia de apãrare a municipiului Bucureşti.
ART. 7
Unitãţile meteorologice, pe baza informaţiilor proprii şi a celor primite de la Institutul de meteorologie şi hidrologie, avertizeaza şi informeazã de îndatã, asupra fenomenelor meteorologice periculoase, comisiile judeţene de apãrare.
ART. 8
Difuzarea avertizarilor şi informarilor prevãzute la art. 6 şi 7 cãtre unitãţile interesate se face imediat, potrivit schemei fluxului informaţional din planul de organizare a apãrãrii impotriva efectelor fenomenelor meteorologice periculoase.
ART. 9
Aeronavele şi navele maritime româneşti sunt obligate sa transmitã informaţii asupra fenomenelor meteorologice deosebite intalnite pe rutele pe care le parcurg.
Cazurile în care se vor transmite aceste informaţii, precum şi centrele cãtre care vor fi transmise, se stabilesc de Consiliul Naţional al Apelor, împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale şi Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor.

CAP. 3
Organizarea acţiunilor de apãrare impotriva fenomenelor meteorologice periculoase

ART. 10
Comisiile de apãrare impotriva inundatiilor şi efectelor fenomenelor meteorologice periculoase judeţene, a municipiului Bucureşti, municipale, orãşeneşti şi comunale, coordoneazã, controleazã şi rãspund de realizarea acţiunilor de apãrare impotriva efectelor fenomenelor meteorologice periculoase, în unitatea administrativ-teritorialã în care funcţioneazã.
În unitãţi, acţiunile de apãrare se realizeazã de comandamentele pentru apãrarea impotriva inundatiilor şi efectelor fenomenelor meteorologice periculoase
Ministerele, celelalte organe centrale, asigura îndrumarea tehnica de specialitate şi mijloacele necesare pentru realizarea acţiunilor de apãrare de cãtre unitãţile subordonate.
ART. 11
Apãrarea impotriva efectelor fenomenelor meteorologice periculoase se organizeazã pe baza unor planuri întocmite pentru fiecare unitate, comuna, oraş, municipiu sau judeţ, de cãtre comandamentele ori comisiile de apãrare prevãzute la art. 10.
Planurile de organizare a apãrãrii stabilesc persoanele care rãspund de conducerea acţiunilor de apãrare, schema fluxurilor informationale de avertizare şi de informare operativã, modul de intervenţie şi mijloacele materiale şi umane necesare.
Planurile de organizare a apãrãrii în unitãţi se elaboreazã pe baza normelor stabilite de organul ierarhic superior şi se aproba de organele colective de conducere ale unitãţilor.
Planurile de organizare a apãrãrii pentru comune, oraşe, municipii, judeţe şi municipiul Bucureşti se aproba de comitetele executive ale consiliilor populare judeţene sau al municipiului Bucureşti.
ART. 12
Pentru realizarea mãsurilor de apãrare, dotate cu utilaje şi materiale specifice, prevãzute în planurile de organizare a apãrãrii.
În cazul în care mijloacele existente în unitate nu sunt suficiente pentru aplicarea mãsurilor de apãrare, comisiile de apãrare judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz, şi organele ierarhic superioare vor lua mãsuri pentru completarea de îndatã a acestora.
ART. 13
Pe baza dispoziţiilor comisiilor de apãrare, toţi locuitorii apţi de munca sunt obligaţi sa participe la acţiunile organizate în vederea apãrãrii impotriva efectelor fenomenelor meteorologice periculoase. De asemenea, la dispoziţia acestor comisii, organizaţiile de stat, cooperatiste şi celelalte organizaţii obşteşti sunt obligate sa participe cu materiale, unelte, mijloace de transport şi utilaje, precum şi cu forta de munca necesarã.
ART. 14
Forţele armate participa la acţiunile de apãrare impotriva fenomenelor meteorologice periculoase, pe baza dispoziţiilor Ministerului Apãrãrii Naţionale sau ale Ministerului de Interne.

CAP. 4
Sancţiuni

ART. 15
Încãlcarea prevederilor prezentului decret atrage rãspunderea disciplinarã, materialã, civilã, contravenţionalã sau penalã, dupã caz.
ART. 16
Constituie contravenţii la normele privind avertizarea fenomenelor meteorologice periculoase şi organizarea apãrãrii impotriva efectelor acestora urmãtoarele fapte, dacã nu sunt sãvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sunt considerate infracţiuni:
a) încãlcarea obligaţiei de avertizare asupra producerii fenomenelor meteorologice periculoase şi de transmitere a acestora cãtre unitãţile interesate;
b) neintocmirea planurilor de organizare a apãrãrii impotriva efectelor fenomenelor meteorologice periculoase
c) neaplicarea mãsurilor de apãrare impotriva efectelor fenomenelor meteorologice periculoase dispuse de comisiile judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru apãrarea impotriva inundatiilor şi efectelor fenomenelor meteorologice periculoase.
d) încãlcarea obligaţiei de participare la acţiunile dispuse de comisiile de apãrare impotriva inundatiilor şi efectelor fenomenelor meteorologice periculoase, potrivit art. 13.
Contravenţiile prevãzute la lit. a) şi b) se sancţioneazã cu amenda de la 1.000 la 5.000 lei, cea de la lit. c), cu amenda de la 2.000 la 10.000 lei, iar cea de la lit. d), cu amenda de la 300 la 1.500 lei.
În cazul contravenţiei de la lit. d) sancţiunea poate fi aplicatã şi persoanelor juridice, amenda fiind de la 2.000 la 10.000 lei.
ART. 17
Contravenţiile prevãzute la art. 16 se constata de cãtre persoanele cu atribuţii de control din ministere şi celelalte organe centrale, pentru faptele sãvârşite în unitãţile subordonate, şi de cãtre persoanele anume împuternicite de preşedintele comitetului executiv al consiliului popular judeţean sau al municipiului Bucureşti, pentru contravenţia prevãzutã la lit. a) constând în netransmiterea cãtre unitãţile interesate a avertizarilor primite de la Institutul de meteorologie şi hidrologie sau unitãţile reţelei hidrometeorologice, indiferent de subordonarea unitãţii unde fapta a fost sãvârşitã, precum şi pentru contravenţiile prevãzute la lit. b)-d).
Odatã cu constatarea contravenţiei agentul aplica şi sancţiunea.
ART. 18
Dispoziţiile <>art. 16 şi 17 se completeazã cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor.

NICOLAE CEAUŞESCU
Preşedintele
Republicii Socialiste România

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016