Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 71 din 12 august 1998  referitoare la analiza concentrarii economice realizate prin achizitionarea de catre Societatea Comerciala Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 71 din 12 august 1998 referitoare la analiza concentrarii economice realizate prin achizitionarea de catre Societatea Comerciala "Lafarge Romania" - S.A. a pachetului majoritar de 50,9986% din actiunile Societatii Comerciale "Romcim" - S.A. Bucuresti

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 311 din 26 august 1998
Plenul Consiliului Concurentei,
având în vedere:
1. <>Legea concurentei nr. 21/1996 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 30 aprilie 1996,
2. Regulamentul privind autorizarea concentrarilor economice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 63 bis din 14 aprilie 1997,
3. Investigatia declansata prin Ordinul nr. 26 din 8 aprilie 1998 al preşedintelui Consiliului Concurentei,
4. Raportul de investigatie şi celelalte materiale din Dosarul nr. RS 15 din 27 februarie 1998,
5. Faptul ca au fost îndeplinite procedura de transmitere a Raportului de investigatie pentru luarea la cunostinta şi formularea de observaţii şi procedura de citare pentru audierea pãrţilor în plenul Consiliului Concurentei la data de 5 august 1998,
6. Observaţiile la raport transmise Consiliului Concurentei de cãtre pãrţi atât înainte de audiere, cat şi dupã desfãşurarea acesteia, precum şi declaraţiile fãcute în timpul audierii în plenul Consiliului Concurentei la data de 5 august 1998 de cãtre reprezentanţii legali ai pãrţilor.
Luând în considerare urmãtoarele:
1. Operaţiunea de concentrare economicã s-a realizat prin preluarea de la Fondul Proprietãţii de Stat a 50,9986% din acţiunile Societãţii Comerciale "Romcim" - S.A. Bucureşti de cãtre Societatea Comercialã "Lafarge România" - S.A., care aparţine grupului francez Lafarge.
Societatea Comercialã achizitionata, "Romcim" - S.A. Bucureşti, este o societate comercialã româneascã, înfiinţatã în anul 1990, prin asocierea a şase fabrici producãtoare de diferite sortimente de lianti minerali artificiali - ciment, var şi ipsos şi produse asociate din azbociment. Aceste fabrici sunt: Romcim Medgidia, Romcim Hoghiz, Romcim Targu Jiu, Romcim Alesd, Romcim Aghires şi Romcim Oradea.
2. Au fost definite patru pieţe relevante pe întreg teritoriul României: piata cimentului, piata varului, piata ipsosului şi piata produselor asociate din azbociment.
3. Segmentele de piata au fost determinate luându-se ca principal criteriu cifra de afaceri a producãtorilor, realizatã pe fiecare produs, deoarece între cele patru grupe de produse exista mari diferenţe în privinta tehnologiilor de fabricaţie, materiilor prime, costurilor şi a preţurilor de vânzare.
4. Segmentele de piata deţinute de producãtori pe cele patru pieţe nu s-au modificat în urma realizãrii concentrarii economice, întrucât, anterior achiziţiei, Societatea Comercialã "Lafarge România" - S.A. nu a desfãşurat activitãţi de producţie sau desfacere a materialelor de construcţii pe piata româneascã.
5. Piata cea mai afectatã de concentrarea economicã este piata româneascã a cimentului, deoarece cimentul ocupa o pondere de peste 80% din cifra de afaceri atât a Societãţii Comerciale "Romcim" - S.A. Bucureşti, cat şi a concurenţilor, celelalte produse fiind complementare.
6. Producãtorii de ciment din România sunt:
- Societatea Comercialã "Romcim" - S.A. Bucureşti, care are patru fabrici de ciment în localitãţile: Medgidia, Hoghiz, Alesd şi Targu Jiu,
şi concurentii:
- Societatea Comercialã "Moldocim" - S.A. Bicaz - la care pachetul majoritar de acţiuni este deţinut de Societatea HEIDELBERGER ZEMENT GmbH;
- Societatea Comercialã "Romcif" - S.A. Fieni - la care pachetul majoritar de acţiuni este deţinut de cãtre Societatea Comercialã "Tagrimpex" - S.R.L. Bucureşti;
- Societatea Comercialã "Cimus" - S.A. Campulung - la care pachetul majoritar de acţiuni este deţinut de PAS Societatea Comercialã "Cimus" - S.A. Campulung;
- Societatea Comercialã "Prescon" - S.A. Braşov - societate cu capital integral privat;
- Societatea Comercialã "Temelia" - S.A. Braşov - societate cu capital integral privat;
- Societatea Comercialã "Casial" - S.A. Deva - la care pachetul majoritar de acţiuni este deţinut de Societatea LASSELSBERGER HOLDING INTERNAŢIONAL GmbH;
- Societatea Comercialã "Cimentul" - S.A. Turda - la care pachetul majoritar de acţiuni este deţinut de Societatea HOLDERBANK FINANCIERE GLARIS Ltd,
fiecare având câte o fabrica de ciment.
7. Segmentul de piata deţinut de Societatea Comercialã "Romcim" - S.A. Bucureşti, la nivelul întregii tari, este de 48,86%, dar specificul pieţei cimentului necesita o analiza zonala. Piata de desfacere a fiecãrei fabrici de ciment în România este limitatã de un cerc cu raza de aproximativ 200 km, distanta pana la care beneficiarii pot suporta cheltuielile de transport, fãrã a fi nevoiti sa se orienteze spre alţi producãtori.
8. Fabricile Societãţii Comerciale "Romcim" - S.A. Bucureşti sunt amplasate în urmãtoarele zone:
zona sud-estica - Romcim Medgidia;
zona centrala - Romcim Hoghiz;
zona sud-vestica - Romcim Targu Jiu şi
zona vestica - Romcim Alesd, iar pieţele acestora se interfereaza reciproc.
9. Pentru definirea poziţiei ocupate de Societatea Comercialã "Romcim" - S.A. Bucureşti pe piata cimentului au fost utilizate mai multe criterii:
a) cota de piata detinuta de Societatea Comercialã "Romcim" - S.A. Bucureşti;
b) relaţia dintre cota de piata detinuta de Societatea Comercialã "Romcim" - S.A. Bucureşti şi cea detinuta de concurentii sãi;
c) avansul tehnologic al Societãţii Comerciale "Romcim" - S.A. Bucureşti fata de concurentii sãi;
d) existenta unor reţele dezvoltate de vânzãri ale producãtorilor de ciment;
e) integrarea verticala a producãtorilor de ciment;
f) reputaţia marcii de ciment a fiecãrui producãtor;
g) concurenta potenţiala;
h) apartenenţa producãtorilor de ciment la grupuri de întreprinderi ce opereazã în intreaga Europa sau în lume.
10. Din analiza cotei de piata deţinute pe pieţele geografice relevante au fost puse în evidenta urmãtoarele zone critice, în care Societatea Comercialã "Romcim" - S.A. Bucureşti deţine ponderi de peste 50%:
- zona Timis - Arad - Caras Severin,
- zona Giurgiu - Teleorman.
11. S-a constatat îndeplinirea condiţiei prevãzute la <>art. 13, teza I, din Legea nr. 21/1996 , consolidandu-se poziţia pe piata detinuta de Societatea Comercialã "Romcim" - S.A. Bucureşti, deoarece:
a) Societatea Comercialã "Romcim" - S.A. Bucureşti deţine poziţia dominanta pe anumite segmente de piata;
b) Grupul Lafarge deţine o importanta putere financiarã şi economicã.
12. Analiza criteriilor de apreciere a compatibilitatii operaţiunii de concentrare economicã cu un mediu concurential normal, cuprinse la <>art. 14 alin. (1) din Legea nr. 21/1996 , a pus în evidenta urmãtoarele aspecte:
a) prin concentrarea economicã realizatã, segmentul Romcim pe piata afectatã a cimentului nu s-a modificat, rãmânând acelaşi atât înainte, cat şi dupã aceasta;
b) în afarã judeţelor Tulcea şi Constanta, deservite doar de Romcim Medgidia, şi judeţele Botosani, Iaşi şi Suceava, în care singurul furnizor este Moldocim Bicaz, în restul teritoriului tarii exista un climat concurential normal;
c) în zonele în care concurenta este restrânsã, exista posibilitatea importurilor din ţãrile situate în vecinãtatea României, importuri stimulate de taxele vamale reduse sau inexistente;
d) Societatea Comercialã "Romcim" - S.A. Bucureşti nu s-a putut manifesta independent în ceea ce priveşte politica de preţuri;
e) consolidarea poziţiei Societãţii Comerciale "Romcim" - S.A. Bucureşti pe piata cimentului este contracarata de întãrirea poziţiei concurenţilor, prin preluarea acestora de societãţi puternice pe piata europeanã şi mondialã a cimentului;
f) în prezent, în România, cererea de ciment este cu mult sub valoarea ofertei. În condiţiile de creştere a cererii, repartizarea teritorialã şi rezerva de capacitate a producãtorilor de ciment asigura o piata concurentiala.
13. Conform formularului de notificare, Societatea Comercialã "Lafarge România" - S.A. va realiza un program de investiţii cu urmãtoarele obiective:
- reducerea consumurilor specifice la materiile prime prin conversia la combustibili solizi;
- controlul calitãţii produselor prin introducerea pe calculator a procesului tehnologic;
- creşterea productivitatii;
- reducerea costurilor pe unitatea de produs;
- alinierea produselor la standardele europene.
Aceste investiţii vor contribui la progresul tehnic şi la creşterea eficientei economice, asigurând îndeplinirea condiţiilor menţionate la <>art. 14 alin. (2) din Legea nr. 21/1996 .
Avându-se în vedere cele de mai sus, în temeiul <>art. 21 alin. (4) lit. a) din Legea nr. 21/1996 , plenul Consiliului Concurentei

DECIDE:

ART. 1
În temeiul <>art. 51 alin. (2) lit. b) din Legea concurentei nr. 21/1996 , se autorizeaza concentrarea economicã realizatã prin achiziţionarea de cãtre Societatea Comercialã "Lafarge România" - S.A. Paris a pachetului majoritar de 50,9986% din acţiunile Societãţii Comerciale "Romcim" - S.A. Bucureşti.
ART. 2
Taxa de autorizare, prevãzutã la <>art. 33 alin. (2) din Legea nr. 21/1996 , este de 631.650.186 lei şi se va vira în termen de 5 zile, cu ordin de plata tip trezorerie, la bugetul de stat, în contul 60.17.01.03, deschis pe seama administraţiilor financiare, la Banca Comercialã Romana - S.A., Sucursala municipiului Bucureşti. O copie de pe ordinul de plata va fi transmisã neîntârziat Consiliului Concurentei.
ART. 3
Prezenta decizie devine aplicabilã din momentul plãţii taxei de autorizare prevãzute la art. 2.
ART. 4
Decizia Consiliului Concurentei poate fi atacatã, conform <>art. 21 alin. (6) din Legea nr. 21/1996 , la Curtea de Apel Bucureşti, Secţia contencios administrativ, în termen de 30 de zile de la comunicare.
ART. 5
În conformitate cu <>art. 62 din Legea nr. 21/1996 , Consiliul Concurentei dispune publicarea deciziei asupra concentrarii economice, de cãtre Societatea Comercialã "Lafarge România" - S.A., în Monitorul Oficial al României, în termen de 15 zile de la comunicarea prezentei decizii.
ART. 6
Secretariatul general al Consiliului Concurentei va comunica neîntârziat prezenta decizie pãrţilor implicate.
ART. 7
Decizia este adresatã:
1. Societãţii Comerciale "Lafarge România" - S.A. Paris
Sediul social: Paris, 61 Rue de Belles Feuilles, 75116;
Nr. inreg. 383 937 133 RCS Paris;
Cod fiscal: 311 340 (TVA);
Tel: 00-331 4434 1278;
Fax: 00-331 4434 1148;
2. Societãţii Comerciale "Lafarge Romcim" - S.A. Bucureşti
Sediul social: Bucureşti, sectorul 3, str. Radu Calomfirescu nr. 8, 70474;
Nr. inreg. R. Com. J 40/546/1991;
Cod fiscal: R 328 750;
Tel: 312 51 01, 310 08 80, 315 09 36;
Fax: 312 09 45, 310 26 10.


PREŞEDINTELE CONSILIULUI CONCURENTEI,
Viorel Munteanu

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016