Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 88/EN din 8 aprilie 2004  privind desemnarea furnizorului de serviciu universal in domeniul serviciilor postale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 88/EN din 8 aprilie 2004 privind desemnarea furnizorului de serviciu universal in domeniul serviciilor postale

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN COMUNICATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 355 din 22 aprilie 2004

În temeiul prevederilor <>art. 38 alin. (1), (3) şi (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , ale art. 6 alin. (2), art. 7, art. 9 alin. (2), art. 12 alin. (1), art. 15 alin. (4), art. 22 alin. (2), (5) şi (6), art. 24 alin. (4)-(6), art. 27 alin. (2) şi (3), art. 30 alin. (1) şi (2), art. 32 alin. (2) şi ale <>art. 34 din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 , precum şi ale art. 9 alin. (2) din Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii nr. 1.351/EN/2003 privind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale,
având în vedere prevederile <>Ordinului ministrului comunicaţiilor şi tehnologiei informaţiei nr. 225/2003 pentru aprobarea Documentului de politicã şi strategie privind implementarea serviciului universal în sectorul serviciilor poştale,
având în vedere propunerile comisiei de evaluare a cererilor de desemnare ca furnizor de serviciu universal, stabilitã prin Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii nr. 1.405/2003,

preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prin prezenta decizie Compania Naţionalã "Poşta Românã" - S.A., cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Unirii nr. 6, bl. B3A, sectorul 4, înregistratã în Registrul comerţului al municipiului Bucureşti cu codul unic de înregistrare 427410, denumitã în continuare CNPR, este desemnatã, pentru o perioadã de 5 ani, ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale, astfel cum acesta este definit la <>art. 2 lit. q) din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 , denumitã în continuare Ordonanţa privind serviciile poştale.
(2) CNPR are obligaţia sã furnizeze, în condiţiile stabilite de legislaţia din domeniul serviciilor poştale şi de prezenta decizie, urmãtoarele servicii poştale:
a) colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor de corespondenţã şi a imprimatelor, interne şi internaţionale, în greutate de pânã la 2 kg;
b) colectarea, sortarea, transportul şi livrarea coletelor poştale interne şi internaţionale în greutate de pânã la 10 kg;
c) distribuirea coletelor poştale în greutate de pânã la 20 kg, expediate din afara teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul acesteia;
d) serviciul de trimitere recomandatã, indiferent dacã trimiterea este internã sau internaţionalã;
e) serviciul de trimitere cu valoare declaratã, indiferent dacã trimiterea este internã sau internaţionalã.
ART. 2
În cuprinsul prezentei decizii sunt aplicabile definiţiile prevãzute la art. 2 din Ordonanţa privind serviciile poştale, precum şi la art. 2.2 din Licenţa individualã privind furnizarea de servicii poştale incluse în sfera serviciului universal, acordatã CNPR, înregistratã la Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Comunicaţii, denumitã în continuare ANRC, cu nr. 1.396 din 8 iulie 2003.
ART. 3
În vederea furnizãrii serviciului universal pe teritoriul României, CNPR beneficiazã de drepturile şi are obligaţiile specifice prevãzute de prezenta decizie, suplimentare faţã de cele stabilite prin regimul de autorizare generalã şi prin licenţa individualã.

CAP. II
Drepturile CNPR

ART. 4
(1) În vederea asigurãrii dreptului utilizatorilor de acces la serviciul universal, CNPR beneficiazã de urmãtoarele drepturi:
a) dreptul de prioritate la închirierea spaţiilor necesare în vederea desfãşurãrii activitãţii de transport al trimiterilor poştale şi mandatelor poştale, aflate în proprietatea societãţilor comerciale, societãţilor naţionale, companiilor naţionale şi regiilor autonome cu obiect de activitate în domeniul transporturilor publice rutiere, feroviare, maritime, fluviale şi aeriene;
b) dreptul de efectuare cu prioritate a transportului trimiterilor poştale şi mandatelor poştale de cãtre societãţile comerciale, societãţile naţionale, companiile naţionale şi regiile autonome cu obiect de activitate în domeniul transporturilor publice rutiere, feroviare, maritime, fluviale şi aeriene, precum şi dreptul de acces cu prioritate în mijloacele de transport aflate în proprietatea sau în administrarea acestora;
c) dreptul de acces cu prioritate la punctele de frontierã şi la organele vamale;
d) dreptul de a instala, întreţine, înlocui şi muta, cu titlu gratuit, cutii poştale pe imobilele, inclusiv cãile de comunicaţie, aflate în proprietatea publicã a statului sau a unitãţilor administrativ-teritoriale;
e) dreptul de a acţiona în relaţiile internaţionale în calitate de furnizor de serviciu universal şi de a încheia acorduri operaţionale în aceastã calitate;
f) dreptul de a utiliza formularele internaţionale specifice, prevãzute în acordurile internaţionale la care România este parte;
g) dreptul de a beneficia de sumele sau de avantajele de orice altã naturã care i se cuvin în temeiul unui mecanism de compensare a costurilor implicate de prestarea serviciilor poştale din sfera serviciului universal, în condiţiile stabilite de lege şi de ANRC, în situaţia în care ANRC considerã necesarã instituirea unui asemenea mecanism;
h) dreptul exclusiv de a presta serviciile rezervate stabilite de ANRC;
i) dreptul exclusiv de a distribui şi a comercializa timbre şi efecte poştale, utilizate în scopul atestãrii plãţii contravalorii serviciilor poştale.
(2) Drepturile prevãzute la alin. (1) se exercitã în condiţiile prevãzute de Ordonanţa privind serviciile poştale şi de legislaţia specialã din domeniul serviciilor poştale sau din alte domenii.
(3) ANRC va lua toate mãsurile ce intrã în competenţa sa pentru exercitarea efectivã a drepturilor prevãzute la alin. (1).
ART. 5
(1) CNPR beneficiazã de dreptul exclusiv de a presta servicii poştale având ca obiect trimiteri de corespondenţã, indiferent dacã livrarea acestora este acceleratã sau nu, a cãror greutate este mai micã de 100 g şi al cãror tarif este mai mic de 12.000 lei, inclusiv taxa pe valoarea adãugatã, constând în:
a) colectarea, sortarea, transportul şi livrarea trimiterilor de corespondenţã interne;
b) distribuirea trimiterilor de corespondenţã expediate din afara teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul acesteia.
(2) CNPR beneficiazã de dreptul exclusiv de a presta serviciul de trimitere recomandatã şi serviciul de trimitere cu valoare declaratã, în condiţiile prevãzute la alin. (1).
(3) Furnizorii de servicii poştale pot presta serviciile prevãzute la alin. (1) şi (2), cu sau fãrã valoare adãugatã, cu condiţia stabilirii unui tarif cel puţin egal cu 12.000 lei, inclusiv taxa pe valoarea adãugatã.

CAP. III
Obligaţiile CNPR

ART. 6
(1) CNPR are obligaţia de a asigura, în fiecare localitate de pe teritoriul României, cel puţin o colectare de la fiecare punct de acces şi cel puţin o livrare la locuinţa fiecãrei persoane fizice şi la sediul fiecãrei persoane juridice, în fiecare zi lucrãtoare, dar nu mai puţin de 5 zile pe sãptãmânã.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), CNPR are obligaţia de a asigura cel puţin douã colectãri de la fiecare punct de acces şi cel puţin douã livrãri la locuinţa fiecãrei persoane fizice şi la sediul fiecãrei persoane juridice, în fiecare sãptãmânã, în cazul localitãţilor situate în condiţii geografice excepţionale.
(3) În cazul locuinţelor sau al sediilor situate în extravilanul localitãţilor, CNPR poate face livrarea, în condiţiile alin. (1) sau (2), dupã caz, la punctele sale de contact situate în localitãţile respective.
(4) CNPR va prezenta ANRC, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, o propunere care va conţine toate localitãţile considerate de aceasta ca fiind situate în condiţii geografice excepţionale şi numãrul de colectãri, respectiv livrãri, pe care se obligã sã îl asigure în fiecare dintre aceste localitãţi.
(5) În termen de 45 de zile de la prezentarea propunerii prevãzute la alin. (4), ANRC va elabora o listã care va cuprinde localitãţile situate în condiţii geografice excepţionale şi numãrul de colectãri, respectiv livrãri, pe care CNPR are obligaţia sã îl asigure în fiecare dintre aceste localitãţi.
(6) Lista prevãzutã la alin. (5) poate fi revizuitã de cãtre ANRC la propunerea CNPR sau din oficiu.
ART. 7
(1) CNPR are obligaţia de a respecta în mod cumulativ urmãtoarele condiţii generale în îndeplinirea obligaţiilor de furnizare a serviciilor prevãzute la art. 1 alin. (2):
a) sã garanteze respectarea cerinţelor esenţiale, astfel cum sunt definite la art. 2 lit. v) din Ordonanţa privind serviciile poştale;
b) sã ofere serviciile în condiţii identice utilizatorilor care se aflã în condiţii comparabile;
c) serviciile sã fie disponibile în mod nediscriminatoriu;
d) sã ofere serviciile în mod neîntrerupt, cu excepţia cazurilor de forţã majorã;
e) sã asigure evoluţia continuã a serviciilor, în funcţie de cerinţele tehnice, economice şi sociale, precum şi adaptarea acestora la cerinţele utilizatorilor.
(2) CNPR are obligaţia de a lua toate mãsurile pentru asigurarea securitãţii poştale, în special în ceea ce priveşte:
a) securitatea reţelei poştale;
b) securitatea instalaţiilor poştale;
c) securitatea personalului;
d) securitatea şi integritatea trimiterilor poştale.
ART. 8
CNPR are obligaţia de a accepta şi de a livra la destinatari trimiterile poştale generate de cãtre expeditori cu respectarea prevederilor legale, chiar dacã acestea nu poartã inscripţionat codul poştal.
ART. 9
(1) CNPR are obligaţia de a livra la locuinţa sau la sediul destinatarului ori la punctele de contact, în condiţiile art. 6 alin. (3), toate trimiterile poştale care au o greutate cel mult egalã cu 500 g.
(2) Livrarea trimiterii poştale la destinatar se efectueazã în unul dintre urmãtoarele moduri:
a) la orice recipient în care destinatarul este de acord sã îi fie depuse trimiterile poştale care îi sunt adresate;
b) cãtre persoana consideratã autorizatã sã primeascã trimiterea poştalã;
c) la oficiul poştal, dupã transmiterea prealabilã a unui aviz destinatarului, care sã anunţe sosirea trimiterii poştale cu o greutate mai mare de 500 g sau a trimiterilor poştale înregistrate.
ART. 10
CNPR are obligaţia de a lua toate mãsurile pentru a asigura confidenţialitatea operaţiunilor desfãşurate la punctele de acces deservite de personal.
ART. 11
(1) În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, CNPR stabileşte şi supune spre aprobare ANRC regulile aplicabile serviciilor poştale prevãzute la art. 1 alin. (2), cu respectarea regulilor minime obligatorii prevãzute la art. 8-10, precum şi contractul-cadru de furnizare a acestor servicii.
(2) În cazul în care apreciazã cã regulile propuse sau contractul-cadru sunt nesatisfãcãtoare din punct de vedere tehnic ori al protecţiei utilizatorilor sau contravin prevederilor legale, acordurilor internaţionale la care România este parte ori regulilor minime obligatorii prevãzute la art. 8-10, ANRC poate solicita modificarea corespunzãtoare a acestor reguli sau a contractului-cadru, CNPR fiind obligatã sã opereze modificãrile cerute.
(3) Orice modificare a regulilor aplicabile serviciilor poştale prevãzute la art. 1 alin. (2) sau a clauzelor contractului-cadru de furnizare a acestor servicii se supune spre aprobare ANRC, dispoziţiile alin. (2) fiind aplicabile în mod corespunzãtor.
ART. 12
(1) CNPR are obligaţia de a asigura urmãtoarele norme de distribuire a trimiterilor interne de corespondenţã din cea mai rapidã categorie standard, ce fac obiectul serviciilor prevãzute la art. 1 alin. (2) lit. a):
a) pânã la sfârşitul anului 2004: Z+1 pentru 70% din totalul trimiterilor poştale şi Z+2 pentru 80% din totalul trimiterilor poştale;
b) pânã la sfârşitul anului 2005: Z+1 pentru 77% din totalul trimiterilor poştale şi Z+2 pentru 90% din totalul trimiterilor poştale;
c) pânã la sfârşitul anului 2006: Z+1 pentru 85% din totalul trimiterilor poştale şi Z+2 pentru 97% din totalul trimiterilor poştale.
(2) CNPR are obligaţia de a asigura urmãtoarele norme de distribuire a trimiterilor intraeuropene de corespondenţã din cea mai rapidã categorie standard ce fac obiectul serviciilor prevãzute la art. 1 alin. (2) lit. a):
a) pânã la sfârşitul anului 2004: Z+3 pentru 75% din totalul trimiterilor poştale şi Z+5 pentru 85% din totalul trimiterilor poştale;
b) pânã la sfârşitul anului 2005: Z+3 pentru 80% din totalul trimiterilor poştale şi Z+5 pentru 90% din totalul trimiterilor poştale;
c) pânã la sfârşitul anului 2006: Z+3 pentru 85% din totalul trimiterilor poştale şi Z+5 pentru 97% din totalul trimiterilor poştale.
(3) Norma de distribuire prevãzutã la alin. (2) va fi asiguratã pentru traficul poştal cu fiecare stat.
(4) În vederea asigurãrii îndeplinirii obligaţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2), pânã la data de 1 septembrie 2004 CNPR este obligatã sã indice pe fiecare cutie poştalã şi la fiecare alt punct de acces zilele şi orele la care se realizeazã colectarea.
ART. 13
(1) Respectarea de cãtre CNPR a standardelor de calitate impuse va face anual obiectul unei evaluãri de cãtre un organism independent, în condiţiile şi conform procedurii stabilite prin decizie a preşedintelui ANRC.
(2) Raportul rezultat în urma evaluãrii prevãzute la alin. (1) se publicã anual pe cheltuiala CNPR pe pagina de Internet a acesteia, precum şi, integral sau în extras, în douã cotidiane naţionale de mare tiraj, în termen de 10 zile de la aprobarea sa.
(3) O datã cu publicarea raportului prevãzut la alin. (2), CNPR va publica pe pagina sa de Internet informaţii privind statistica reclamaţiilor primite, detaliate în funcţie de serviciul poştal la care se referã, de obiectul reclamaţiilor, precum şi de modul în care acestea au fost soluţionate.
ART. 14
(1) CNPR are obligaţia de a asigura un program cu publicul de 8 ore zilnic la fiecare punct de acces deservit de personal.
(2) CNPR va prezenta ANRC spre aprobare, o datã cu propunerea prevãzutã la art. 6 alin. (4), lista punctelor de acces deservite de personal pentru care considerã cã traficul poştal nu justificã un program cu publicul de 8 ore zilnic.
(3) ANRC va stabili lista punctelor de acces deservite de personal şi programul redus, dar nu mai puţin de 2 ore zilnic, pe care CNPR este obligat sã îl asigure la acestea.
(4) CNPR va lua toate mãsurile în vederea eliminãrii complete, la data de 31 decembrie 2006, a programelor reduse. CNPR va raporta ANRC anual, pânã la data de 31 ianuarie a anului urmãtor, mãsurile luate în acest sens.
ART. 15
(1) CNPR are obligaţia de a lua toate mãsurile în vederea amplasãrii treptate, pânã la data de 31 decembrie 2005, a cel puţin unei cutii poştale sau a unui alt punct de acces permanent, precum şi a cel puţin unui punct de contact propriu în fiecare localitate de pe teritoriul României.
(2) CNPR are obligaţia de a mãri treptat numãrul de cutii poştale amplasate, astfel încât la data de 31 decembrie 2006 sã existe:
a) minimum o cutie poştalã la 3.000 de locuitori în mediul rural;
b) minimum o cutie poştalã la 5.000 de locuitori în mediul urban; şi
c) minimum o cutie poştalã la 10.000 de locuitori în municipiul Bucureşti.
(3) CNPR are obligaţia de a asigura gradual o densitate optimã a punctelor de acces în care se pot prezenta trimiteri de corespondenţã neînregistratã, astfel încât la data de 31 decembrie 2006 aceasta sã permitã ca:
a) în mediul urban, 95% dintre potenţialii utilizatori ai serviciilor poştale sã se afle la o distanţã de cel mult 2 km de punctul de acces; şi
b) în mediul rural, 95% dintre potenţialii utilizatori ai serviciilor poştale sã se afle la o distanţã de cel mult 5 km de punctul de acces.
(4) CNPR are obligaţia de a asigura gradual o densitate optimã a punctelor de acces deservite de personal în care se pot prezenta colete poştale şi trimiteri poştale înregistrate, astfel încât la data de 31 decembrie 2006 aceasta sã permitã ca:
a) în mediul urban, 95% dintre potenţialii utilizatori ai serviciilor poştale sã se afle la o distanţã de cel mult 5 km de punctul de acces; şi
b) în mediul rural, 95% dintre potenţialii utilizatori ai serviciilor poştale sã se afle la o distanţã de cel mult 20 km de punctul de acces.
ART. 16
(1) CNPR are obligaţia de a asigura accesul utilizatorilor la reţeaua poştalã publicã pe care o opereazã, în condiţii de transparenţã, obiectivitate şi nediscriminare.
(2) CNPR are obligaţia sã ia toate mãsurile de amenajare a clãdirilor în care desfãşoarã activitãţi care au program cu publicul, astfel încât sã permitã accesul neîngrãdit al persoanelor cu handicap.
ART. 17
(1) Tarifele practicate de CNPR pentru prestarea serviciilor poştale prevãzute la art. 1 alin. (2) trebuie sã fie accesibile, transparente, nediscriminatorii şi fundamentate pe costuri.
(2) Tarifele practicate de CNPR pentru prestarea fiecãruia dintre serviciile poştale prevãzute la art. 1 alin. (2) vor fi uniforme pe întreg teritoriul României.
(3) Modificarea tarifelor prevãzute la alin. (1) poate fi realizatã la propunerea CNPR, cu aprobarea ANRC.
(4) Tarifele stabilite conform prevederilor alin. (3) vor fi aduse la cunoştinţã publicului prin afişare la toate punctele de acces deservite de personal ale CNPR, prin publicarea pe pagina de Internet a CNPR, precum şi în douã cotidiane naţionale de mare tiraj.
(5) Tarifele stabilite conform prevederilor alin. (3) pot fi percepute de CNPR numai dupã 30 de zile de la aducerea acestora la cunoştinţã publicului în condiţiile alin. (4).
ART. 18
(1) CNPR poate acorda facilitãţi tarifare fundamentate pe costuri în cazul unui volum mare de trimiteri de la acelaşi expeditor, care fac obiectul serviciilor poştale prevãzute la art. 1 alin. (2), numai pe baza unui contract scris încheiat cu expeditorul.
(2) CNPR va publica pe pagina sa de Internet şi va afişa la punctele de acces deservite de personal informaţii referitoare la facilitãţile tarifare, în ceea ce priveşte serviciul poştal pentru care se acordã, tariful preferenţial, numãrul şi tipul trimiterilor poştale pentru care se acordã, modul de prezentare a trimiterilor şi aria în care urmeazã sã fie efectuatã livrarea la destinatari, precum şi orice alte aspecte relevante pentru acordarea facilitãţilor.
(3) CNPR are obligaţia de a aplica principiile transparenţei şi nediscriminãrii atât cu privire la tarife, cât şi cu privire la condiţiile asociate acestora.
ART. 19
(1) CNPR are obligaţia de a respecta la încheierea acordurilor privind cheltuielile terminale corespunzãtoare trimiterilor poştale internaţionale care fac obiectul serviciilor prevãzute la art. 1 alin. (2), expediate din afara teritoriului României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul acesteia, urmãtoarele principii:
a) cheltuielile terminale sã fie fixate în funcţie de costurile prelucrãrii şi livrãrii trimiterilor poştale internaţionale;
b) nivelul tarifelor sã fie corespunzãtor calitãţii prestãrii serviciilor în cauzã;
c) cheltuielile terminale sã fie stabilite cu respectarea principiilor transparenţei şi nediscriminãrii.
(2) În cazul în care nu are încheiate asemenea acorduri, CNPR are obligaţia de a aplica prevederile acordurilor internaţionale în domeniu, la care România este parte.
ART. 20
(1) CNPR are obligaţia sã implementeze şi sã dezvolte un sistem de evidenţã internã a costurilor suficient de detaliat, astfel încât sã fie capabil sã identifice costul furnizãrii individuale a serviciilor poştale incluse în sfera serviciului universal.
(2) Pe baza sistemului prevãzut la alin. (1), CNPR are obligaţia de a realiza, în cadrul contabilitãţii interne de gestiune, separarea activitãţilor din afara sferei serviciului universal de cele aflate în sfera serviciului universal, precum şi separarea serviciilor rezervate de cele nerezervate.
(3) La implementarea sistemului de evidenţã contabilã separatã şi la elaborarea evidenţelor contabile pe baza acestui sistem vor fi respectate urmãtoarele principii:
a) principiul cauzalitãţii, conform cãruia veniturile şi costurile, activele şi datoriile vor fi alocate pe componente de cost, servicii şi segmente de afaceri (categorii de servicii), în funcţie de activitãţile sau serviciile care genereazã respectivele venituri ori costuri, achiziţia activelor sau apariţia datoriilor;
b) principiul obiectivitãţii, conform cãruia alocarea costurilor pe servicii şi segmente de afaceri (categorii de servicii) va fi obiectivã şi nu va urmãri obţinerea de beneficii pentru CNPR sau pentru un terţ, pentru un produs ori serviciu sau pentru o categorie de produse ori servicii;
c) principiul consistenţei tratamentului contabil, conform cãruia, în mãsura în care apar modificãri ale principiilor contabile, ale metodologiei de alocare a costurilor sau ale politicilor contabile, de naturã sã genereze un efect semnificativ asupra informaţiilor raportate în evidenţele contabile curente elaborate pe baza sistemului de evidenţã contabilã separatã, evidenţele contabile ale anului precedent vor fi retratate în conformitate cu modificãrile respective. Efectul modificãrilor menţionate asupra informaţiilor raportate în evidenţele contabile este considerat a fi semnificativ dacã omisiunea prezentãrii sau prezentarea eronatã a acestor modificãri ar putea sã influenţeze deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza evidenţelor contabile elaborate pe baza sistemului de evidenţã contabilã separatã;
d) principiul transparenţei, conform cãruia principiile, politicile contabile şi metodologia de alocare a costurilor vor permite o înţelegere clarã a acestora şi a efectelor acestor principii, politici şi metodologii asupra evidenţelor contabile separate.
ART. 21
(1) În scopul implementãrii sistemului de evidenţã contabilã separatã prevãzut la art. 20 alin. (1), CNPR are obligaţia de a prezenta ANRC, pânã la data de 31 octombrie 2004, o metodologie care sã descrie în detaliu principiile, ipotezele şi metodele folosite în dezvoltarea sistemului de evidenţã contabilã separatã şi elaborarea evidenţelor contabile pe baza acestui sistem, metodologie ce va respecta principiile mai sus menţionate.
(2) În cazul în care constatã cã metodologia prevãzutã la alin. (1) încalcã prevederile legale sau principiile enunţate la art. 20 alin. (3), ANRC poate impune modificarea acesteia.
(3) CNPR are obligaţia de a furniza evidenţele contabile pe baza sistemului de evidenţã contabilã separatã prevãzut la art. 20 alin. (1) pânã la data de 30 noiembrie a fiecãrui an pentru anul anterior. Primele evidenţe contabile vor fi realizate pânã la data de 30 noiembrie 2005 pentru anul 2004.
(4) Întocmirea evidenţelor contabile separate de cãtre CNPR, în conformitate cu prevederile legale şi cu metodologia prevãzutã la alin. (1), va face anual obiectul evaluãrii de cãtre un organism independent, în condiţiile şi conform procedurii stabilite prin decizie a preşedintelui ANRC.
ART. 22
(1) CNPR are obligaţia sã punã la dispoziţie utilizatorilor, în mod regulat, informaţii precise, detaliate şi actualizate cu privire la caracteristicile serviciilor poştale prevãzute la art. 1 alin. (2), în special informaţii referitoare la condiţiile generale de acces la aceste servicii, precum şi la tarifele şi nivelul standardelor de calitate ale acestor servicii.
(2) CNPR are obligaţia de a aduce la cunoştinţã publicului numãrul de colectãri, respectiv de livrãri, determinat în condiţiile art. 6, pe care are obligaţia sã îl efectueze de la fiecare punct de acces, respectiv la fiecare punct de contact.
(3) CNPR va publica informaţiile prevãzute la alin. (1) şi (2), precum şi clauzele contractului-cadru prevãzut la art. 11 alin. (1) pe pagina sa de Internet şi le va pune la dispoziţie publicului la toate punctele de acces deservite de personal, prin afişare sau prin alte mijloace.
(4) Orice modificare a informaţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) ori a clauzelor contractului-cadru va fi adusã la cunoştinţã publicului, în modalitãţile prevãzute la alin. (3) anterior aplicãrii acesteia.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 23
(1) Condiţiile de asigurare a serviciului universal stabilite prin prezenta decizie pot fi modificate din iniţiativa CNPR, în condiţiile prevãzute la art. 11 din Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii nr. 1.351/EN/2003 privind condiţiile şi procedura de desemnare a furnizorilor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale.
(2) ANRC va putea modifica prevederile prezentei decizii în cazul în care s-au schimbat în mod substanţial circumstanţele care au stat la baza emiterii acesteia.
ART. 24
Calitatea de furnizor de serviciu universal a CNPR înceteazã în cazurile prevãzute la art. 13 din Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii nr. 1.351/EN/2003.
ART. 25
Pe lângã drepturile şi obligaţiile prevãzute de prezenta decizie, CNPR are drepturile şi obligaţiile rezultate din calitatea sa de furnizor de serviciu universal, prevãzute de Convenţia Uniunii Poştale Universale, de regulamentele sale de aplicare, precum şi de alte acorduri internaţionale la care România este parte.
ART. 26
Pct. 3.5.2 din anexa nr. 1 "Regimul de autorizare generalã pentru furnizarea serviciilor poştale", la Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii nr. 118/2003 privind procedura de autorizare a furnizorilor de servicii poştale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 din 1 aprilie 2003, se abrogã.
ART. 27
Prezenta decizie se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii, cu excepţia prevederilor art. 5 şi 26, care intrã în vigoare la 30 de zile de la aceastã datã.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
de Reglementare în Comunicaţii,
Ion Smeeianu

Bucureşti, 8 aprilie 2004.
Nr. 88/EN.

_____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016