Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 738 din 1 iunie 2010  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 60 din Legea locuintei nr. 114/1996  si ale art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2001  privind stabilirea unor masuri pentru asigurarea, temporar, a locuintelor de serviciu necesare unor categorii de personal din cadrul ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si institutiilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 738 din 1 iunie 2010 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 60 din Legea locuintei nr. 114/1996 si ale art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor masuri pentru asigurarea, temporar, a locuintelor de serviciu necesare unor categorii de personal din cadrul ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si institutiilor publice

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 463 din 6 iulie 2010

Ion Predescu - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Petre Lãzãroiu - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Simona Ricu - procuror
Mihaela Senia Costinescu - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 60 din Legea locuinţei nr. 114/1996 şi ale <>art. 1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor mãsuri pentru asigurarea, temporar, a locuinţelor de serviciu necesare unor categorii de personal din cadrul ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiilor publice, excepţie ridicatã de Tãnase Joiţa în Dosarul nr. 7.810/301/2006 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a III-a civilã.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, faţã de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca fiind neîntemeiatã, invocând jurisprudenţa Curţii Constituţionale în materie.

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, reţine urmãtoarele:
Prin Încheierea din 27 octombrie 2009, pronunţatã în Dosarul nr. 7.810/301/2006, Tribunalul Bucureşti - Secţia a III-a civilã a sesizat Curtea Constituţionalã cu soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 60 din Legea locuinţei nr. 114/1996 şi ale <>art. 1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor mãsuri pentru asigurarea, temporar, a locuinţelor de serviciu necesare unor categorii de personal din cadrul ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiilor publice, excepţie ridicatã de Tãnase Joiţa.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul considerã cã dispoziţiile criticate contravin prevederilor art. 15, 16 şi 21 din Constituţie, fãrã a motiva în ce constã aceastã contradicţie.
Tribunalul Bucureşti - Secţia a III-a civilã considerã cã excepţia este neîntemeiatã, arãtând cã, deşi autorul nu şi-a motivat critica de neconstituţionalitate, dispoziţiile legale nu încalcã principiile neretroactivitãţii legii civile, al egalitãţii în drepturi a cetãţenilor sau al accesului liber la justiţie.
În conformitate cu dispoziţiile <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.
Avocatul Poporului apreciazã cã excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiatã, textele de lege criticate fiind în deplinã concordanţã cu prevederile constituţionale invocate.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile <>art. 60 din Legea locuinţei nr. 114/1996 şi ale <>art. 1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor mãsuri pentru asigurarea, temporar, a locuinţelor de serviciu necesare unor categorii de personal din cadrul ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiilor publice.
În opinia autorului excepţiei de neconstituţionalitate, prevederile legale criticate contravin dispoziţiilor constituţionale cuprinse în art. 15, 16 şi 21, referitoare la neretroactivitatea legii civile, egalitatea în drepturi a cetãţenilor, respectiv accesul liber la justiţie.
Examinând excepţia de neconstituţionalitate cu care a fost sesizatã de Tribunalul Bucureşti - Secţia a III-a civilã, precum şi argumentele invocate de autorul acesteia, Curtea constatã cã, pe lângã faptul cã pretinsa neconstituţionalitate este dedusã exclusiv din modul de aplicare a prevederilor <>art. 60 din Legea locuinţei nr. 114/1996 şi ale <>art. 1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 80/2001 de cãtre instanţa judecãtoreascã, autorul excepţiei se limiteazã în a enumera textele constituţionale considerate a fi încãlcate, fãrã a preciza în concret motivele pe care se întemeiazã contrarietatea cu Legea fundamentalã.
Prin urmare, excepţia nu este motivatã, nefiind respectate dispoziţiile <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, potrivit cãrora "Sesizãrile trebuie fãcute în formã scrisã şi motivate". În mod constant, jurisprudenţa instanţei constituţionale a stabilit cã sesizãrile de neconstituţionalitate adresate Curţii fãrã a fi motivate trebuie respinse ca inadmisibile, Curtea neputându-se substitui subiectelor îndreptãţite sã o sesizeze întrucât ar exercita un control din oficiu, ceea ce este contrar sistemului nostru constituţional.
Mai mult, analizând actele dosarului, Curtea apreciazã cã autorul excepţiei a urmãrit tergiversarea soluţionãrii cauzei de fond, acesta exercitându-şi dreptul procesual de a invoca excepţia de neconstituţionalitate exclusiv în scop dilatoriu.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca fiind inadmisibilã, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 60 din Legea locuinţei nr. 114/1996 şi ale <>art. 1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor mãsuri pentru asigurarea, temporar, a locuinţelor de serviciu necesare unor categorii de personal din cadrul ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiilor publice, excepţie ridicatã de Tãnase Joiţa în Dosarul nr. 7.810/301/2006 al Tribunalului Bucureşti - Secţia a III-a civilã.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 1 iunie 2010.

PREŞEDINTE,
ION PREDESCU

Magistrat-asistent,
Mihaela Senia Costinescu

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016