Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 81 din 27 februarie 2004  privind concentrarea economica realizata de Societatea Air France prin achizitionarea controlului asupra Societatii Koninklijke Luchtvaart Maatschappij    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 81 din 27 februarie 2004 privind concentrarea economica realizata de Societatea Air France prin achizitionarea controlului asupra Societatii Koninklijke Luchtvaart Maatschappij

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 362 din 26 aprilie 2004

Preşedintele Consiliului Concurenţei,
în baza:
1. <>Decretului nr. 1.075/2001 privind numirea membrilor Consiliului Concurenţei;
2. <>Legii concurenţei nr. 21/1996 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 121/2003 ;
3. Regulamentului privind autorizarea concentrãrilor economice;
4. Regulamentului de organizare, funcţionare şi procedurã al Consiliului Concurenţei, cu modificãrile ulterioare;
5. Instrucţiunilor cu privire la calculul cifrei de afaceri în cazurile de comportament anticoncurenţial, prevãzute la <>art. 5 şi 6 din Legea concurenţei nr. 21/1996 , şi în cazurile de concentrare economicã;
6. Instrucţiunilor date în aplicarea <>art. 33 alin. (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996 cu privire la calculul taxei de autorizare a concentrãrilor economice;
7. materialelor din Dosarul cauzei (RS - 394 din 14 noiembrie 2003; notificarea a devenit efectivã la data de 10 februarie 2004);
8. Notei Departamentului servicii (V2 - 323 din 23 februarie 2004),
luând în considerare cã:
1. Tranzacţia încheiatã între Societatea Air France (AF) şi Societatea Koninklijke Luchtvrt Mtschappij (KLM) are la bazã Contractul-cadru încheiat la data de 16 octombrie 2003, contract conform cãruia "AF va achiziţiona toate valorile mobiliare emise şi listate ale KLM în schimbul emiterii anumitor valori mobiliare noi ale AF. Dupã finalizarea tranzacţiei, AF va deţine 49% din drepturile de vot din cadrul KLM pe o perioadã iniţialã de aproximativ 3 ani, dupã care noua societate AF/KLM va deţine controlul unic asupra KLM";
2. Operaţiunea de concentrare economicã constã într-o ofertã de schimb în cadrul cãreia AF urmeazã sã dobândeascã toate acţiunile KLM emise şi cotate în schimbul noilor acţiuni AF; la data de 31 martie 2003 existau acţiuni ordinare la purtãtor, cotate la bursa Euronext Amsterdam şi acţiuni ordinare nominative cotate, reprezentate prin certificate înregistrate la Bursa de Valori New York; acţiunile ordinare KLM reprezintã 74,7% din capitalul sãu social;
3. Ca urmare a propunerii de tranzacţie şi sub rezerva promulgãrii în Franţa a unei legi noi, AF va constitui o societate nouã, deţinutã în întregime de AF, denumitã în continuare AFOP; dupã promulgarea noii legi, toate activitãţile comerciale ale AF vor fi aportate în cadrul AFOP printr-un transfer parţial de acţiuni în regim de divizare care atrage un transfer juridic al universalitãţii patrimoniului, numit în continuare transfer de patrimoniu; se anticipeazã cã transferul de patrimoniu va fi finalizat pânã la sfârşitul anului 2004 şi AF va fi redenumitã, dupã transferul de patrimoniu, Air France KLM;
4. Tranzacţia constã în achiziţionarea controlului direct şi unic asupra KLM de cãtre AF şi structura tranzacţiei este astfel conceputã încât sã pãstreze douã linii aeriene distincte ca entitãţi cu personalitate juridicã, care opereazã separat pentru o perioadã iniţialã de 3 ani, perioadã care poate fi prelungitã la alegerea Air France KLM;
5. În România AF oferã servicii de transport de cãlãtori pe o singurã rutã, respectiv Bucureşti-Paris, fãrã sã ofere vreo altã cursã cãtre/dinspre România; intenţia AF este sã continue sã ofere curse pe ruta Bucureşti-Paris şi nu intenţioneazã sã fie prezentã pe nici o altã rutã cãtre/dinspre România; în mod incidental, pe lângã transportul pasagerilor, AF transportã cantitãţi foarte limitate de mãrfuri pe aceeaşi rutã;
6. AF face parte din Grupul Air France şi, conform notificãrii, nici o altã entitate a grupului respectiv nu realizeazã venituri în România;
7. În România KLM oferã servicii de transport de cãlãtori pe o singurã rutã, respectiv pe ruta BucureştiAmsterdam, fãrã sã ofere vreo altã cursã cãtre/dinspre România; intenţia KLM este sã continue sã ofere curse pe ruta Bucureşti-Amsterdam şi nu intenţioneazã sã fie prezentã pe nici o altã rutã cãtre/dinspre România; în mod incidental, pe lângã transportul pasagerilor, KLM transportã cantitãţi foarte limitate de mãrfuri pe aceeaşi rutã;
8. KLM face parte din Grupul KLM şi, conform notificãrii, nici o altã entitate a grupului respectiv nu realizeazã venituri în România;
9. Pentru a putea defini pieţele relevante în cazul transportului aerian, Comisia Europeanã aplicã aşa-zisele perechi "punct de origine/punct de destinaţie" (O&D) şi, potrivit acestei abordãri, orice combinaţie dintre un punct de origine şi un punct de destinaţie trebuie consideratã o piaţã a produsului/serviciului diferitã şi o piaţã geograficã diferitã, din punct de vedere al clientului.
10. Plecând de la cazurile precedente ale CE şi de la faptul cã zborurile pe rutele Bucureşti-Paris şi Bucureşti-Amsterdam dureazã aproximativ 2 ore şi 50 de minute, drept pentru care sunt considerate rute cu zboruri scurte, pãrţile declarã cã "în cazul serviciilor oferite pe perechi de oraşe pe distanţe scurte, short haul, cum ar fi Bucureşti-Amsterdam sau Bucureşti-Paris, zborurile indirecte nu impun o constrângere concurenţialã suficientã asupra serviciilor directe pentru a fi luate în considerare pentru o analizã concurenţialã";
11. În cazul operaţiunii de concentrare economicã notificate au fost definite ca pieţe relevante ale produsului serviciile de transport aerian de pasageri şi, secundar, serviciile de transport aerian de mãrfuri; ca pieţe geografice relevante au fost identificate douã pieţe, şi anume: ruta Bucureşti-Paris şi ruta Bucureşti-Amsterdam;
12. Plecând de la faptul cã un calcul al valorii totale a pieţei de transport de pasageri nu este întotdeauna corect, întrucât preţurile biletelor de avion se bazeazã pe o combinaţie de factori care includ clasa biletelor şi perioada de timp înainte de plecare când se cumpãrã biletul, în domeniul aerian Comisia Europeanã a acceptat cã mãrimea pieţei poate fi exprimatã doar prin numãrul de pasageri şi cã nu trebuie furnizatã nici o cifrã privind valoarea totalã a pieţelor de transport de pasageri;
13. În anexa 2 la contractul-cadru, intitulatã Raţiunea strategicã, se aratã cã structura actualã, fragmentatã în transportatori naţionali pentru fiecare ţarã este de domeniul trecutului şi se impun modificãri structurale pentru a face faţã diverselor cicluri economice şi incidente politice; nevoia de consolidare în Europa este acceptatã în domeniu şi de analişti şi de comentatori, dar nu a avut loc pânã în prezent, datoritã constrângerilor de ordin reglementar şi politic; lãrgirea UE şi evoluţia cadrului normativ european creeazã în prezent un mediu atractiv pentru o uniune generatoare de valoare;
14. Acordul dintre AF şi KLM este prima mişcare semnificativã în acest context, care va crea "un grup aerian de prim rang" din Europa şi cã operaţiunile celor douã companii sunt complementare şi vor beneficia de:
- douã branduri de reputaţie şi puternice ce vor fi menţinute;
- douã aeroporturi operaţionale - Paris CDG şi Amsterdam Schiphol;
- douã reţele complementare pentru distanţe medii şi lungi;
- o reţea combinatã de 226 de destinaţii, cu 93 de noi destinaţii pentru pasagerii KLM şi 48 de noi destinaţii pentru pasagerii AF;
- o prezenţã puternicã în transportul de mãrfuri unde AF şi KLM ocupã poziţiile 6 şi, respectiv, 10 în lume;
- Alianţa SkyTeam, care în prezent are 6 membri - Delta, AeroMexico, Air France, Korean Air, CSA, Czech Airlines şi Alitalia -, este limitatã, în cea mai mare parte, la codesharing, sãli de aşteptare în aeroporturi şi aranjamente privind programele de zbor frecvent, va deveni a doua mare alianţã aerianã globalã cu o poziţie puternicã în S.U.A.;
15. În anexa 9.4 la contractul-cadru, intitulatã Asigurãrile KLM, printre altele se fac urmãtoarele precizãri:
- pãrţile nu vor modifica destinaţiile unice de pasageri long haul, destinaţii care la 1 ianuarie 2003 erau operate, de fiecare dintre liniile aeriene, în destinaţii servite în comun;
- pãrţile vor continua sã utilizeze atât prefixul AF, cât şi prefixul KLM;
- pãrţile convin sã pãstreze identitatea fiecãrei pãrţi, datoritã valorii comerciale şi a moştenirii acestora;
- pãrţile recunosc faptul cã brandul şi logoul fiecãrei pãrţi au o valoare şi o moştenire determinate şi convin sã continue sã le utilizeze atât timp cât considerã, împreunã, cã acest lucru este necesar şi pânã când grupul combinat va avea o valoare comercialã şi recunoaştere echivalentã sau mai mare;
16. Atât pe piaţa serviciilor de transport aerian de pasageri, cât şi pe piaţa serviciilor de transport aerian de mãrfuri reţelele celor douã companii sunt complementare, de unde rezultã ca AF şi KLM nu sunt concurente, ele aflânduse pe pieţe diferite;
17. Prin operaţiunea de concentrare analizatã nu se creeazã şi nu se consolideazã o poziţie dominantã care ar putea conduce la restrângerea sau denaturarea concurenţei,

DECIDE:
ART. 1
În baza dispoziţiilor <>art. 51 alin. (1) lit. b) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se autorizeazã concentrarea economicã analizatã, constatând cã, deşi cade sub incidenţa legii, nu existã motive pentru a fi refuzatã.
ART. 2
Societatea Air France este obligatã sã plãteascã taxa de autorizare a concentrãrii economice notificate, calculatã conform Instrucţiunilor Consiliului Concurenţei date în aplicarea <>art. 33 alin. (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , în cuantum de .... .
Taxa se va achita, în termen de 30 de zile de la comunicare, la Banca Reciever B.C.R. Romania, cod SWIFT RNCBROBU, beneficiar Trezoreria sectorului 1, în contul: 361280051302. Pe versoul ordinului de platã, în rubrica COD CONT, se va înscrie: "20.17.01.03. - venituri din taxe şi autorizãri de funcţionare". O copie dupã ordinul de platã va fi transmisã neîntârziat Consiliului Concurenţei.
ART. 3
În termen de 5 zile de la definitivarea situaţiilor financiare anuale pe 2003 ale pãrţilor implicate în operaţiunea analizatã, Împuternicitul va transmite la Consiliul Concurenţei nota actualizatã cu cifrele de afaceri definitive, calculate la 31 decembrie 2003, conform legislaţiei din România. Consiliul Concurenţei îşi rezervã dreptul de a recalcula cuantumul taxei de autorizare, în situaţia în care cifrele de afaceri calculate pe baza datelor definitive diferã semnificativ faţã de cifrele provizorii avute în vedere la calculul taxei prevãzute la art. 2 din prezenta decizie.
ART. 4
Nerespectarea dispoziţiilor prezentei decizii atrage sancţionarea conform <>art. 56 lit. d) din Legea nr. 21/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 5
Prezenta decizie va intra în vigoare la data comunicãrii sale de cãtre Secretariatul General al Consiliului Concurenţei.
ART. 6
Prezenta decizie va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala Societãţii Air France, în termen de 15 zile de la comunicare.
ART. 7
Prezenta decizie a Consiliului Concurenţei poate fi atacatã, în termen de 30 de zile de la comunicare, la Curtea de Apel Bucureşti, Secţia contencios administrativ.
ART. 8
Departamentul servicii şi Secretariatul general din cadrul Consiliului Concurenţei vor urmãri ducerea la îndeplinire a prezentei decizii.
ART. 9
Secretariatul general va transmite prezenta decizie:

Cabinetului de Avocaturã
Linklaters
Miculiti & Asociaţii scpa

Domnului Francisc Peli
ÎMPUTERNICIT AF şi KLM

Str. Nicolae Iorga nr. 8
Sector 1, 71118 Bucureşti, România
Tel.: (40-21) 307 1500
Facsimile: (40-21) 307 1555


Preşedintele Consiliului Concurenţei,
Theodor Valentin Purcãrea

Bucureşti, 27 februarie 2004.
Nr. 81.

______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016