Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 56 din 4 mai 2011  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii pentru coordonarea instrumentelor structurale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 56 din 4 mai 2011 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii pentru coordonarea instrumentelor structurale

EMITENT: GUVERNUL - PRIMUL-MINISTRU
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 315 din 6 mai 2011

    În temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 26/2011 privind stabilirea unor mãsuri organizatorice la nivelul aparatului de lucru al Guvernului şi al unor ministere, precum şi pentru stabilirea unor mãsuri financiar-bugetare,

    primul-ministru emite urmãtoarea decizie:

     ARTICOL UNIC
    Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii pentru coordonarea instrumentelor structurale, departament fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi în subordinea primului-ministru, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.


                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                       Secretarul general al Guvernului,
                           Daniela Nicoleta Andreescu

    Bucureşti, 4 mai 2011.
    Nr. 56.

    ANEXÃ
                                   REGULAMENT
                   de organizare şi funcţionare a Autoritãţii
                 pentru coordonarea instrumentelor structurale

    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale, denumitã în continuare ACIS, este organizatã şi funcţioneazã ca departament fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi în subordinea primuluiministru, în temeiul art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 26/2011 privind stabilirea unor mãsuri organizatorice la nivelul aparatului de lucru al Guvernului şi al unor ministere, precum şi pentru stabilirea unor mãsuri financiarbugetare.
    ART. 2
    ACIS este condusã de un şef de departament, cu rang de secretar de stat, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a primului-ministru.
    ART. 3
    În realizarea rolului sãu, ACIS îndeplineşte funcţiile prevãzute la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 26/2011.

    CAP. II
    Organizarea ACIS şi funcţiile de conducere
    ART. 4
    (1) Structurile ACIS sunt:
    - Cabinetul demnitarului
    - Direcţia de analizã şi programare
      - Compartimentul coordonare programare
    - Direcţia monitorizare
    - Direcţia coordonare de sistem
      - Serviciul coordonare al Sistemului unic de management al informaţiei (SMIS)
    - Unitatea centralã de evaluare
    - Direcţia asistenţã tehnicã
      - Serviciul de strategii
      - Serviciul de implementare
        * Biroul pregãtire proiecte şi achiziţii publice
      - Serviciul de management financiar
      - Compartimentul control financiar preventiv propriu
      - Compartimentul informare
    (2) Funcţiile de conducere existente la nivelul ACIS sunt urmãtoarele:
    - director general
    - director general adjunct
    - directorul Direcţiei de analizã şi programare
    - directorul Direcţiei monitorizare
    - directorul Direcţiei coordonare de sistem
    - directorul Direcţiei asistenţã tehnicã
    - şeful Serviciului coordonare SMIS
    - şeful Serviciului de strategii
    - şeful Serviciului de management financiar
    - şeful Serviciului de implementare
    - şeful Biroului pregãtire proiecte şi achiziţii publice
    - şeful Biroului unitatea centralã de evaluare
    (3) Structura organizatoricã a ACIS este urmãtoarea:



                           ┌──────────────────┐ ┌────────────┐
                           │Şeful Autoritãţii │ │Cabinetul │
                           │pentru coordonarea├─────────┤demnitarului│
                           │instrumentelor │ └────────────┘
                           │structurale │
                           └─────────┬────────┘
                           ┌─────────┴────────┐
                           │ Director general │
                           └─────────┬────────┘
                           ┌─────────┴────────┐
                           │ Director general │
                           │ adjunct │
                           └─────────┬────────┘
       ┌──────────────┬──────────────┼─────────────┬─────────────┐
 ┌─────┴─────┐ ┌──────┴─────┐ ┌──────┴───┐ ┌──────┴───┐ ┌──────┴────┐
 │Direcţia de│ │Direcţia │ │Direcţia │ │Direcţia │ │Unitatea │
 │analizã şi │ │monitorizare│ │asistenţã │ │coordonare│ │centralã de│
 │programare │ │ │ │tehnicã* │ │de sistem │ │evaluare** │
 └──┬────────┘ └────────────┘ └┬─────────┘ └──┬───────┘ └───────────┘
    │ ┌────────────┐ │ ┌─────────┐ │ ┌──────────┐
    └─┤Compartiment│ ├─┤Serviciul│ └─┤Serviciul │
      │coordonare │ │ │de │ │coordonare│
      │programare │ │ │strategii│ │SMIS │
      └────────────┘ │ └─────────┘ └──────────┘
                               │ ┌──────────┐
                               ├─┤Serviciul │
                               │ │de │
                               │ │management│
                               │ │financiar │
                               │ └──────────┘
                               │ ┌────────────┐
                               │ │Serviciul │
                               ├─┤de │
                               │ │implementare│
                               │ └──┬─────────┘
                               │ │ ┌───────────┐
                               │ └──┤Biroul │
                               │ │pregãtire │
                               │ │proiecte şi│
                               │ │achiziţii │
                               │ │publice │
                               │ └───────────┘
                               │ ┌────────────┐
                               │ │Compartiment│
                               ├─┤control │
                               │ │financiar │
                               │ │preventiv │
                               │ │propriu │
                               │ └────────────┘
                               │ ┌────────────┐
                               │ │Compartiment│
                               └─┤informare │
                                 └────────────┘


-----
    * Îndeplineşte funcţia de autoritate de management pentru Programul Operaţional Asistenţã Tehnicã.
    ** Se organizeazã şi funcţioneazã la nivel de birou.

    CAP. III
    Atribuţiile specifice ale şefului ACIS
    ART. 5
    (1) Şeful ACIS asigurã organizarea întregii activitãţi în vederea realizãrii atribuţiilor prevãzute de Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 26/2011 şi pentru buna gestionare a resurselor umane şi a fondurilor materiale ale departamentului.
    (2) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, şeful ACIS este autorizat sã emitã ordine conform art. 23 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi instrucţiuni şi avize, în condiţiile legii.
    (3) Şeful ACIS are urmãtoarele atribuţii şi competenţe:
    A. Aprobã:
    1. propunerile de iniţiere a proiectelor de acte normative aferente funcţiilor şi atribuţiilor ACIS;
    2. punctele de vedere referitoare la proiectele de politici publice şi/sau de acte normative, care vizeazã domeniul de activitate al ACIS;
    3. elaborarea de politici, strategii şi planuri de acţiune pentru activitãţile specifice în corelare cu politicile Guvernului României şi prevederile legale aplicabile;
    4. contribuţiile ACIS la Programul de convergenţã şi Programul naţional de reformã (PNR), precum şi la alte programe şi documente solicitate periodic de cãtre Comisia Europeanã;
    5. documentele şi acţiunile care decurg din îndeplinirea funcţiei de coordonator naţional al asistenţei financiare nerambursabile, denumit în continuare NAC;
    6. documentele şi acţiunile aferente îndeplinirii angajamentelor din Documentul de poziţie complementar II al României pentru cap. de negocieri 21 "Politica regionalã şi coordonarea instrumentelor structurale" aferent procesului de aderare a României la Uniunea Europeanã;
    7. acţiunile necesare pentru coordonarea elaborãrii şi modificãrii Cadrului strategic naţional de referinţã, programelor operaţionale pentru implementarea instrumentelor structurale şi a documentelor-cadru de implementare a programelor operaţionale (DCIPO);
    8. acţiunile necesare pentru coordonarea la nivel naţional a Programului de asistenţã tehnicã JASPERS (Asistenţã comunã pentru promovarea proiectelor în regiunile europene), inclusiv planul de acţiune anual;
    9. acţiunile necesare în vederea coordonãrii gestionãrii asistenţei financiare nerambursabile acordate României prin Mecanismul financiar SEE 2004-2009 şi Programul de cooperare norvegian pentru creştere economicã şi dezvoltare durabilã 2004-2009;
    10. acţiunile necesare pentru îmbunãtãţirea cadrului legislativ, instituţional şi procedural pentru implementarea instrumentelor structurale;
    11. acţiunile necesare pentru accelerarea absorbţiei instrumentelor structurale şi a altor fonduri nerambursabile aflate în gestiunea/coordonarea ACIS;
    12. rapoartele privind implementarea Planului naţional de dezvoltare (PND);
    13. punctele de vedere privind compatibilitatea strategiilor, programelor şi acţiunilor guvernamentale în materie de dezvoltare cu prioritãţile şi obiectivele PND;
    14. metodologia de verificare a principiului adiţionalitãţii pentru instrumentele structurale;
    15. punctele de vedere ale ACIS referitoare la propunerile de modificare a programelor operaţionale transmise de cãtre autoritãţile de management;
    16. participarea unor specialişti din cadrul ACIS ca reprezentanţi în comisii de specialitate/comitete/grupuri de lucru/negocieri şi alte formaţiuni, la nivel naţional/european/internaţional, precum şi mandatele aferente privind aspecte ce ţin de domeniul de activitate specific;
    17. participarea reprezentanţilor ACIS la conferinţe/seminare/cursuri de formare profesionalã;
    18. documentaţia aferentã procedurilor de achiziţie publicã pentru implementarea proiectelor finanţate din Programul operaţional asistenţã tehnicã, denumit în continuare POAT, şi având ca beneficiari ACIS sau structuri din cadrul acesteia;
    19. programul anual al achiziţiilor publice aferente proiectelor finanţate/finanţabile din POAT, ai cãror beneficiari sunt ACIS sau structurile din cadrul ACIS, precum şi modificãrile acestuia;
    20. propunerile de buget aferente activitãţii ACIS şi fundamentarea necesitãţilor bugetare;
    21. fişele de post ale personalului din cadrul ACIS;
    22. mandatele aferente deplasãrilor în strãinãtate ale personalului ACIS, precum şi rapoartele deplasãrilor în strãinãtate ale acestuia;
    23. procedurile specifice activitãţii ACIS;
    24. programarea concediilor de odihnã, efectuarea concediilor de odihnã, concediul plãtit pentru evenimente familiale deosebite, concediile fãrã platã, precum şi rechemarea din concediul de odihnã pentru personalul numit în funcţii publice de conducere, potrivit prevederilor legale;
    25. referatele de necesitate şi cele pentru decontarea cheltuielilor de protocol pentru ACIS;
    26. tematica şi bibliografia propusã de cãtre structurile din cadrul ACIS pentru concursurile organizate în vederea ocupãrii posturilor vacante;
    27. transmiterea de corespondenţã, documentaţii şi alte comunicãri în strãinãtate prin telex sau poşta rapidã pentru ACIS;
    28. alte documente şi acţiuni aferente desfãşurãrii activitãţii ACIS, în condiţiile legii.
    B. Avizeazã:
    1. proiecte de acte normative înaintate de alte instituţii care vizeazã sfera de competenţã a ACIS;
    2. proiecte de ordin, note interne şi solicitãri aferente activitãţilor specifice de gestiune a resurselor umane la nivelul ACIS.
    C. Semneazã:
    1. notele pentru informarea primului-ministru şi a Guvernului pe domeniul de activitate al ACIS;
    2. rapoartele, notele şi sintezele legate de principalele probleme rezultate din activitatea ACIS sau notele şi memorandumurile întocmite la nivelul ACIS prin care se propun iniţieri de acte normative, modificãri ale acestora, soluţii sau informãri, care se înainteazã primului-ministru;
    3. situaţiile, notele, rãspunsurile solicitate de instituţii publice, potrivit competenţelor care îi revin;
    4. ordinul privind desemnarea persoanei care îndeplineşte funcţia de punct naţional de contact pentru proiectele de înfrãţire instituţionalã (twinning) finanţate de Uniunea Europeanã în calitate de donator de asistenţã;
    5. alte ordine aferente îndeplinirii funcţiilor şi atribuţiilor ACIS;
    6. avizele pentru acordarea majorãrii salariale prevãzute de Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la nivelul structurilor din cadrul ministerelor şi instituţiilor care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare acordate României prin instrumentul de preaderare PHARE, instrumentul financiar provizoriu Facilitatea de tranziţie, fondurile structurale şi de coeziune şi Mecanismul financiar al Spaţiului Economic European 2004-2009;
    7. instrucţiunile emise în baza funcţiilor şi atribuţiilor ACIS;
    8. corespondenţa cu Comisia Europeanã şi cu instituţiile cu responsabilitãţi în implementarea proiectelor PHARE/Facilitatea de tranziţie, în calitate de coordonator naţional al asistenţei (NAC);
    9. solicitãrile adresate instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi altor instituţii şi organizaţii relevante, în contextul coordonãrii pregãtirii, funcţionãrii şi dezvoltãrii cadrului legislativ, instituţional şi procedural şi programatic pentru gestionarea instrumentelor structurale;
    10. planul de acţiune anual pentru asistenţa tehnicã JASPERS;
    11. memorandumurile şi notele ce urmeazã sã fie aprobate de primul-ministru privind transmiterea la Comisia Europeanã a modificãrilor Cadrului strategic naţional de referinţã, denumit în continuare CSNR;
    12. documentele şi corespondenţa, la nivel de şef de departament, referitoare la coordonarea POAT;
    13. rãspunsurile la informaţiile solicitate de reprezentanţii mass-media, precum şi la cele solicitate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi care sunt în sfera de competenţã ACIS;
    14. rãspunsurile la plângerile prealabile formulate în baza legii contenciosului administrativ împotriva actelor normative sau actelor administrative cu caracter normativ din sfera de competenţã a ACIS;
    15. rãspunsurile la interpelãrile, întrebãrile şi proiectele legislative adresate ACIS, pe domeniul de activitate al acesteia. În cazul în care problematica ridicatã în aceste documente implicã decizia primului-ministru, acestea vor fi înaintate în vederea semnãrii de cãtre primul-ministru;
    16. acordurile privind cooperarea tehnicã încheiate cu instituţii cu atribuţii similare din alte ţãri pe domeniul de competenţã al ACIS;
    17. rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale pentru personalul de conducere din cadrul ACIS, potrivit metodologiei de evaluare stabilite în condiţiile legii;
    18. alte documente aferente desfãşurãrii activitãţii ACIS, în condiţiile legii.
    D. Coordoneazã:
    1. procesul de programare a instrumentelor structurale;
    2. pregãtirea şi funcţionarea cadrului legislativ, instituţional şi procedural pentru gestionarea instrumentelor structurale;
    3. activitatea de monitorizare şi evaluare a CSNR şi a programelor operaţionale;
    4. procesul de finalizare a implementãrii Programului PHARE/Facilitatea de tranziţie;
    5. participarea României la proiectele de înfrãţire instituţionalã (twinning) finanţate de Uniunea Europeanã;
    6. funcţionarea şi dezvoltarea SMIS - subsistemele PHARE şi CSNR;
    7. activitãţile de informare, comunicare şi publicitate cu caracter orizontal în domeniul instrumentelor structurale;
    8. implementarea la nivel naţional a Programului de asistenţã tehnicã JASPERS (Asistenţã comunã pentru promovarea proiectelor în regiunile europene);
    9. gestionarea asistenţei financiare nerambursabile acordate României prin Mecanismul financiar SEE 2004-2009 şi Programul de cooperare norvegian pentru creştere economicã şi dezvoltare durabilã 2004-2009;
    10. procesul de implementare a POAT.
    E. Alte atribuţii:
    1. analizeazã periodic activitatea ACIS şi ia mãsuri operative potrivit competenţelor legale, pentru îmbunãtãţirea acesteia;
    2. asigurã realizarea la termenele asumate a mãsurilor aflate în competenţa ACIS din strategii naţionale şi planuri de acţiune;
    3. asigurã realizarea de cãtre ACIS a sarcinilor specifice primite din partea primului-ministru, potrivit competenţelor stabilite;
    4. formuleazã propuneri privind structura organizatoricã, numãrul maxim de posturi, statul de funcţii şi regulamentul de organizare şi funcţionare pentru ACIS, care se aprobã prin ordin al secretarului general al Guvernului şi, respectiv, prin decizie a primului-ministru;
    5. participã, în comisiile de specialitate şi în plenul celor douã camere ale Parlamentului, la dezbaterea iniţiativelor legislative parlamentare din domeniul coordonat sau la dezbaterile pentru susţinerea unor proiecte de acte normative emise de ACIS, precum şi pentru a rãspunde la interpelãrile şi întrebãrile parlamentarilor;
    6. ia mãsuri operative de realizare a atribuţiilor şi sarcinilor ce revin ACIS, potrivit prevederilor legale;
    7. ia mãsurile necesare pentru derularea în bune condiţii a proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile de care beneficiazã ACIS;
    8. realizeazã sau asigurã realizarea altor activitãţi impuse de atribuţiile ACIS şi de problematica domeniului respectiv;
    9. realizeazã sau asigurã realizarea altor sarcini delegate de primul-ministru şi/sau de secretarul general al Guvernului sau rezultate din aplicarea unor acte normative;
    10. analizeazã şi repartizeazã în cadrul ACIS corespondenţa primitã de la primul-ministru şi pe cea primitã la nivel de şef de departament;
    11. analizeazã şi repartizeazã în cadrul ACIS sarcinile rezultate din acte normative şi norme proprii, potrivit competenţelor stabilite;
    12. organizeazã modul de desfãşurare a activitãţilor specifice pe principiile utilizãrii optime a resurselor, eficienţei şi eficacitãţii;
    13. evalueazã periodic modul de realizare a obiectivelor stabilite pentru ACIS şi structurile din cadrul acesteia şi face propuneri privind motivarea sau sancţionarea personalului;
    14. reprezintã ACIS în relaţia cu Guvernul, Parlamentul, alte entitãţi publice, organisme internaţionale, comitete şi comisii, precum şi în raporturile cu persoanele fizice şi juridice, române şi strãine;
    15. reprezintã ACIS în comitetele de monitorizare a programelor operaţionale la care se solicitã reprezentare la nivel de secretar de stat;
    16. coopereazã cu structuri din cadrul Secretariatului General al Guvernului în funcţie de sfera de competenţã a acestora, în vederea asigurãrii funcţionãrii ACIS;
    17. formuleazã propuneri privind exercitarea cu caracter temporar a unei funcţii publice de conducere în cadrul ACIS şi le supune aprobãrii secretarului general al Guvernului;
    18. îndeplineşte şi alte sarcini stabilite de primul-ministru, în limita competenţelor şi responsabilitãţilor din domeniile de activitate aflate în coordonare.
    (4) Prin ordin, şeful ACIS poate delega unele atribuţii persoanelor cu funcţie de conducere din ACIS.

    CAP. IV
    Atribuţiile specifice ale ACIS
    ART. 6
    Atribuţiile structurilor din cadrul ACIS sunt urmãtoarele:
    1. Cabinetul demnitarului
    1. asigurã documentarea şi informarea necesare şefului ACIS în realizarea atribuţiilor şi competenţelor sale;
    2. asigurã întocmirea materialelor necesare şefului ACIS (analize, sinteze, rapoarte, note, punctaje, discursuri etc.), pe baza examinãrii surselor de informare din departament sau din afara acestuia;
    3. primeşte şi supune spre aprobare, avizare sau semnare şefului ACIS documentele elaborate în cadrul ACIS;
    4. asigurã însoţirea şefului ACIS, la cererea acestuia, la întrevederi, întâlniri, convorbiri, consultãri sau la alte acţiuni, în condiţiile şi în funcţie de caracterul acestora, şi asigurã, dupã caz, elaborarea de note interne privind concluziile sau sarcinile rezultate cu referire la activitatea ACIS;
    5. primeşte şi înregistreazã corespondenţa destinatã departamentului, indiferent de mijlocul prin care a fost transmisã, cu respectarea normelor în materie, inclusiv în ceea ce priveşte confidenţialitatea sau caracterul secret al acesteia;
    6. asigurã distribuirea corespondenţei cãtre structurile organizatorice ale departamentului, conform rezoluţiei şefului ACIS;
    7. asigurã expedierea corespondenţei semnate de şeful ACIS;
    8. pãstreazã, într-un registru unic, evidenţa ordinelor emise de şeful ACIS;
    9. asigurã legãturile telefonice necesare şefului ACIS cu alte persoane fizice sau juridice în deplinã confidenţialitate, precum şi transmiterea prin fax a documentelor la solicitarea şefului ACIS;
    10. obţine materialele şi participã la pregãtirea mapei de şedinţã sau de lucru a şefului ACIS;
    11. asigurã redactarea lucrãrilor cabinetului şi ţine evidenţa acestora;
    12. asigurã soluţionarea şi pãstreazã evidenţa memoriilor, petiţiilor şi a altor documente trimise pe adresa cabinetului conform prevederilor legale în vigoare;
    13. preia şi conduce persoanele chemate sau care vin la cabinetul demnitarului, cu respectarea regulilor de ordine interioarã şi de protocol;
    14. desfãşoarã alte activitãţi specifice cabinetului.
    2. Direcţia de analizã şi programare
    1. coordoneazã elaborarea, actualizarea şi monitorizarea implementãrii PND, ca instrument de bazã pentru elaborarea Cadrului strategic naţional de referinţã 2007-2013;
    2. coordoneazã elaborarea şi modificarea CSNR, instrumentul de referinţã pentru programarea instrumentelor structurale, asigurând corelarea acestuia cu programele şi politicile naţionale şi comunitare;
    3. coordoneazã elaborarea şi modificarea programelor operaţionale şi a DCI aferente, asigurând corelarea acestora, precum şi concordanţa cu CSNR şi reglementãrile naţionale şi comunitare;
    4. urmãreşte şi sprijinã dezvoltarea de cãtre autoritãţile de management a portofoliului de proiecte aferente programelor operaţionale şi asigurã coordonarea la nivel naţional a Programului de asistenţã tehnicã JASPERS, acţionând în sensul pregãtirii, finalizãrii şi aprobãrii, în cooperare cu toate pãrţile implicate, a planurilor anuale de acţiune şi a fişelor de proiect şi urmãrind realizarea de cãtre JASPERS a sarcinilor prevãzute în planurile de acţiune;
    5. analizeazã periodic stadiul execuţiei bugetare aferente capitolelor bugetare referitoare la instrumentele structurale şi/sau la alte fonduri externe nerambursabile, dupã caz, din cadrul titlului 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare" şi formuleazã puncte de vedere şi propuneri de redistribuire a fondurilor alocate în raport cu necesitãţile reale şi ritmul efectiv de implementare a proiectelor/programelor;
    6. analizeazã şi avizeazã documentele elaborate de autoritãţile de management în vederea fundamentãrii programãrii bugetare a surselor reprezentând fonduri externe nerambursabile primite din instrumentele structurale, precum şi a celor alocate de bugetul de stat pentru prefinanţare, cofinanţare şi finanţare a cheltuielilor neeligibile;
    7. coordoneazã şi monitorizeazã cadrul partenerial dezvoltat în procesul de programare a instrumentelor structurale;
    8. contribuie la elaborarea, modificarea, avizarea, dupã caz, a documentelor, rapoartelor şi mandatelor iniţiate de cãtre alte structuri din cadrul ACIS, precum şi la planificarea şi implementarea activitãţilor de evaluare întreprinse la nivelul ACIS;
    9. elaboreazã instrucţiuni cu privire la activitatea de corelare la nivelul regiunilor de dezvoltare a proiectelor finanţate şi/sau finanţabile din fonduri comunitare sau bugete locale şi participã la reuniunile comitetelor regionale de evaluare strategicã şi corelare, urmãrind în special evitarea suprapunerilor şi asigurarea complementaritãţii operaţiunilor finanţate prin instrumentele structurale;
    10. participã la coordonarea politicii în domeniul polilor de creştere, sprijinind procesul de elaborare şi implementare a planurilor integrate de dezvoltare ale acestor poli;
    11. participã la activitãţile specifice privind informarea şi promovarea instrumentelor structurale în România;
    12. realizeazã sinteze şi materiale de informare cu privire la procesul de programare a fondurilor PHARE şi a fondurilor alocate prin Facilitatea de tranziţie; îndeplineşte atribuţii aferente punctului naţional de contact pentru Mecanismul financiar al Spaţiului Economic European 2004-2009, conform anexei A, secţiunea 2.1 "Administrarea-Selecţia proiectelor- Monitorizarea" din Memorandumul de înţelegere pentru implementarea mecanismului financiar SEE 2004-2009 dintre guvernele Islandei, Principatului Liechtenstein, Guvernul Norvegiei şi Guvernul României;
    13. îndeplineşte atribuţii aferente punctului naţional de contact (PNC) pentru Programul de cooperare norvegian pentru creştere economicã şi dezvoltare durabilã 2004-2009, conform Memorandumului de înţelegere dintre Guvernul Norvegiei şi Guvernul României pentru Programul de cooperare norvegian pentru creştere economicã şi dezvoltare durabilã;
    14. realizeazã rapoarte, informãri, sinteze privind problematica instrumentelor structurale, în colaborare cu celelalte structuri ale ACIS;
    15. pregãteşte propunerile de proiecte ale direcţiei care vor fi înaintate spre finanţare din POAT cu aprobarea directorului general;
    16. îndeplineşte funcţiile aferente calitãţii de beneficiar pentru proiectele finanţate din POAT corespunzãtoare atribuţiilor direcţiei, în conformitate cu regulile interne de implementare stabilite în cadrul ACIS;
    17. contribuie la identificarea şi asigurã aducerea la îndeplinire a mãsurilor din planurile de acţiune pentru îmbunãtãţirea absorbţiei instrumentelor structurale ce intrã în sfera de competenţã a direcţiei;
    18. participã, dupã caz, la reuniuni ale comisiilor de specialitate/comitetelor/grupurilor de lucru/altor formaţiuni şi la negocieri cu organisme naţionale şi internaţionale;
    19. coopereazã cu structuri din cadrul Secretariatului General al Guvernului în funcţie de sfera de competenţã a acestora, în vederea asigurãrii funcţionãrii direcţiei;
    20. asigurã dezvoltarea, gestionarea şi actualizarea permanentã a paginii de web www.asistentasee.fonduri-ue.ro;
    21. iniţiazã, elaboreazã, modificã acte normative specifice domeniilor de competenţã şi formuleazã puncte de vedere şi propuneri de modificare cu privire la legislaţia cu impact direct sau indirect asupra procesului de gestionare a instrumentelor structurale.
    2.1. Compartimentul coordonare programare
    1. coordoneazã elaborarea şi negocierea strategiilor/documentelor de programare a instrumentelor structurale pentru perioada de programare post 2013;
    2. asigurã formularea poziţiei şi reprezentarea României în Grupul de lucru acţiuni structurale (Structural Actions Working Party) organizat la nivelul Consiliului UE, precum şi în alte formaţiuni UE, dacã este cazul;
    3. coordoneazã formularea poziţiei României, în cadrul formaţiunilor organizate la nivelul instituţiilor comunitare, cu privire la propunerile de politici şi reglementãri comunitare în domeniul instrumentelor structurale şi al politicii de coeziune;
    4. asigurã reprezentarea ACIS la Comitetul de coordonare în domeniul afacerilor europene şi coordoneazã formularea poziţiei cu privire la punctele privind politica de coeziune şi implementarea instrumentelor structurale, aflate pe agenda comitetului;
    5. participã la procesul de stabilire a prioritãţilor României şi la formularea poziţiilor în cadrul negocierilor pentru perspectiva financiarã post 2013 a Uniunii Europene, în ceea ce priveşte prioritãţile specifice politicii de coeziune;
    6. coordoneazã elaborarea rapoartelor strategice în conformitate cu art. 29 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 , pentru a fi prezentate Comitetului Naţional de Coordonare pentru instrumentele structurale, Guvernului şi Comisiei Europene;
    7. coordoneazã elaborarea contribuţiei ACIS la PNR/rapoartele anuale de implementare a PNR, precum şi la alte programe naţionale/strategii/politici, din perspectiva politicii de coeziune şi a implementãrii instrumentelor structurale.
    3. Direcţia monitorizare
    1. monitorizeazã implementarea proiectelor PHARE/ Facilitatea de tranziţie şi îndeplineşte atribuţiile ce revin NAC în conformitate cu prevederile memorandumurilor/acordurilor de finanţare PHARE şi ale Deciziei de finanţare a Facilitãţii de tranziţie;
    2. elaboreazã rapoartele semestriale privind stadiul implementãrii programului PHARE/Facilitatea de tranziţie;
    3. coordoneazã organizarea reuniunilor Comitetului comun de monitorizare (JMC) şi a reuniunilor semestriale ale subcomitetelor sectoriale de monitorizare (SMSC);
    4. elaboreazã sinteze privind activitatea NAC de monitorizare a programelor PHARE/Facilitatea de tranziţie, analize privind finalizarea implementãrii programului PHARE/Facilitatea de tranziţie în România;
    5. asigurã, în colaborare cu responsabilul naţional cu autorizarea finanţãrii, îndeplinirea obligaţiilor ce revin NAC, conform Sistemului extins de implementare descentralizatã (EDIS);
    6. monitorizeazã stadiul implementãrii PO, întocmeşte raportãri şi informãri cu privire la acesta;
    7. contribuie la identificarea şi asigurã ducerea la îndeplinire a mãsurilor din planurile de acţiune pentru îmbunãtãţirea absorbţiei instrumentelor structurale ce intrã în sfera de competenţã a direcţiei;
    8. asigurã pregãtirea şi participarea reprezentantului ACIS la reuniunile comitetelor de monitorizare ale PO;
    9. elaboreazã Raportul naţional anual privind implementarea instrumentelor structurale;
    10. contribuie la elaborarea rapoartelor strategice în conformitate cu art. 29 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, pentru a fi prezentate CNC, Guvernului şi Comisiei Europene, şi participã, alãturi de celelalte structuri ale ACIS, la elaborarea secţiunii din rapoartele anuale de implementare a PNR care prezintã contribuţia PO finanţate din instrumentele structurale;
    11. coordoneazã activitatea şi organizeazã reuniunile Grupului de lucru pentru monitorizarea PO;
    12. participã, dupã caz, la reuniunile comisiilor de specialitate/comitetelor/grupurilor de lucru/altor formaţiuni şi la negocieri cu organisme naţionale şi internaţionale;
    13. coordoneazã din punct de vedere metodologic elaborarea de cãtre autoritãţile de management a rapoartelor anuale/finale de implementare a PO;
    14. coordoneazã monitorizarea temelor orizontale în implementarea PO;
    15. participã la activitãţile specifice privind informarea şi promovarea instrumentelor structurale în România;
    16. pregãteşte propunerile de proiecte ale direcţiei care vor fi înaintate spre finanţare din POAT cu aprobarea directorului general;
    17. îndeplineşte funcţiile aferente calitãţii de beneficiar pentru proiectele finanţate din POAT corespunzãtoare atribuţiilor direcţiei şi în conformitate cu regulile interne de implementare stabilite în cadrul ACIS;
    18. contribuie la elaborarea, modificarea, avizarea, dupã caz, a documentelor, rapoartelor şi mandatelor iniţiate de cãtre alte structuri din cadrul ACIS, precum şi la planificarea şi implementarea activitãţilor de evaluare întreprinse la nivelul ACIS;
    19. iniţiazã, elaboreazã, modificã acte normative specifice domeniilor de competenţã şi formuleazã puncte de vedere şi propuneri de modificare cu privire la legislaţia cu impact direct sau indirect asupra procesului de gestionare a instrumentelor structurale;
    20. coopereazã cu structuri din cadrul Secretariatului General al Guvernului în funcţie de sfera de competenţã a acestora, în vederea asigurãrii funcţionãrii ACIS;
    21. realizeazã rapoarte, informãri, sinteze privind problematica instrumentelor structurale, în colaborare cu celelalte structuri ale ACIS;
    22. îndeplineşte atribuţiile ce revin punctului naţional de contact pentru twinning în relaţia cu Comisia Europeanã şi cu reţeaua punctelor naţionale de contact din statele membre UE şi din statele beneficiare de asistenţã comunitarã;
    23. coordoneazã participarea României la proiectele de înfrãţire instituţionalã (twinning) finanţate de Uniunea Europeanã în calitate de donator de asistenţã;
    24. realizeazã rapoarte, informãri, sinteze privind participarea României la proiectele de twinning în calitate de beneficiar de asistenţã PHARE/Facilitatea de tranziţie şi participarea României ca donator de asistenţã în proiecte de twinning.
    4. Direcţia coordonare de sistem
    1. urmãreşte respectarea angajamentelor asumate în cadrul Documentului de poziţie al României pentru capitolul de negocieri 21 "Politica regionalã şi coordonarea instrumentelor structurale", aferent procesului de aderare a României la Uniunea Europeanã;
    2. coordoneazã dezvoltarea capacitãţii administrative a structurilor implicate în gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile, inclusiv prin monitorizarea şi actualizarea nivelului de angajare în structurile implicate în gestiunea instrumentelor structurale;
    3. urmãreşte dezvoltarea sistemelor de implementare a PO şi formuleazã recomandãri în vederea asigurãrii coerenţei şi eficienţei acestora;
    4. coordoneazã dezvoltarea şi funcţionarea cadrului procedural pentru gestionarea instrumentelor structurale, urmãrind eficienţa şi armonizarea acestuia, precum şi corelarea acestuia cu SMIS - CSNR;
    5. contribuie la elaborarea, modificarea, avizarea, dupã caz, a documentelor, rapoartelor şi mandatelor iniţiate de cãtre alte structuri din cadrul ACIS, precum şi la planificarea şi implementarea activitãţilor de evaluare întreprinse la nivelul ACIS;
    6. elaboreazã, modificã, avizeazã, dupã caz, legislaţia privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate din instrumente structurale;
    7. urmãreşte relaţionarea structurilor din cadrul sistemului de gestionare a instrumentelor structurale faţã de organismele de audit naţional şi comunitar, precum şi implementarea recomandãrilor formulate;
    8. asigurã coerenţa organizãrii interne a ACIS din punct de vedere procedural şi administrativ, inclusiv managementul riscurilor;
    9. asigurã funcţionarea mecanismului de coordonare a gestionãrii instrumentelor structurale;
    10. asigurã formularea poziţiei şi reprezentarea României în Comitetul de coordonare al fondurilor structurale şi de coeziune (COCOF), organizat la nivelul Comisiei Europene;
    11. asigurã aplicarea Legii nr. 490/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, la nivelul structurilor din cadrul ministerelor şi instituţiilor care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare acordate României prin instrumentul de preaderare PHARE, instrumentul financiar provizoriu Facilitatea de tranziţie, fondurile structurale şi de coeziune şi Mecanismul financiar al Spaţiului Economic European 2004-2009;
    12. realizeazã rapoarte, informãri, sinteze privind problematica instrumentelor structurale, în colaborare cu celelalte structuri ale ACIS;
    13. pregãteşte propunerile de proiecte ale direcţiei care vor fi înaintate spre finanţare din POAT cu aprobarea directorului general;
    14. îndeplineşte funcţiile aferente calitãţii de beneficiar pentru proiectele finanţate din POAT corespunzãtoare atribuţiilor direcţiei şi în conformitate cu regulile interne de implementare stabilite în cadrul ACIS;
    15. contribuie la identificarea şi asigurã ducerea la îndeplinire a mãsurilor din planurile de acţiune pentru îmbunãtãţirea absorbţiei instrumentelor structurale ce intrã în sfera de competenţã a direcţiei;
    16. participã, dupã caz, la reuniunile comisiilor de specialitate/comitetelor/grupurilor de lucru/altor formaţiuni şi la negocieri cu organisme naţionale şi internaţionale;
    17. coopereazã cu structuri din cadrul Secretariatului General al Guvernului în funcţie de sfera de competenţã a acestora, în vederea asigurãrii funcţionãrii ACIS;
    18. iniţiazã, elaboreazã, modificã acte normative specifice domeniilor de competenţã şi formuleazã puncte de vedere şi propuneri de modificare cu privire la legislaţia cu impact direct sau indirect asupra procesului de gestionare a instrumentelor structurale.
    4.1. Serviciul coordonare SMIS
    1. planificã, dezvoltã, monitorizeazã, administreazã şi întreţine SMIS, la nivel hardware, sistem de operare şi bazã de date/server aplicaţie, precum şi infrastructura de comunicaţii aferentã;
    2. planificã, dezvoltã, monitorizeazã, administreazã şi întreţine SMIS-CSNR, aplicaţiile conexe acestuia, inclusiv interfeţele cu alte sisteme informatice;
    3. elaboreazã proceduri de gestionare şi utilizare a SMISCSNR;
    4. asigurã managementul de sistem prin gestionarea parametrilor şi a drepturilor de acces din SMIS-CSNR;
    5. asigurã funcţia de helpdesk pentru utilizatorii SMISCSNR;
    6. organizeazã cursuri de instruire pentru persoanele din cadrul structurilor implicate în managementul instrumentelor structurale care sunt responsabile cu utilizarea SMIS-CSNR;
    7. coordoneazã activitatea Grupului de lucru SMIS-CSNR şi organizeazã reuniunile de lucru ale acestuia;
    8. coordoneazã utilizarea subsistemului SMIS-PHARE;
    9. asigurã suportul necesar reprezentantului Autoritãţii centrale de legãturã pentru SFC2007;
    10. elaboreazã, întreţine şi urmãreşte aplicarea procedurilor de securitate, acces şi de continuitate a serviciilor pentru sistemul informatic;
    11. monitorizeazã accesul, disponibilitatea şi securitatea tuturor echipamentelor şi serviciilor SMIS;
    12. în limita competenţelor, planificã, dezvoltã, monitorizeazã şi întreţine sistemul informatic ACIS şi procedurile aferente acestuia.
    5. Unitatea centralã de evaluare
    1. asigurã emiterea unor opinii independente asupra relevanţei, eficienţei, eficacitãţii, impactului, sustenabilitãţii şi coerenţei documentelor strategice, programelor şi proiectelor finanţate din instrumentele structurale în vederea contribuirii la procesul de luare a deciziilor privind prioritãţile de finanţare, alocarea resurselor şi gestionarea intervenţiilor, precum şi la creşterea responsabilizãrii factorilor implicaţi în derularea acestor intervenţii;
    2. realizeazã evaluãri independente, externe sau interne exante, pe parcursul implementãrii şi ex-post ale instrumentelor structurale, inclusiv pentru POAT;
    3. elaboreazã, actualizeazã şi implementeazã Planul naţional multianual de evaluare privind CSNR şi teme orizontale ce acoperã douã sau mai multe programe operaţionale şi Planul multianual de evaluare pentru POAT;
    4. proiecteazã, coordoneazã, sprijinã şi monitorizeazã activitãţile de evaluare externã şi controleazã calitatea rapoartelor şi proceselor de evaluare;
    5. disemineazã rapoartele de evaluare factorilor interesaţi, urmãreşte implementarea recomandãrilor şi face disponibile pentru public rapoartele de evaluare sau rezumatele acestora;
    6. asigurã evaluarea coordonatã a instrumentelor structurale;
    7. asigurã corelarea planurilor multianuale de evaluare ale programelor operaţionale şi corelarea acestora cu Planul naţional multianual de evaluare privind CSNR şi teme orizontale;
    8. coordoneazã activitatea şi organizeazã reuniunile Grupului de lucru pentru evaluare;
    9. stabileşte sistemul, standardele, ghidurile şi elaboreazã orientãrile privind procedurile de evaluare a instrumentelor structurale;
    10. asigurã cadrul legal şi procedural pentru utilizarea analizei cost-beneficiu în procesul de evaluare şi selecţie a proiectelor de investiţii depuse pentru finanţare din instrumentele structurale;
    11. stabileşte, în colaborare cu instituţiile relevante şi cu celelalte structuri din cadrul ACIS, un sistem naţional de indicatori pentru instrumentele structurale în vederea mãsurãrii progresului în îndeplinirea obiectivelor CSNR şi ale programelor operaţionale;
    12. participã la reuniunile comitetelor de monitorizare ale programelor operaţionale în calitate de membru sau observator, dupã caz;
    13. asigurã reprezentarea României în reţelele de evaluare ale Comisiei Europene (Directoratul General Politicã Regionalã - DG REGIO şi Directoratul General Ocuparea Forţei de Muncã, Afaceri Sociale şi Oportunitãţi Egale - DG EMPL);
    14. coordoneazã activitatea de dezvoltare a capacitãţii de evaluare pentru instrumentele structurale;
    15. contribuie la elaborarea, modificarea, avizarea, dupã caz, a documentelor, rapoartelor şi mandatelor iniţiate de cãtre alte structuri din cadrul ACIS;
    16. iniţiazã, elaboreazã, modificã acte normative specifice domeniilor de competenţã şi formuleazã puncte de vedere şi propuneri de modificare cu privire la legislaţia cu impact direct sau indirect asupra procesului de gestionare a instrumentelor structurale;
    17. contribuie la identificarea şi asigurã ducerea la îndeplinire a mãsurilor din planurile de acţiune pentru îmbunãtãţirea absorbţiei instrumentelor structurale ce intrã în sfera de competenţã a biroului;
    18. participã, dupã caz, la reuniunile comisiilor de specialitate/comitetelor/grupurilor de lucru/altor formaţiuni şi la negocieri cu organisme naţionale şi internaţionale;
    19. coopereazã cu structuri din cadrul Secretariatului General al Guvernului în funcţie de sfera de competenţã a acestora, în vederea asigurãrii funcţionãrii biroului;
    20. realizeazã informãri, sinteze şi note privind evaluãrile derulate aferente programelor PHARE, Facilitatea de tranziţie, Facilitatea Schengen;
    21. pregãteşte propunerile de proiecte ale biroului care vor fi înaintate spre finanţare din POAT cu aprobarea directorului general;
    22. îndeplineşte funcţiile aferente calitãţii de beneficiar pentru proiectele finanţate din POAT corespunzãtoare atribuţiilor biroului şi în conformitate cu regulile interne de implementare stabilite în cadrul ACIS.
    6. Direcţia asistenţã tehnicã
    6.1. Serviciul de strategii
    1. îndeplineşte atribuţiile Autoritãţii de implementare aferente monitorizãrii, raportãrii de nereguli şi evaluãrii pentru proiectele PHARE/Facilitatea de tranziţie implementate de ACIS;
    2. realizeazã sinteze, note şi informãri privind proiectele PHARE/Facilitatea de tranziţie implementate de ACIS;
    3. realizeazã activitãţi referitoare la elaborarea şi modificarea cadrului procedural aferent activitãţii Autoritãţii de implementare pentru proiectele implementate de ACIS;
    4. elaboreazã POAT, îl negociazã cu Comisia Europeanã, analizeazã şi propune modificãri ale POAT şi înainteazã comitetului de monitorizare propunerile privind realocãrile de fonduri între axele prioritare, respectiv domeniile majore de intervenţie din cadrul acestuia;
    5. contribuie la elaborarea şi modificarea CSNR;
    6. elaboreazã şi modificã DCI a POAT, în concordanţã cu obiectivele şi prioritãţile stabilite prin programul operaţional;
    7. urmãreşte dezvoltarea parteneriatelor în procesul de programare şi în fazele de implementare a POAT şi asigurã corelarea operaţiunilor din programul operaţional cu cele din celelalte PO finanţate din instrumente structurale, inclusiv prin înfiinţarea şi asigurarea funcţionãrii Comitetului de coordonare a asistenţei tehnice şi a Grupului de lucru pentru formare în domeniul instrumentelor structurale;
    8. asigurã constituirea comitetului de monitorizare pentru POAT, în conformitate cu prevederile art. 63 şi 64 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, organizeazã lucrãrile acestuia şi transmite acestuia documentele care sã permitã monitorizarea calitãţii implementãrii POAT, în special în ceea ce priveşte atingerea obiectivelor sale specifice, în conformitate cu prevederile art. 60 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
    9. asigurã monitorizarea implementãrii POAT, prezintã comitetului de monitorizare progresul în atingerea obiectivelor specifice ale acestuia şi a ţintelor stabilite pentru fiecare axã prioritarã şi elaboreazã raportul anual de implementare, precum şi raportul final de implementare pentru POAT, în conformitate cu prevederile art. 67 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, le supune aprobãrii comitetului de monitorizare, ulterior consultãrii ACIS şi a Autoritãţii de certificare şi platã, şi dupã aprobarea comitetului le transmite Comisiei Europene;
    10. asigurã participarea la reuniunile anuale cu Comisia Europeanã pentru examinarea progresului implementãrii programului operaţional gestionat, în conformitate cu prevederile art. 68 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului, informeazã comitetul de monitorizare cu privire la observaţiile Comisiei Europene, colaboreazã cu ACIS şi Autoritatea de certificare şi platã pentru întreprinderea acţiunilor necesare în soluţionarea observaţiilor şi informeazã comisia cu privire la aceste acţiuni;
    11. asigurã participarea la reuniunile comitetelor de monitorizare pentru celelalte PO şi formuleazã poziţiile Autoritãţii de management pentru POAT (AM POAT) în cadrul acestor reuniuni;
    12. menţine legãtura cu Unitatea centralã de evaluare pentru contractarea şi organizarea evaluãrilor aferente POAT conform regulamentelor comunitare, analizeazã rapoartele de evaluare a POAT şi formuleazã observaţii la recomandãrile primite şi informeazã comitetul de monitorizare asupra rezultatelor evaluãrilor şi asupra modalitãţilor propuse pentru implementarea acestora;
    13. elaboreazã criteriile de evaluare şi selecţie a proiectelor pentru programul operaţional aflat în gestiune şi supune aprobãrii comitetului de monitorizare criteriile de selecţie;
    14. primeşte proiectele pentru care se solicitã finanţare din POAT şi asigurã selectarea operaţiunilor în vederea finanţãrii în conformitate cu criteriile aplicabile POAT şi cu normele comunitare şi naţionale aplicabile, îndeosebi cu prevederile art. 60 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
    15. elaboreazã şi iniţiazã modificarea Ghidului solicitantului pentru operaţiunile finanţate din programul operaţional;
    16. pregãteşte contractele/deciziile de finanţare pentru proiectele aprobate spre finanţare din POAT, prin care se asigurã de respectarea condiţiilor specifice referitoare la implementarea proiectului, în conformitate cu regulamentele comunitare aplicabile şi cu legislaţia naţionalã în vigoare, precum şi modificãrile acestora;
    17. elaboreazã şi implementeazã planul de comunicare pentru POAT, asigurând astfel îndeplinirea obligaţiilor legate de informare şi publicitate prevãzute de regulamentele comunitare relevante;
    18. deruleazã procedurile referitoare la managementul riscului legat de POAT şi procedurile privind prevenirea, identificarea şi raportarea neregulilor descoperite în utilizarea fondurilor alocate prin POAT, precum şi sesizarea Departamentului pentru lupta antifraudã DLAF în cazul descoperirii unor indicii de posibile fraude, furnizând DLAF informaţiile solicitate privind mãsurile luate pentru remedierea aspectelor semnalate prin actele de control ale departamentului, precum şi acţiunile întreprinse pentru recuperarea eventualelor prejudicii;
    19. declanşeazã procedura de constatare şi recuperare a creanţelor bugetare rezultate ca urmare a debitelor stabilite de Comisia Europeanã, conform Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.306/2007, precum şi procedura de constatare a creanţelor bugetare rezultate din nereguli şi procedura de executare silitã pentru recuperarea acestora;
    20. realizeazã activitãţile aferente prevenirii şi constatãrii neregulilor descoperite în utilizarea fondurilor alocate prin POAT, prin persoanele desemnate în acest scop, aflate în subordinea directã a directorului Direcţiei asistenţã tehnicã;
    21. asigurã existenţa procedurilor privind pãstrarea unei piste de audit corespunzãtoare pentru activitatea pe care o desfãşoarã şi coordoneazã elaborarea şi modificarea cadrului procedural aferent gestionãrii POAT;
    22. asigurã înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor în SMIS - CSNR, fiind responsabilã de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor pentru activitatea pe care o desfãşoarã;
    23. analizeazã rapoartele de audit şi formuleazã observaţii la recomandãrile primite;
    24. iniţiazã şi promoveazã propuneri legislative în vederea îmbunãtãţirii condiţiilor de implementare a POAT şi avizeazã proiectele legislative iniţiate de alte structuri implicate în gestiunea instrumentelor structurale la nivel naţional şi care ar putea afecta direct sau indirect implementarea POAT;
    25. furnizeazã, în limita competenţelor, informaţiile necesare celorlalte structuri din ACIS pentru îndeplinirea de cãtre acestea a atribuţiilor, inclusiv în cadrul colaborãrii cu Direcţia coordonare de sistem în vederea asigurãrii unui cadru procedural eficient şi armonios pentru implementarea instrumentelor structurale şi pentru realizarea activitãţilor de informare privind instrumentele structurale;
    26. contribuie la identificarea şi asigurã ducerea la îndeplinire a mãsurilor din planurile de acţiune pentru îmbunãtãţirea absorbţiei instrumentelor structurale ce intrã în sfera de competenţã a serviciului;
    27. participã, dupã caz, la reuniunile comisiilor de specialitate/comitetelor/grupurilor de lucru/altor formaţiuni şi la negocieri cu organisme naţionale şi internaţionale;
    28. coopereazã cu structuri din cadrul Secretariatului General al Guvernului în funcţie de sfera de competenţã a acestora, în vederea asigurãrii funcţionãrii serviciului.
    6.2. Serviciul de implementare
    1. realizeazã atribuţii de implementare tehnicã a proiectelor finanţate din Facilitatea de tranziţie pentru care ACIS este autoritate de implementare, inclusiv atribuţii aferente supravegherii îndeplinirii de cãtre contractor a obligaţiilor asumate în conformitate cu termenii de referinţã şi atestã realitatea serviciilor menţionate în facturile remise de contractori, în vederea efectuãrii plãţii de cãtre Oficiul de plãţi şi contractare PHARE;
    2. îndeplineşte funcţia de serviciu de asistenţã (helpdesk) pentru toţi beneficiarii POAT şi sprijinã dezvoltarea capacitãţii administrative a structurilor implicate în derularea POAT;
    3. îndeplineşte funcţia de compartiment intern specializat în atribuirea contractelor de achiziţie publicã finanţate din POAT, ai cãror beneficiari sunt ACIS şi structurile din cadrul ACIS;
    4. îndeplineşte funcţia de implementare a proiectelor finanţate din POAT, ai cãrui beneficiari sunt ACIS şi AM POAT şi, în acest sens, asigurã managementul administrativ şi tehnic al contractelor de achiziţie publicã, supravegheazã în permanenţã îndeplinirea de cãtre contractori a obligaţiilor asumate în contracte, analizeazã rapoartele periodice elaborate de contractori şi atestã realitatea serviciilor menţionate în facturile emise de contractori, în vederea efectuãrii plãţii;
    5. pentru proiectele finanţate din POAT de care beneficiazã Unitatea centralã de evaluare, Compartimentul informare şi direcţiile din cadrul ACIS, cu excepţia Direcţiei asistenţã tehnicã, asigurã managementul administrativ al contractelor de achiziţie publicã, supravegheazã în permanenţã îndeplinirea de cãtre contractori a obligaţiilor asumate în contracte, analizeazã rapoartele periodice elaborate de contractori şi atestã realitatea serviciilor menţionate în facturile emise de contractori, în vederea efectuãrii plãţii;
    6. elaboreazã şi înainteazã spre finanţare din POAT, cu aprobarea directorului general, propunerile de proiecte ale ACIS, AM POAT şi Compartimentului informare;
    7. întocmeşte şi înainteazã cãtre AM POAT cererea de finanţare elaboratã pentru proiectele propuse spre finanţare din POAT pentru care beneficiari sunt ACIS, AM POAT şi Compartimentul informare, precum şi cererea de rambursare a cheltuielilor efectuate în cadrul proiectelor aprobate spre finanţare din POAT pentru care beneficiari sunt ACIS, AM POAT şi Compartimentul informare;
    8. asigurã pãstrarea documentelor, pe suport hârtie şi electronic, pentru activitatea desfãşuratã;
    9. îndeplineşte rolul de Unitate de dezvoltare şi coordonare a formãrii şi, în aceastã calitate, iniţiazã mãsuri şi participã, împreunã cu instituţiile de profil, la elaborarea programelor de formare profesionalã orizontalã în domeniul instrumentelor structurale, menite sã sprijine pregãtirea profesionalã a funcţionarilor publici din instituţiile publice;
    10. contribuie la identificarea şi asigurã ducerea la îndeplinire a mãsurilor din planurile de acţiune pentru îmbunãtãţirea absorbţiei instrumentelor structurale ce intrã în sfera de competenţã a serviciului;
    11. participã, dupã caz, la reuniunile comisiilor de specialitate/comitetelor/grupurilor de lucru/altor formaţiuni şi la negocieri cu organisme naţionale şi internaţionale;
    12. coopereazã cu structuri din cadrul Secretariatului General al Guvernului în funcţie de sfera de competenţã a acestora, în vederea asigurãrii funcţionãrii serviciului;
    13. contribuie la elaborarea şi actualizarea procedurilor pentru gestionarea POAT, în vederea asigurãrii îndeplinirii atribuţiilor.
    6.2.1. Biroul pregãtire proiecte şi achiziţii publice
    1. îndeplineşte funcţia de asistenţã specializatã (helpdesk) pentru toţi beneficiarii POAT la depunerea cererilor de finanţare şi sprijinã în acest scop dezvoltarea capacitãţii administrative a structurilor implicate în derularea POAT;
    2. îndeplineşte, în cadrul Serviciului de implementare, atribuţii privind derularea procedurilor şi atribuirea contractelor de achiziţie publicã finanţate din POAT, ai cãror beneficiari sunt ACIS şi structurile din ACIS;
    3. întocmeşte/asigurã cu respectarea legislaţiei în vigoare, pregãtirea corespunzãtoare a documentaţiilor de atribuire, pentru derularea procedurilor de achiziţie publicã în vederea încredinţãrii contractelor aferente proiectelor finanţate din POAT, ai cãror beneficiari sunt ACIS şi structurile din ACIS;
    4. organizeazã şi asigurã procesul de evaluare în vederea atribuirii contractelor de achiziţie publicã aferente proiectelor finanţate din POAT pânã la aprobarea raportului procedurii de atribuire;
    5. pregãteşte propunerile de proiecte ale ACIS şi AM POAT care vor fi înaintate spre finanţare din POAT cu aprobarea directorului general;
    6. pregãteşte şi înainteazã cererea de finanţare elaboratã pentru proiectele propuse spre finanţare din POAT, pentru care beneficiari sunt ACIS, AM POAT şi Compartimentul informare;
    7. asigurã pãstrarea documentelor, pe suport hârtie şi electronic, pentru activitãţile derulate;
    8. contribuie la identificarea şi asigurã ducerea la îndeplinire a mãsurilor din planurile de acţiune pentru îmbunãtãţirea absorbţiei instrumentelor structurale ce intrã în sfera de competenţã a biroului;
    9. participã, dupã caz, la reuniunile comisiilor de specialitate/comitetelor/grupurilor de lucru/altor formaţiuni şi la negocieri cu organisme naţionale şi internaţionale;
    10. coopereazã cu structuri din cadrul Secretariatului General al Guvernului în funcţie de sfera de competenţã a acestora, în vederea asigurãrii funcţionãrii biroului;
    11. asigurã, în condiţiile legii, iniţierea, derularea şi finalizarea procedurilor de achiziţie publicã privind încredinţarea contractelor aferente proiectelor finanţate din POAT;
    6.3. Serviciul de management financiar
    1. realizeazã atribuţii de implementare tehnicã a proiectelor finanţate din Facilitatea de tranziţie pentru care ACIS este autoritate de implementare, inclusiv atribuţii aferente supravegherii îndeplinirii de cãtre contractor a obligaţiilor asumate în conformitate cu termenii de referinţã şi atestã realitatea serviciilor menţionate în facturile remise de contractori, în vederea efectuãrii plãţii de cãtre Oficiul de plãţi şi contractare PHARE;
    2. asigurã implementarea POAT în concordanţã cu recomandãrile comitetului de monitorizare, cu reglementãrile naţionale şi ale Uniunii Europene şi cu principiile şi politicile comunitare;
    3. elaboreazã şi asigurã un sistem funcţional de colectare, prelucrare şi management al informaţiilor şi datelor privind implementarea POAT, precum şi pentru evaluarea şi monitorizarea asistenţei financiare comunitare acordate pentru implementarea acestuia;
    4. se asigurã şi rãspunde pentru corectitudinea operaţiunilor finanţate prin POAT, precum şi pentru implementarea mãsurilor de control intern, în concordanţã cu principiile unui management financiar riguros şi transparent;
    5. se asigurã cã operaţiunile selectate sunt conforme, pe toatã durata execuţiei lor, cu normele comunitare şi naţionale aplicabile, în conformitate cu prevederile art. 60 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
    6. verificã furnizarea de produse şi de servicii cofinanţate şi controleazã dacã toate cheltuielile declarate de beneficiari pentru operaţiuni au fost suportate efectiv şi sunt în conformitate cu normele comunitare şi naţionale aplicabile, în conformitate cu prevederile art. 60 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
    7. se asigurã cã existã un sistem de înregistrare şi de depozitare sub formã electronicã şi suport hârtie a documentelor contabile pentru fiecare operaţiune în cadrul POAT şi cã sunt colectate datele necesare pentru gestiunea financiarã, supraveghere, verificãri, audituri şi evaluare, în conformitate cu prevederile art. 60 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
    8. se asigurã cã beneficiarii şi alte organisme care participã la punerea în aplicare a operaţiunilor aplicã fie un sistem de contabilitate separat, fie o codificare contabilã adecvatã pentru toate tranzacţiile privind operaţiunea, fãrã a aduce atingere standardelor contabile naţionale, în conformitate cu prevederile art. 60 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
    9. elaboreazã şi transmite Autoritãţii de certificare şi platã previziunile financiare aferente POAT (pentru sursele naţionale şi Fondul european de dezvoltare regionalã);
    10. elaboreazã documentele necesare în vederea fundamentãrii programãrii bugetare a surselor reprezentând fonduri externe nerambursabile primite din instrumentele structurale, precum şi a celor alocate de bugetul de stat pentru prefinanţare, cofinanţare şi finanţare a cheltuielilor neeligibile, furnizând Autoritãţii de certificare şi platã, în vederea includerii în bugetul Ministerului Finanţelor Publice a sumelor necesare finanţãrii operaţiunilor în cadrul POAT, formularele de prezentare şi de fundamentare a fondurilor aferente instrumentelor structurale;
    11. verificã îndeplinirea condiţiilor pentru plata prefinanţãrii cãtre beneficiari, autorizeazã plata acesteia, efectueazã plata, dupã caz, şi, ulterior, asigurã recuperarea prefinanţãrii;
    12. elaboreazã documentele necesare în vederea fundamentãrii programãrii bugetare a sumelor necesare finanţãrii proiectelor de asistenţã tehnicã de care beneficiazã ACIS şi structurile din ACIS, pentru a fi prevãzute în poziţia bugetarã "Asistenţã tehnicã în cadrul Programului operaţional asistenţã tehnicã";
    13. asigurã verificarea administrativã şi la faţa locului a cererilor de rambursare primite în cadrul POAT, autorizeazã plãţile şi efectueazã plãţile cãtre beneficiari în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    14. elaboreazã şi transmite Autoritãţii de certificare şi platã declaraţii lunare de cheltuieli validate ca fiind eligibile la nivelul POAT, defalcate la nivel de axe prioritare şi domenii majore de intervenţie, pe surse de finanţare, incluzând lista rapoartelor de verificare realizate;
    15. elaboreazã şi actualizeazã tabelul financiar al POAT, care reflectã valoarea în lei a tabelului financiar cuprinzând alocãrile în euro, la nivel de axã prioritarã şi domeniu major de intervenţie;
    16. furnizeazã informaţii privind absorbţia fondurilor POAT, conform datelor cuprinse în tabelele financiare;
    17. realizeazã procedura de prevenire a neregulilor şi de recuperare a creanţelor bugetare rezultate din nereguli prin plata voluntarã şi/sau deducerea, acolo unde acest lucru este posibil, din plãţile care urmeazã sã fie fãcute cãtre beneficiar a acestor creanţe şi informeazã Autoritatea de certificare şi platã cu privire la aceastã acţiune;
    18. pune la dispoziţia Comisiei Europene, la cerere, lista operaţiunilor încheiate care sunt subiectul închiderii parţiale;
    19. restituie Autoritãţii de certificare şi platã orice sumã plãtitã necuvenit ca urmare a unei nereguli, identificatã în urma verificãrilor efectuate şi raportate cãtre Autoritatea de certificare şi platã;
    20. efectueazã plãţile cãtre contractori pentru proiectele de care beneficiazã, din POAT, ACIS şi structurile din cadrul ACIS şi realizeazã înregistrarea contabilã aferentã tuturor operaţiunilor;
    21. asigurã înregistrarea şi actualizarea cu celeritate a informaţiilor relevante în SMIS - CSNR, fiind responsabil de acurateţea, integritatea şi nivelul de completare a datelor pentru activitatea pe care o desfãşoarã;
    22. instituie, pentru POAT şi separat pentru axele prioritare din programul operaţional, un sistem contabil adecvat pentru operaţiunile finanţate;
    23. asigurã pista de audit pentru activitãţile derulate, în conformitate cu prevederile art. 60 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului; asigurã cã toate piesele justificative privind cheltuielile şi auditurile POAT sunt ţinute la dispoziţia Comisiei Europene şi a Curţii Europene de Conturi, pe parcursul unei perioade de 3 ani dupã încheierea programului/operaţiunilor care au fãcut subiectul închiderii parţiale;
    24. elaboreazã, cu sprijinul Serviciului de strategii, descrierea sistemelor de management şi control pentru POAT;
    25. asigurã pãstrarea arhivelor generale ale POAT, conform normelor legale în vigoare;
    26. ia mãsurile necesare pentru a urgenta implementarea proiectelor aprobate pentru finanţare în cadrul POAT, pentru a evita pierderile de fonduri alocate anual ca urmare a aplicãrii regulii de dezangajare automatã, conform prevederilor art. 93 al Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
    27. contribuie la identificarea şi asigurã ducerea la îndeplinire a mãsurilor din planurile de acţiune pentru îmbunãtãţirea absorbţiei instrumentelor structurale ce intrã în sfera de competenţã a serviciului;
    28. participã, dupã caz, la reuniunile comisiilor de specialitate/comitetelor/grupurilor de lucru/altor formaţiuni şi la negocieri cu organisme naţionale şi internaţionale;
    29. coopereazã cu structuri din cadrul Secretariatului General al Guvernului în funcţie de sfera de competenţã a acestora, în vederea asigurãrii funcţionãrii serviciului;
    30. contribuie la elaborarea şi actualizarea procedurilor pentru gestionarea PO, în vederea asigurãrii îndeplinirii atribuţiilor.
    6.4. Compartimentul control financiar preventiv propriu
    1. organizeazã controlul financiar preventiv propriu pentru operaţiunile finanţate în cadrul POAT;
    2. organizeazã controlul financiar preventiv propriu pentru activitãţile derulate în cadrul proiectelor finanţate în cadrul POAT ai cãror beneficiari sunt ACIS şi structurile din cadrul ACIS;
    3. participã, dupã caz, la reuniunile comisiilor de specialitate/comitetelor/grupurilor de lucru/altor formaţiuni constituite la nivelul ACIS.
    6.5. Compartimentul informare
    1. coordoneazã elaborarea, implementarea şi evaluarea Strategiei naţionale de comunicare în domeniul instrumentelor structurale şi a planurilor de comunicare pentru programele operaţionale asigurând, împreunã cu autoritãţile de management, corelarea acestora cu Strategia naţionalã de comunicare;
    2. asigurã elaborarea, implementarea şi evaluarea planului de comunicare al ACIS;
    3. asigurã dezvoltarea, gestionarea şi actualizarea permanentã a paginii web www.fonduri-ue.ro
    4. asigurã funcţionarea Centrului de informare şi call-centerului privind instrumentele structurale;
    5. coordoneazã activitatea şi organizeazã reuniunile Grupului de lucru pentru comunicare privind instrumentele structurale în România;
    6. asigurã reprezentarea României la grupurile de lucru pentru comunicare privind instrumentele structurale de la nivelul Comisiei Europene;
    7. asigurã coordonarea cu Departamentul de Comunicare şi al purtãtorului de cuvânt al Guvernului şi Direcţia relaţii publice din cadrul Secretariatului General al Guvernului, precum şi cu alte structuri implicate în comunicarea privind instrumentele structurale;
    8. monitorizeazã presa scrisã şi mijloacele de informare în masã pe problematici specifice activitãţii de coordonare a asistenţei comunitare nerambursabile şi asigurã legãtura cu reprezentanţii presei pe problematici specifice instrumentelor structurale;
    9. pregãteşte propunerile de proiecte ale compartimentului care vor fi înaintate spre finanţare din POAT cu aprobarea directorului general;
    10. asigurã implementarea tehnicã a contractelor de achiziţie publicã aferente activitãţii de comunicare şi informare privind instrumentele structurale;
    11. contribuie la identificarea şi asigurã ducerea la îndeplinire a mãsurilor din planurile de acţiune pentru îmbunãtãţirea absorbţiei instrumentelor structurale ce intrã în sfera de competenţã a compartimentului;
    12. participã, dupã caz, la reuniunile comisiilor de specialitate/comitetelor/grupurilor de lucru/altor formaţiuni şi la negocieri cu organisme naţionale şi internaţionale;
    13. coopereazã cu structuri din cadrul Secretariatului General al Guvernului în funcţie de sfera de competenţã a acestora, în vederea asigurãrii funcţionãrii compartimentului;
    14. coordoneazã organizarea de conferinţe, seminarii, ateliere de lucru, evenimente de informare/comunicare/ promovare pe problematica instrumentelor structurale iniţiate de cãtre ACIS, colaborând în acest scop cu celelalte structuri ale ACIS şi cu alte instituţii, dupã caz.

    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 7
    Prezentul regulament intrã în vigoare la data publicãrii deciziei primului-ministru în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 8
    Actualizarea sau modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare se realizeazã la iniţiativa ACIS sau ca urmare a schimbãrilor în cadrul normativ care reglementeazã activitatea ACIS şi/sau structura organizatoricã a acesteia sau la recomandarea unor autoritãţi cu atribuţii de control, ce au ca efect modificarea atribuţiilor ACIS.
    ART. 9
    Dispoziţiile prezentului regulament se aplicã personalului ACIS.
    ART. 10
    (1) Personalul ACIS are obligaţia sã cunoascã prevederile prezentului regulament, sã îşi exercite drepturile şi sã îşi îndeplineascã îndatoririle stabilite prin acesta, sã contribuie la exercitarea funcţiilor şi la realizarea obiectivelor ACIS.
    (2) Persoanele cu atribuţii de conducere vor lua mãsuri de aducere la cunoştinţã a prevederilor prezentului regulament întregului personal din subordine şi vor urmãri modul de aplicare a prevederilor regulamentului.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016