Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 53 din 2 mai 2011  privind aprobarea componentei Grupului de lucru interinstitutional pentru protectia infrastructurilor critice, precum si a Regulamentului de organizare si functionare al acestuia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 53 din 2 mai 2011 privind aprobarea componentei Grupului de lucru interinstitutional pentru protectia infrastructurilor critice, precum si a Regulamentului de organizare si functionare al acestuia

EMITENT: GUVERNUL-PRIMUL-MINISTRU
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 301 din 2 mai 2011

    Având în vedere prevederile art. 4 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.110/2010 privind componenţa, atribuţiile şi modul de organizare ale Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice,
    în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    primul-ministru emite prezenta decizie.

    ART. 1
    Se aprobã componenţa Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice, prevãzutã în anexa nr. 1.
    ART. 2
    Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice, prevãzut în anexa nr. 2.
    ART. 3
    Se aprobã Calendarul principalelor activitãţi desfãşurate pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 98/2010 privind identificarea, desemnarea şi protecţia infrastructurilor critice, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 18/2011, prevãzut în anexa nr. 3, ce va fi actualizat prin consensul membrilor Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice.
    ART. 4
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta decizie.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                       Secretarul general al Guvernului,
                           Daniela Nicoleta Andreescu

    Bucureşti, 2 mai 2011.
    Nr. 53.

    ANEXA 1

                                   COMPONENŢA
                      Grupului de lucru interinstituţional
                   pentru protecţia infrastructurilor critice



┌───┬──────────────────────────────┬─────────────────────────────┬─────────────────┬──────────────────────────┐
│Nr.│Instituţia/Autoritatea publicã│ Membru permanent │ Membru supleant │ Invitat permanent │
│crt│ responsabilã │ │ │ │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│ 1.│Aparatul propriu de lucru al │● Victor Vevera, consilier │ │ │
│ │primului-ministru │desemnat al primului-ministru│ │ │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│ 2.│Secretariatul General al │ │ │Andronie-Rãdulescu Viorel,│
│ │Guvernului │ │ │coordonator Centru │
│ │ │ │ │de situaţii │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│ 3.│Ministerul Administraţiei şi │● comisar-şef de poliţie │ │ │
│ │Internelor │Udeanu Cãtãlina, şef Centru │ │ │
│ │ │de coordonare a protecţiei │ │ │
│ │ │infrastructurilor critice │ │ │
│ │ │● subcomisar de poliţie Merlã│ │ │
│ │ │Nicolae, reprezentant Punct │ │ │
│ │ │Naţional de Contact │ │ │
│ │ │● subcomisar Revnic Mãdãlin -│ │ │
│ │ │Secretariat tehnic al │ │ │
│ │ │Grupului de lucru │ │ │
│ │ │interinstituţional pentru │ │ │
│ │ │protecţia infrastructurilor │ │ │
│ │ │critice │ │ │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│ 4.│Ministerul Economiei, │● Ion Turluianu, şeful │ │ │
│ │Comerţului şi Mediului de │compartimentului Situaţii de │ │ │
│ │Afaceri │urgenţã şi protecţia │ │ │
│ │ │infrastructurilor critice │ │ │
│ │ │● Lucian Bumbacea, consilier,│ │ │
│ │ │compartimentul Situaţii de │ │ │
│ │ │urgenţã şi protecţia │ │ │
│ │ │infrastructurilor critice │ │ │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│ 5.│Ministerul Comunicaţiilor şi │● Bãdic Ion Sorin, expert │ │ │
│ │Societãţii Informaţionale │Probleme speciale şi │ │ │
│ │ │informaţii clasificate │ │ │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│ 6.│Ministerul Educaţiei, │● Rolanda Predescu, consilier│ │ │
│ │Cercetãrii, Tineretului şi │Autoritatea Naţionalã pentru │ │ │
│ │Sportului │Cercetare Ştiinţificã │ │ │
│ │ │● Miticã Drãguşin, director │ │ │
│ │ │tehnic securitate nuclearã │ │ │
│ │ │● Ionel Andrei, director │ │ │
│ │ │general Direcţia generalã │ │ │
│ │ │programe │ │ │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│ 7.│Ministerul Sãnãtãţii │● Todea Iuliu Laurenţiu, │ │ │
│ │ │consilier │ │ │
│ │ │● Grigore Bogdan, consilier │ │ │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│ 8.│Ministerul Mediului şi │● Mary-Jeanne Adler, director│ │ │
│ │Pãdurilor │Direcţia pentru managementul │ │ │
│ │ │situaţiilor de urgenţã │ │ │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│ 9.│Serviciul de Telecomunicaţii │● colonel Burlan Marius, şef │● colonel Maxim │ │
│ │Speciale │Direcţia organizare, │Dobrinoiu, şef │ │
│ │ │mobilizare şi operaţii │Sector │ │
│ │ │● colonel Mircea Ghiţã, şef │independent │ │
│ │ │Sector independent prognozã- │relaţii │ │
│ │ │dezvoltare şi reglementãri │internaţionale şi│ │
│ │ │telecomunicaţii │integrare │ │
│ │ │ │europeanã │ │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│10.│Serviciul de Informaţii │* │ │ │
│ │Externe │ │ │ │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│11.│Serviciul Român de Informaţii │* │ │ │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│12.│Ministerul Agriculturii şi │● Valentin Spoealã, consilier│ │ │
│ │Dezvoltãrii Rurale │Probleme speciale │ │ │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│13.│Autoritatea Naţionalã │● Liviu Rusu, director │ │ │
│ │Sanitarã Veterinarã şi pentru │general Direcţia generalã │ │ │
│ │Siguranţa Alimentelor │siguranţa alimentelor │ │ │
│ │ │● Monica Neagu, director │ │ │
│ │ │Direcţia generalã siguranţa │ │ │
│ │ │alimentelor │ │ │
│ │ │● Lãcrãmioara-Mariana Petriu │ │ │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│14.│Ministerul Apãrãrii Naţionale │● colonel Velicu Viorel, │ │ │
│ │ │expert │ │ │
│ │ │● locotenent-colonel │ │ │
│ │ │Constantinescu Valentin, │ │ │
│ │ │expert │ │ │
│ │ │● locotenent-colonel Cristian│ │ │
│ │ │Ceauşu, expert │ │ │
│ │ │● colonel Paul Bãlaşa, expert│ │ │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│15.│Ministerul Transporturilor şi │● Eugen Marin, şef serviciu │ │ │
│ │Infrastructurii │Informaţii clasificate şi │ │ │
│ │ │probleme speciale │ │ │
│ │ │● Ion Cristea, specialist, │ │ │
│ │ │Divizia de planificare a │ │ │
│ │ │urgenţelor civile │ │ │
├───┼──────────────────────────────┼─────────────────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────┤
│16.│Agenţia Spaţialã Românã │● Marius Ioan-Piso, │ │ │
│ │ │preşedinte al Agenţiei │ │ │
│ │ │Spaţiale Române (ROSA) │ │ │
│ │ │● Cosmin Nistor, director │ │ │
│ │ │Sistem informatic │ │ │
└───┴──────────────────────────────┴─────────────────────────────┴─────────────────┴──────────────────────────┘


---------
    * Sunt desemnaţi prin ordin al conducãtorului instituţiei respective.


    ANEXA 2


                                   REGULAMENT
               de organizare şi funcţionare al Grupului de lucru
                       nterinstituţional pentru protecţia
                           infrastructurilor critice


    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Necesitate
    (1) Complexitatea procesului de protecţie a infrastructurii critice, generatã de natura incertã a ameninţãrilor, şi multitudinea instituţiilor angrenate impun multiple niveluri de coordonare şi construcţia de parteneriate cu particularitãţi extrem de importante.
    (2) Activitatea Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice, denumit în continuare G.L.I.P.I.C., se desfãşoarã în conformitate cu prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 1.110/2010 privind componenţa, atribuţiile şi modul de organizare ale Grupului de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice şi ale prezentului regulament de organizare şi funcţionare.
    ART. 2
    Scopul G.L.I.P.I.C.
    Scopul G.L.I.P.I.C. este de a asigura coordonarea coerentã şi unitarã a activitãţii desfãşurate în domeniul protecţiei infrastructurilor critice, a realiza evaluarea intersectorialã a vulnerabilitãţilor, riscurilor şi ameninţãrilor la adresa infrastructurilor critice şi a informa Guvernul României asupra stadiului realizãrii activitãţilor desfãşurate, precum şi asupra mãsurilor ce se impun pentru îmbunãtãţirea activitãţii în domeniu.
    ART. 3
    Obiectivele G.L.I.P.I.C.
    Întreaga activitate desfãşuratã de G.L.I.P.I.C. va asigura îndeplinirea urmãtoarelor obiective:
    - monitorizarea procesului de identificare a infrastructurilor critice naţionale şi europene, denumite în continuare ICN/ICE, şi informarea factorilor de decizie referitor la stadiul realizãrii obiectivelor şi direcţiilor prioritare de acţiune;
    - coordonarea şi prioritizarea activitãţilor autoritãţilor publice responsabile în procesul de identificare şi desemnare a ICN/ICE;
    - îmbunãtãţirea cadrului normativ specific domeniului, în special, prin transpunerea legislaţiei comunitare;
    - implementarea de proceduri de lucru pentru acţiunile comune şi schimbul de informaţii interinstituţional.
    ART. 4
    Principii
    Activitatea G.L.I.P.I.C. se desfãşoarã pe baza principiilor legalitãţii, cooperãrii, coordonãrii unitare, predictibilitãţii, responsabilitãţii şi eficienţei.

    CAP. II
    Organizarea G.L.I.P.I.C.

    SECŢIUNEA 1
    Organizarea G.L.I.P.I.C.

    ART. 5
    Organigrama
    Pentru coordonarea activitãţii de protecţie a infrastructurilor critice se constituie:
    a) G.L.I.P.I.C. - principal for de decizie strategicã la nivel naţional;
    b) Secretariatul tehnic al G.L.I.P.I.C. - structurã de suport la nivel naţional.

    ART. 6
    Componenţa G.L.I.P.I.C.
    (1) În temeiul Hotãrârii Guvernului nr. 1.110/2010 se constituie, în termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a Regulamentului de organizare şi funcţionare, grupul de lucru format din experţi/specialişti desemnaţi de cãtre autoritãţile publice responsabile potrivit anexei nr. 1 la aceeaşi hotãrâre.
    (2) Secretariatul general al Guvernului va fi reprezentat de un membru desemnat din cadrul Centrului de situaţii al Guvernului.
    (3) Membrii G.L.I.P.I.C. trebuie sã deţinã certificat de acces la informaţii clasificate de nivel secret de stat.
    (4) Activitatea G.L.I.P.I.C. este coordonatã de un consilier desemnat de primul-ministru.
    ART. 7
    Atribuţiile G.L.I.P.I.C.
    G.L.I.P.I.C. are urmãtoarele atribuţii:
    a) realizeazã evaluarea intersectorialã a vulnerabilitãţilor, riscurilor şi ameninţãrilor la adresa infrastructurilor critice;
    b) analizeazã şi propune spre avizare proiectele de acte normative din domeniul protecţiei infrastructurilor critice;
    c) analizeazã trimestrial evoluţia procesului de identificare a infrastructurilor critice şi îl informeazã pe primul-ministru, prin consilierul de stat, cu privire la stadiul şi mãsurile ce se impun în vederea îmbunãtãţirii activitãţii în domeniu;
    d) analizeazã şi propune mãsuri de implementare a unui sistem de avertizare timpurie în domeniul infrastructurilor critice şi de îmbunãtãţire a acestuia;
    e) avizeazã ghiduri/manuale de proceduri şi bune practici în domeniu;
    f) asigurã promovarea, în mod unitar, a politicilor în domeniul formãrii profesionale şi cercetãrii ştiinţifice specifice domeniului protecţiei infrastructurilor critice.
    ART. 8
    Hotãrârile G.L.I.P.I.C.
    (1) G.L.I.P.I.C. emite hotãrâri ce au caracter obligatoriu pentru autoritãţile publice responsabile.
    (2) Hotãrârile G.L.I.P.I.C. se adoptã prin votul reprezentanţilor desemnaţi ai autoritãţilor publice responsabile pe principiul majoritãţii simple şi se supun aprobãrii primului-ministru.
    ART. 9
    Secretariatul tehnic al G.L.I.P.I.C.
    (1) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigurã Secretariatul tehnic al G.L.I.P.I.C. prin Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice, constituit în cadrul Direcţiei generale management operaţional.
    (2) Adresa de corespondenţã a Secretariatului tehnic este adresa Direcţiei generale management operaţional din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (3) Gestionarea informaţiilor clasificate se realizeazã în conformitate cu prevederile legislaţiei în domeniu.
    (4) Documentele rezultate în urma activitãţii Secretariatului tehnic se arhiveazã la nivelul Direcţiei generale management operaţional din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    ART. 10
    Atribuţiile Secretariatului tehnic
    Secretariatul tehnic are urmãtoarele atribuţii:
    a) asigurã legãtura permanentã cu instituţiile reprezentate în G.L.I.P.I.C.;
    b) realizeazã proceduri de lucru cu incidenţã în activitatea G.L.I.P.I.C., precum şi a instituţiilor participante ce sunt supuse avizãrii G.L.I.P.I.C.;
    c) monitorizeazã şi informeazã G.L.I.P.I.C. asupra modului de realizare a deciziilor şi stadiul implementãrii activitãţilor specifice fiecãrei autoritãţi publice responsabile, pe baza informãrilor acestora;
    d) elaboreazã şi supune aprobãrii consilierului de stat care coordoneazã activitatea G.L.I.P.I.C. proiectul privind ordinea de zi a şedinţei, cu cel puţin 5 zile înaintea acesteia;
    e) asigurã multiplicarea şi difuzarea ordinii de zi cãtre participanţii la şedinţã cu cel puţin 3 zile înainte de desfãşurarea şedinţei;
    f) primeşte şi pregãteşte materialele pentru şedinţele grupului de lucru şi le prezintã membrilor acestuia;
    g) constituie mapa cu documentele ce urmeazã a fi dezbãtute/analizate;
    h) organizeazã şi participã la şedinţele G.L.I.P.I.C., întocmeşte procesul-verbal/minuta şedinţei şi redacteazã hotãrârile adoptate în cadrul acestora, asigurând diseminarea documentelor tuturor instituţiilor angrenate;
    i) asigurã legãtura dintre G.L.I.P.I.C. şi organizaţiile internaţionale, neguvernamentale, precum şi cu sectorul privat din domeniul de incidenţã;
    j) asigurã redactarea documentelor ce urmeazã a fi supuse analizei primului-ministru, precum şi a proiectelor de acte normative care se supun adoptãrii/aprobãrii, potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare;
    k) difuzeazã tuturor membrilor G.L.I.P.I.C. documentele elaborate şi asigurã distribuirea informaţiilor relevante asupra infrastructurilor critice între autoritãţile publice responsabile;
    l) asigurã suportul logistic pentru desfãşurarea şedinţelor G.L.I.P.I.C.;
    m) coordoneazã activitatea de diseminare a oportunitãţilor de pregãtire profesionalã şi din sfera cercetãrii ştiinţifice în domeniu, pe componenta de securitate şi protecţie a infrastructurilor critice;
    n) sprijinã autoritãţile publice responsabile în realizarea cooperãrii cu partenerii din mediul privat, mediul academic şi organizaţiile neguvernamentale;
    o) asigurã corespondenţa cu instituţiile reprezentate în cadrul G.L.I.P.I.C., organizeazã evidenţa, multiplicarea şi arhivarea acesteia cu respectarea reglementãrilor în vigoare;
    p) desfãşoarã orice alte activitãţi de sprijin pentru derularea în bune condiţii a activitãţilor G.L.I.P.I.C.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Activitatea G.L.I.P.I.C.

    ART. 11
    Ciclul activitãţii G.L.I.P.I.C.
    Principalele etape în activitatea G.L.I.P.I.C. sunt:
    a) stabilirea prioritãţilor de acţiune;
    b) adoptarea/actualizarea calendarului activitãţilor ce urmeazã sã se desfãşoare în scopul identificãrii şi desemnãrii ICN/ICE;
    c) monitorizarea şi evaluarea activitãţii.

    ART. 12
    Stabilirea prioritãţilor de acţiune
    (1) Şedinţele G.L.I.P.I.C. sunt legal constituite dacã sunt prezente douã treimi din instituţiile nominalizate.
    (2) Şedinţele G.L.I.P.I.C. se realizeazã lunar sau ori de câte ori situaţia o impune.
    (3) Problemele ce fac obiectul analizelor şi punctele de vedere exprimate în cadrul dezbaterilor se consemneazã în minuta şedinţei, iar hotãrârile adoptate sunt semnate de cãtre membrii G.L.I.P.I.C.
    (4) Principalul instrument strategic de lucru pentru G.L.I.P.I.C. este calendarul activitãţilor.
    ART. 13
    Calendarul activitãţilor
    (1) Calendarul activitãţilor stabileşte principalele repere în domeniu şi se întocmeşte conform machetei din anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentul regulament.
    (2) Prevederile calendarului activitãţilor se transpun în planuri de acţiune elaborate la nivelul fiecãrei autoritãţi publice responsabile, documente ce se aprobã de şefii instituţiilor reprezentate în cadrul G.L.I.P.I.C.
    ART. 14
    Monitorizarea
    (1) Monitorizarea se realizeazã asupra:
    a) modului în care sunt îndeplinite sarcinile ce decurg din calendarul activitãţilor şi deciziile G.L.I.P.I.C.;
    b) activitãţii autoritãţilor publice responsabile în domeniul identificãrii, desemnãrii şi protecţiei infrastructurilor critice;
    c) evoluţiei rezultatelor obţinute.
    (2) Monitorizarea se realizeazã de cãtre Centrul de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice/Secretariatul tehnic.
    ART. 15
    Evaluarea
    Evaluarea se realizeazã asupra modului în care sunt îndeplinite obiectivele stabilite prin calendarul de activitãţi, de cãtre Secretariatul tehnic, pe baza rapoartelor şi informãrilor transmise de autoritãţile publice responsabile, conform competenţelor, la solicitarea Centrului de coordonare a protecţiei infrastructurilor critice.
    ART. 16
    Informarea autoritãţilor statului
    Rapoartele de monitorizare şi evaluare, în funcţie de necesitãţi, sunt prezentate, spre informare, primului-ministru.

    CAP. III
    Dispoziţii finale

    ART. 17
    Protecţia datelor şi informaţiilor
    Autoritãţile publice responsabile asigurã, la solicitarea G.L.I.P.I.C., furnizarea şi accesul la datele şi informaţiile gestionate, pe principiul "nevoii de a cunoaşte" şi iau mãsuri de respectare a legislaţiei în vigoare, în domeniul informaţiilor clasificate.
    ART. 18
    Modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare
    Prevederile prezentului regulament se modificã şi se completeazã, la propunerea reprezentanţilor autoritãţilor publice responsabile adoptate prin consens sau la iniţiativa consilierului desemnat ce coordoneazã activitatea G.L.I.P.I.C., prin decizie a primului-ministru.
    ART. 19
    Aplicarea Regulamentului de organizare şi funcţionare
    Prezentul regulament intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 20
    Asigurarea materialã şi financiarã
    (1) Şedinţele G.L.I.P.I.C. se desfãşoarã în spaţii special amenajate şi echipate prin grija Ministerului Administraţiei şi Internelor, la sediul central.
    (2) Dotãrile cu mijloace tehnico-materiale necesare desfãşurãrii activitãţilor G.L.I.P.I.C. se includ în normele şi programele de înzestrare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor.
    (3) Finanţarea cheltuielilor materiale şi a cheltuielilor de capital ale G.L.I.P.I.C. se asigurã de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi din alte surse interne şi externe, potrivit legii.
    ART. 21
    Alte activitãţi ale G.L.I.P.I.C.
    (1) În scopul fundamentãrii unor hotãrâri sau mãsuri privind protecţia infrastructurilor critice, la recomandarea G.L.I.P.I.C. se pot constitui, la nivelul autoritãţilor publice responsabile, grupuri tehnice formate din experţi, specialişti, cercetãtori sau cadre didactice din mediul public şi privat, inclusiv academic, dupã caz. Suportul logistic necesar funcţionãrii grupurilor de suport tehnic se asigurã de autoritãţile publice responsabile la nivelul cãrora se constituie.
    (2) G.L.I.P.I.C. iniţiazã elaborarea de proiecte de acte normative, efectuarea de studii şi cercetãri în domeniul protecţiei infrastructurilor critice.
    (3) G.L.I.P.I.C. elaboreazã Planul anual de proiecte şi studii necesare pentru etapa urmãtoare, la propunerea autoritãţilor publice responsabile.
    (4) Fluxul informaţional-decizional al G.L.I.P.I.C. este prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentul regulament.


    ANEXA 1
    la regulament

                                   CALENDARUL
             principalelor activitãţi ce se impun a fi desfãşurate
              de structurile responsabile pentru identificarea şi
                desemnarea infrastructurilor critice în vederea
               implementãrii prevederilor Directivei 2008/114/CE
            a Consiliului din 8 decembrie 2008 privind identificarea
                şi desemnarea infrastructurilor critice europene
                    şi evaluarea necesitãţii de îmbunãtãţire
                             a protecţiei acestora


┌───┬────────────┬─────────────┬───────────┬──────────────────────┬────────────┐
│Nr.│ Obiective │ Activitatea │ Termen de │Structuri responsabile│ Observaţii │
│crt│ │ │finalizare │ │ │
├───┴────────────┴─────────────┴───────────┴──────────────────────┴────────────┤
│Etapa I │
├───┬────────────┬─────────────┬───────────┬──────────────────────┬────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼─────────────┼───────────┼──────────────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├───┴────────────┴─────────────┴───────────┴──────────────────────┴────────────┤
│Etapa a II-a │
├───┬────────────┬─────────────┬───────────┬──────────────────────┬────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼─────────────┼───────────┼──────────────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼─────────────┼───────────┼──────────────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├───┴────────────┴─────────────┴───────────┴──────────────────────┴────────────┤
│Etapa a III-a │
├───┬────────────┬─────────────┬───────────┬──────────────────────┬────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼─────────────┼───────────┼──────────────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├───┼────────────┼─────────────┼───────────┼──────────────────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
└───┴────────────┴─────────────┴───────────┴──────────────────────┴────────────┘



    ANEXA 2
    la regulament

                      FLUXUL INFORMAŢIONAL-DECIZIONAL


                                ┌───────────────┐
                                │Primul-Ministru│
                                └───────┬───────┘
                                        ▼
                                ┌───────────────┐
                                │ Consilier │
                                └───────┬───────┘
                                        ▼
                                ┌---------------┐
                                | GLIPIC |
                                └-------┬-------┘
                                        ▼
      ┌────────────────────────────────────────────────────────────┐ ┌────┐
      │Centrul de Coordonare a Protecţiei Infrastructurilor Critice│ │ CE,│
      │ (M.A.I./D.G.M.O.) │◄──►│NATO│
      └────────────────────────────────────────────────────────────┘ └────┘
                                        ▲
                                        │
                                        ▼
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ┌───────────────────────────────────┐ │
│ │ Autoritãţile publice responsabile │ │
│ └───────────────────────────────────┘ │
│ ┌───────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌──────┐ ┌──────┐ ┌───────┐ ┌─────┐ │
│ │ MECMA │ │ MTI │ │ MAI │ │ MApN │ │ MCSI │ │ MECTS │ │ MMP │ │
│ └───────┘ └─────┘ └─────┘ └──────┘ └──────┘ └───────┘ └─────┘ │
│ ┌───────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌──────┐ ┌──────┐ ┌───────┐ ┌─────┐ │
│ │ MS │ │ MADR│ │ MDRT│ │ SRI │ │ SIE │ │ STS │ │ ASR │ │
│ └───────┘ └─────┘ └─────┘ └──────┘ └──────┘ └───────┘ └─────┘ │
│ │
│ ┌────────┐ │
│ │ ANSVSA │ │
│ └────────┘ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




    ───────► Subordonare
    ◄──────► Coordonare/cooperare

    ANEXA 3

                                   CALENDARUL
             principalelor activitãţi ce se impun a fi desfãşurate
                de structurile responsabile pentru identificarea
               şi desemnarea infrastructurilor critice în vederea
              implementãrii prevederilor Directivei 2008/114/CE a
             Consiliului din 8 decembrie 2008 privind identificarea
              şi desemnarea infrastructurilor critice europene şi
               evaluarea necesitãţii de îmbunãtãţire a protecţiei
                                    acestora






┌────┬─────────────────────────────────┬────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────┬──────────┐
│Nr. │ │ │ │ Structuri │ │
│crt.│ Obiective │ Activitatea │ Termen │ responsabile │Observaţii│
├────┴─────────────────────────────────┴────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────┴──────────┤
│Etapa I │
├────┬─────────────────────────────────┬────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────┬──────────┤
│ 1.│Organizarea şi desfãşurarea, în │● elaborarea documentelor │1 noiembrie 2010 │C.C.P.I.C./M.A.I.│ │
│ │România, a unei întâlniri │organizatorice │ │ │ │
│ │regionale cu reprezentanţii │● transmiterea invitaţiilor │ │ │ │
│ │punctelor naţionale de contact şi│● pregãtirea materialelor ce│ │ │ │
│ │experţi din sectoarele energie şi│urmeazã a fi prezentate de │ │ │ │
│ │transporturi din Ungaria şi │partea românã │ │ │ │
│ │Bulgaria (4-5 noiembrie 2010) │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ 2.│Pregãtirea documentelor ce │● elaborarea proiectului │5 zile de la │C.C.P.I.C./M.A.I.│ │
│ │urmeazã a fi aprobate în prima │Regulamentului de organizare│aprobarea │ │ │
│ │şedinţã a G.L.I.P.I.C. │şi funcţionare (R.O.F.) al │Hotãrârii │ │ │
│ │ │Grupului de lucru │Guvernului │ │ │
│ │ │interinstituţional pentru │nr. 1.110/2010 │ │ │
│ │ │protecţia infrastructurilor │privind │ │ │
│ │ │critice (G.L.I.P.I.C.) │componenţa, │ │ │
│ │ │ │atribuţiile şi │ │ │
│ │ │ │modul de │ │ │
│ │ │ │organizare al │ │ │
│ │ │ │G.L.I.P.I.C. │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │● traducerea şi redactarea │document diseminat│ │ │
│ │ │ghidului "Linii directoare │în cadrul │ │ │
│ │ │facultative pentru aplicarea│simpozionului │ │ │
│ │ │Directivei Consiliului │organizat în │ │ │
│ │ │privind identificarea şi │luna noiembrie │ │ │
│ │ │desemnarea infrastructurilor│2010 │ │ │
│ │ │critice europene (I.C.E.), │ │ │ │
│ │ │precum şi evaluarea │ │ │ │
│ │ │necesitãţii de îmbunãtãţire │ │ │ │
│ │ │a protecţiei acestora" │ │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │● adoptarea calendarului │17 decembrie 2010 │ │ │
│ │ │principalelor activitãţi │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ 3.│Organizarea şi desfãşurarea │● desemnarea de cãtre │douã zile de la │A.P.R. şi │ │
│ │şedinţei de constituire a │autoritãţile publice │comunicarea │C.C.P.I.C./M.A.I.│ │
│ │G.L.I.P.I.C. │responsabile (A.P.R.) a │datelor de cãtre │ │ │
│ │ │reprezentanţilor G.L.I.P.I.C│A.P.R. │ │ │
│ │ │şi comunicarea acestora la │ │ │ │
│ │ │Centrul de coordonare a │ │ │ │
│ │ │protecţiei infrastructurilor│ │ │ │
│ │ │critice din Ministerul │ │ │ │
│ │ │Administraţiei şi Internelor│ │ │ │
│ │ │(C.C.P.I.C.) │ │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │● elaborarea proiectului │15 decembrie 2010 │C.C.P.I.C./M.A.I.│ │
│ │ │ordinii de zi │ │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │● elaborarea proiectului de │24 decembrie 2010 │C.C.P.I.C./M.A.I.│ │
│ │ │decizie a prim-ministrului │ │ │ │
├────┴─────────────────────────────────┴────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────┴──────────┤
│Etapa a II-a │
├────┬─────────────────────────────────┬────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────┬──────────┤
│ 4.│Identificarea şi desemnarea │● constituirea grupurilor │30 noiembrie 2010 │A.P.R. │ │
│ │I.C.E. în sectoarele energie şi │tehnice de lucru la nivelul │ │C.C.P.I.C./M.A.I.│ │
│ │transporturi │A.P.R. │ │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │● stabilirea pragurilor │4 decembrie 2010 │A.P.R. │ │
│ │ │critice aferente criteriilor│ │C.C.P.I.C./M.A.I.│ │
│ │ │intersectoriale │ │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │● organizarea întâlnirilor │sãptãmânal │A.P.R. │ │
│ │ │la nivelul grupurilor de │ │C.C.P.I.C./M.A.I.│ │
│ │ │lucru │ │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │● elaborarea şi promovarea │15 aprilie 2011 │A.P.R. │ │
│ │ │proiectului de hotãrâre a │ │C.C.P.I.C./M.A.I.│ │
│ │ │Guvernului pentru aprobarea │ │ │ │
│ │ │pragurilor critice aferente │ │ │ │
│ │ │criteriilor intersectoriale │ │ │ │
│ │ │ce stau la baza │ │ │ │
│ │ │identificãrii potenţialelor │ │ │ │
│ │ │infrastructuri critice │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ 5.│Identificarea şi desemnarea │● emiterea ordinelor de │15 aprilie 2011 │A.P.R. │ │
│ │I.C.N. la nivelul sectoarelor │cãtre │ │ │ │
│ │identificate │A.P.R. pentru stabilirea │ │ │ │
│ │ │criteriilor sectoriale şi a │ │ │ │
│ │ │pragurilor critice aferente │ │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │● elaborarea şi promovarea │15 iunie 2011 │A.P.R. │ │
│ │ │proiectului de hotãrâre a │ │ │ │
│ │ │Guvernului pentru desemnarea│ │ │ │
│ │ │infrastructurilor critice │ │ │ │
│ │ │naţionale (I.C.N.) │ │ │ │
├────┴─────────────────────────────────┴────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────┴──────────┤
│Etapa a III-a │
├────┬─────────────────────────────────┬────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────┬──────────┤
│ 6.│Elaborarea şi transmiterea │● iniţierea dialogului cu │4 noiembrie 2010 │A.P.R. │ │
│ │informãrilor, conform │statele membre ale Uniunii │ │C.C.P.I.C./M.A.I.│ │
│ │calendarului stabilit, la │Europene (SM) vecine în │ │D.A.E. │ │
│ │Comisia Europeanã │vederea identificãrii şi │ │M.A.E. │ │
│ │ │desemnãrii potenţialelor │ │ │ │
│ │ │I.C.E. │ │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │● elaborarea informãrii │11 ianuarie 2011 │ │ │
│ │ │primului-ministru de cãtre │ │ │ │
│ │ │A.P.R. cu privire la │ │ │ │
│ │ │rezultatele dezbaterilor │ │ │ │
│ │ │bi/multilaterale desfãşurate│ │ │ │
│ │ │în sectoarele energie şi │ │ │ │
│ │ │transporturi │ │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │● informarea Comisiei │12 ianuarie 2011 │ │ │
│ │ │Europene cu privire la │ │ │ │
│ │ │numãrul de infrastructuri pe│ │ │ │
│ │ │sector pentru care s-au │ │ │ │
│ │ │purtat dezbateri privind │ │ │ │
│ │ │pragurile criteriilor │ │ │ │
│ │ │intersectoriale │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ 7.│Elaborarea şi transmiterea │● informarea Comisiei │anual │C.C.P.I.C./M.A.I.│ │
│ │informãrilor de cãtre C.C.P.I.C.,│Europene cu privire la │ │ │ │
│ │conform calendarului stabilit │numãrul de I.C.E. desemnate │ │ │ │
│ │ │pe fiecare sector, precum şi│ │ │ │
│ │ │cu privire la numãrul de SM │ │ │ │
│ │ │dependente de fiecare I.C.E.│ │ │ │
│ │ │desemnatã │ │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │● elaborarea pe baza datelor│trimestrial │C.C.P.I.C./A.P.R.│ │
│ │ │comunicate de A.P.R. a │ │ │ │
│ │ │informãrilor privind stadiul│ │ │ │
│ │ │derulãrii activitãţilor pe │ │ │ │
│ │ │linia identificãrii şi │ │ │ │
│ │ │desemnãrii I.C.N./I.C.E. şi │ │ │ │
│ │ │transmiterea acestora cãtre │ │ │ │
│ │ │prim-ministrul Guvernului │ │ │ │
│ │ │României │ │ │ │
│ │ ├────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │ │● participarea la │conform │A.P.R. │ │
│ │ │dezbaterile bilaterale │calendarului │C.C.P.I.C./M.A.I.│ │
│ │ │şi/sau multilaterale cu │stabilit de comun │D.A.E. │ │
│ │ │celelalte SM care pot fi │acord cu SM, la │M.A.E. │ │
│ │ │afectate în mod semnificativ│solicitarea │ │ │
│ │ │de o potenţialã I.C.E. │acestora │ │ │
│ │ │situatã pe teritoriul │ │ │ │
│ │ │naţional sau care pot afecta│ │ │ │
│ │ │în mod semnificativ │ │ │ │
│ │ │teritoriul naţional, în │ │ │ │
│ │ │cazul potenţialelor I.C.E. │ │ │ │
│ │ │situate în alte SM, în │ │ │ │
│ │ │scopul încheierii │ │ │ │
│ │ │acordurilor pentru │ │ │ │
│ │ │desemnarea I.C.E. │ │ │ │
├────┴─────────────────────────────────┴────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────┴──────────┤
│Activitãţi periodice │
├────┬─────────────────────────────────┬────────────────────────────┬──────────────────┬─────────────────┬──────────┤
│ 8.│Organizarea şi desfãşurarea │● conform R.O.F. al │prima decadã a │C.C.P.I.C./M.A.I.│ │
│ │şedinţelor lunare ale G.L.I.P.I.C│G.L.I.P.I.C. aprobat │fiecãrei luni │A.P.R. │ │
│ │şi realizarea informãrilor de │ │ │ │ │
│ │stadiu │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ 9.│Monitorizarea stadiului │● conform calendarului │lunar │C.C.P.I.C./M.A.I.│ │
│ │realizãrii activitãţilor │G.L.I.P.I.C. şi al A.P.R. │ │ │ │
│ │stabilite în vederea ├────────────────────────────┼──────────────────┼─────────────────┼──────────┤
│ │implementãrii prevederilor │● elaborarea informãrilor │lunar │A.P.R./C.C.P.I.C.│ │
│ │Ordonanţei de urgenţã a │cãtre prim-ministrul │ │ │ │
│ │Guvernului nr. 98/2010 privind │Guvernului României │ │ │ │
│ │identificarea, desemnarea şi │ │ │ │ │
│ │protecţia infrastructurilor │ │ │ │ │
│ │critice, aprobatã cu modificãri │ │ │ │ │
│ │prin Legea nr. 18/2011, şi │ │ │ │ │
│ │informarea prim-ministrului │ │ │ │ │
│ │Guvernului României │ │ │ │ │
└────┴─────────────────────────────────┴────────────────────────────┴──────────────────┴─────────────────┴──────────┘


                                  ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016