Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE Nr. 71 din 18 iulie 1995  referitoare la constitutionalitatea Legii privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE Nr. 71 din 18 iulie 1995 referitoare la constitutionalitatea Legii privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 166 din 31 iulie 1995
Curtea Constituţionalã a fost sesizatã la data de 30 iunie 1995 de cãtre 27 de senatori, şi anume: Victor Apostolache, Gabor Menyhert Hajdu, Sabin Ivan, Dumitru Calueanu, Şerban Sandulescu, Emil Tocaci, Matei Boila, Dumitru Mocanu, Dumitru Vasile, Ioan Lupu, Niculai Senciuc, Victor Neagu, Ştefan David, Dimitrie Popa, Marin Predila, Constantin Radu Baltazar, Karoly Ferenc Szabo, Iosif Csapo, Gabor Kozsokar, Petre Constantin Buchwald, Tiberiu Ştefan Incze, Denes Seres, Zoltan Hosszu, Lajos Magyari, Ioan Paul Popescu, Ion Manea şi Attila Verestoy, în legatura cu neconstituţionalitatea Legii privind unele mãsuri de protecţie a persoanelor încadrate în munca.
În sesizare se susţine ca proiectul de lege a fost adoptat în redactari diferite de cele doua Camere ale Parlamentului, iar cu ocazia medierii s-au încãlcat prevederile art. 76 alin. (1) din Constituţie, potrivit cãrora medierea se face "prin intermediul unei comisii paritare", deoarece comisia a fost formatã din 7 deputaţi şi numai 2 senatori.
Potrivit art. 3 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, Curtea Constituţionalã este competenta sa soluţioneze sesizarea care s-a înaintat cu respectarea prevederilor art. 144 lit. a) din Constituţie şi ale art. 17 alin. (1) din legea sa de organizare.
În temeiul art. 19 din Legea nr. 47/1992, s-au solicitat punctele de vedere preşedinţilor celor doua Camere ale Parlamentului şi Guvernului.
În punctul de vedere al preşedintelui Camerei Deputaţilor se apreciazã ca legea care face obiectul sesizãrii a fost adoptatã cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (1) din Constituţie, la constituirea comisiei de mediere atât Camera Deputaţilor, cat şi Senatul desemnând acelaşi numãr de membri, respectiv 7 deputaţi şi 7 senatori. Se mai precizeazã ca, în speta, comisia a funcţionat în prezenta majoritãţii membrilor sãi - 7 deputaţi şi 2 senatori -, iar hotãrârea a fost valabil adoptatã cu majoritatea de voturi prevãzutã de regulamentele celor doua Camere.
Preşedintele Senatului, în punctul sau de vedere, considera ca sesizarea este neîntemeiatã, deoarece paritatea este obligatorie numai la constituirea comisiei, hotãrârile fiind adoptate cu votul majoritãţii membrilor comisiei, ceea ce în cauza s-a realizat.
Potrivit punctului de vedere al Guvernului, sesizarea este nefondata, întrucât, cu ocazia medierii, cerinta înscrisã în art. 76 alin. (1) din Constituţie, referitoare la iniţierea procedurii de mediere prin intermediul unei comisii paritare, a fost riguros respectata, atât Camera Deputaţilor, cat şi Senatul desemnând, fiecare, câte un numãr de 7 membri. Se menţioneazã ca la lucrãrile comisiei au participat 7 deputaţi şi 2 senatori, iar hotãrârea a fost adoptatã cu votul celor 9 membri prezenţi, neexistand divergenţe asupra textelor finale propuse de comisie.

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ,
având în vedere obiecţia de neconstituţionalitate din sesizarea grupului de 27 de senatori, punctele de vedere exprimate de preşedinţii celor doua Camere ale Parlamentului şi de Guvern, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, raportul asupra rezultatelor comisiei de mediere la soluţionarea divergentelor apãrute în legatura cu proiectul de lege privind unele mãsuri de protecţie a persoanelor încadrate în munca, prevederile Constituţiei, ale Legii nr. 47/1992, ale Regulamentului Camerei Deputaţilor şi ale Regulamentului Senatului, constata ca obiecţia de neconstituţionalitate nu este intemeiata.
Potrivit art. 76 alin. (1) din Constituţie, dacã una dintre Camere adopta un proiect de lege sau o propunere legislativã într-o redactare diferita de a celeilalte Camere, preşedinţii celor doua Camere declanseaza procedura de mediere, prin intermediul unei comisii paritare.
Caracterul paritar al comisiei reprezintã o condiţie esenţialã pentru alcãtuirea ei, iar nu pentru adoptarea unor hotãrâri.
Regulamentul Senatului stabileşte în art. 58 ca din comisia de mediere fac parte 7 senatori, aceeaşi cifra fiind prevãzutã şi de art. 72 alin. 2 din Regulamentul Camerei Deputaţilor.
Aceasta comisie, la fel ca toate comisiile parlamentare, lucreazã, astfel cum se prevede în art. 38 din Regulamentul Senatului şi în art. 50 din cel al Camerei Deputaţilor, în prezenta majoritãţii membrilor. Adoptarea hotãrârilor este supusã dispoziţiilor art. 60 din Regulamentul Senatului şi ale art. 74 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, potrivit cãrora hotãrârile comisiei se iau cu votul majoritãţii membrilor acesteia.
Din raportul asupra rezultatelor comisiei de mediere, semnat de cei doi presedinti şi de membri, rezulta ca, potrivit prevederilor regulamentare, comisia a fost constituitã pe baza paritara, din câte 7 membri ai fiecãreia dintre cele doua Camere, situaţie în care condiţia pusã de textul constituţional a fost îndeplinitã.
Se retine ca aceasta comisie a lucrat valabil în prezenta a 9 membri, ceea ce reprezintã majoritatea cerutã de cele doua regulamente, iar hotãrârea a fost adoptatã, de asemenea, cu majoritatea voturilor membrilor. Faptul ca la dezbateri nu au participat decât 2 din cei 7 senatori desemnaţi ca membri nu este de natura sa atragã nulitatea hotãrârii comisiei de mediere, care s-a constituit pe baza paritara şi a lucrat cu respectarea prevederilor regulamentare.
Având în vedere considerentele expuse, dispoziţiile art. 76 alin. (1) şi ale art. 144 lit. a) din Constituţie, precum şi prevederile art. 17 - 20 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
1. Constata ca Legea privind unele mãsuri de protecţie a persoanelor încadrate în munca este constituţionalã.
2. Decizia se comunica Preşedintelui României şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Deliberarea a avut loc la data de 18 iulie 1995 şi la ea au participat Ioan Muraru, preşedinte, Costica Bulai, Mihai Constantinescu, Ioan Deleanu, Antonie Iorgovan, Lucian Stangu şi Victor Dan Zlatescu, judecãtori.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN MURARU

Magistrat - asistent,
Constantin Burada

----------------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016