Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 54 din 16 mai 2006  privind organizarea si functionarea Centrului de situatii al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 54 din 16 mai 2006 privind organizarea si functionarea Centrului de situatii al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL - PRIMUL-MINISTRU
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 435 din 19 mai 2006

În temeiul <>art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, al art. 19 şi al <>art. 23 alin. (2) din Decizia primului-ministru nr. 379/2005 privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru,

primul-ministru emite urmãtoarea decizie:

ART. 1
(1) Centrul de situaţii al Guvernului, denumit în continuare Centru, se organizeazã şi funcţioneazã ca structurã fãrã personalitate juridicã, la dispoziţia primului-ministru, în cadrul Cancelariei Primului-Ministru şi în subordinea directã a şefului Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Scopul Centrului este asigurarea legãturii Guvernului cu autoritãţile administraţiei publice centrale, cu privire la situaţiile de urgenţã şi evenimentele deosebite care trebuie cunoscute la nivel guvernamental.
(3) Sediul Centrului este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.
ART. 2
(1) Pentru realizarea scopului prevãzut la art. 1, Centrul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã serviciul de permanenţã la Guvernul României;
b) colecteazã rapoartele şi informaţiile referitoare la situaţiile de urgenţã şi evenimentele deosebite de la serviciile operative ale autoritãţilor publice centrale;
c) se informeazã permanent despre modul de derulare a misiunilor desfãşurate pe teritoriul naţional sau în afara graniţelor României, sub egida Organizaţiei Naţiunilor Unite, Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord sau Uniunii Europene;
d) îl informeazã pe şeful Cancelariei Primului-Ministru sau, dupã caz, pe primul-ministru, despre evoluţia situaţiilor de urgenţã sau a evenimentelor deosebite;
e) asigurã consilierea primului-ministru pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin în domeniul managementului situaţiilor de urgenţã;
f) se informeazã cu privire la modul de coordonare a acţiunilor forţelor implicate în managementul situaţiilor de urgenţã;
g) întocmeşte documentul cu direcţiile prioritare de acţiune în domeniul prevenirii şi gestionãrii situaţiilor de urgenţã;
h) îndeplineşte alte atribuţii, conform reglementãrilor interne emise în baza prevederilor legale.
(2) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, Centrul colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice centrale, cu centrele operative şi operaţionale din structura Ministerului Administraţiei şi Internelor, a Ministerului Apãrãrii Naţionale, a Serviciului Român de Informaţii, precum şi cu alte structuri naţionale sau internaţionale.
ART. 3
(1) Conducerea Centrului este asiguratã de un director care îndeplineşte funcţia de şef al Centrului, numit şi eliberat în/din funcţie prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Şeful Centrului are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã şi conduce întreaga activitate a Centrului şi îl reprezintã în raporturile cu terţii, persoane fizice sau juridice, române ori strãine;
b) înainteazã şefului Cancelariei Primului-Ministru propuneri privind bugetul anual al Centrului;
c) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de primul-ministru.
(3) Şeful Centrului face propuneri privind numirea şi eliberarea din funcţie a personalului Centrului, în condiţiile legii.
(4) Regulamentul de organizare şi funcţionare, structura posturilor Centrului, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu sau, dupã caz, de muncã se aprobã prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru.
ART. 4
Centrul este coordonat de un secretar de stat din structura Cancelariei Primului-Ministru, numit şi eliberat din funcţie prin decizie a primului-ministru.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Centrului este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
(2) Centrul este structurat pe compartimente, care se pot organiza pe servicii şi birouri, în condiţiile legii.
(3) Numãrul maxim de posturi al Centrului este de 24 de funcţii contractuale, inclusiv cea a şefului Centrului, şi se asigurã prin redistribuire din numãrul total de posturi aprobat Cancelariei Primului-Ministru pentru anul 2006.
(4) Salarizarea personalului se face potrivit prevederilor legale în vigoare, aplicabile fiecãrei categorii de personal existente în cadrul Centrului.
(5) În structura Centrului poate fi transferat sau detaşat, în condiţiile legii, personal din cadrul altor autoritãţi publice.
ART. 6
Personalul Centrului are obligaţia de a respecta prevederile legale privind protecţia informaţiilor clasificate.
ART. 7
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Centrului se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Spaţiile şi logistica necesare funcţionãrii Centrului se asigurã de Cancelaria Primului-Ministru.
ART. 8
(1) Numirea şefului Centrului se face în termen de 7 zile de la intrarea în vigoare a prezentului act normativ.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Centrului se aprobã în termen de 30 de zile de la numirea şefului Centrului.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu

Bucureşti, 16 mai 2006.
Nr. 54.

ANEXĂ

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A CENTRULUI DE SITUAŢII AL GUVERNULUI

Şeful Centrului de Situaţii al Guvernului
DIRECTOR


┌──────────────────────────┬────────────────┬───────────────────┐
│ │ │ │
┌──────┴──────────┐ ┌─────┴─────┐ ┌─────┴────┐ ┌─────────┴───────┐
│ 3│ │ 3│ │ 2│ │ 3│
│Tura de serviciu ├─┐ │ Evaluare │ │Orientare │ │ Comunicatii si │
└───┬─────────────┘3├─┐ │Planificare│ │strategica│ │informare publica│
└──┬────────────┘3├─┐ └───────────┘ └──────────┘ └─────────────────┘
└─┬────────────┘3├─┐
└──┬───────────┘3│
└─────────────┘


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016