Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 461 din 2 aprilie 2009  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor   art. II alin. (1) teza intai partea finala din Legea nr. 263/2006 privind aprobarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 209/2005 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul proprietatii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 461 din 2 aprilie 2009 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. II alin. (1) teza intai partea finala din Legea nr. 263/2006 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 209/2005 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul proprietatii

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 448 din 30 iunie 2009
DECIZIE nr. 461 din 2 aprilie 2009
referitoare la excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>art. II alin. (1) teza întâi partea finalã din Legea nr. 263/2006 privind aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 209/2005 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul proprietãţii
EMITENT: CURTEA CONSTITUŢIONALÃ
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 448 din 30 iunie 2009


Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Antonia Constantin - procuror
Maria Bratu - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor <>art. II alin. (1) teza întâi partea finalã din Legea nr. 263/2006 privind aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 209/2005 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul proprietãţii, excepţie ridicatã de primarul comunei Aninoasa în Dosarul nr. 2.997/120/2008 al Tribunalului Dâmboviţa - Secţia comercialã şi de contencios administrativ.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, faţã de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Cauza se aflã în stare de judecatã.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca neîntemeiatã a excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constatã urmãtoarele:
Prin Încheierea din 8 septembrie 2008, pronunţatã în Dosarul nr. 2.997/120/2008, Tribunalul Dâmboviţa - Secţia comercialã şi de contencios administrativ a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>art. II alin. (2) teza întâi partea finalã din Legea nr. 263/2006 privind aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 209/2005 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul proprietãţii.
Excepţia a fost ridicatã de primarul comunei Aninoasa în cadrul unui proces prin care Instituţia Prefectului Judeţului Dâmboviţa a solicitat anularea Dispoziţiei nr. 756/2008, emisã de primarul acestei comune, privind acordarea sporului de dificultate prevãzut de textul de lege criticat
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine, în esenţã, cã prevederile de lege criticate contravin dispoziţiilor <>art. 41 alin. (2) din Constituţie , deoarece limiteazã la un an acordarea sporului de dificultate salariaţilor instituţiilor publice, implicaţi în mod direct în aplicarea legilor fondului funciar, membrii în comisiile constituite în baza <>Legii nr. 18/1991 , având în vedere cã la nivel naţional aplicarea acestei legi întâmpinã dificultãţi.
Tribunalul Dâmboviţa - Secţia comercialã şi de contencios administrativ apreciazã ca neconstituţionale prevederile de lege criticate, deoarece la nivel naţional aplicarea legilor fondului funciar nu s-a încheiat.
Potrivit <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
Avocatul Poporului considerã cã prevederile de lege criticate sunt constituţionale. Stabilirea acestor sporuri şi durata acordãrii lor este opţiunea legiuitorului.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispoziţiile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor <>art. 146 lit. d) din Constituţie , ale <>art. 1 alin. (2) , ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile <>art. II alin. (1) teza întâi partea finalã din Legea nr. 263/2006 privind aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 209/2005 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul proprietãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 572 din 3 iulie 2006, completatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 136/2006 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.040 din 28 decembrie 2006.
Aceste prevederi au urmãtoarea redactare: "Salariaţii instituţiilor publice implicaţi în mod direct în aplicarea legilor fondului funciar, membrii în comisiile constituite în baza <>art. 12 din Legea nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, beneficiazã de un spor lunar de dificultate de pânã la 50% din salariul de încadrare, pe o perioadã de un an calculatã de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi. [...]".
În susţinerea neconstituţionalitãţii dispoziţiilor de lege criticate autorul excepţiei invocã încãlcarea <>art. 41 alin. (2) din Constituţie , care consacrã dreptul salariaţilor la mãsuri de protecţie socialã, inclusiv pentru situaţia prestãrii unor munci în condiţii deosebite sau speciale, stabilite prin lege.
Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea reţine cã protecţia socialã a muncii reprezintã un domeniu complex. Textul constituţional invocat în motivarea excepţiei nu este încãlcat, deoarece sporul reglementat prin dispoziţiile de lege criticate nu reprezintã un drept fundamental, ci constituie, potrivit intenţiei legiuitorului, un spor salarial cu caracter stimulatoriu pentru exercitarea anumitor activitãţi pe o perioadã determinatã. Modalitãţile şi condiţiile acordãrii unor sporuri salariale sunt de competenţa exclusivã a legiuitorului.

Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul <>art. 146 lit. d) şi al <>art. 147 alin. (4) din Constituţie , precum şi al <>art. 1-3 , al <>art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALÃ
În numele legii
DECIDE:
Respinge excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>art. II alin. (1) teza întâi partea finalã din Legea nr. 263/2006 privind aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 209/2005 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul proprietãţii, excepţie ridicatã de primarul comunei Aninoasa în Dosarul nr. 2.997/120/2008 al Tribunalului Dâmboviţa Secţia comercialã şi de contencios administrativ.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 2 aprilie 2009.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,
Maria Bratu

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016