Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 505 din 27 aprilie 2010  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1, 3 si 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 160/2000  privind salarizarea controlorilor financiari din cadrul Curtii de Conturi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 505 din 27 aprilie 2010 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1, 3 si 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 160/2000 privind salarizarea controlorilor financiari din cadrul Curtii de Conturi

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 426 din 25 iunie 2010

Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Petre Lãzãroiu - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Carmen-Cãtãlina Gliga - procuror
Patricia Marilena Ionea - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 1, 3 şi 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 160/2000 privind salarizarea controlorilor financiari din cadrul Curţii de Conturi, excepţie ridicatã de Doruţ Grec, Dumitru Pop, Marioara Banc, Vasile Berar, Anişoara Bucşa, Florian But, Deac Viorica, Maria Hadade, Aurelia Jurj, Rodica Marian, Dãnilã Mastan, Alexandru Petrean, Florica Petrean (Toader), Lucian Roatiş, Gheorghe Sabou şi Ioan Ghirasin în Dosarul nr. 2.932/84/2008 al Curţii de Apel Cluj Secţia civilã, de muncã şi asigurãri sociale, pentru minori şi familie.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, faţã de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei ca devenitã inadmisibilã în temeiul <>art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , sens în care aratã cã textele de lege criticate au fost abrogate prin dispoziţiile <>art. 48 alin. (1) pct. 15 din Legea nr. 330/2009 .

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constatã urmãtoarele:
Prin Încheierea din 19 mai 2009, pronunţatã în Dosarul nr. 2.932/84/2008, Curtea de Apel Cluj - Secţia civilã, de muncã şi asigurãri sociale, pentru minori şi familie a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 1, 3 şi 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 160/2000 privind salarizarea controlorilor financiari din cadrul Curţii de Conturi, excepţie ridicatã de Doruţ Grec, Dumitru Pop, Marioara Banc, Vasile Berar, Anişoara Bucşa, Florian But, Deac Viorica, Maria Hadade, Aurelia Jurj, Rodica Marian, Dãnilã Mastan, Alexandru Petrean, Florica Petrean (Toader), Lucian Roatiş, Gheorghe Sabou şi Ioan Ghirasin cu prilejul soluţionãrii unor cauze având ca obiect calculul drepturilor salariale.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorii acesteia susţin cã dispoziţiile de lege criticate, potrivit cãrora indemnizaţia lunarã este unica formã de remunerare lunarã a controlorilor financiari din cadrul Curţii de Conturi, încalcã principiul securitãţii juridice, întrucât au dat naştere unor interpretãri diferite. În acest sens, aratã cã unele instanţe judecãtoreşti au interpretat aceste dispoziţii în sensul în care exclud acordarea oricãror altor sporuri, chiar dacã acestea nu au fost abrogate expres de lege, în timp ce alte instanţe au decis cã se pot acorda astfel de sporuri.
Curtea de Apel Cluj - Secţia civilã, de muncã şi asigurãri sociale, pentru minori şi familie considerã cã textele de lege criticate sunt constituţionale.
În conformitate cu dispoziţiile <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.
Guvernul considerã cã excepţia de neconstituţionalitate nu este întemeiatã.
Avocatul Poporului aratã cã textele de lege criticate sunt constituţionale.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele de vedere solicitate.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile <>art. 1, 3 şi 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 160/2000 privind salarizarea controlorilor financiari din cadrul Curţii de Conturi, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 510 din 18 octombrie 2000, aprobatã prin <>Legea nr. 711/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 785 din 11 decembrie 2001.
Textele de lege criticate au urmãtoarea redactare:
- Art. 1: "Controlorii financiari din cadrul Curţii de Conturi se remunereazã cu indemnizaţie lunarã, conform anexei care face parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.";
- Art. 3: "Indemnizaţia este unica formã de remunerare lunarã a activitãţii corespunzãtoare funcţiei de controlor financiar şi reprezintã baza de calcul pentru stabilirea drepturilor şi obligaţiilor care se determinã în raport cu venitul salarial.";
- Art. 6: "(1) Pe data aplicãrii prezentei ordonanţe de urgenţã prevederile referitoare la salariul de merit, sporuri, indemnizaţii, stimulente, prevãzute în <>Legea nr. 50/1995 cu privire la salarizarea membrilor şi personalului Curţii de Conturi, nu mai sunt aplicabile funcţiilor de specialitate specifice Curţii de Conturi.
(2) Anexa nr. III/2 şi punctul 1 din anexa nr. VI/2 lit. D din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar se abrogã."
Autorii excepţiei considerã cã aceste prevederi de lege sunt contrare urmãtoarelor texte din Constituţie: art. 16 privind egalitatea în drepturi a cetãţenilor, art. 20 referitor la tratatele internaţionale privind drepturile omului, art. 34 alin. (1) şi (2) privind dreptul la ocrotirea sãnãtãţii, art. 53 referitor la restrângerea exerciţiului unor drepturi sau libertãţi, art. 115 alin. (6) referitor la domeniile care nu pot fi reglementate prin ordonanţe de urgenţã, art. 135 alin. (2) lit. f) prin care se instituie obligaţia statului de a crea condiţiile necesare creşterii calitãţii vieţii şi art. 148 referitor la integrarea în Uniunea Europeanã.
Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constatã cã, ulterior sesizãrii Curţii Constituţionale, textele de lege criticate, precum şi întreaga <>Ordonanţã de urgenţã a Guvernului nr. 160/2000 , au fost abrogate prin dispoziţiile <>art. 48 alin. (1) pct. 15 din Legea nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 762 din 9 noiembrie 2009, soluţia legislativã criticatã nefiind preluatã în actul abrogator.
Pentru aceste motive, Curtea, având în vedere dispoziţiile <>art. 29 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 47/1992 , reţine cã excepţia de neconstituţionalitate a devenit inadmisibilã.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca devenitã inadmisibilã, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 1, 3 şi 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 160/2000 privind salarizarea controlorilor financiari din cadrul Curţii de Conturi, excepţie ridicatã de Doruţ Grec, Dumitru Pop, Marioara Banc, Vasile Berar, Anişoara Bucşa, Florian But, Deac Viorica, Maria Hadade, Aurelia Jurj, Rodica Marian, Dãnilã Mastan, Alexandru Petrean, Florica Petrean (Toader), Lucian Roatiş, Gheorghe Sabou şi Ioan Ghirasin în Dosarul nr. 2.932/84/2008 al Curţii de Apel Cluj - Secţia civilã, de muncã şi asigurãri sociale, pentru minori şi familie.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 27 aprilie 2010.

În temeiul dispoziţiilor art. 261 alin. 2 din Codul de procedurã civilã şi ale <>art. 1 din Hotãrârea Plenului Curţii Constituţionale nr. 8 din 8 iunie 2010 , semneazã

PREŞEDINTE,
ION PREDESCU

Magistrat-asistent,
Patricia Marilena Ionea

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016