Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 14 din 25 ianuarie 1971  privind infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii si Apelor*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 14 din 25 ianuarie 1971 privind infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii si Apelor*)

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 8 din 26 ianuarie 1971


*) Acest decret a devenit <>Legea nr. 28/1971 .

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Se infinteaza Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor prin fuziunea Ministerului Agriculturii şi Silviculturii şi Ministerul Industriei Alimentare. Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor înfãptuieşte politica partidului şi statului în domeniul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi gospodãririi apelor şi îndeplineşte funcţia de minister coordonator pentru activitãţile din domeniul sau care se desfãşoarã în unitãţi din subordinea altor organe centrale sau locale ale administraţiei de stat.
ART. 2
Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor exercita, potrivit legii, conducerea întregii agriculturi, asigura progresul ei continuu şi dezvoltarea economicã a organizaţiilor socialiste de stat şi cooperatiste din agricultura. De asemenea, asigura dezvoltarea industriei alimentare, creşterea şi diversificarea producţiei de mãrfuri alimentare în concordanta cu cerinţele economiei naţionale, valorificarea superioarã a producţiei vegetale şi animale, conservarea, dezvoltarea şi buna gospodãrire a fondului silvic, precum şi gospodãrirea a fondului silvic, precum şi gospodãrirea raţionalã şi protecţia calitãţii apelor tarii.
ART. 3
Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor asigura aplicarea legilor, decretelor, precum şi a hotãrârilor Consiliului de Miniştri.
ART. 4
Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor conduce, indruma şi controleazã activitatea unitãţilor din subordinea sa şi rãspunde, în calitate de titular de plan de realizarea planului pentru intreaga sa activitate.
ART. 5
Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor colaboreazã cu celelalte ministere şi organe centrale precum şi cu organele locale, în scopul îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin. Pentru a se asigura sporirea continua a producţiei, dezvoltarea şi consolidarea cooperativelor agricole de producţie, Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor conlucreaza cu Uniunea Nationala a Cooperativelor Agricole de Producţie.

CAP. 2
Atribuţii

ART. 6
Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor are urmãtoarele atribuţii principale:

A. Atribuţii generale:
a) asigura, în cadrul planului economiei naţionale, dezvoltarea în ritm susţinut a ramurilor şi subramurilor sale, în vederea obţinerii de produse agricole şi alimentare pentru satisfacerea cerinţelor şi a celorlalte nevoi ale economiei naţionale, în care scop:
- elaboreazã studii şi programe privind proportiile, nivelurile, ritmurile şi cãile de dezvoltare în perspectiva a ramurilor şi subramurilor din activitatea sa;
- elaboreazã proiectele planurilor anuale şi de perspectiva, pe baza studiilor proprii şi a propunerilor fãcute de centrale, unitãţi cu statut de centrala şi celelalte unitãţi subordonate şi coordoneazã, împreunã cu organele centrale de resort, elaborarea proiectelor planurilor anuale şi de perspectiva pentru intreaga activitate în domeniul sau;
- asigura diversificarea producţiei şi ridicarea continua a caracteristicilor calitative ale produselor, în scopul satisfacerii necesitãţilor economiei naţionale şi creşterii competivitatii lor pe piata internationala;
- stabileşte, dupã adoptarea legilor pentru aprobarea planului şi a bugetului de stat, indicatorii de plan economici şi financiari pe unitãţi subordonate;
- determina, potrivit normelor legale, necesarul de mijloace circulante pentru unitãţile subordonate şi le doteaza cu astfel de mijloace, cu acordul Ministerului Finanţelor;
- urmãreşte şi rãspunde de îndeplinirea indicatorilor ce-i revin din planul şi bugetul de stat, informand periodic Consiliul de Miniştri;
- analizeazã bilanţurile şi dãrile de seama periodice ale unitãţilor subordonate şi întocmeşte pe cele care privesc activitatea pe întregul minister; - întocmeşte şi executa planul de venituri şi cheltuieli pentru administraţia centrala a ministerului şi pentru unitãţile bugetare subordonate;
b) coordoneazã şi indruma activitatea de cercetare şi proiectare din unitãţile subordonate şi ia mãsuri pentru inzestrarea acestora cu mijloace tehnico-materiale necesare; urmãreşte rezultatele cercetãrii ştiinţifice şi valorificarea acestora în producţie; se preocupa de introducerea progresului tehnic, ştiinţific şi economic în unitãţile subordonate;
c) organizeazã activitatea de documentare tehnica specifica ramurilor şi subramurilor sale şi asigura informarea unitãţilor subordonate cu privire la tendintele progresului tehnico-ştiinţific pe plan naţional şi mondial; editeazã publicaţii şi lucrãri privitoare la problemele de producţie, ştiinţa şi tehnica şi organizeazã acţiuni de propaganda specifice activitãţii pe care o conduce;
d) organizeza şi coordoneazã activitatea de colaborare şi cooperare economicã, tehnica şi ştiinţificã cu alte ministere şi organe centrale din ţara şi strãinãtate, în ramurile şi subramurile sale de activitate; asigura aplicarea convenţiilor şi acordurilor internaţionale privitoare la activitatea din domeniu sau şi controleazã îndeplinirea obligaţiilor ce decurg din acestea;
e) aproba studiile tehnico-economice pentru asimilarea produselor noi de mare importanta şi îşi da acordul cu privire la tipurile şi indicatorii tehnico-economici ai instalaţiilor complexe ce urmeazã a fi importate, precum şi ai maşinilor şi instalaţiilor unicate de mare importate, precum şi ai maşinilor şi instalaţiilor unicate de mare importanta ce urmeazã a fi produse în ţara sau procurate din strãinãtate, pentru intreaga activitate din domeniul sau;
f) organizeazã, coordoneazã şi indruma activitatea de investiţii; aproba, în limita competentei sale, documentaţiile tehnico-economice pentru lucrãrile de investiţii şi rãspunde de punerea în funcţiune în termen a obiectivelor; urmãreşte reducerea consumului de materiale de construcţii deficitare, precum şi reducerea investiţiei specifice;
g) organizeazã, coordoneazã şi indruma activitatea de construcţii-montaj şi instalaţii pentru lucrãrile în execuţie proprie din ramurile şi subramurile sale de activitate; rãspunde de realizarea producţiei de materiale de construcţii prevãzute în planul sau;
h) indruma şi coordoneazã activitatea de organizare a conducerii producţiei şi a muncii în unitãţile subordonate; organizeazã perfecţionare sistemului informaţional şi asigura în domeniul sau de activitate;
i) indruma şi coordoneazã activitatea de organizare a producţiei, de valorificare a produselor, de aprovizionare tehnico-materialã, financiar-contabila şi de investiţii a cooperativelor agricole de producţie;
j) organizeazã activitatea de elaborare, aplicare şi urmãrire a normativelor şi normelor de munca pentru toate categoriile de personal din domeniul sau de activitate; organizeazã elaborarea de normative şi norme de munca unificate pe economie la lucrãrile pentru care se stabileşte ca este initiator sau colaborator; aproba metodologiile specifice de normare, precum şi normativele şi normele unificate pe ramuri, subramuri şi alte activitãţi şi controleazã modul lor de aplicare; elaboreazã norme de munca şi de retribuire a muncii în unitãţile agricole socialiste şi urmãreşte aplicarea acestora;
k) indruma activitatea de invenţii şi inovaţii şi se preocupa de generalizarea celor mai importante realizari; face propuneri cu privire la problemele de standardizare; aproba norme interne; coordoneazã şi controleazã activitatea de metrologie din unitãţile subordonate;
l) organizeza întocmirea lucrãrilor privind necesarul de materii prime, materiale şi utilaje a cãror balanţa se aproba de Consiliul de Miniştri sau de ministere ori alte organe centrale; rãspunde de întocmirea în mod corespunzãtor a balantelor materiale de cãtre unitãţile din subordine şi colaboreazã cu celelalte organe centrale la echilibrarea acestora în concordanta cu sarcinile din planul de stat, cu necesitãţile şi posibilitãţile economiei naţionale; asigura aprovizionarea cu materiale şi utilajele pentru care este coordonator, necesare tuturor ministerelor, organe centrale, precum şi organelor locale;
m) organizeazã activitatea de cooperare în domeniul comercial cu alte tari şi asigura îndeplinirea sarcinilor ce decurg din aceasta activitate; urmãreşte prospectarea şi studierea necesitãţilor pieţei interne şi externe pentru produsele din domeniul sau de activitate;
n) întocmeşte proiectul planului de export şi face propuneri privind proportiile, structura şi orientarea schimburilor comerciale în perspectiva, asigura realizarea sarcinilor de export ce îi revin;
o) organizeazã exploatarea mijloacelor de transport din dotarea unitãţilor sale, destinate transporturilor interne şi internaţionale;
p) întocmeşte proiectul planului de import pentru materii prime, materiale, instalaţii complexe şi utilaje pentru activitãţile coordonate şi urmãreşte realizarea acestuia;
r) exercita atribuţiile ce îi revin, potrivit legii cu privire la tarife şi preţuri în domeniul sau de activitate;
s) asigura aplicarea politicii partidului şi statului în probleme de personal, în care scop:
- stabileşte criterii unitare de selecţionare, pregãtire, perfecţionare şi promovare a personalului din domeniul sau de activitate şi controleazã aplicarea lor;
- stabileşte necesarul de personal în perspectiva şi ia mãsuri pentru pregãtirea acestuia, potrivit legii;
- angajeazã personalul pentru aparatul propriu; numeşte organele de conducere ale centralelor şi ale celorlalte unitãţi din subordinea sa;
- organizeazã perfecţionarea personalului de specialitate din unitãţi din subordinea sa;
- organizeazã evidenta cadrelor cu studii superioare agricole, de industrie alimentara şi silvice şi rãspunde de repartizarea lor. Încadrarea specialiştilor agricoli în alte sectoare de activitate decât cele agricole se face numai cu acordul prealabil al Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor;
- asigura baza materialã şi dotarea liceelor de specialitate, a şcolilor profesionale şi a altor unitãţi de învãţãmânt din subordinea sa, precum şi cadrele didactice de specialitate necesare;
t) stabileşte, potrivit legii, norme şi ia mãsuri cu privire la protecţia muncii, în scopul asigurãrii celor mai bune condiţii de munca şi imbolnavirilor profesionale, pentru unitãţile în subordine;
u) participa la elaborarea propunerilor privind perfecţionarea elementelor sistemului de salarizare, organizând elaborarea de studii în acest scop; elaboreazã indicaţii în scopul aplicãrii unitare a elementelor sistemului de salarizare în ramurile şi subramurile coordonate şi controleazã modul lor de aplicare; stabileşte mãsuri de ansamblu pentru inbunatatirea continua a condiţiilor de munca şi de trai ale salariaţilor;
v) elaboreazã, pe baza şi în vederea executãrii legii, norme privind activitatea tehnica, de planificare, financiarã şi salarizare, precum şi pentru orice alte activitãţi din domeniul sau; normele tehnice stabilite pentru fabricarea produselor din nomenclatorul sau sunt obligatorii şi pentru unitãţile subordonate altor organe centrale sau locale, care fabrica produse similare;
x) prezintã Consiliul de Miniştri proiecte de acte normative şi alte acte prevãzute de lege; avizeazã proiectele de acte normative şi cu alt caracter, elaborate de celelalte ministere şi organe centrale şi de comitetele executive ale consiliilor populare judeţene, care intereseazã domeniul sau de activitate;
y) exercita atribuţii legale cu privire la activitatea Societãţii de medicina veterinara, a Asociaţiei Crescatorilor de Albine, a Asociaţiei Generale a Vanatorilor şi Pescarilor Sportivi din Republica Socialistã România şi a celorlalte organizaţii obşteşti din domeniul sau şi sprijinã activitatea acestora;
z) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.

B. Atribuţii cu privire la agricultura:
a) rãspunde de folosirea raţionalã a tuturor terenurilor agricole, indiferent de posesor;
b) stabileşte zonarea culturilor de cereale, leguminoase, plante tehnice şi furajere, legume, cartofi, a plantaţiilor de vii şi livezi, precum şi agrotehnica diferenţiatã a acestor culturi; ia mãsuri şi controleazã respectarea acestora în toate unitãţile agricole;
c) organizeazã, indruma şi rãspunde de producţia de cereale, leguminoase, plante tehnice şi furajere, legume, cartofi, fructe, struguri, carne, lapte oua, lana şi alte produse agricole vegetale şi animale; asigura dotarea tehnico-materialã a unitãţilor de producţie din subordinea sa;
d) organizeazã, în funcţie de zonarea producţiei agricole, vegetale şi animale, specializarea unitãţilor agricole de stat şi indruma profilarea cooperativelor agricole de producţie; organizeazã ferme şi întreprinderi specializate, precum şi unitãţi de tip industrial; sprijinã acţiunile de cooperare şi asociere între unitãţile de stat şi cooperativele agricole de producţie, precum şi activitatea consiliilor intercooperatiste;
e) organizeazã producerea seminţelor şi a materialului sãditor pentru asigurarea nevoilor întregii agriculturi;
f) elaboreazã mãsuri pentru protecţia plantelor şi norme de carantina fitosanitara; indruma acţiunile de combatere a bolilor şi dãunãtorilor şi controleazã aplicarea lor; avizeazã asupra producerii şi utilizãrii insecticidelor, fungicidelor şi ierbicidelor;
g) stabileşte zonarea creşterii animalelor; organizeazã şi conduce acţiunile privind reproductia şi selecţionarea animalelor, ia mãsuri de imbunatatire a bazei furajere; asigura ameliorarea şi exploatarea raţionalã a pasunilor şi fanetelor naturale;
h) exercita atribuţiile serviciului sanitar-veterinar de stat şi ia mãsuri pentru prevenirea şi combaterea epizootiilor; organizeazã producerea materialelor biologice şi avizeazã introducerea în practica a preparatelor biologice şi a medicamentelor de uz zooveterinar;
i) stabileşte tipurile de tractoare, maşini, utilaje şi instalaţii agricole necesare mecanizarii proceselor de producţie din agricultura şi ia mãsuri pentru introducerea lor în producţia agricolã, folosirea, întreţinerea şi repararea acestora; organizeazã producerea unor utilaje, mecanisme, dispozitive, piese de schimb ce se realizeazã prin unitãţi proprii;
j) asigura studiile şi proiectele pentru organizarea teritoriului agricol; coordoneazã activitatea geodezicatopografica din intreaga ţara, cu excepţia celei îndeplinite de Ministerul Forţelor Armate; introduce şi organizeazã cadastrul funciar al teritoriului tarii;
k) rãspunde de asigurarea condiţiilor necesare şi de executare în termenele stabilite a programului naţional de irigaţii şi a lucrãrilor de indiguire, desecãri şi de combatere a eroziuni solului; asigura cooperativelor agricole de producţie asistenta de specialitate pentru proiectarea, realizarea şi exploatarea amenajãrilor de irigaţii şi a altor lucrãri de îmbunãtãţiri funciare cu caracter local;
l) asigura întreţinerea şi exploatarea lucrãrilor de imbunatatire funciare şi de gospodãrire a apelor din sistemele mari, care se afla în administraţia sa;
m) asigura fondul de stat de cereale, leguminoase boabe şi oleaginoase, prin contractari şi achiziţii de la producãtori şi prin preluãri ale drepturilor ce revin statului, pentru muncile prestate de unitãţile pentru mecanizarea agriculturii şi din uium;
n) exercita controlul activitãţii morilor cu regim de macinis prestator;
o) ia mãsuri pentru constituirea şi pãstrarea rezervei de stat de cereale şi seminţe;
p) constituie fondul de stat de legume, cartofi, fructe şi struguri de masa, prin contractarea şi achiziţionarea acestor produse de la organizaţiile agricole de stat şi cooperatiste şi de la alţi producãtori, în scopul aprovizionarii populaţiei, asigurãrii cantitãţilor necesare industrializarii şi semiindustrializarii, precum şi pentru export, urmãrind îmbunãtãţirea continua a calitãţii produselor şi sortimentelor; ia mãsuri pentru formarea şi pãstrarea rezervelor de iarna la legume, cartofi, fructe şi struguri în stare proaspãta şi semiindustrializata;
r) organizeazã comerţul cu ridicatã şi cu amãnuntul de legume, cartofi, fructe şi struguri de masa; indruma activitatea reţelei proprii de depozite şi magazine de prezentare şi desfacere a produselor sale.

C. Atribuţiile cu privire la industria alimentara:
a) asigura dezvoltarea continua a producţiei industriei alimentare, diversificarea acestei producţii şi îmbunãtãţirea calitãţii ei în scopul satisfacerii nevoilor de consum ale populaţiei şi realizarea sarcinilor de export;
b) organizeazã şi asigura preluarea în fondul de stat, conform planului, a materiilor prime agricole vegetale şi animale, prin contractari şi achiziţii;
c) asigura valorificarea superioarã a materiilor prime agricole, reducerea consumurilor specifice, folosirea raţionalã a capacitãţilor de producţie şi a muncii în vederea creşterii productivitatii muncii şi a eficientei economice în unitãţile de producţie ale industriei alimentare;
d) organizeazã, indruma şi controleazã exploatarea prin pescuit natural şi piscicultura a bazinelor aflate în administrarea unitãţilor din subordinea sa, pescuitul în Marea Neagra şi în oceane, conservarea prin frig, industrializarea şi desfacerea pestelui şi a celorlalte produse acvatice, construirea şi repararea de nave uşoare şi utilaje necesare pescuitului, industriei pestelui, recoltarii şi valorificãrii stufului;
e) exercita în condiţiile prevãzute de lege coordonarea, îndrumarea şi controlul activitãţii de pescuit, piscicultura şi protecţia fondului piscicol în toate bazinele piscicole din subordinea sa sau a altor organe centrale şi locale;
f) coordoneazã şi da dispoziţii obligatorii pentru producţie şi livrãri de fãina, malai şi produse de panificatie realizate de cãtre unitãţile din subordinea altor organe centrale şi locale şi acorda acestora asistenta tehnica de specialitate;
g) organizeazã, indruma şi coordoneazã utilizarea raţionalã şi dezvoltarea reţelei frigorifice din ţara;
h) organizeazã şi indruma activitatea reţelei de magazine de prezentare a produselor industriei alimentare;
i) avizeazã, în condiţiile prevãzute de lege, înfiinţarea sau dezvoltarea unitãţilor de industrie alimentara din subordinea altor ministere, organe centrale şi organe locale.

D. Atribuţiile cu privire la silvicultura:
a) asigura conservarea şi dezvoltarea fondului forestier, luind mãsuri pentru ridicarea continua a producţiei şi productivitatii pãdurilor, prin plantarea terenurilor despadurite, refacerea arboretelor de productivitate inferioarã, îmbunãtãţirea compoziţiei arboretelor cu specii repede crescatoare şi de valoare economicã ridicatã, în care scop:
- organizeazã buna gospodãrire a fondului forestier pe baza de amenajamente silvice întocmite corespunzãtor priincipiilor privind continuitatea producţiei forestiere, sporirea potenţialului pãdurilor şi ameliorarea permanenta a funcţiilor de protecţie ale acestora;
- asigura executarea lucrãrilor de îngrijire, cultura şi igiena a pãdurilor;
- organizeazã apãrarea fondului forestier, luind mãsuri pentru prevenirea şi combaterea dãunãtorilor vegetatiei forestiere, pentru paza contra incendiilor şi contravenţii;
- asigura corelarea dintre potenţialul de producţie a fondului forestier şi volumul de masa lemnoasã ce se exploateazã anual, ţinînd seama de prevederile amenajamentelor silvice;
- asigura amplasarea şi punerea în valoare a masei lemnoase prevãzute în planul de stat a se recolta prin tãieri de regenerare, îngrijiri şi igiena a pãdurilor;
b) organizeazã activitatea privind economia vânatului şi pescuitului în apele de munte şi lacurile alpine, inclusiv cele de acumulare şi de baraj, paza fondurilor de vanatoare şi piscicole, valorificarea vânatului şi produselor accesorii ale pãdurii.

E. Atribuţii cu privire la gospodãrirea apelor:
a) înfãptuieşte politica partidului şi statului cu privire la buna gospodãrire a apelor şi asigurarea surselor de apa pentru necesitãţile întregii economii naţionale şi ale populaţiei;
b) coordoneazã, indruma şi controleazã folosirea şi protecţia calitãţii surselor de apa de suprafata şi subterane, elaborand normative tehnice şi dând indicaţii obligatorii tuturor organelor centrale şi locale ale administraţiei de stat în aceste domenii;
c) efectueazã studii şi cercetãrii în domeniul gospodãririi apelor şi pentru protecţia calitãţii acestora; organizeazã efectuarea de observaţii, mãsurãtori şi studii şi observaţii cu privire la fenomenele atmosferice, evoluţia vremii, caracteristicile climatice şi starea de impurificare a aerului;
d) elaboreazã şi tine la zi planurile de amenajare complexa a bazinelor hidrografice; întocmeşte şi tine la zi cadastru general al apelor;
e) elaboreazã studii şi documentaţii tehnice pentru noi surse de apa, regularizarea cursurilor de apa şi apãrarea impotriva inundatiilor a centrelor populate şi ia mãsuri pentru realizarea acestor lucrãri;
f) avizeazã planurile şi schemele de amenajare complexa a bazinelor hidrografice, precum şi documentaţiile tehnice ale lucrãrilor ce se executa pe cursurile de apa, în legatura cu folosirea apelor, apãrarea impotriva acţiunii distructive a apelor, protecţia calitãţii apelor sau care modifica regimul de scurgere a apelor;
g) elibereazã, în condiţiile prevãzute de lege, autorizaţii pentru folosirea apelor şi albiilor acestora, evacuarea apelor uzate în apele de suprafata şi subterane şi pentru exploatarea de materiale din albiile cursurilor de apa;
h) exercita, în condiţiile prevãzute de lege, inspecţia de stat în domeniul apelor, aplicând sancţiuni şi putând dispune oprirea functionarii instalaţiilor sau unitãţilor care prin deversari de ape uzate pot provoca poluari grave ale apelor, punând în pericol sãnãtatea populaţiei sau cauzand pagube economiei naţionale;
i) indruma, coordoneazã şi controleazã acţiunile de apãrare impotriva inundatiilor şi gheturilor;
j) asigura exploatarea şi întreţinerea sistemelor hidrotehnice de gospodãrire a apelor - baraje, lacuri de acumulare, derivatii şi alte lucrãri cu folosire complexa pentru asigurarea debitelor necesare în perioadele de ape mici şi atenuarea undelor de viitura -pe care le are în administrare; indruma şi controleazã, împreunã cu ministerele, celelalte organe centrale şi organele locale ale administraţiei de stat, modul cum sunt exploatate şi întreţinute barajele, lacurile de acumulare aflate în administrarea, derivatiile şi alte lucrãri de gospodãrire a apelor aflate în administrare acestora;
k) asigura îndeplinirea sarcinilor cu privire la apele de frontiera în cadrul convenţiilor şi acordurilor hidrotehnice încheiate între Republica Socialistã România şi alte state;
l) îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege. Prevederile de la literele a, b, c şi g nu se aplica în privinta apelor minerale.

CAP. 3
Organizare şi funcţionare

ART. 7
Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor este condus de Colegiul ministerului, organ deliberativ, care hotãrãşte în probleme generale privind activitatea ministerului.
ART. 8
Colegiul ministerului se compune din:
a) Ministrul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi apelor;
b) ministrul secretar de stat la Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor, preşedintele Consiliului naţional al apelor, şefii de departamente, adjunctii ministrului şi secretarii generali;
c) directorii generali ai centralelor şi trusturilor cu statut de centrala;
d) directori generali şi directori din aparatul ministerului conducãtorii ai unor unitãţi din subordinea acestuia, precum şi specialişti cu experienta îndelungatã şi inalta calificare din cadrul ministerului sau din afarã acestuia;
e) un delegat al sindicatelor, desemnat de Uniunea Generalã a Sindicatelor din România. De asemenea, din colegiu fac parte preşedintele Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie şi preşedintele Academiei de Ştiinţe Agricolesi Silvice. Componenta colegiului ministerului se aproba de Consiliul de Miniştri, la propunerea ministerului. Preşedintele colegiului este ministrul; în lipsa ministrului atribuţiile de preşedinte se îndeplinesc de ministrul de stat.
ART. 9
La şedinţele colegiului pot fi invitaţi şi delagati ai unor organe şi organizaţii de stat ori obşteşti interesat în examinarea problemelor supuse dezbaterii. De asemenea, la şedinţele colegiului pot fi invitaţi specialişti din cadrul ministerului sau din afarã acestuia.
ART. 10
Colegiul ministerului îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi şi adopta hotãrîri cu majoritatea membrilor ce-l compun. În caz de divergenta între preşedintele colegiului şi majoritatea membrilor colegiului, problema asupra cãreia nu s-a realizat un acord se supune Biroului Permanent al Consiliului de Miniştri, pentru a hotãrî.
ART. 11
Şedinţele colegiului au loc cel puţin o data pe trimestru şi se convoacã, în timp util, de preşedintele acestuia. Colegiul poate fi convocat şi la cererea a cel puţin o treime din numãrul membrilor sãi.
ART. 12
Colegiul ministerului în întregul sau şi fiecare membru în parte rãspund în fata Consiliului de Miniştri, pentru intreaga activitate a ministerului; fiecare membru al colegiului rãspunde în fata colegiului pentru îndeplinirea sarcinilor ce-i sunt încredinţate.
ART. 13
Ministrul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi apelor, ministrul secretar de stat, preşedintele Consiliului naţional al apelor, şefii de departamente şi adjunctii ministrului, organ deliberativ. Din biroul executiv fac parte şi preşedintele Uniunii Naţionale a Cooperativelor Agricole de Producţie, Preşedintele Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice şi preşedintele uniunii de ramura a sindicatelor. Biroul executiv asigura aducerea la îndeplinire a hotãrârilor colegiului şi exercita atribuţiile acestuia în intervalul dintre şedinţe. Şedinţele de lucru ale biroului executiv au loc de doua ori pe luna şi ori de câte ori este nevoie. Biroul executiv îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi şi adopta hotãrâri cu majoritatea membrilor ce- l compun. În cadrul când asupra unor probleme nu s-a realizat un acord între membrii biroului executiv, acestea se supun colegiului ministerului, pentru a hotara.
ART. 14
Între şedinţele colegiului şi biroului executiv al acestuia, ministrul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi apelor, ajutat de ministrul secretar de stat, rezolva problemele curente ale activitãţii ministerului şi stabileşte mãsurile necesare pentru îndeplinirea operativã a hotãrârilor colegiului şi biroului executiv.
ART. 15
În executarea hotãrârilor colegiului şi ale biroului executiv, precum şi în exercitarea atribuţiilor proprii, ministrul emite, potrivit legii, ordine, instrucţiuni şi alte acte prevãzute de lege.
ART. 16
Pentru analizarea unor probleme de mare complexitate sau care intereseazã intreaga activitate a ministerului, colegiului poate constitui colective de lucru cuprinzând specialişti din cadrul ministerului din afarã ministerului se va face cu acordul ministrului sau al conducatorului organului central respectiv.
ART. 17
Preşedintele colegiului informeazã colegiul ministerului asupra principalelor probleme care au fost rezolvate în perioada dintre şedinţe.
ART. 18
Ministrul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor are în conducerea sa un ministru, un ministru secretar de stat, preşedintele al Consiliului naţional al apelor, 4 şefi de departamente, 7 adjuncţi ai ministrului şi 8 secretari generali. Ministrul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi apelor, ministrul secretar de stat, preşedintele Consiliului naţional al apelor şi şeful Departamentului industriei alimentare sunt membri ai Consiliului de Stat. Şefii celorlalte departamente, adjunctii ministrului şi secretarii generali se numesc prin hotãrâre a Consiliului de Miniştri. Atribuţiile ministrului secretar de stat, preşedintelui Consiliului naţional al apelor, sefilor de departamente, adjunctilor ministrului şi secretarilor generali se stabilesc de colegiul ministerului
ART. 19
Ministrul reprezintã ministerul în raport cu celelalte organe şi organizaţii din ţara, precum şi în relaţiile internaţional.
ART. 20
Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor are urmãtoarea structura organizatoricã:
a) - Departamentul agriculturii de stat, cu:
- Direcţia generalã a producţiei;
- Direcţia profilarii, conceptiei şi organizãrii;
- Direcţia plan economic;
- Direcţia construcţii;
- Direcţia de control;
- Direcţia livrãri-transport, magazine şi cooperare.
b) Departamentul industriei alimentare, cu:
- Direcţia de coordonare a producţiei şi tehnica;
- Direcţia plan economic;
- Direcţia comercialã;
- Direcţia investiţii-dezvoltare;
- Direcţia de control.
c) Departamentul inbunatatirilor funciare, cu:
- Direcţia generalã de construcţii pentru inbunatatiri funciare, în cadrul cãreia funcţioneazã şi Direcţia de mecanizare şi transporturi;
- Direcţia de amenajãri locale pentru inbunatatiri funciare;
- Direcţia investiţii;
- Direcţia tehnica;
- Direcţia plan economic;
- Direcţia de cooperare tehnico-economicã şi import;
- Direcţia de aprovizionare şi producţie secundarã;
- Direcţia de control.
d) Departamentul silviculturii, cu:
- Direcţia fond forestier;
- Direcţia impaduririi şi protecţia pãdurilor;
- Direcţia tehnica şi de investiţii;
- Direcţia economiei vânatului;
- Direcţia de produse accesorii;
- Direcţia plan economic;
- Direcţia de control.
e) Consiliul naţional al apelor, cu:
- Direcţia generalã de gospodãrire a apelor, în cadrul cãreia funcţioneazã Direcţia gospodãririi apelor şi Direcţia protecţiei calitãţii apelor;
- Direcţia de studii tehnice şi de avizari;
- Inspecţia de stat a apelor.
f) Direcţia generalã a producţiei vegetale;
g) Direcţia generalã a producţiei animale;
h) Direcţia generalã a organizãrii, profilarii producţiei agricole, normarii şi retribuirii muncii în cooperativelor agricole de producţie;
i) Direcţia generalã a planificarii, finanţãrii şi creditarii;
j) Direcţia generalã comercialã;
k) Direcţia generalã a investiţiilor;
l) Direcţia generalã de fond funciar şi cadastru;
m) Direcţia generalã sanitar-veterinara;
n) Direcţia generalã de organizare, control şi personal;
o) Direcţia de învãţãmânt şi propaganda;
p) Direcţia generalã de aprovizionare tehnico-materialã;
r) Direcţia de relaţii internaţionale şi colaborãrii tehnico-ştiinţifice;
s) Oficiul juridic şi arbritaj;
t) Direcţia de gospodãrire şi secretariat. Direcţia de aprovizionare tehnico-materialã, Direcţia de aprovizionare şi producţie secundarã şi Direcţia livrãri-transport, magazine şi cooperare se organizeazã şi funcţioneazã pe baza principiului gestiunii economice proprii. Numãrul maxim de posturi în administraţia centrala, raportul minim dintre numãrul funcţiilor de execuţie şi cel al numãrului funcţiilor de conducere, precum şi ponderea personalului de deservire fata de totalul salariaţilor, sunt cele prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul decret.
ART. 21
Departamentele sunt titulare în plan având nominalizate prin planul de stat sarcini la toţi indicatorii.
ART. 22
Departamentele sunt conduse de consiliile departamentelor, organe deliberative, care hotãrãsc aupra principalelor probleme din domeniul de activitate ale departamentelor. Consiliile departamentelor se compun din: - şefii departamentelor;
- secretarii generali;
- directori generali, directori şi alţi conducatori ai unor compartimente ale departamentelor,precum si oameni de ştiinţa, cadre didactice din învãţãmântul superior şi alţi specialişti. Componenta consiliilor departamentelor se aproba de Colegiul Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor. Consiliile departamentelor îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor lor şi adopta hotãrîri cu majoritatea membrilor ce le compun. În caz de divergenta între şeful departamentului şi majoritatea membrilor consiliului departamentului, problema asupra cãreia nu s-a realizat un acord se supune cãreia nu s-a realizat un acord se supune Colegiul Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor, pentru a hotara. Prevederile articolelor 9,11 şi 16 se aplica în mod corespunzãtor şi pentru consiliile departamentelor.
ART. 23
Consiliul naţional al apelor este condus de un consiliu organ deliberativ, care hotãrãşte în problemele generale din domeniul sau de activitate. Consiliul este compus din:
a) preşedinte;
b) vicepreşedinte;
c) reprezentaţi ai conducerii unor ministere şi ai altor organe centrale ale administraţiei de stat care au activitãţi legate de problemele de gospodãrire şi protecţie a calitãţii apelor, precum şi câte un vicepreşedinte de la Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice şi de la Academia de Ştiinţe Medicale;
d) directorul general şi directori din aparatul consiliului, conducatori ai unor unitãţi subordonate, precum şi alţi specialişti cu inalta calificare şi bogata experienta în domeniul gospodãririi şi protecţiei calitãţii apelor. Componenta consiliului se aproba de Consiliul de Miniştri, la propunerea ministrului. Prevederile articolelor 9, 11, 16 şi 22 alineatele 4 şi 5 se aplica în mod corespunzãtor şi Consiliul naţional al apelor. Consiliul naţional al apelor are dreptul sa ceara ministerelor, celorlalte organe centrale ale administraţiei de stat şi comitetelor executive ale consiliilor populare, precum şi unitãţilor din subordinea acestora, studii, documentaţii şi informaţii în legatura cu gospodãrirea şi protecţia calitãţii apelor.
ART. 24
În cadrul Consiliului naţional al apelor din Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor funcţioneazã Comisia centrala de apãrare impotriva inundatiilor şi gheturilor, ca organ deliberativ. Componenta şi întregul regulament de funcţionare a acesteia se aproba de Consiliul de Miniştri.
ART. 25
Pe lângã Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor funcţioneazã Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice, instituţie care organizeazã, indruma şi controleazã intreaga activitatestiintifica în domeniul agriculturii, industriei alimentare, silviculturiisi gospodãririi apelor. Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice rãspunde fata de Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor pentru intreaga sa activitate.
ART. 26
Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor are în subordine sa centrale, unitãţi cu statut de centrala, alte organizaţii economice, întreprinderi, institute de studii, de proiectari şi de cercetãri, staţiuni experimentale. Centrele şi unitãţile cu statut de centrala îşi desfãşoarã activitatea potrivit prevederilor statutului centralelor, adaptatela condiţiile specifice din domeniul de activitate al ministerului.
ART. 27
Atribuţiile, normele de funcţionare şi structura organizatoricã a unitãţilor, prevãzute la articolele 20 şi 26 se stabilesc de colegiul ministerului, în condiţiile prevãzute de lege.
ART. 28
Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor poate infiinta, prin ordinul ministrului, în funcţie de necesitaţi în cadrul unitãţilor din subordinea sa, unitãţi subordonate acestora, pe principiul gestiuni economice interne, avînd cont de decontare la bãncile finanţatoare. De asemenea poate infiinta, dupã necesitaţi, cu avizul Comitetului de Stat al Planificarii, Ministerului Finanţelor şi Ministerul Muncii, sectoare sau staţii teritoriale hidrologice, meteorologice şi hidrologice, centre de prevedere a timpului şi observatoare aerologice, ca unitãţi bugetare.

CAP. 4
Legatura cu organele locale ale administraţiei de stat

ART. 29
Pentru conducerea unitarã pe judeţe, a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi gospodãririi apelor, se organizeazã la fiecare judeţ o direcţie generalã care funcţioneazã ca organ local de specialitate cu dubla subordonare. Direcţia generalã este subordonata Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor şi comitetului executiv al consiliului popular judeţean, în conformitate cu prevederile Legii nr. 57/1968 de organizare şi funcţionare a consiliilor populare. Directorul general al direcţiei generale pentru agricultura, industrie alimentara, silvicultura şi ape este şi vicepreşedinte al consiliului popular judeţean.
ART. 30
Pentru asigurarea unei conduceri competente şi adoptarea de mãsuri concrete şi unitare în principala la probleme privind agricultura, industria alimentara, silvicultura şi gospodãrirea apelor din cadrul judeţului, direcţia generalã pentru agricultura, industrie alimentara, silvicultura şi ape, directorii generali adjuncţi şi şefii sectoarelor din cadrul acestei direcţii generale, conducãtorii unitãţilor judeţene din subordinea Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Apelor, a centrelor sau unitãţilor cu statut de centrala, conducãtorii unitãţilor subordonate direcţiei generale pentru agricultura, industriei alimentara, silvicultura şi ape.
ART. 31
Prin inginerii, medicii veterinari şi economistii care lucreazã în cooperative agricole de producţie, statul sprijinã şi indruma aceste organizaţii pentru continua lor dezvoltare şi intarire economicã şi organizatoricã. Aceştia au îndatorirea sa ajute consiliile de conducere ale cooperativelor agricole la organizarea procesului de producţie pe baza tehnicii moderne, la valorificarea resurselor interne în vederea sporirii producţiei vegetale şi animale, precum şi la folosirea raţionalã şi eficienta a fondurilor de investiţii. Inginerii şi medicii veterinari care lucreazã în cooperativele agricole de producţie sunt salarizaţi de stat. Prevederile alineatului precedent se aplica, în mod corespunzãtor, şi contabililor şefi din cooperativele agricole de producţie, care sunt salarizaţi de stat.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 32
Decretul nr. 651/1969 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei Alimentare, aprobat prin Legea nr. 46/1969 , Decretul nr. 704/1969 privind organizarea şi funcţionarea Minsterului Agriculturii şi Silviculturii, aprobat prin Legea nr. 48/1969 şi Decretul nr. 361/1969 , aprobat prin <>Legea nr. 48/1970 , precum şi orice alte dispoziţii contrare, se abroga.

Preşedintele Consiliului de Stat,
Nicolae Ceauşescu



────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016