Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 501 din 6 mai 2008  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor   Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, ale   Ordonantei Guvernului nr. 11/1998 pentru modificarea si completarea   Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, ale   Ordonantei Guvernului nr. 30/1999 pentru modificarea si completarea   Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru si a   Ordonantei Guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notariala, ale   Ordonantei Guvernului nr. 34/2001 pentru modificarea si completarea   Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, ale   Legii nr. 203/2002 pentru modificarea si completarea   Legii nr. 64/1991 privind brevetele de inventie, ale   Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, ale Normelor metodologice din 13 noiembrie 2002 pentru aplicarea   Ordonantei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, ale   Hotararii Guvernului nr. 561/2003 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea   Ordonantei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 1.278/2002 , ale   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, ale Normelor metodologice de aplicare a   Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, ale   Legii nr. 195/2004 pentru aprobarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, ale   Hotararii Guvernului nr. 783/2004 privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora, precum si pentru amenzile care se indexeaza/ajusteaza/ actualizeaza anual pe baza ratei inflatiei, aplicabile in anul fiscal 2005, ale   Ordonantei Guvernului nr. 12/2005 pentru completarea   art. 15 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru si ale   Hotararii Guvernului nr. 797/2005 privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora, precum si pentru amenzile care se indexeaza anual pe baza ratei inflatiei, aplicabile in anul fiscal 2006    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 501 din 6 mai 2008 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, ale Ordonantei Guvernului nr. 11/1998 pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, ale Ordonantei Guvernului nr. 30/1999 pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru si a Ordonantei Guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notariala, ale Ordonantei Guvernului nr. 34/2001 pentru modificarea si completarea Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, ale Legii nr. 203/2002 pentru modificarea si completarea Legii nr. 64/1991 privind brevetele de inventie, ale Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, ale Normelor metodologice din 13 noiembrie 2002 pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, ale Hotararii Guvernului nr. 561/2003 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.278/2002 , ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, ale Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, ale Legii nr. 195/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, ale Hotararii Guvernului nr. 783/2004 privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora, precum si pentru amenzile care se indexeaza/ajusteaza/ actualizeaza anual pe baza ratei inflatiei, aplicabile in anul fiscal 2005, ale Ordonantei Guvernului nr. 12/2005 pentru completarea art. 15 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru si ale Hotararii Guvernului nr. 797/2005 privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora, precum si pentru amenzile care se indexeaza anual pe baza ratei inflatiei, aplicabile in anul fiscal 2006

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 459 din 19 iunie 2008

Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Ion Tiucã - procuror
Ioana Marilena Chiorean - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1998 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 30/1999 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru şi a <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notarialã, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 34/2001 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, ale <>Legii nr. 203/2002 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 64/1991 privind brevetele de invenţie, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele şi taxele locale, ale Normelor metodologice din 13 noiembrie 2002 pentru aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele şi taxele locale, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 561/2003 privind modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele şi taxele locale, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.278/2002 , ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea şi completarea Codului de procedurã civilã, ale Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, ale <>Legii nr. 195/2004 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea şi completarea Codului de procedurã civilã, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 783/2004 privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi pentru amenzile care se indexeazã/ajusteazã/actualizeazã anual pe baza ratei inflaţiei, aplicabile în anul fiscal 2005, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/2005 pentru completarea <>art. 15 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 797/2005 privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi pentru amenzile care se indexeazã anual pe baza ratei inflaţiei, aplicabile în anul fiscal 2006, excepţie ridicatã de Leon Nica în Dosarul nr. 10.097/2/2006 al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal.
La apelul nominal se constatã lipsa pãrţilor, faţã de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
Cauza este în stare de judecatã.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate, arãtând, pe de o parte, cã dispoziţiile criticate din hotãrârile Guvernului şi normele de aplicare nu pot forma obiectul controlului de neconstituţionalitate, iar pe de altã parte, cã celelalte dispoziţii criticate din legi şi ordonanţe ale Guvernului sunt constituţionale.

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constatã urmãtoarele:
Prin Încheierea din 30 ianuarie 2008, pronunţatã în Dosarul nr. 10.097/2/2006, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1998 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 30/1999 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru şi a <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notarialã, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 34/2001 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, ale <>Legii nr. 203/2002 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 64/1991 privind brevetele de invenţie, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele şi taxele locale, ale Normelor metodologice din 13 noiembrie 2002 pentru aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele şi taxele locale, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 561/2003 privind modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele şi taxele locale, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.278/2002 , ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea şi completarea Codului de procedurã civilã, ale Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, ale <>Legii nr. 195/2004 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea şi completarea Codului de procedurã civilã, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 783/2004 privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi pentru amenzile care se indexeazã/ajusteazã/actualizeazã anual pe baza ratei inflaţiei, aplicabile în anul fiscal 2005, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/2005 pentru completarea <>art. 15 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 797/2005 privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi pentru amenzile care se indexeazã anual pe baza ratei inflaţiei, aplicabile în anul fiscal 2006. Excepţia de neconstituţionalitate a fost ridicatã de Leon Nica în dosarul cu numãrul de mai sus, având ca obiect soluţionarea cererii de anulare a unui act administrativ.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine cã dispoziţiile de lege criticate sunt neconstituţionale, deoarece condiţionarea actului de justiţie de plata unor taxe încalcã principiul constituţional al liberului acces la justiţie şi instituie inegalitatea cetãţenilor în faţa legii în funcţie de posibilitãţile de platã ale acestora.
Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal şi-a exprimat opinia în sensul cã dispoziţiile criticate sunt constituţionale.
Potrivit dispoziţiilor <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
Avocatul Poporului considerã cã dispoziţiile <>Legii nr. 146/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt constituţionale, cu referire la jurisprudenţa Curţii Constituţionale.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat Curţii Constituţionale punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi dispoziţiile <>Legii nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 173 din 29 iulie 1997, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1998 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 40 din 30 ianuarie 1998, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 30/1999 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru şi a <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notarialã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 29 ianuarie 1999, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 34/2001 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 511 din 28 august 2001, ale <>Legii nr. 203/2002 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 64/1991 privind brevetele de invenţie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 340 din 22 mai 2002, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele şi taxele locale, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 10 septembrie 2002, ale Normelor metodologice din 13 noiembrie 2002 pentru aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele şi taxele locale, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 875 din 4 decembrie 2002, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 561/2003 privind modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele şi taxele locale, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.278/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 381 din 3 iunie 2003, ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea şi completarea Codului de procedurã civilã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 460 din 28 iunie 2003, ale Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 112 din 6 februarie 2004, ale <>Legii nr. 195/2004 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea şi completarea Codului de procedurã civilã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 470 din 26 mai 2004, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 783/2004 privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi pentru amenzile care se indexeazã/ajusteazã/actualizeazã anual pe baza ratei inflaţiei, aplicabile în anul fiscal 2005, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 482 din 28 mai 2004, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/2005 pentru completarea <>art. 15 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 98 din 28 ianuarie 2005, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 797/2005 privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi pentru amenzile care se indexeazã anual pe baza ratei inflaţiei, aplicabile în anul fiscal 2006, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 725 din 10 august 2005.
<>Ordonanţa Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele şi taxele locale, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 10 septembrie 2002, a fost abrogatã prin <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, dispoziţiile ordonanţei fiind preluate în titlul IX al legii "Impozite şi taxe locale". Aşadar, Curtea urmeazã sã se pronunţe asupra dispoziţiilor <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
Excepţia de neconstituţionalitate se raporteazã la prevederile constituţionale ale art. 1 alin. (3) şi (4), ale art. 4 alin. (2), ale art. 13, ale art. 16 alin. (1) şi (2), ale art. 20, 21, 52, 53, 54, 56, 57, 61, 82, 102, 108, 115, 131, 135, 136 şi 154.
Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constatã urmãtoarele:
I. Referitor la dispoziţiile normelor metodologice şi ale hotãrârilor Guvernului invocate, Curtea constatã cã nu se poate pronunţa asupra constituţionalitãţii acestora, deoarece, potrivit art. 146 lit. d) teza întâi din Constituţie, instanţa de contencios constituţional "hotãrãşte asupra excepţiilor de neconstituţionalitate privind legile şi ordonanţele, ridicate în faţa instanţelor judecãtoreşti sau de arbitraj comercial". De asemenea, potrivit <>art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , Curtea Constituţionalã decide asupra excepţiilor privind neconstituţionalitatea unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanţã. Aşa fiind, hotãrârile Guvernului şi normele metodologice nu pot constitui obiect al controlului de constituţionalitate şi, prin urmare, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Normelor metodologice din 13 noiembrie 2002, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 561/2003 , ale Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 783/2004 şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 797/2005 urmeazã a fi respinsã ca inadmisibilã.
II. Cu privire la dispoziţiile <>Legii nr. 146/1997 şi ale actelor normative - legi sau ordonanţe ale Guvernului - care au modificat şi completat aceastã lege, Curtea reţine cã s-a pronunţat în numeroase cazuri asupra constituţionalitãţii acestora. Astfel, prin <>Decizia nr. 845/2006 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 18 ianuarie 2007, Curtea a respins excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>Legii nr. 146/1997 , excepţie ridicatã de acelaşi autor ca şi cel din prezentul dosar şi prin raportare la aceleaşi texte din Constituţie. De asemenea, prin <>Decizia nr. 453 din 20 septembrie 2005 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 943 din 21 octombrie 2005, Curtea a statuat cã accesul liber la justiţie nu înseamnã cã acesta trebuie sã fie în toate cazurile gratuit şi în acest sens a reţinut cã art. 21 din Constituţie nu instituie nicio interdicţie cu privire la taxele în justiţie, fiind legal şi echitabil ca justiţiabilii care trag un folos nemijlocit din activitatea desfãşuratã de autoritãţile judecãtoreşti sã contribuie la acoperirea cheltuielilor acestora. Totodatã, Curtea a constatat cã dispoziţiile <>Legii nr. 146/1997 nu aduc atingere statului de drept, democratic şi social, demnitãţii omului, drepturilor şi libertãţilor cetãţenilor sau altor valori supreme garantate prin Legea fundamentalã.
În ceea ce priveşte pretinsa încãlcare a dispoziţiilor art. 53 din Constituţie, Curtea a reţinut cã acestea sunt aplicabile numai în ipoteza în care existã o restrângere a exercitãrii drepturilor şi libertãţilor fundamentale ale cetãţenilor, restrângere care, astfel cum s-a arãtat anterior, nu s-a constatat.
Întrucât nu au intervenit elemente noi, de naturã sã determine schimbarea acestei jurisprudenţe, atât considerentele, cât şi soluţia deciziilor menţionate îşi pãstreazã valabilitatea şi în prezenta cauzã.
Pentru aceleaşi motive, Curtea constatã cã dispoziţiile <>Legii nr. 146/1997 şi ale actelor normative care le-au modificat şi completat nu contravin nici prevederilor art. 1 alin. (3) şi (4), ale art. 4 alin. (2), ale art. 20, 56, 57 şi nici celor ale art. 136 din Constituţie.
În final, Curtea observã cã prevederile constituţionale ale art. 13 privind limba oficialã, ale art. 52 privind dreptul persoanei vãtãmate de o autoritate publicã, ale art. 54 privind fidelitatea faţã de ţarã, ale art. 61 privind rolul şi structura Parlamentului, ale art. 82 privind validarea mandatului şi depunerea jurãmântului de cãtre Preşedintele ţãrii, ale art. 102 privind rolul şi structura Guvernului, ale art. 108 privind actele Guvernului, ale art. 115 privind delegarea legislativã, ale art. 131 privind rolul Ministerului Public, ale art. 135 privind economia României şi ale art. 154 privind conflictul temporal de legi nu au relevanţã în cauza de faţã.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:

1. Respinge, ca fiind inadmisibilã, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Normelor metodologice din 13 noiembrie 2002 pentru aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele şi taxele locale, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 561/2003 privind modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele şi taxele locale, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.278/2002 , ale Normelor metodologice de aplicare a <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 783/2004 privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi pentru amenzile care se indexeazã/ajusteazã/actualizeazã anual pe baza ratei inflaţiei, aplicabile în anul fiscal 2005, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 797/2005 privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi pentru amenzile care se indexeazã anual pe baza ratei inflaţiei, aplicabile în anul fiscal 2006, excepţie ridicatã de Leon Nica în Dosarul nr. 10.097/2/2006 al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie - Secţia de contencios administrativ şi fiscal.
2. Respinge, ca fiind neîntemeiatã, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1998 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 30/1999 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru şi a <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/1998 privind taxele de timbru pentru activitatea notarialã, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 34/2001 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, ale <>Legii nr. 203/2002 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 64/1991 privind brevetele de invenţie, ale <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea şi completarea Codului de procedurã civilã, ale <>Legii nr. 195/2004 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea şi completarea Codului de procedurã civilã şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 12/2005 pentru completarea <>art. 15 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, excepţie ridicatã de acelaşi autor în acelaşi dosar.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 6 mai 2008.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,
Ioana Marilena Chiorean

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016