Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 868 din 9 octombrie 2007  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor   art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 1.725/2004 privind transmiterea suprafetelor rutiere aeronautice si a terenurilor aferente zonelor de siguranta ale Aeroportului Bacau din domeniul public al statului si din administrarea Consiliului Judetean Bacau, respectiv a Ministerului Apararii Nationale, in domeniul public al judetului Bacau si in administrarea Consiliului Judetean Bacau, pentru Regia Autonoma Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 868 din 9 octombrie 2007 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 1.725/2004 privind transmiterea suprafetelor rutiere aeronautice si a terenurilor aferente zonelor de siguranta ale Aeroportului Bacau din domeniul public al statului si din administrarea Consiliului Judetean Bacau, respectiv a Ministerului Apararii Nationale, in domeniul public al judetului Bacau si in administrarea Consiliului Judetean Bacau, pentru Regia Autonoma "Aeroportul Bacau"

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 771 din 14 noiembrie 2007

Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Petre Ninosu - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Ion Tiucã - procuror
Daniela Ramona Mariţiu - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.725/2004 privind transmiterea suprafeţelor rutiere aeronautice şi a terenurilor aferente zonelor de siguranţã ale Aeroportului Bacãu din domeniul public al statului şi din administrarea Consiliului Judeţean Bacãu, respectiv a Ministerului Apãrãrii Naţionale, în domeniul public al judeţului Bacãu şi în administrarea Consiliului Judeţean Bacãu, pentru Regia Autonomã "Aeroportul Bacãu", excepţie ridicatã de Regia Autonomã "Aeroportul Bacãu" în Dosarul nr. 3.482/110/2006 al Tribunalului Bacãu - Secţia comercialã şi de contencios administrativ.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, faţã de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
Cauza fiind în stare de judecatã, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca inadmisibilã.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, reţine urmãtoarele:
Prin Încheierea din 1 iunie 2007, pronunţatã în Dosarul nr. 3.482/110/2006, Tribunalul Bacãu - Secţia comercialã şi de contencios administrativ a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.725/2004 privind transmiterea suprafeţelor rutiere aeronautice şi a terenurilor aferente zonelor de siguranţã ale Aeroportului Bacãu din domeniul public al statului şi din administrarea Consiliului Judeţean Bacãu, respectiv a Ministerului Apãrãrii Naţionale, în domeniul public al judeţului Bacãu şi în administrarea Consiliului Judeţean Bacãu, pentru Regia Autonomã "Aeroportul Bacãu", excepţie ridicatã de Regia Autonomã "Aeroportul Bacãu".
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, autoarea acesteia susţine cã dispoziţiile criticate încalcã prevederile art. 135 alin. (2) lit. a) şi g) din Constituţie.
Tribunalul Bacãu - Secţia comercialã şi de contencios administrativ considerã excepţia de neconstituţionalitate ca fiind întemeiatã.
În conformitate cu dispoziţiile <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.
Guvernul aratã cã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, Curtea Constituţionalã "hotãrãşte asupra excepţiilor de neconstituţionalitate privind legile şi ordonanţele, ridicate în faţa instanţelor judecãtoreşti", prin urmare nu pot face obiect al controlului de constituţionalitate hotãrârile Guvernului. De asemenea, <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 prevede cã instanţa de contencios constituţional "decide asupra excepţiilor (...) privind neconstituţionalitatea unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanţã în vigoare, (...)." Aşa fiind, se apreciazã cã excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.725/2004 este inadmisibilã.
Avocatul Poporului aratã cã excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.725/2004 este inadmisibilã. Potrivit art. 146 lit. d) din Constituţie, coroborat cu <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 , Curtea Constituţionalã hotãrãşte asupra excepţiilor de neconstituţionalitate privind legile şi ordonanţele, ridicate în faţa instanţelor judecãtoreşti sau de arbitraj comercial, precum şi direct de Avocatul Poporului. Hotãrârile Guvernului nu pot constitui obiect al controlului de constituţionalitate exercitat de Curtea Constituţionalã, acestea putând fi atacate numai pe calea contenciosului administrativ.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate cu care a fost sesizatã.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.725/2004 privind transmiterea suprafeţelor rutiere aeronautice şi a terenurilor aferente zonelor de siguranţã ale Aeroportului Bacãu din domeniul public al statului şi din administrarea Consiliului Judeţean Bacãu, respectiv a Ministerului Apãrãrii Naţionale, în domeniul public al judeţului Bacãu şi în administrarea Consiliului Judeţean Bacãu, pentru Regia Autonomã "Aeroportul Bacãu", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 974 din 22 octombrie 2004.
În susţinerea neconstituţionalitãţii acestor dispoziţii legale, autorul excepţiei invocã încãlcarea prevederilor constituţionale ale art. 135 alin. (2) lit. a) şi g) - "Economia".
Examinând excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.725/2004 , Curtea constatã cã aceasta este inadmisibilã.
Potrivit prevederilor art. 146 lit. d) teza întâi din Constituţie, Curtea Constituţionalã "hotãrãşte asupra excepţiilor de neconstituţionalitate privind legile şi ordonanţele, ridicate în faţa instanţelor judecãtoreşti sau de arbitraj comercial".
În aplicarea acestei prevederi constituţionale, <>art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 prevede cã instanţa de contencios constituţional "(...) decide asupra excepţiilor ridicate în faţa instanţelor judecãtoreşti sau de arbitraj comercial privind neconstituţionalitatea unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanţã în vigoare, care are legãturã cu soluţionarea cauzei în orice fazã a litigiului şi oricare ar fi obiectul acestuia".
Aşa fiind, hotãrârile Guvernului nu pot constitui obiect al controlului de constituţionalitate, astfel cã excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.725/2004 este inadmisibilã.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:

Respinge, ca fiind inadmisibilã, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.725/2004 privind transmiterea suprafeţelor rutiere aeronautice şi a terenurilor aferente zonelor de siguranţã ale Aeroportului Bacãu din domeniul public al statului şi din administrarea Consiliului Judeţean Bacãu, respectiv a Ministerului Apãrãrii Naţionale, în domeniul public al judeţului Bacãu şi în administrarea Consiliului Judeţean Bacãu, pentru Regia Autonomã "Aeroportul Bacãu", excepţie ridicatã de Regia Autonomã "Aeroportul Bacãu" în Dosarul nr. 3.482/110/2006 al Tribunalului Bacãu - Secţia comercialã şi de contencios administrativ.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 9 octombrie 2007.

PREŞEDINTELE
CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof.univ.dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,
Daniela Ramona Mariţiu

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016