Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 143 din 19 aprilie 1984  privind unele masuri de imbunatatire a activitatii in transportul auto international    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 143 din 19 aprilie 1984 privind unele masuri de imbunatatire a activitatii in transportul auto international

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 35 din 21 aprilie 1984


Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

ART. 1
Transporturile auto internaţionale se desfãşoarã pe baza convenţiilor şi acordurilor internaţionale la care Republica Socialistã România este parte.
ART. 2
Transporturile auto internaţionale se efectueazã de cãtre întreprinderile din subordinea Centralei de transporturi auto din cadrul Ministerului Transporturilor şi Telecomunicatiilor, Întreprinderea de transporturi internaţionale auto din subordinea Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare şi Întreprinderea de transport, Bucurestii noi" din subordinea Oficiului economic central, Carpaţi". În cazuri deosebite, Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor poate autoriza efectuarea unor transporturi internaţionale auto şi de cãtre alte unitãţi.
ART. 3
Transporturile auto internaţionale se desfãşoarã pe baza de contracte anuale încheiate între transportatori şi beneficiari, potrivit reglementãrilor în vigoare, defalcate pe trimestre, luni şi relaţii de transport. Comanda ferma pentru punerea la dispoziţie a mijlocului auto de transport se prezintã cu cel puţin 5 zile înaintea executãrii transportului.
Pentru efectuarea unor transporturi care nu au putut fi prevãzute, comanda pentru punerea la dispoziţie a autovehiculelor se va face cu cel puţin 10 zile înainte de data expedierii mãrfii.
În scopul evitãrii varfurilor de trafic, expeditorii vor acţiona pentru livrarea mãrfurilor la export în mod ritmic.
ART. 4
Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor şi Ministerul Comerţului Exterior şi Cooperãrii Economice Internaţionale, împreunã cu ministerele deţinãtoare de autovehicule destinate transporturilor internaţionale şi Oficiul economic central Carpaţi", coordoneazã activitatea de transporturi cu mijloace auto în traficul internaţional.
ART. 5
Normele de parcurs pentru marsruta trebuie sa se încadreze în duratele normate ale transporturilor de mãrfuri pentru parcursul extern şi intern prevãzute în anexele nr. 1*) şi nr. 2*) .
ART. 6
Ministerele deţinãtoare de parc auto de transport internaţional vor acţiona permanent pentru sporirea ponderii de participare a întreprinderilor româneşti de transport auto în derularea traficului internaţional.
Concomitent cu activitatea de contractare a mãrfurilor pentru export, întreprinderile de comerţ exterior vor asigura creşterea volumului produselor transportate cu autovehicule româneşti.
ART. 7
Pentru îmbunãtãţirea activitãţii de transport auto internaţional:
a) se interzice efectuarea de transporturi internaţionale cu autovehicule neincarcate la capacitate, fie dupã tonaj, fie la volum, în funcţie de caracteristicile mãrfurilor;
b) se vor extinde tehnologiile avansate în vederea asigurãrii încãrcãrii şi descãrcãrii mecanizate, pentru folosirea raţionalã a mijloacelor de transport;
c) expeditorii de mãrfuri îşi vor amenaja fronturile de încãrcare astfel încât sa se încadreze în timpii normati de stationare a autovehiculelor; pentru depãşirea timpilor normati din vina expeditorului, taxele de stationare vor fi majorate cu pana la 25%;
d) beneficiarii şi unitãţile de transport vor programa încãrcarea autovehiculelor astfel încât sa se evite la maximum ajungerea acestora la destinaţie în zilele în care sunt restrictii pentru circulaţia şi descãrcarea camioanelor;
e) se vor lua toate mãsurile de pregãtire tehnica a autovehiculelor pentru cursele internaţionale, astfel încât sa se asigure funcţionarea acestora fãrã defectiuni pe întregul parcurs;
f) prin contractele de transport se vor prevedea clauze care sa asigure şi descãrcarea operativã a autovehiculelor.
ART. 8
Secţiile economice din cadrul ambasadelor Republicii Socialiste România în strãinãtate sunt obligate sa urmãreascã desfãşurarea transporturilor auto internaţionale şi sa acţioneze pentru asigurarea încãrcãturii, la întoarcere, cu mãrfuri de import sau în cont strãin.
ART. 9
Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini şi Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor vor asigura îmbunãtãţirea performantelor autovehiculelor şi adaptarea acestora pentru transportul diferitelor categorii de mãrfuri.
ART. 10
Ministerele şi celelalte organe centrale deţinãtoare de autovehicule pentru transporturi internaţionale vor asigura repartizarea optimizata a unitãţilor de transport auto internaţional pe teritoriul tarii, astfel încât distanţele pana la locurile de încãrcare sa fie reduse la minimum.
ART. 11
Ministerele economice vor lua mãsuri de specializare a întreprinderilor care au sarcini de export, astfel ca parcursul intern al transporturilor sa fie minim.
ART. 12
Ministerul Industriei Chimice va lua mãsuri pentru alimentarea cu prioritate a mijloacelor de transport auto internaţional pe parcursul intern cu combustibili şi pentru asigurarea operativã a plinului rezervoarelor la ieşirea din ţara.
ART. 13
Consiliul de Miniştri va urmãri şi indruma ministerele pentru aplicarea cu fermitate a normelor stabilite prin prezentul decret.
ART. 14
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentul decret.




────────
*1 şi *2 anexele nr. 1 şi 2 se comunica celor interesaţi


NICOLAE CEAUŞESCU
Preşedintele
Republicii Socialiste România

──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016