Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
DECRET nr. 134 din 17 aprilie 1984 privind unele masuri de imbunatatire a activitatii in transportul fluvial de marfuri
EMITENT: CONSILIUL DE STAT PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL NR. 32 DIN 18/04/84
DECRET nr. 134 din 17 aprilie 1984
privind unele mãsuri de imbunatatire a activitãţii în transportul fluvial de mãrfuri
EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT ÎN: BULETINUL OFICIAL nr. 32 din 18 aprilie 1984
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:
ART. 1
Transporturile de mãrfuri pe Dunare şi în trafic combinat cale feratã - fluviu se efectueazã potrivit prevederilor prezentului decret.
ART. 2
Mãrfurile, cantitãţile şi relaţiile de transport se stabilesc anual, prin planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã. Pentru anul 1984 mãrfurile, cantitãţile şi relaţiile de transport sînt cele prevãzute în anexa nr. 1*.
ART. 3
Normele minime de încãrcare-descãrcare a navelor fluviale în porturile româneşti se stabilesc anual, prin planul naţional unic de dezvoltare economico-socialã. Pentru anul 1984 normele minime de încãrcare-descãrcare sînt cele prevãzute în anexa nr. 2*.
ART. 4
Duratele normate ale transportului de mãrfuri sînt prevãzute în anexele nr. 3 a*, 3 b*, 3 c* şi 3 d*.
ART. 5
Pentru îmbunãtãţirea activitãţii în transportul fluvial, reducerea consumurilor energetice şi a cheltuielilor de transport, ministerele producãtoare vor lua urmãtoarele mãsuri:
a) specializarea producţiei pe întreprinderi, ţinînd seama de relaţiile de de transport optimizate;
b) asigurarea livrãrii ritmice a mãrfurilor, potrivit contractelor încheiate;
c) extinderea paletizarii, pachetizarii şi conteinerizarii mãrfurilor.
ART. 6
Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor va lua mãsuri pentru:
a) sectorizarea cheiurilor, platformelor şi magaziilor existente, pe trafic internaţional şi intern;
b) respectarea normelor de încãrcare-descãrcare a navelor în porturile româneşti şi a duratelor de transport;
c) extinderea mecanizarii prin introducerea de noi procese tehnologice la operaţiunile portuare;
d) folosirea la maximum a utilajelor din dotare, redistribuirea şi completarea acestora în cadrul fondurilor de investiţii prevãzute în planurile anuale.
ART. 7
Ministerul Comerţului Exterior şi Cooperatii Economice Internaţionale va urmãri ca la încheierea contractelor cu partenerii externi sa se prevadã clauze privind folosirea flotei româneşti la transportul de mãrfuri pe Dunare.
ART. 8
Ministerul Industriei Construcţiilor de Maşini va asigura în anul 1984 proiectarea şi începînd din anul 1985 livrarea cãtre Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor de nave fluviale pentru transporturi specializate în containere, mãrfuri generale, inclusiv produse textile, produse lichide, precum şi nave fluviale de tipul Ro-Ro.
ART. 9
Ministerul Industriei de Maşini-Unelte, Electrotehnica şi Electronica va asigura în anul 1984 proiectarea şi asimilarea în producţia interna şi începînd din anul 1985 livrarea cãtre Ministerul Transporturilor şi Telecomunicatiilor a aparaturii necesare pentru dotarea navelor fluviale în scopul extinderii navigaţiei pe timp de ceata şi de noapte: radare fluviale, staţii de radiocomunicatii, radiotelefoane, sonde ultrason, indicatoare de giratie, sirene tritonale şi proiectoare.
ART. 10
Ministerul Aprovizionarii Tehnico-Materiale şi Controlului Gospodãririi Fondurilor Fixe împreunã cu ministerele coordonatoare de balanţa vor urmãri respectarea programelor de optimizare a transporturilor de mãrfuri potrivit prevederilor prezentului decret.
ART. 11
Anexele nr. 1, 2, 3 a) - 3 d) fac parte integrantã din prezentul decret şi au fost transmise celor interesaţi
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: