Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 69 din 18 aprilie 2000  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor   art. 7 alin. 1 lit. e) din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 69 din 18 aprilie 2000 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 alin. 1 lit. e) din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicata

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 334 din 19 iulie 2000
Ioan Muraru - preşedinte
Costica Bulai - judecãtor
Constantin Doldur - judecãtor
Kozsokar Gabor - judecãtor
Nicolae Popa - judecãtor
Lucian Stangu - judecãtor
Florin Bucur Vasilescu - judecãtor
Romul Petru Vonica - judecãtor
Paula C. Pantea - procuror
Laurentiu Cristescu - magistrat-asistent

Pe rol se afla soluţionarea exceptiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 7 alin. 1 lit. e) din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicatã, excepţie ridicatã de Anton Stoicheci în Dosarul nr. 2.685/1999 al Tribunalului Buzau - Secţia civilã.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, fata de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Cauza fiind în stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public arata ca textul criticat a fost abrogat prin <>art. 86 din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 şi, în consecinta, solicita respingerea exceptiei ca devenitã inadmisibila.

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, retine urmãtoarele:
Prin încheierea din 15 septembrie 1999, pronunţatã în Dosarul nr. 2.685/1999, Tribunalul Buzau - Secţia civilã a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 7 alin. 1 lit. e) din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 185 din 12 august 1996, excepţie ridicatã de Anton Stoicheci.
În motivarea exceptiei Anton Stoicheci susţine ca <>art. 7 alin. 1 lit. e) din Legea nr. 32/1991 , republicatã, incalca prevederile art. 94 lit. a) din Constituţie, întrucât prin acest text de lege sunt conferite unele drepturi "luptãtorilor pentru Victoria Revoluţiei Romane din Decembrie 1989 şi urmaşilor acestora, drepturi ce se acorda conform procedurii instituite de <>Hotãrârea Guvernului nr. 566 din 15 iulie1996 , dar se precizeazã ca aceasta calitate trebuie sa fie acordatã prin brevet". Potrivit motivarii autorului exceptiei, constatarea calitãţii de "Luptãtor pentru Victoria Revoluţiei Romane din Decembrie 1989" nu intra în atribuţiile Preşedintelui României, prevãzute de art. 94 din Constituţie, ci este de competenta comisiei special constituite conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 566/1996 , care elibereazã certificatul corespunzãtor.
Intimata Societatea Comercialã "Foraj Sonde Berca" - S.A. a arãtat ca apelantul nu întruneşte condiţiile prevãzute la <>art. 7 alin. 1 lit. e) din Legea nr. 32/1991 , republicatã, pentru a beneficia de scutirea de impozitul pe salariu.
Instanta, contrar prevederilor <>art. 23 alin. (4) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, nu a comunicat opinia sa asupra exceptiei de neconstituţionalitate ridicate.
Potrivit <>art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor doua Camere ale Parlamentului şi Guvernului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstituţionalitate.
Guvernul, în punctul sau de vedere, apreciazã ca excepţia de neconstituţionalitate este nefondata, întrucât <>art. 7 alin. 1 lit. e) din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicatã, cu modificãrile ulterioare, prevede ca sunt scutiţi de plata impozitului prevãzut de lege "urmaşii eroilor-martiri ai Revoluţiei, precum şi deţinãtorii titlului de Luptãtor pentru Victoria Revoluţiei Romane din Decembrie 1989, conferit prin brevet, pentru veniturile realizate în cadrul funcţiei de baza". De asemenea, se arata ca titlul de "Luptãtor pentru Victoria Revoluţiei Romane din Decembrie 1989" constituie un titlu de onoare, în sensul dispoziţiilor art. 94 lit. a) din Constituţia României, întrucât a fost instituit în semn de preţuire şi recunoştinţã pentru cei care au fost rãniţi în luptele pentru victoria Revoluţiei. Totodatã, conferirea acestui titlu se face în condiţiile prevãzute la <>art. 5 din Legea nr. 42/1990 , republicatã, sub sancţiunea nulitãţii, şi se atesta prin brevet. Faptul ca în textul <>art. 7 alin. 1 lit. e) din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicatã, se precizeazã ca titlul de "Luptãtor pentru Victoria Revoluţiei Romane din Decembrie 1989" trebuie sa fie atestat prin brevet, "nu contravine textului art. 94 lit. a) din Constituţia României, referitor la atribuţiile Preşedintelui României de a conferi decoraţii şi titluri de onoare, întrucât aceste titluri se acorda numai în condiţiile legii, respectiv în condiţiile <>art. 5 din Legea nr. 42/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare". Cu privire la <>Hotãrârea Guvernului nr. 566/1996 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru cinstirea şi sprijinirea eroilor Revoluţiei din decembrie 1989, la care se face referire în susţinerile autorului exceptiei de neconstituţionalitate, Guvernul arata ca aceasta "este adoptatã în scopul executãrii legii, iar nu pentru a stabili o procedura diferita de conferire a titlului de onoare". Guvernul face referire, în susţinerea punctului sau de vedere, şi la jurisprudenta Curţii Constituţionale, care, prin mai multe decizii, a respins ca nefondate excepţii de neconstituţionalitate cu acelaşi obiect.
Preşedinţii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, susţinerile autorului exceptiei, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi dispoziţiile <>Legii nr. 47/1992 , retine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã constata ca a fost legal sesizatã şi este competenta, potrivit dispoziţiilor art. 144 lit. c) din Constituţie, ale art. 1 alin. (1), ale <>art. 2, 3, 12 şi 23 din Legea nr. 47/1992 , republicatã, sa soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate ridicatã.
Excepţia de neconstituţionalitate priveşte dispoziţiile <>art. 7 alin. 1 lit. e) din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicatã, care are urmãtorul cuprins: "Sunt scutite de plata impozitului prevãzut de prezenta lege urmãtoarele categorii de persoane: [...] e) urmaşii eroilor-martiri ai Revoluţiei, precum şi deţinãtorii titlului de Luptãtor pentru Victoria Revoluţiei Romane din Decembrie 1989, conferit prin brevet, pentru veniturile realizate în cadrul funcţiei de baza."
Autorul exceptiei considera ca dispoziţiile menţionate sunt în contradictie cu art. 94 lit. a) din Constituţie, potrivit cãruia Preşedintele României "conferã decoraţii şi titluri de onoare".
Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea Constituţionalã constata ca prin <>art. 86 din Ordonanta Guvernului nr. 73 din 27 august 1999 privind impozitul pe venit, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 419 din 31 august 1999, s-a dispus abrogarea, pe data intrãrii în vigoare a acestei ordonanţe, a <>Legii nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Conform <>art. 70 din Ordonanta Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, aceasta ordonanta a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2000, data la care deci <>Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a fost abrogatã.
Având în vedere ca, potrivit <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, "Curtea Constituţionalã decide asupra excepţiilor ridicate în fata instanţelor judecãtoreşti privind neconstituţionalitatea unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta în vigoare, de care depinde soluţionarea cauzei", Curtea constata ca, prin abrogarea textului criticat pentru neconstituţionalitate, abrogare intervenita dupã data sesizãrii Curţii, excepţia a devenit inadmisibila şi urmeazã sa fie respinsã ca atare.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) şi al art. 145 alin. (2) din Constituţie, precum şi al art. 1, 2, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 şi al <>art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , republicatã,

CURTEA
În numele legii
DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 7 alin. 1 lit. e) din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicatã, excepţie ridicatã de Anton Stoicheci în Dosarul nr. 2.685/1999 al Tribunalului Buzau - Secţia civilã, constatând ca excepţia a devenit inadmisibila.
Definitiva şi obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publica din data de 18 aprilie 2000.

PREŞEDINTE,
prof. univ. dr. IOAN MURARU

Magistrat-asistent,
Laurentiu Cristescu
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016