Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 728 din 2 iunie 2011  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr. 300/2009 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 728 din 2 iunie 2011 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr. 300/2009 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 579 din 16 august 2011

    Augustin Zegrean - preşedinte
    Aspazia Cojocaru - judecãtor
    Petre Lãzãroiu - judecãtor
    Mircea Ştefan Minea - judecãtor
    Iulia Antoanella Motoc - judecãtor
    Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
    Patricia Marilena Ionea - magistrat-asistent

    Cu participarea reprezentantului Ministerului Public, procuror Antonia Constantin.

    Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii nr. 300/2009 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009, excepţie ridicatã de Emil Moise în Dosarul nr. 1.487/114/2010 al Tribunalului Buzãu - Secţia civilã - Complet specializat de muncã şi asigurãri sociale.
    La apelul nominal lipsesc pãrţile, faţã de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca neîntemeiatã a excepţiei de neconstituţionalitate, sens în care aratã cã Legea nr. 300/2009 a fost adoptatã cu respectarea dispoziţiilor constituţionale. În ceea ce priveşte criticile care vizeazã neconstituţionalitatea extrinsecã a Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009, aratã cã acestea sunt neîntemeiate, aşa cum s-a constatat de altfel şi de cãtre Curtea Constituţionalã în jurisprudenţa sa în materie.

                                    CURTEA,

având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constatã urmãtoarele:
    Prin Încheierea din 19 aprilie 2010, pronunţatã în Dosarul nr. 1.487/114/2010, Tribunalul Buzãu - Secţia civilã - Complet specializat de muncã şi asigurãri sociale a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii nr. 300/2009 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009.
    Excepţia a fost ridicatã de Emil Moise, având ca obiect soluţionarea unei contestaţii formulate împotriva deciziei de stabilire a drepturilor salariale.
    În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine, în esenţã, cã Legea nr. 300/2009 este neconstituţionalã, întrucât aprobã Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 care, prin dispoziţiile art. 2, aduce atingere mai multor texte din Constituţie. Astfel, menţioneazã cã au fost înfrânte prevederile constituţionale referitoare la separarea puterilor în stat, supremaţia Constituţiei şi rolul Parlamentului. De asemenea, au fost încãlcate şi dispoziţiile art. 115 alin. (4) şi (6) din Constituţie, deoarece nu a fost indicatã situaţia extraordinarã care a stat la baza emiterii ordonanţei. Totodatã, Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 a fost emisã cu încãlcarea dispoziţiilor art. 102 alin. (1) şi (2) şi art. 141 din Constituţie, deoarece Guvernul nu a consultat Consiliul Economic şi Social.
    Tribunalul Buzãu - Secţia civilã - Complet specializat de muncã şi asigurãri sociale considerã cã dispoziţiile legate criticate sunt constituţionale.
    În conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.
    Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernul şi Avocatul Poporului nu au comunicat punctele de vedere solicitate cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.

                                    CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine urmãtoarele:
    Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
    Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie Legea nr. 300/2009 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009, lege publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 676 din 8 octombrie 2009.
    Autorul excepţiei considerã cã actul normativ criticat încalcã dispoziţiile constituţionale ale art. 1 alin. (4) şi (5) referitoare la statul român, art. 20 alin. (1) referitoare la tratatele internaţionale privind drepturile omului, art. 41 alin. (2) privind munca şi protecţia socialã a muncii, art. 61 alin. (1) privind rolul Parlamentului, art. 102 alin. (1) privind rolul Guvernului, art. 111 alin. (1) privind informarea Parlamentului, art. 115 alin. (4) şi (6) privind condiţiile de adoptare a ordonanţelor de urgenţã, precum şi art. 141 privind Consiliul Economic şi Social.
    Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constatã cã autorul acesteia criticã, în realitate, aprobarea prin Legea nr. 300/2009 a dispoziţiilor art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 286 din 30 aprilie 2009, dispoziţii potrivit cãrora: "Ordonanţa Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 şi în anul 2009 personalului din învãţãmânt, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2008, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 221/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 1^1 alineatul (1), litera a^1) va avea urmãtorul cuprins:
    «a^1) pentru perioada 1 mai-31 decembrie 2009, coeficienţii de multiplicare şi valorile coeficientului de multiplicare 1,000 sunt prevãzuţi pentru toate funcţiile didactice şi didactice auxiliare în anexele nr. 1.1a, 1.2a, 2a şi 3a;»
    2. La articolul 1^1 alineatul (1), literele b) şi c) se abrogã.
    3. Anexele nr. 1.1b, 1.2b, 2b şi 3b se abrogã."
    Aşa cum Curtea arãta prin Decizia nr. 1.257 din 7 octombrie 2009, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 758 din 6 noiembrie 2009, ordonanţele Guvernului aprobate de Parlament prin lege, în conformitate cu prevederile art. 115 alin. (7) din Constituţie, înceteazã sã mai fie acte normative de sine stãtãtoare şi devin, ca efect al aprobãrii de cãtre autoritatea legiuitoare, acte normative cu caracter de lege, chiar dacã, din raţiuni de tehnicã legislativã, alãturi de datele legii de aprobare, conservã şi elementele de identificare atribuite la adoptarea lor de cãtre Guvern.
    Examinând aceste prevederi de lege, Curtea constatã cã dispoziţiile art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 modificau dispoziţii ale Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 şi în anul 2009 personalului din învãţãmânt, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2008, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 221/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Aceastã din urmã ordonanţã a fost abrogatã însã prin dispoziţiile art. 48 alin. (1) pct. 16 din cap. VI al pãrţii a III-a din Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 762 din 9 noiembrie 2009, astfel cã textul de lege criticat nu mai este în vigoare.
    Pentru aceste motive, având în vedere dispoziţiile art. 29 alin. (1) şi (5) din Legea nr. 47/1992, precum şi data la care instanţa de contencios constituţional a fost sesizatã, Curtea va respinge excepţia de neconstituţionalitate ca inadmisibilã.

    Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

                             CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
                                În numele legii
                                    DECIDE:

    Respinge ca inadmisibilã excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Legii nr. 300/2009 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009, excepţie ridicatã de Emil Moise în Dosarul nr. 1.487/114/2010 al Tribunalului Buzãu - Secţia civilã - Complet specializat de muncã şi asigurãri sociale.
    Definitivã şi general obligatorie.
    Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 2 iunie 2011.

                      PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
                                AUGUSTIN ZEGREAN

                              Magistrat-asistent,
                            Patricia Marilena Ionea

                                   --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016