Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 951 din 30 octombrie 2007  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 21 alin. (1) lit. b) si art. 22 alin. (1) din Normele privind circulatia materialelor lemnoase si controlul circulatiei acestora si al instalatiilor de transformat lemn rotund, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 427 din 23 martie 2004     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 951 din 30 octombrie 2007 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 21 alin. (1) lit. b) si art. 22 alin. (1) din Normele privind circulatia materialelor lemnoase si controlul circulatiei acestora si al instalatiilor de transformat lemn rotund, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 427 din 23 martie 2004

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 2 din 3 ianuarie 2008

Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Petre Ninosu - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Antonia Constantin - procuror
Cristina Cãtãlina Turcu - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 21 alin. (1) lit. b) şi art. 22 alin. (1) din Normele privind circulaţia materialelor lemnoase şi controlul circulaţiei acestora şi al instalaţiilor de transformat lemn rotund, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 427 din 23 martie 2004 , excepţie ridicatã de Dorel Fetele în Dosarul nr. 908/288/2006 al Judecãtoriei Râmnicu-Vâlcea.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, faţã de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
Preşedintele constatã cauza în stare de judecatã şi acordã cuvântul pe fond.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca inadmisibilã, apreciind cã nu sunt îndeplinite condiţiile prevãzute de <>art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale.

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, reţine urmãtoarele:
Prin Încheierea din 12 aprilie 2007, pronunţatã în Dosarul nr. 908/288/2006, Judecãtoria Râmnicu-Vâlcea a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 21 alin. (1) lit. b) şi art. 22 alin. (1) din Normele privind circulaţia materialelor lemnoase şi controlul circulaţiei acestora şi al instalaţiilor de transformat lemn rotund, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 427 din 23 martie 2004 .
Excepţia a fost ridicatã de Dorel Fetele într-o cauzã având ca obiect o plângere contravenţionalã.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se aratã cã dispoziţiile legale criticate sunt neconstituţionale, întrucât impun agenţilor economici modalitatea şi locul achiziţionãrii registrului unic de control (Imprimeria Naţionalã), încãlcându-se astfel principiul libertãţii comerţului.
Judecãtoria Râmnicu-Vâlcea apreciazã cã excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiatã.
Potrivit dispoziţiilor <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
Guvernul considerã cã excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilã, deoarece controlul constituţionalitãţii normelor aprobate prin hotãrâri ale Guvernului nu intrã în competenţa Curţii Constituţionale.
Avocatul Poporului apreciazã cã excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilã, întrucât nu îndeplineşte condiţiile prevãzute de <>art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi celor ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Obiectul excepţiei îl constituie dispoziţiile art. 21 alin. (1) lit. b) şi art. 22 alin. (1) din Normele privind circulaţia materialelor lemnoase şi controlul circulaţiei acestora şi al instalaţiilor de transformat lemn rotund, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 427 din 23 martie 2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 328 din 16 aprilie 2004, cu modificãrile aduse prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 363 din 22 martie 2006 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 286 din 30 martie 2006.
Textele de lege criticate au urmãtorul conţinut:
- Art. 21 alin. (1) lit. b): "(1) Deţinãtorii de depozite de materiale lemnoase, precum şi deţinãtorii instalaţiilor de transformat lemn rotund au urmãtoarele obligaţii: [_]
b) sã deţinã registrul unic de evidenţã a materialelor lemnoase, sã îl completeze corespunzãtor şi sã înregistreze în acesta avizele de însoţire corespunzãtoare cantitãţilor de materiale lemnoase primite spre depozitare, prelucrare şi/sau comercializare, precum şi avizele de însoţire corespunzãtoare cantitãţilor de materiale lemnoase expediate;"
- Art. 22 alin. (1): "Registrul unic de evidenţã a materialelor lemnoase este document cu regim special, are paginile numerotate, iar tipãrirea şi distribuirea în condiţiile legii a formularelor se asigurã de Compania Naţionalã "Imprimeria Naţionalã" - S.A."
Excepţia este raportatã la prevederile art. 135 alin. (2) lit. a) din Constituţie potrivit cãrora statul trebuie sã asigure libertatea comerţului, protecţia concurenţei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de producţie.
Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea reţine cã, potrivit art. 146 lit. d) teza întâi din Constituţie, aceasta "hotãrãşte asupra excepţiilor de neconstituţionalitate privind legile şi ordonanţele, ridicate în faţa instanţelor judecãtoreşti sau de arbitraj comercial", iar, potrivit <>art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, "decide asupra excepţiilor ridicate în faţa instanţelor judecãtoreşti sau de arbitraj comercial privind neconstituţionalitatea unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanţã [....]".
Aşa fiind, normele adoptate de Guvern nu pot constitui obiect al controlului de constituţionalitate exercitat de Curtea Constituţionalã. Pentru aceste motive, potrivit dispoziţiilor <>art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 , instanţa judecãtoreascã trebuia sã constate cã excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilã şi sã respingã cererea de sesizare a Curţii Constituţionale. Întrucât instanţa de judecatã nu s-a conformat acestor dispoziţii legale, urmeazã ca excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 21 alin. (1) lit. b) şi art. 22 alin. (1) din Normele privind circulaţia materialelor lemnoase şi controlul circulaţiei acestora şi al instalaţiilor de transformat lemn rotund, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 427 din 23 martie 2004 , sã fie respinsã ca inadmisibilã de cãtre Curtea Constituţionalã.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca inadmisibilã, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 21 alin. (1) lit. b) şi art. 22 alin. (1) din Normele privind circulaţia materialelor lemnoase şi controlul circulaţiei acestora şi al instalaţiilor de transformat lemn rotund, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 427 din 23 martie 2004 , excepţie ridicatã de Dorel Fetele în Dosarul nr. 908/288/2006 al Judecãtoriei Râmnicu-Vâlcea.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 30 octombrie 2007.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,
Cristina Cãtãlina Turcu

-----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016