Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE Nr. 80*) din 3 iulie 1996     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE Nr. 80*) din 3 iulie 1996

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 293 din 19 noiembrie 1996
*) Definitiva prin nerecurare.

Mihai Constantinescu - preşedinte
Costica Bulai - judecãtor
Lucian Stangu - judecãtor
Doina Suliman - magistrat-asistent

Completul de judecata, convocat fãrã citarea pãrţilor, potrivit art. 24 alin. (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, examinînd excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 14 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990 , modificatã prin Legea nr. 59/1993, constata urmãtoarele:
Prin Încheierea din 25 aprilie 1996 pronunţatã în Dosarul nr. 185/1995, Curtea Suprema de Justiţie - Secţia de contencios administrativ a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 14 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990 , modificatã prin Legea nr. 59/1993, invocatã de reclamantul-recurent Pripoaie Ion.
În motivarea exceptiei se susţine ca stabilirea, prin prevederile <>art. 14 alin. (1) din Legea nr. 29/1990 , a unei singure cai de atac, recursul, incalca principiul celor trei grade de jurisdicţie.
Exprimindu-şi opinia, în temeiul art. 23 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, instanta de judecata apreciazã ca "excepţia de neconstituţionalitate susţinutã de recurent este neîntemeiatã".

CURTEA,
avînd în vedere încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, dispoziţiile <>art. 14 alin. (1) din Legea nr. 29/1990 , modificatã prin Legea nr. 59/1993, raportate la prevederile Constituţiei şi ale Legii nr. 47/1992, retine urmãtoarele:
În temeiul art. 144 lit. c) din Constituţie şi al art. 23 din Legea nr. 47/1992, Curtea Constituţionalã constata ca este legal investitã şi este competenta sa soluţioneze excepţia invocatã.
Dispoziţiile <>art. 14 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990 au mai fãcut obiectul controlului de constitutionalitate şi Curtea s-a pronunţat prin Decizia nr. 67 din 13 iunie 1994, definitiva ca urmare a Deciziei nr. 121 din 16 noiembrie 1994, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 11 din 23 ianuarie 1995.
În deciziile menţionate s-a constatat ca acţiunea prevãzutã în Legea contenciosului administrativ poate fi atacatã cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare şi ca deci aceasta lege stabileşte numai doua grade de jurisdicţie, fond şi recurs. O asemenea reglementare este în concordanta cu art. 128 din Constituţie, care prevede ca "impotriva hotãrîrilor judecãtoreşti, pãrţile interesate şi Ministerul Public pot exercita cãile de atac, în condiţiile legii". De altfel, Codul de procedura civilã, care este dreptul comun, prevede la art. 299 ca sînt supuse recursului şi "hotãrîrile date fãrã drept de apel". În acelaşi sens s-a pronunţat şi Plenul Curţii Constituţionale care, prin Decizia nr. 1 din 8 februarie 1994, a statuat ca accesul la structurile judecãtoreşti şi la mijloacele procedurale, inclusiv la cãile de atac, se face "cu respectarea regulilor de competenta şi procedura de judecata stabilite de lege".
Rezulta deci ca principiul constituirii instanţelor judecãtoreşti pe grade de jurisdicţie nu este de ordin constituţional, ci legal, astfel încît legiuitorul poate, fãrã sa încalce o prevedere constituţionalã, sa stabileascã o procedura în care exista numai doua grade de jurisdicţie.
Întrucît motivele ce au justificat deciziile sus-menţionate subzistã şi în cauza de fata, neexistand nici un element nou care sa le infirme şi sa facã necesarã reconsiderarea lor, excepţia ridicatã este vadit nefondata.

Fata de considerentele arãtate, în temeiul art. 144 lit. c) şi al art. 145 alin. (2) din Constituţie, precum şi al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 24 alin. (2) şi al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, în unanimitate:

CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge ca vadit nefondata excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 14 alin. (1) din Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990 , invocatã de Pripoaie Ion în Dosarul nr. 185/1995 al Curţii Supreme de Justiţie - Secţia de contencios administrativ.
Cu recurs în termen de 10 zile de la comunicare.
Pronunţatã în şedinţa din 3 iulie 1996.

PREŞEDINTE,
dr. Mihai Constantinescu

Magistrat-asistent,
Doina Suliman
-------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016