Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 856 din 16 iunie 2009  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor   Hotararii Guvernului nr. 548/1999 privind aprobarea Normelor tehnice pentru intocmirea inventarului bunurilor care alcatuiesc domeniul public al comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor    Twitter Facebook
Cautare document

DECIZIE nr. 856 din 16 iunie 2009 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor Hotararii Guvernului nr. 548/1999 privind aprobarea Normelor tehnice pentru intocmirea inventarului bunurilor care alcatuiesc domeniul public al comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 30 iulie 2009
DECIZIE nr. 856 din 16 iunie 2009
referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 548/1999 privind aprobarea Normelor tehnice pentru întocmirea inventarului bunurilor care alcãtuiesc domeniul public al comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor
EMITENT: CURTEA CONSTITUŢIONALÃ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 30 iulie 2009


Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Petre Lãzãroiu - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Carmen-Cãtãlina Gliga - procuror
Valentina Bãrbãţeanu - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 548/1999 privind aprobarea Normelor tehnice pentru întocmirea inventarului bunurilor care alcãtuiesc domeniul public al comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor, excepţie ridicatã de Societatea Comercialã "Trash Com" - S.R.L. din Ploieşti în Dosarul nr. 10.075/281/2008 al Judecãtoriei Ploieşti - Secţia civilã.
La apelul nominal se constatã lipsa pãrţilor, faţã de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Cauza fiind în stare de judecatã, preşedintele Curţii Constituţionale acordã cuvântul reprezentantului Ministerului Public. Acesta pune concluzii de respingere ca inadmisibilã a excepţiei de neconstituţionalitate, arãtând cã, potrivit <>art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , hotãrârile Guvernului nu pot forma obiect al controlului de constituţionalitate exercitat de Curtea Constituţionalã.
La finalul şedinţei publice, se prezintã domnul Pompilius Florea, administrator unic al societãţii comerciale autoare a excepţiei de neconstituţionalitate, care solicitã admiterea acesteia şi depune la dosar un set de înscrisuri.

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constatã urmãtoarele:
Prin Încheierea din 12 decembrie 2008, pronunţatã în Dosarul nr. 10.075/281/2008, Judecãtoria Ploieşti - Secţia civilã a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 548/1999 privind aprobarea Normelor tehnice pentru întocmirea inventarului bunurilor care alcãtuiesc domeniul public al comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor. Excepţia de neconstituţionalitate a fost ridicatã de Societatea Comercialã "Trash Com" - S.R.L. din Ploieşti într-o cauzã având ca obiect anularea unor acte de concesiune.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia criticã neconstituţionalitatea "tuturor documentelor care au fost folosite de Primãria Pãuleşti şi Consiliul Local Pãuleşti, prin care societãţii i-au fost confiscate proprietãţile deţinute legal", întrucât prin intermediul acestora a operat o "naţionalizare" a proprietãţilor sale.
Judecãtoria Ploieşti - Secţia civilã apreciazã cã excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiatã.
Potrivit prevederilor <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
Avocatul Poporului apreciazã cã excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilã, prin raportare la dispoziţiile <>art. 29 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 47/1992 .
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile <>Constituţiei , precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor <>art. 146 lit. d) din Constituţie , precum şi ale <>art. 1 alin. (2) , ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie, potrivit încheierii de sesizare, prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 548/1999 privind aprobarea Normelor tehnice pentru întocmirea inventarului bunurilor care alcãtuiesc domeniul public al comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 334 din 15 iulie 1999.
În opinia autorului excepţiei, sunt nesocotite dispoziţiile art. 44 din Constituţie referitor la dreptul de proprietate privatã.
Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea observã cã autorul acesteia a solicitat verificarea constituţionalitãţii "tuturor documentelor care au fost folosite de Primãria Pãuleşti şi Consiliul Local Pãuleşti, prin care societãţii i-au fost confiscate proprietãţile deţinute legal". Instanţa în faţa cãreia a fost ridicatã excepţia a cenzurat, însã, multitudinea de hotãrâri şi avize emise de aceste autoritãţi şi a sesizat Curtea Constituţionalã doar cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 548/1999 . Aceasta este, însã, inadmisibilã, întrucât, din interpretarea per a contrario a dispoziţiilor <>art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, potrivit cãrora "Curtea Constituţionalã decide asupra excepţiilor ridicate în faţa instanţelor judecãtoreşti sau de arbitraj comercial privind neconstituţionalitatea unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanţã în vigoare (...)", rezultã cã niciun alt act normativ sau individual nu poate fi supus controlului de constituţionalitate exercitat de instanţa de contencios constituţional.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul <>art. 146 lit. d) şi al <>art. 147 alin. (4) din Constituţie , precum şi al <>art. 1-3 , al <>art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALÃ
În numele legii
DECIDE:

Respinge, ca inadmisibilã, excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 548/1999 privind aprobarea Normelor tehnice pentru întocmirea inventarului bunurilor care alcãtuiesc domeniul public al comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor, excepţie ridicatã de Societatea Comercialã "Trash Com" - S.R.L. din Ploieşti în Dosarul nr. 10.075/281/2008 al Judecãtoriei Ploieşti - Secţia civilã.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 16 iunie 2009.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,
Valentina Bãrbãţeanu

----

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice