Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECRET nr. 123 din 12 aprilie 1974  privind aprobarea Statutului Organizatiei Mondiale a Turismului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECRET nr. 123 din 12 aprilie 1974 privind aprobarea Statutului Organizatiei Mondiale a Turismului

EMITENT: CONSILIUL DE STAT
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 66 din 22 aprilie 1974
Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decreteazã:

ART. 1
Se aproba Statutul Organizaţiei Mondiale a Turismului, adoptat de Adunarea generalã extraordinarã a Uniunii Internaţionale a Organismelor Oficiale de Turism - U.I.O.O.T. - care a avut loc la Mexico City între 17 - 28 septembrie 1970, şi se accepta obligaţiile ce decurg din calitatea de membru efectiv al organizaţiei.
ART. 2
La depunerea instrumentului de aprobare a Statutului Organizaţiei Mondiale a Turismului şi acceptarea obligaţiilor de membru efectiv al organizaţiei se vor face urmãtoarele declaraţii:
a) Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România considera ca prevederile articolului 5 paragraful 3 şi ale articolului 41 din Statutul Organizaţiei Mondiale a Turismului nu sînt în concordanta cu principiul conform cãruia tratatele internaţionale multilaterale ale cãror obiect şi scop intereseazã comunitatea internationala în ansamblul sau trebuie sa fie deschise participãrii universale.
b) Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România considera ca menţinerea stãrii de dependenta a unor teritorii la care se referã reglementãrile articolului 6 paragrafele 1, 2 şi 3, ale articolului 35 paragraful 2 şi ale articolului 43 din Statutul Organizaţiei Mondiale a Turismului nu sînt în concordanta cu Carta Organizaţiei Naţiunilor Unite şi cu documentele adoptate de O.N.U. cu privire la acordarea independentei ţãrilor şi popoarelor coloniale, inclusiv cu Declaraţia referitoare la principiile dreptului internaţional privind relaţiile prieteneşti şi cooperarea între state potrivit Cartei Organizaţiei Naţiunilor Unite, adoptatã în unanimitate prin Rezoluţia Adunãrii Generale a Organizaţiei Naţiunilor Unite nr. 2625 (XXV) din anul 1970, care proclama în mod solemn obligaţia statelor de a favoriza realizarea principiului egalitãţii în drepturi a popoarelor şi a dreptului lor de a dispune de ele însele, în scopul de a pune de îndatã capãt colonialismului.

NICOLAE CEAUŞESCU
Preşedintele
Republicii Socialiste România

STATUTUL ORGANIZAŢIEI MONDIALE A TURISMULUI (O.M.T.)*)

--------
*) Traducere.

Constituire

ART. 1
Organizaţia Mondialã a Turismului, denumita în articolele urmãtoare organizaţia, este creata ca o organizaţie internationala cu caracter interguvernamental rezultind din transformarea Uniunii Internaţionale a Organismelor Oficiale de Turism - U.I.O.O.T.

Sediul

ART. 2
Sediul organizaţiei este determinat şi poate fi schimbat oricind prin hotãrîrea Adunãrii generale.

Scopul

ART. 3
1. Obiectivul fundamental al organizaţiei este de a promova şi de a dezvolta turismul în scopul de a contribui la expansiunea economicã, la înţelegerea internationala, pentru pace şi prosperitate, precum şi pentru respectul universal şi respectarea drepturilor şi libertãţilor umane fundamentale, fãrã deosebire de rasa, de sex, de limba sau de religie. Organizaţia va lua toate mãsurile necesare în scopul atingerii acestui obiectiv.
2. În urmãrirea acestui obiectiv organizaţia va acorda o atentie specialã intereselor ţãrilor în curs de dezvoltare în domeniul turismului.
3. Pentru a-şi afirma rolul central pe care este chematã sa-l joace în domeniul turismului, organizaţia va stabili şi va menţine o cooperare eficace cu organele competente ale Naţiunilor Unite şi cu instituţiile sale specializate. În acest scop, organizaţia va cauta sa stabileascã raporturi de cooperare şi de participare cu Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, în calitate de organizaţie participanta şi insarcinata cu executarea programului.

Membri

ART. 4
Calitatea de membru al organizaţiei va fi accesibila:
a) membrilor efectivi;
b) membrilor asociaţi;
c) membrilor afiliati.
ART. 5
1. Calitatea de membru efectiv al organizaţiei este accesibila tuturor statelor suverane.
2. Statele ale cãror organisme naţionale de turism sînt membri efectivi ai U.I.O.O.T., la data adoptãrii prezentului de cãtre Adunarea generalã extraordinarã a U.I.O.O.T., au dreptul de a deveni, fãrã necesitatea unei votari, membri efectivi ai organizaţiei, pe calea unei declaraţii formale prin care adopta statutul organizaţiei şi accepta obligaţiile inerente calitãţii de membru.
3. Alte state pot deveni membri efectivi ai organizaţiei, dacã candidatura lor este aprobatã de Adunarea generalã cu majoritate de doua treimi a membrilor efectivi prezenţi şi votanti, sub rezerva ca aceasta majoritate sa cuprindã majoritatea membrilor efectivi ai organizaţiei.
ART. 6
1. Calitatea de membru asociat al organizaţiei este accesibila tuturor teritoriilor sau grupurilor de teritorii care nu poarta rãspunderea relaţiilor lor externe.
2. Teritoriile sau grupurile de teritorii ale cãror organisme naţionale de turism sînt membri efectivi ai U.I.O.O.T. la data adoptãrii prezentului statut de cãtre Adunarea generalã extraordinarã a U.I.O.O.T. au dreptul de a deveni, fãrã necesitatea unei votari, membri asociaţi ai organizaţiei, sub rezerva aprobãrii statutului care îşi asuma responsabilitatea relaţiilor externe, care trebuie, de asemenea, sa declare, în numele lor, ca aceste teritorii sau grupuri de teritorii adopta statutul organizaţiei şi accepta obligaţiile inerente calitãţii de membru.
3. Teritorii sau grupuri de teritorii pot deveni membri asociaţi ai organizaţiei dacã canditatura lor obţine aprobarea prealabilã a statului membru care îşi asuma responsabilitatea relaţiilor lor externe şi care trebuie sa declare de asemenea, în numele lor, ca aceste teritorii sau grupuri de teritorii adopta statutul organizaţiei şi accepta obligaţiile inerente calitãţii de membru. Adunarea trebuie sa aprobe aceste candidaturi cu majoritate de doua treimi a membrilor efectivi prezenţi şi votanti, sub rezerva ca aceasta majoritate sa cuprindã majoritatea membrilor efectivi ai organizaţiei.
4. Cînd un membru asociat al organizaţiei devine rãspunzãtor de conducerea relaţiilor sale externe, el are dreptul de a deveni membru efectiv al organizaţiei pe calea unei declaraţii formale scrise, prin care notifica secretarului general ca adopta statutul organizaţiei şi ca accepta obligaţiile inerente calitãţii de membru efectiv.
ART. 7
1. Calitatea de membru afiliat al organizaţiei este accesibila organizaţiilor internaţionale, interguvernamentale şi neguvernamentale care se ocupa de interese turistice specializate, precum şi organizaţiilor comerciale şi asociaţiilor ale cãror activitãţi concorda cu scopurile organizaţiei sau care intra în competenta sa.
2. Membrii asociaţi ai U.I.O.O.T. la data aprobãrii prezentului statut de cãtre adunarea generalã extraordinarã a U.I.O.O.T. au dreptul de a deveni membri afiliati ai organizaţiei, fãrã necesitatea unei votari, pe calea unei declaraţii prin care accepta obligaţiile inerente calitãţii de membru afiliat.
3. Alte organizaţii internaţionale interguvernamentale şi neguvernamentale care se ocupa de interese turistice pot deveni membri afiliati ai organizaţiei, sub rezerva de a prezenta în scris secretarului general candidatura lor la calitatea de membru şi ca aceasta sa fie aprobatã de adunare cu majoritate de doua treimi a membrilor efectivi prezenţi şi votanti, sub rezerva ca aceasta majoritate sa cuprindã majoritatea membrilor efectivi ai organizaţiei.
4. Organizaţii comerciale sau asociaţii care se ocupa de interesele definite la paragraful 1 de mai sus pot deveni membri afiliati ai organizaţiei, sub rezerva de a prezenta în scris secretarului general candidatura lor la calitatea de membru şi ca aceasta sa fie sprijinita de statul sub jurisdicţia cãruia se gãseşte situat sediul candidatului. Aceste candidaturi trebuie aprobate de adunare cu majoritate de doua treimi a membrilor efectivi prezenţi şi votanti, sub rezerva ca aceasta majoritate sa cuprindã majoritatea membrilor efectivi ai organizaţiei.
5. Poate fi constituit un comitet al membrilor afiliati care stabileşte propriul sau regulamemt, supus aprobãrii adunãrii. Comitetul poate fi reprezentat la reuniunile organizaţiei. El poate cere înscrierea de probleme pe ordinea de zi a acestor reuniuni. El poate de asemenea, sa formuleze recomandãri la aceste reuniuni.
6. Membri afiliati pot participa, cu titlu individual sau grupati, în cadrul Comitetului membrilor afiliati, la activitãţile organizaţiei.

Organe

ART. 8
1. Organele organizaţiei sunt urmãtoarele:
a) Adunarea generalã denumita mai jos adunarea;
b) Consiliul executiv, denumit mai jos consiliu;
c) Secretariatul.
2. Reuniunile adunãrii şi ale consiliului se ţin la sediul organizaţiei afarã de cazul cînd organele respective nu decid altfel.

Adunarea generalã

ART. 9
1. Adunarea este organul suprem al organizaţiei; ea este compusa din delegaţi reprezentind pe membrii efectivi.
2. La sesiunile adunãrii membrii efectivi şi asociaţi nu pot fi reprezentaţi de mai mult de cinci delegaţi, dintre care unul va fi numit, de cãtre membri, ca şef al delegaţiei.
3. Comitetul membrilor afiliati poate desemna un numãr de maximum trei observatori şi fiecare membru afiliat poate numi un observator pentru a participa la lucrãrile adunãrii.
ART. 10
Adunarea se întruneşte în sesiune ordinarã din 2 în 2 ani şi, de asememnea, în sesiune ordinarã, dupã cum o impun circumstanţele. Sesiunile ordinare pot fi convocate la cererea consiliului sau a majoritãţii membrilor efectivi ai organizaţiei.
ART. 11
Adunarea adopta propriul sau regulament.
ART. 12
Adunarea poate examina orice problema şi poate formula recomandãri asupra oricãrui subiect care intra în competenta organizaţiei. În afarã de cele care îi sînt conferite prin celelalte articole ale prezentului statut, atribuţiile sale sînt urmãtoarele:
a) alege preşedintele şi vicepreşedinţii;
b) alege membrii consiliului;
c) numeşte pe secretarul general, la recomandarea consiliului;
d) aproba regulamentul financiar al organizaţiei;
e) enunta directivele generale privind administrarea organizaţiei;
f) aproba regulamentul personalului, aplicabil membrilor personalului Secretariatului;
g) alege comisarii de conturi, la recomandarea consiliului;
h) aproba programul general de lucru al organizaţiei;
i) controleazã politica financiarã a organizaţiei, exemineaza şi aproba bugetul;
j) înfiinţeazã orice fel de organ tehnic sau regional care se poate dovedi necesar;
k) studiazã şi aproba rapoartele de activitate ale organizaţiei şi ale organelor acesteia şi ia toate dispoziţiile necesare pentru traducerea în fapt a mãsurilor care decurg din acestea;
l) aproba sau da mandat în vederea aprobãrii încheierii de acorduri cu guvernele şi organizaţiile internaţionale;
m) aproba sau da mandat în vederea aprobãrii încheierii de acorduri cu organizaţii sau instituţii private;
n) elaboreazã şi recomanda acorduri internaţionale asupra oricãrei probleme care intra în competenta organizaţiei;
o) se pronunţa conform prezentului statut, asupra cererilor de admitere în calitate de membru.
ART. 13
1. Adunarea îşi alege preşedintele şi vicepreşedinţii la începutul fiecãrei sesiuni.
2. Preşedintele prezideazã adunarea şi îndeplineşte sarcinile care îi sînt încredinţate.
3. Preşedintele este rãspunzãtor în fata adunãrii, în cursul sesiunilor acesteia.
4. Preşedintele reprezintã organizaţia pe durata mandatului sau, la toate manifestãrile la care aceasta reprezentare este necesarã.

Consiliul executiv

ART. 14
1. Consiliul se compune din membri efectivi aleşi de adunare şi anume cîte un membru pentru cinci membri efectivi, conform regulamentului întocmit de adunare, în scopul unei repartizari geografice juste şi echitabile.
2. Un membru asociat, desemnat de membrii asociaţi ai organizaţiei, poate participa la lucrãrile consiliului fãrã drept de vot.
3. Un reprezentant al Comitetului membrilor afiliati poate participa la lucrãrile consiliului fãrã drept de vot.
ART. 15
Mandatul membrilor aleşi ai consiliului este de 4 ani, cu excepţia mandatului a jumãtate din membrii primului consiliu, desemnaţi prin tragere la sorţi, care este de doi ani. Din 2 în 2 ani se va proceda la alegerea a jumãtate din membrii consiliului.
ART. 16
Consiliul se întruneşte de cel puţin doua ori pe an.
ART. 17
Consiliul îşi alege preşedintele şi vicepreşedinţii dintre membrii sãi aleşi, pentru un mandat de un an.
ART. 18
Consiliul adopta propriul sau regulament.
ART. 19
Funcţiile consiliului, în afarã de cele care îi sînt conferite în celelalte articole ale prezentului statut, sînt urmãtoarele:
a) ia, în consultare cu secretarul general, toate mãsurile necesare, cu excepţia hotãrîrilor şi recomandãrilor adunãrii şi face raport în fata acesteia;
b) primeşte de la secretarul general rapoarte asupra activitãţii organizaţiei;
c) supune propuneri adunãrii;
d) examineazã programul general de lucru al organizaţiei, elaborat de secretarul general, înainte de a fi prezentat adunãrii;
e) supune adunãrii rapoarte şi recomandãri privind conturile şi prevederile bugetare ale organizaţiei;
f) înfiinţeazã orice fel de organ subsidiar necesar activitãţii consiliului;
g) exercita orice alta funcţie care îi poate fi încredinţatã de adunare.
ART. 20
În intervalul dintre sesiunile adunãrii şi în absenta oricãror dispoziţii contrare prezentului statut, consiliul ia hotãrîri de ordin administrativ şi tehnic care pot fi necesare, în cadrul atribuţiilor şi resurselor financiare ale organizaţiei, şi face raport la urmãtoarea sesiune a adunãrii, pentru aprobarea hotãrîrilor care au fost luate.
ART. 21
Secretariatul este compus din secretarul general şi personalul necesar organizaţiei.
ART. 22
La recomandarea consiliului, secretarul general este numit pe o perioada de 4 ani cu majoritate de doua treimi a membrilor efectivi prezenţi şi votanti la adunare. Mandatul sau poate fi reînnoit.
ART. 23
1. Secretarul general este rãspunzãtor în fata adunãrii şi consiliului.
2. Secretarul general are sarcina executãrii directivelor adunãrii şi consiliului. El supune consiliului rapoarte asupra activitãţilor organizaţiei, conturile gestiunii şi proiectul programului general de lucru, precum şi propunerile bugetare ale organizaţiei.
3. Secretarul general asigura reprezentarea juridicã a organizaţiei.
ART. 24
1. Secretarul general numeşte personalul secretariatului conform regulamentului personalului, aprobat de adunare.
2. Personalul organizaţiei este rãspunzãtor fata de secretarul general.
3. Criteriul dominant în recrutarea şi fixarea condiţiilor de angajare a personalului trebuie sa fie necesitatea de a asigura organizaţiei serviciile unor persoane care poseda cele mai înalte calitãţi de eficacitate, competenta tehnica şi integritate. Conform acestui criteriu va fi urmãritã importanta unei recrutari efectuate pe o baza geograficã cît mai larga posibil.
4. În îndeplinirea îndatoririlor lor, secretarul general şi personalul nu solicita şi nu accepta instrucţiuni de la nici un guvern şi de la nici o autoritate exterioarã organizaţiei. Ei se abtin de la orice act incompatibil cu situaţia lor de funcţionari internationali şi nu sînt rãspunzãtori decît în fata organizaţiei.

Buget şi cheltuieli

ART. 25
1. Bugetul organizaţiei, care acoperã activitãţile sale administrative şi ale programului general de lucru, este finanţat prin contribuţiile membrilor efectivi, asociaţi şi afiliati, potrivit unui barem de evaluare acceptat de adunare, precum şi din orice alta sursa posibila de venituri ale organizaţiei, conform dispoziţiilor regulilor de finanţare anexate la prezentul statut.
2. Bugetul întocmit de secretarul general este supus adunãrii de cãtre consiliu, pentru examinare şi aprobare.
ART. 26
1. Conturile organizaţiei sînt examinate de doi comisari de conturi aleşi de adunare pentru o perioada de doi ani, la recomandarea consiliului. Comisarii de conturi sînt reeligibili.
2. Comisarii de conturi, în afarã de atribuţiile lor de examinare a conturilor, pot prezenta observaţiile pe care le socotesc necesare privind eficacitatea procedurilor financiare şi gestiunea, sistemul de contabilitate, controlul financiar interior şi, într-un mod general, consecinţele financiare ale practicilor administrative.

Cvorum

ART. 27
1. Pentru existenta cvorumului la reuniunile adunãrii este necesarã prezenta majoritãţii membrilor efectivi.
2. Pentru existenta cvorumului, la reuniunile consiliului este necesarã prezenta majoritãţii membrilor efectivi ai consiliului.

Votul

ART. 28
Fiecare membru efectiv dispune de un vot.
ART. 29
1. Sub rezerva unor dispoziţii contrare cuprinse în prezentul statut, hotãrîrile asupra oricãrei probleme sînt luate de adunare, cu majoritatea simpla a membrilor efectivi prezenţi şi votanti.
2. Pentru hotãrîrile asupra unor probleme care antreneaza obligaţii bugetare şi financiare pentru membri, ca şi asupra locului sediului organizaţiei şi pentru orice alta problema pe care majoritatea simpla a membrilor efectivi o socoteşte de o importanta specialã, este necesarã o majoritate de doua treimi a membrilor efectivi, prezenţi şi votanti la adunare.
ART. 30
Hotãrîrile consiliului sînt luate cu majoritatea simpla a membrilor prezenţi şi votanti, cu excepţia recomandãrilor în materie financiarã şi bugetarã, care trebuie aprobate cu majoritatea de doua treimi a membrilor prezenţi şi votanti.

Capacitate juridicã, privilegii şi imunitãţi

ART. 31
Organizaţia are personalitate juridicã.
ART. 32
Organizaţia beneficiazã pe teritoriul statelor membre de privilegiile şi imunitãţile necesare exercitãrii funcţiunilor sale. Aceste privilegii şi imunitãţi pot fi definite prin acorduri şi încheiate de organizaţie.

Amendamente

ART. 33
1. Orice proiect de amendament la prezentul statut şi la anexa sa este transmis secretarului general, care îl comunica membrilor efectivi cu cel puţin 6 luni înainte de a fi supus examinãrii de cãtre adunare.
2. Un amendament este adoptat de adunare cu majoritate de doua treimi a membrilor efectivi, prezenţi şi votanti.
3. Un amendament intra în vigoare pentru toţi membri atunci cînd doua treimi din statele membre au notificat guvernului depozitar aprobarea acestuia.

Suspendare

ART. 34
1. Dacã adunarea apreciazã ca un membru persista în a avea o politica contrarã obiectivului fundamental al organizaţiei, astfel cum este descris în articolul trei al statutului, adunarea poate - printr-o rezoluţie adoptatã cu majoritatea de doua treimi a membrilor efectivi, prezenţi şi votanti - sa suspende pe acest membru, privindu-l de exercitarea drepturilor şi de folosire a privilegiilor inerente calitãţii de membru.
2. Suspendarea va fi menţinutã pînã cînd adunarea va recunoaşte ca în politica acestui membru a intervenit o schimbare.

Retragerea

ART. 35
1. Orice membru efectiv se poate retrage din organizaţie la expirarea unui preaviz de un an adresat în scris guvernului depozitar.
2. Orice membru asociat se poate retrage din organizaţie în aceleaşi condiţii de preaviz, pe calea unei notificãri scrise adresate guvernului depozitar de cãtre membrul efectiv care îşi asuma responsabilitatea relaţiilor externe ale membrului asociat.
3. Orice membru afiliat se poate retrage din organizaţie la expirarea unui preaviz de un an adresat în scris secretarului general.

Intrare în vigoare

ART. 36
Prezentul statut va intra în vigoare la 120 de zile dupã ce 51 de state, ale cãror organisme oficiale de turism sînt membri efectivi ai U.I.O.O.T în momentul adoptãrii prezentului statut, vor notifica oficial depozitarului provizoriu aprobarea statutului şi acceptarea obligaţiilor inerente calitãţii de membru.

Depozitar

ART. 37
1. Prezentul statut precum şi toate declaraţiile de acceptare a obligaţiilor inerente calitãţii de membru, trebuie depuse cu titlu provizoriu la guvernul elvetian.
2. Guvernul elvetian informeazã toate statele îndreptãţite sa primeascã aceasta notificare despre primirea unor astfel de declaraţii şi despre data intrãrii în vigoare a prezentului statut.

Limbi şi interpretare

ART. 38
Limbile oficiale ale organizaţiei sînt franceza, engleza, spaniola şi rusa.
ART. 39
Textele francez, englez, spaniol şi rus ale prezentului statut au aceeaşi valabilitate.

Dispoziţii tranzitorii

ART. 40
În asteptarea unei hotãrîri a Adunãrii generale, în conformitate cu art. 2, sediul este fixat provizoriu la Geneva (Elvetia).
ART. 41
Înãuntrul unui termen de 180 de zile începînd de la intrarea în vigoare a prezentului statut, statele membre ale Organizaţiei Naţiunilor Unite, ale instituţiilor specializate şi ale Agenţiei Internaţionale pentru Energie Atomica sau care sînt parte la Statutul Curţii Internaţionale de Justiţie au dreptul de a deveni, fãrã necesitatea unei votari, membri efectivi ai organizaţiei pe calea unei declaraţii formale prin care adopta statutul organizaţiei şi accepta obligaţiile inerente calitãţii de membru.
ART. 42
Înãuntrul unui termen de un an dupã intrarea în vigoare a prezentului statut statele ale cãror organisme naţionale de turism erau membri efectivi ai U.I.O.O.T. în momentul adoptãrii prezentului statut şi care au adoptat prezentul statut sub rezerva aprobãrii sînt admise sa participe la activitãţile organizaţiei cu toate drepturile şi obligaţiile unui membru efectiv.
ART. 43
În cursul anului care urmeazã intrãrii în vigoare a prezentului statut, teritoriile sau grupurile de teritorii care nu sînt rãspunzãtoare de relaţiile lor externe, dar ale cãror organisme naţionale de turism erau membri efectivi ai U.I.O.O.T în momemtul adoptãrii prezentului statut şi care, în consecinta, au dreptul la calitatea de membru asociat şi au aprobat prezentul statut sub rezerva aprobãrii de cãtre statul care îşi asuma responsabilitatea relaţiilor lor externe, pot participa la activitãţile organizaţiei beneficiind de drepturile şi obligaţiile inerente calitãţii de membru asociat.
ART. 44
Începînd de la intrarea în vigoare a prezentului statut drepturile şi obligaţiile U.I.O.O.T sînt transmise organizaţiei.
ART. 45
Secretarul general al U.I.O.O.T., la data intrãrii în vigoare a prezentului statut va acţiona în calitate de secretar general al organizaţiei pînã la data alegerii de cãtre adunare, a secretarului general al organizaţiei.
Întocmit la Mexico la 27 septembrie 1970.

ANEXA 1

REGULI DE FINANŢARE

1. Perioada financiarã a organizaţiei este de doi ani.
2. Exerciţiul financiar corespunde perioadei cuprinse între 1 ianuarie şi 31 decembrie.
3. Bugetul este finanţat din contribuţiile membrilor potrivit unei metode de repartizare ce urmeazã a fi determinata de adunare şi bazatã pe nivelul de dezvoltare economicã şi pe importanta turismului internaţional în fiecare ţara, precum şi din alte venituri ale organizaţiei.
4. Bugetul va fi formulat în dolari S.U.A. Moneda de plata a contribuţiilor membrilor este dolarul Statelor Unite ale Americii. Totuşi secretarul general poate accepta alte monede pentru plata contribuţiilor membrilor pînã la concurenta cuantumului autorizat de adunare.
5. Este stabilit un fond general. Toate contribuţiile efectuate în calitate de membru, conform paragrafului 3, diferitele resurse şi orice avans asupra fondului de rulment vor fi creditate la fondul general. Cheltuielile administrative şi cele privind programul general vor fi efectuate prin debitarea fondului general.
6. Este stabilit un fond de rulment cu un cuantum ce va fi fixat de adunare. Avansurile asupra contribuţiilor membrilor şi orice alte venituri pe care adunarea le destineaza în acest scop vor fi vãrsate la fondul de rulment. În caz de necesitate, pot fi efectuate viramente din acest fond la fondul general.
7. Pot fi stabilite fonduri fiduciare pentru finanţarea activitãţilor neprevãzute în bugetul organizaţiei, în care sînt interesate anumite tari sau grupe de tari, aceste fonduri fiind finanţate prin contribuţii voluntare. Organizaţia poate cere o remunerare pentru administrarea acestor fonduri.
8. Destinaţia donatiilor, legatelor şi a altor venituri extraordinare care nu figureazã în bugetul organizaţiei este hotarita de adunare.
9. Secretarul general supune prevederile generale consiliului cu cel puţin trei luni înainte de data reuniunii corespunzãtoare a consiliului. Consiliul studiazã aceste prevederi şi recomanda bugetul pentru examinarea finala şi aprobarea de cãtre adunare. Prevederile consiliului sînt comunicate cu cel puţin trei luni înainte de data reuniunii corespunzãtoare a adunãrii.
10. Adunarea aproba bugetul pe fiecare an, pe o perioada de doi ani, şi repartizarea sa pentru fiecare an, precum şi conturile gestiunii pe fiecare an.
11. Conturile organizaţiei pentru exerciţiul financiar scurs sînt comunicate de secretarul general comisarilor de conturi, precum şi organului competent al consiliului. Comisarii de conturi raporteazã consiliului şi adunãrii.
12. Membrii organizaţiei efectueazã varsamintul contribuţiei lor în prima luna a exerciţiului financiar pentru care este datoratã. Cuantumul acestei contribuţii decis de adunare, va fi comunicat membrilor cu şase luni înaintea inceputului exerciţiului financiar la care se referã.
Totuşi, consiliul va putea accepta cazuri de intirzieri justificate rezultind din diferitele exercitii financiare în vigoare în diferite tari.
13. Unui membru în intirziere cu plata contribuţiei sale la cheltuielile organizaţiei i se va retrage privilegiul de care beneficiazã membrii sub forma de servicii sau dreptul de vot în adunare sau în consiliu, dacã cuantumul restantelor sale este egal sau superior contribuţiei datorate de el pe ultimii 2 ani financiari scursi. La cererea consiliului, adunarea poate totuşi autoriza acest membru sa participe la vot şi sa beneficieze de serviciile organizaţiei, dacã ea constata ca lipsa este datoratã unor împrejurãri independente de vointa sa.
14. Un membru care se retrage din organizaţie va avea obligaţia de a plati partea corespunzãtoare contribuţiei sale, pe baza de pro-rata, pînã la data la care retragerea sa devine efectivã.
La calcularea repartizãrii pentru membrii asociaţi şi afiliati se va tine seama de caracterul diferit al calitãţii lor de membru şi de drepturile limitate la care ei se bucura în cadrul organizaţiei.
Întocmite la Mexico la 27 septembrie 1970.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016