Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 480 din 7 iulie 2010  privind stabilirea procedurii de solutionare a litigiilor ce intra in competenta Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 480 din 7 iulie 2010 privind stabilirea procedurii de solutionare a litigiilor ce intra in competenta Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU ADMINISTRARE SI REGLEMENTARE IN COMUNICATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 497 din 19 iulie 2010
În temeiul prevederilor art. 3 lit. g), art. 10 alin. (1) pct. 12, art. 11 alin. (1) şi ale <>art. 12 alin. (1) şi (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 22/2009 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobatã prin <>Legea nr. 113/2010 , ale <>art. 36 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 35 din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, republicatã,

preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta decizie reglementeazã procedura administrativ-jurisdicţionalã de soluţionare a litigiilor dintre furnizorii de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice, precum şi procedura de soluţionare a litigiilor dintre utilizatorii finali şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, ce intrã în competenţa Autoritãţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumitã în continuare ANCOM.
(2) ANCOM este competentã sã soluţioneze:
a) litigiile dintre furnizorii de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice în legãturã cu obligaţiile impuse acestora prin dispoziţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale legislaţiei speciale din domeniul comunicaţiilor electronice ori ale regulamentelor comunitare din domeniul comunicaţiilor electronice sau impuse de cãtre ANCOM în conformitate cu aceste dispoziţii;
b) litigiile dintre utilizatorii finali şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice nerezolvate pe cale amiabilã, ocazionate de aplicarea prevederilor <>Legii nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, republicatã.
(3) Litigiile menţionate la alin. (2) lit. a) vor fi soluţionate prin intermediul procedurii administrativ-jurisdicţionale prevãzute la cap. II, iar litigiile menţionate la alin. (2) lit. b), prin intermediul procedurii prevãzute la cap. III.
ART. 2
În înţelesul prezentei decizii, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) reclamant - persoana care iniţiazã una dintre procedurile stabilite la cap. II sau III;
b) pârât - persoana împotriva cãreia se iniţiazã una dintre procedurile stabilite la cap. II sau III.
ART. 3
În desfãşurarea activitãţii de soluţionare a litigiilor prevãzute de prezenta decizie vor fi respectate principiile dreptului la apãrare, egalitãţii, celeritãţii, contradictorialitãţii şi rolului activ.

CAP. II
Dispoziţii privind soluţionarea litigiilor dintre furnizorii de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice

SECŢIUNEA 1
Declanşarea procedurii

ART. 4
(1) Partea interesatã se va adresa ANCOM printr-o cerere scrisã, în condiţiile art. 5, denumitã în continuare sesizare.
(2) Sesizarea se transmite ANCOM în douã exemplare, în conformitate cu prevederile art. 24.
ART. 5
(1) În mod obligatoriu, sesizarea va cuprinde informaţii referitoare la:
a) pãrţile litigiului şi datele de identificare a acestora, iar în cazul în care reclamantul este reprezentat, numele reprezentantului şi înscrisul care îi atestã calitatea de reprezentant;
b) obiectul litigiului - se vor menţiona obligaţiile impuse prin dispoziţiile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale legislaţiei speciale ori ale regulamentelor comunitare din domeniul comunicaţiilor electronice sau impuse de cãtre ANCOM în conformitate cu aceste dispoziţii, în legãturã cu care a apãrut litigiul;
c) motivarea în fapt - reclamantul trebuie sã furnizeze cât mai multe detalii, inclusiv documente relevante privind eforturile depuse de pãrţi pentru soluţionarea pe cale amiabilã a litigiului (copii de pe corespondenţã, note ale întâlnirilor dintre pãrţi, proiecte de contracte/acte adiţionale etc.);
d) motivarea în drept - dispoziţiile legale pe care se întemeiazã;
e) modul în care reclamantul este afectat de litigiu;
f) soluţia sau mãsurile propuse pentru soluţionarea litigiului;
g) precizarea dacã o cerere cu acelaşi obiect, aceeaşi cauzã şi între aceleaşi pãrţi a fost înaintatã unei instanţe judecãtoreşti;
h) semnãtura pãrţii sau a reprezentantului şi ştampila, dupã caz.
(2) Sesizarea se va realiza în mod obligatoriu conform formularului-tip prevãzut în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 6
(1) În cazul în care sesizarea nu este realizatã în conformitate cu prevederile art. 5, reclamantului i se va pune în vedere sã aducã precizãri sau sã completeze cererea într-un termen scurt.
(2) Neîndeplinirea în termenul stabilit a obligaţiei prevãzute la alin. (1) va atrage respingerea sesizãrii, prin rãspuns motivat, fãrã a se mai parcurge fazele urmãtoare ale procedurii.
(3) În cazul în care s-au adus precizãri sau completãri cererii în termenul stabilit potrivit alin. (1), termenul prevãzut la art. 19 alin. (1) începe sã curgã de la data comunicãrii acestora.

SECŢIUNEA a 2-a
Desfãşurarea procedurii

ART. 7
(1) În cazul în care sesizarea îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 5, precum şi în cazul în care au fost aduse precizãri sau completãri cererii în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1), preşedintele ANCOM va desemna o comisie care va fi responsabilã cu soluţionarea litigiului, denumitã în continuare Comisia. Aceasta va fi formatã dintr-un preşedinte şi unul sau mai mulţi membri, în funcţie de obiectul şi de complexitatea litigiului.
(2) Comisia este împuternicitã sã îndeplineascã toate actele de procedurã necesare soluţionãrii cauzei. Actele de procedurã se avizeazã de preşedintele Comisiei.
ART. 8
(1) Comisia va transmite pârâtului o copie de pe sesizare şi de pe celelalte documente furnizate de cãtre reclamant, punându-i-se în vedere cã termenul maxim pentru transmiterea rãspunsului este de 15 zile de la data comunicãrii, sub sancţiunea decãderii din dreptul de a mai propune probe, cu excepţia acelora a cãror necesitate ar rezulta din dezbateri şi pe care pârâtul nu le putea prevedea, şi de a mai invoca excepţii, în afara celor de ordine publicã.
(2) Rãspunsul la sesizare trebuie sã conţinã punctul de vedere al pârâtului asupra fiecãruia dintre capetele de cerere din sesizarea reclamantului, soluţia sau mãsurile propuse pentru soluţionarea litigiului, motivarea în fapt şi în drept, precum şi documentaţia relevantã aferentã.
(3) În împrejurãri excepţionale, pârâtului i se poate pune în vedere sã rãspundã într-un termen mai scurt. Asemenea împrejurãri pot include, fãrã a se limita la acestea, situaţiile în care Comisia considerã cã reclamantul ar suferi grave prejudicii pânã la soluţionarea pe fond a litigiului.
(4) Rãspunsul la sesizare se transmite ANCOM în conformitate cu prevederile art. 24, în douã exemplare, din care unul urmeazã a fi comunicat de cãtre Comisie reclamantului.
ART. 9
(1) Dupã îndeplinirea formalitãţilor prevãzute la art. 8 alin. (4) sau, în cazul în care pârâtul nu a depus rãspuns la sesizare, dupã expirarea termenului prevãzut la art. 8 alin. (1) ori stabilit în condiţiile art. 8 alin. (3), Comisia va invita pãrţile în faţa sa, comunicându-le data întâlnirii cu cel puţin 5 zile înainte de termenul stabilit.
(2) În funcţie de complexitatea cazului, pãrţile pot fi invitate la întâlniri ulterioare de cãtre Comisie.
(3) Dupã fiecare întâlnire, Comisia va redacta un proces-verbal al întâlnirii, semnat de membrii acesteia, care va fi comunicat pãrţilor.
ART. 10
(1) Comisia poate pune în vedere pãrţilor sã depunã concluzii scrise sau note scrise ale susţinerilor lor verbale. Comisia poate limita obiectul concluziilor sau al notelor la anumite subiecte.
(2) Pãrţile pot depune concluzii sau note scrise din propria iniţiativã.
ART. 11
(1) Fiecare dintre pãrţi poate solicita o singurã datã amânarea întâlnirii pentru motivul imposibilitãţii de a se prezenta în ziua sau la ora stabilitã de Comisie. Solicitarea se va face în scris şi va fi transmisã Comisiei, inclusiv prin fax, cu cel puţin douã zile înainte de data stabilitã.
(2) În acest caz, Comisia se va întruni de urgenţã şi va stabili un nou termen, care urmeazã a fi comunicat ambelor pãrţi.
ART. 12
(1) În cazul în care apreciazã cã pot soluţiona litigiul pe cale amiabilã, pãrţile, de comun acord, pot solicita Comisiei, o singurã datã, suspendarea litigiului, în vederea continuãrii negocierilor.
(2) În toate cazurile de suspendare a litigiului, dacã, în termen de douã luni de la data suspendãrii, pãrţile nu solicitã reluarea dezbaterilor, Comisia va constata perimarea sesizãrii.
ART. 13
(1) În temeiul art. 51 alin. (1) şi alin. (2) lit. h) din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulerioare, Comisia poate solicita pãrţilor informaţii suplimentare, dacã le considerã necesare pentru soluţionarea cauzei.
(2) Pãrţile au obligaţia de a pune la dispoziţie informaţiile în termenul şi în condiţiile indicate de Comisie, sub sancţiunea prevãzutã la <>art. 56 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulerioare.
ART. 14
În cazul în care litigiul este de naturã sã afecteze drepturile sau interesele legitime ale altor persoane, Comisia le va identifica şi va comunica acestora un rezumat al litigiului, precizând data pânã la care pot sã îşi exprime punctele de vedere. Comisia este obligatã sã analizeze aceste puncte de vedere în soluţionarea litigiului, precum şi sã le comunice, de îndatã, pãrţilor.
ART. 15
În urma analizãrii tuturor informaţiilor şi în urma audierii punctelor de vedere exprimate în cauzã, în cazul în care litigiul este soluţionat pe fond, Comisia redacteazã o soluţie preliminarã care se comunicã pãrţilor.
ART. 16
(1) În termen de 10 zile de la data comunicãrii soluţiei preliminare, oricare dintre pãrţi poate adresa Comisiei o cerere motivatã în vederea reanalizãrii acesteia.
(2) În cazul în care a fost formulatã o cerere de reanalizare în termenul prevãzut la alin. (1), Comisia o va comunica şi celeilalte pãrţi, aceasta putând formula observaţii în termen de 5 zile de la data comunicãrii.
(3) Dacã apreciazã necesar, Comisia va convoca pãrţile pentru a-şi expune punctele de vedere asupra aspectelor invocate.
ART. 17
(1) Atunci când considerã cã are toate informaţiile necesare pentru a soluţiona cauza, Comisia va începe deliberarea asupra soluţiei litigiului.
(2) În urma deliberãrii, Comisia prezintã preşedintelui ANCOM spre aprobare un raport conţinând propunerile pentru soluţionarea litigiului.
ART. 18
(1) În vederea soluţionãrii litigiului, preşedintele ANCOM emite o decizie care va cuprinde în mod obligatoriu:
a) denumirea şi sediul, respectiv numele şi domiciliul pãrţilor;
b) obiectul litigiului;
c) componenţa Comisiei şi desfãşurarea procedurii;
d) susţinerile pãrţilor;
e) motivarea în fapt şi în drept pe care se întemeiazã;
f) mãsurile dispuse şi modalitãţile de aducere la îndeplinire a acestora;
g) cãile de atac împotriva acesteia.
(2) Decizia este obligatorie pentru pãrţi, se comunicã acestora şi se publicã pe pagina de internet a ANCOM, cu respectarea, dacã este cazul, a regimului şi gradului de confidenţialitate invocat de cãtre pãrţi.
(3) În cazul în care sesizarea se perimeazã sau reclamantul îşi retrage sesizarea, preşedintele ANCOM emite o decizie prin care ia act de perimare sau de renunţarea la procedura de soluţionare a litigiului.
(4) Deciziile emise conform prezentului articol constituie acte administrativ-jurisdicţionale şi pot fi atacate la Curtea de Apel Bucureşti în termen de 30 de zile de la comunicare, fãrã parcurgerea procedurii prealabile prevãzute la <>art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 19
(1) Decizia prin care preşedintele ANCOM soluţioneazã litigiul va fi emisã în termen de 4 luni de la data sesizãrii ANCOM ori, dupã caz, de la data prevãzutã la art. 6 alin. (3) sau la art. 21 alin. (2).
(2) În situaţii excepţionale, în funcţie de complexitatea litigiului sau de impactul acestuia asupra pieţei comunicaţiilor electronice, acest termen poate fi prelungit prin decizie a preşedintelui ANCOM.
(3) În cazul în care litigiul este suspendat, termenul prevãzut la alin. (1) se suspendã de drept.

SECŢIUNEA a 3-a
Mãsuri cu caracter provizoriu

ART. 20
(1) În situaţii excepţionale, când o parte poate suferi grave prejudicii care, în lipsa unor mãsuri cu caracter provizoriu, nu ar putea fi reparate în mod corespunzãtor în ipoteza unei soluţionãri pe fond a litigiului favorabile pãrţii care solicitã dispunerea unor asemenea mãsuri, preşedintele ANCOM, prin decizie, poate dispune mãsuri cu caracter provizoriu, în vederea evitãrii producerii prejudiciilor sau limitãrii întinderii acestora.
(2) Cererea privind dispunerea de mãsuri provizorii introdusã de una dintre pãrţi va fi comunicatã de urgenţã de cãtre Comisie celeilalte pãrţi.
(3) Prevederile art. 7-14, 17 şi 18 se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 21
(1) Decizia de soluţionare a cererii privind dispunerea de mãsuri provizorii va fi emisã în termen de cel mult 30 de zile de la data introducerii cererii.
(2) În cazul în care prin sesizare a fost solicitatã şi dispunerea de mãsuri cu caracter provizoriu, Comisia va demara mai întâi procedura de soluţionare a acestei solicitãri, iar decizia de soluţionare a cererii privind dispunerea de mãsuri provizorii va fi emisã în termenul prevãzut la alin. (1). În acest caz, termenul prevãzut la art. 19 alin. (1) va curge de la data comunicãrii acestei decizii.

SECŢIUNEA a 4-a
Dispoziţii speciale

ART. 22
(1) Pãrţile îşi pot exercita drepturile personal, pot fi asistate sau reprezentate.
(2) Reprezentanţii pãrţilor trebuie sã prezinte înscrisurile care le atestã calitatea de reprezentant.
ART. 23
(1) În cadrul desfãşurãrii procedurii de soluţionare a litigiului, pãrţile pot solicita Comisiei tratarea anumitor informaţii sau documente, marcate corespunzãtor, ca fiind confidenţiale.
(2) În acest caz, partea va transmite şi o variantã neconfidenţialã a informaţiilor respective, care urmeazã a fi comunicatã celeilalte pãrţi.
(3) Având în vedere principiul dreptului la apãrare, precum şi relevanţa informaţiilor sau documentelor marcate ca fiind confidenţiale pentru buna soluţionare a litigiului, Comisia poate solicita o justificare a caracterului confidenţial invocat. Dupã analiza acesteia, Comisia va stabili caracterul de confidenţialitate a documentelor transmise şi va informa partea în cauzã înainte de a le comunica pãrţii adverse.
ART. 24
(1) Comunicarea actelor în cadrul procedurii de soluţionare a litigiilor este consideratã efectuatã dacã are loc prin intermediul unui serviciu de trimitere cu confirmare de primire, prin depunere la registraturã sau prin fax însoţit de transmiterea în original a documentului.
(2) Actele de procedurã efectuate de cãtre pãrţi se considerã comunicate la data transmiterii lor, dacã transmiterea este realizatã în cadrul programului de lucru cu publicul, disponibil pe pagina de internet a ANCOM.
(3) Este consideratã datã a transmiterii:
a) data confirmãrii primirii, în cazul transmiterii prin intermediul unui serviciu de trimitere cu confirmare de primire;
b) data înscrierii în registrul general de intrare-ieşire a corespondenţei al ANCOM, în cazul depunerii la registraturã;
c) data primirii documentelor, în cazul transmiterii acestora prin fax.

CAP. III
Dispoziţii privind soluţionarea litigiilor dintre utilizatorii finali şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice

ART. 25
(1) Utilizatorii finali se pot adresa ANCOM în vederea soluţionãrii litigiilor ocazionate de aplicarea <>Legii nr. 304/2003 , republicatã, şi nerezolvate pe cale amiabilã cu furnizorii de servicii de comunicaţii electronice.
(2) Sesizarea va cuprinde, în mod obligatoriu, informaţii privitoare la:
a) pãrţile litigiului şi datele de identificare a acestora, iar în cazul în care reclamantul este reprezentat, numele reprezentantului şi înscrisul care îi atestã calitatea de reprezentant;
b) obiectul litigiului;
c) motivarea în fapt - reclamantul trebuie sã furnizeze cât mai multe detalii, o copie de pe contractul încheiat cu furnizorul, precum şi orice alte documente relevante;
d) dovada încercãrii de soluţionare pe cale amiabilã a litigiului cu furnizorul respectiv (corespondenţa purtatã cu furnizorul, alte documente sau informaţii relevante);
e) soluţia sau mãsurile propuse de cãtre reclamant pentru soluţionarea litigiului;
f) semnãtura pãrţii sau a reprezentantului şi ştampila, dupã caz.
(3) În cazul în care sesizarea nu îndeplineşte cerinţele prevãzute la alin. (2), se va pune în vedere reclamantului sã completeze într-un termen scurt cererea cu documentele şi informaţiile relevante, necesare bunei soluţionãri a litigiului. Netransmiterea informaţiilor solicitate în termenul stabilit va atrage respingerea sesizãrii, prin rãspuns motivat, fãrã a se mai parcurge fazele urmãtoare ale procedurii.
(4) Sesizãrile întocmite în condiţiile alin. (2) se pot transmite ANCOM prin depunere la registraturã, prin poştã, fax sau poştã electronicã.
(5) Formularul-tip prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezenta decizie, are caracter facultativ în ceea ce priveşte sesizãrile introduse de utilizatorii finali.
ART. 26
(1) Procedura de soluţionare a litigiilor dintre utilizatorii finali şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice este o procedurã scrisã.
(2) În vederea stabilirii cu exactitate a situaţiei de fapt şi a normelor juridice aplicabile, persoanele din cadrul ANCOM responsabile cu soluţionarea sesizãrilor solicitã pãrţilor, în scris, informaţiile pe care le considerã necesare, precum şi poziţia acestora cu privire la aspectele aflate în discuţie.
(3) Dacã este cazul, în vederea verificãrii respectãrii de cãtre furnizorul în cauzã a obligaţiilor care îi incumbã în temeiul legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice, ANCOM poate demara acţiuni de control.
ART. 27
(1) Personalul responsabil din cadrul ANCOM poate convoca pãrţile la întâlniri, separat sau împreunã, numãrul acestora depinzând de complexitatea cazului.
(2) Discuţiile vor fi consemnate într-o minutã a întâlnirii, care va fi comunicatã pãrţilor.
ART. 28
(1) Pãrţile îşi pot exercita drepturile personal, pot fi asistate sau reprezentate.
(2) Pãrţile au obligaţia de a depune toate diligenţele în vederea soluţionãrii litigiului pe cale amiabilã şi de a colabora în acest sens cu personalul ANCOM responsabil cu soluţionarea sesizãrii.
(3) ANCOM poate solicita, dupã caz, punctul de vedere al organismelor ce reprezintã interesele utilizatorilor finali, precum şi al altor entitãţi relevante din domeniul protecţiei consumatorilor.
ART. 29
(1) În cazul în care, în termen de 60 de zile de la primirea unei sesizãri, litigiul instrumentat de ANCOM nu poate fi soluţionat pe cale amiabilã, ANCOM va transmite pãrţilor propunerea sa de soluţionare a litigiului, motivatã în mod corespunzãtor.
(2) Aceastã propunere va avea în vedere susţinerile şi documentele depuse de pãrţi şi are caracter de recomandare.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 30
Procedurile de soluţionare a litigiilor stabilite prin prezenta decizie sunt facultative şi gratuite.
ART. 31
Dosarul litigiului se pãstreazã de cãtre ANCOM şi va cuprinde toate documentele primite sau comunicate de ANCOM în cursul procedurilor stabilite prin prezenta decizie, având ataşate şi dovezile de comunicare, dupã caz.
ART. 32
(1) Termenele prevãzute în prezenta decizie se calculeazã conform prevederilor art. 101 din Codul de procedurã civilã.
(2) Prezenta decizie se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare la 3 zile de la data publicãrii.
(3) La data intrãrii în vigoare a prezentei decizii, Decizia preşedintelui Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii nr. 1.331/2003/EN privind stabilirea procedurii de soluţionare a litigiilor ce intrã în competenţa Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 789 din 10 noiembrie 2003, se abrogã.


Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii,
Marius Cãtãlin Marinescu


Bucureşti, 7 iulie 2010.
Nr. 480.


ANEXA 1

FORMULAR-TIP

SESIZARE

1. Datele de identificare a reclamantului
a) Numele şi domiciliul/Denumirea şi sediul
............................................................................
............................................................................
b) Codul de identificare fiscalã/Codul unic de înregistrare/CNP
............................................................................
............................................................................
c) Reprezentat de
............................................................................
............................................................................
d) Numãr de telefon; fax; adresã de e-mail
............................................................................
............................................................................
2. Datele de identificare a pârâtului
a) Numele şi domiciliul/Denumirea şi sediul
............................................................................
............................................................................
b) Numãr de telefon; fax; adresã de e-mail
............................................................................
............................................................................
3. Obiectul litigiului
............................................................................
............................................................................
4. Motivarea în fapt a pretenţiilor reclamantului
............................................................................
............................................................................
5. Motivarea în drept a pretenţiilor reclamantului
............................................................................
............................................................................
6. Modul în care reclamantul este afectat de litigiu
............................................................................
............................................................................
7. Soluţia sau mãsurile propuse de reclamant pentru soluţionarea litigiului
............................................................................
............................................................................
8. Alte informaţii considerate necesare pentru buna soluţionare a litigiului
............................................................................
............................................................................
9. Precizaţi dacã o cerere cu acelaşi obiect, aceeaşi cauzã şi între aceleaşi pãrţi a fost înaintatã unei instanţe judecãtoreşti:
a) da;
b) nu.


Semnãtura şi ştampila


ANEXA 2

FORMULAR-TIP

SESIZARE

1. Datele de identificare a reclamantului
a) Numele şi domiciliul/Denumirea şi sediul
............................................................................
............................................................................
b) CNP/Codul de identificare fiscalã/Codul unic de înregistrare
............................................................................
............................................................................
c) Reprezentat de
............................................................................
............................................................................
d) Numãr de telefon; fax; adresã de e-mail
............................................................................
............................................................................
2. Datele de identificare a pârâtului
a) Numele şi domiciliul/Denumirea şi sediul
............................................................................
............................................................................
b) Numãr de telefon; fax; adresã de e-mail
............................................................................
............................................................................
3. Obiectul litigiului
............................................................................
............................................................................
4. Motivarea în fapt a pretenţiilor reclamantului
............................................................................
............................................................................
5. Soluţia sau mãsurile propuse de reclamant pentru soluţionarea litigiului
............................................................................
............................................................................
6. Alte informaţii considerate necesare pentru buna soluţionare a litigiului
............................................................................
............................................................................


Semnãtura şi ştampila*)

-----------
*) Nu se aplicã în cazul persoanelor fizice.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016