Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 425 din 30 august 2005  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 425 din 30 august 2005 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despagubirilor

EMITENT: GUVERNUL - PRIMUL-MINISTRU
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 801 din 2 septembrie 2005
În temeiul prevederilor <>art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 14 alin. (1) din titlul VII al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente,

primul-ministru emite urmãtoarea decizie:

ARTICOL UNIC
Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despãgubirilor, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu

Bucureşti, 30 august 2005.
Nr. 425.

ANEXĂ

REGULAMENT
privind organizarea şi funcţionarea Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despãgubirilor

Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Obiectul prezentului regulament îl constituie organizarea, funcţionarea, competenţele şi dotarea Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despãgubirilor, denumitã în continuare Comisia centralã.
(2) Prezentul regulament stabileşte, în condiţiile legii, procedura de acordare a despãgubirilor aferente imobilelor care nu pot fi restituite în naturã, rezultate din aplicarea urmãtoarelor acte normative reparatorii speciale:
a) <>Legea nr. 10/2001 *) privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
_________
*) Ultima republicare a <>Legii nr. 10/2001 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 798 din 2 septembrie 2005.

b) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 **) privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 501/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
__________
**) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 a fost republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 797 din 1 septembrie 2005.

c) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 83/1999 ***) privind restituirea unor bunuri imobile care au aparţinut comunitãţilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale din România, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 66/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
__________
***) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 83/1999 a fost republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 797 din 1 septembrie 2005.

(3) Dispoziţiile prezentului regulament sunt aplicabile şi în ceea ce priveşte procedura de acordare a despãgubirilor consemnate/propuse prin decizia motivatã a conducãtorului instituţiei publice implicate în privatizare sau, dupã caz, prin ordinul ministrului finanţelor publice, în temeiul <>art. 32 alin. (3)****) din Legea nr. 10/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a despãgubirilor acordate în baza <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor <>Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale <>Legii nr. 169/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
_________
****) Art. 32 alin. (3) a devenit art. 31 alin. (3) În republicarea din Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 798 din 2 septembrie 2005.

(4) Comisia centralã are sigiliu propriu.
Organizarea, funcţionarea şi competenţele Comisiei centrale
ART. 2
(1) Comisia centralã funcţioneazã în subordinea Cancelariei Primului-Ministru şi are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) analizarea şi stabilirea cuantumului final al despãgubirilor care se acordã potrivit prevederilor titlului VII "Regimul stabilirii şi plãţii despãgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv" din <>Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente;
b) emiterea deciziilor referitoare la acordarea de titluri de despãgubire;
c) adoptarea mãsurilor legale, necesare aplicãrii dispoziţiilor privind acordarea despãgubirilor.
(2) Comisia centralã este formatã din 7 membri şi are urmãtoarea componenţã:
a) preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor;
b) 2 reprezentanţi ai Cancelariei Primului-Ministru;
c) 2 reprezentanţi ai Secretariatului General al Guvernului;
d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;
e) un reprezentant al Ministerului Justiţiei.
(3) Preşedintele Comisiei centrale este preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor.
(4) Vicepreşedintele Comisiei centrale va fi desemnat la prima şedinţã prin votul majoritãţii membrilor acesteia.
ART. 3
Comisia centralã funcţioneazã la sediul Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor, situat în municipiul Bucureşti, str. Smârdan nr. 3, sectorul 3.
ART. 4
(1) Comisia centralã va lucra în şedinţã în prezenţa a minimum 5 membri şi va decide cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi.
(2) Comisia centralã îşi desfãşoarã lucrãrile sãptãmânal şi ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui, sau, în lipsa acestuia, a vicepreşedintelui.
ART. 5
(1) Secretariatul Comisiei centrale va fi asigurat de Cancelaria Primului-Ministru prin Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor, care pune la dispoziţie spaţiul, personalul şi serviciile administrative necesare în vederea bunei desfãşurãri a activitãţii Comisiei centrale şi a secretariatului acesteia.
(2) Componenţa, organizarea şi atribuţiile Secretariatului Comisiei centrale vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor.
ART. 6
Comisia centralã funcţioneazã pânã la emiterea tuturor titlurilor de despãgubire.
ART. 7
(1) Dupã primirea deciziilor/dispoziţiilor emise de entitãţile învestite cu soluţionarea notificãrilor, a cererilor de retrocedare sau, dupã caz, a ordinelor conducãtorilor administraţiei publice centrale învestite cu soluţionarea notificãrilor, în care s-au consemnat sumele care urmeazã a se acorda ca despãgubire, precum şi dupã primirea deciziilor/dispoziţiilor/ordinelor conţinând propunerile motivate de acordare a despãgubirilor, preşedintele Comisiei centrale sau, în lipsa acestuia, vicepreşedintele fixeazã un termen în vederea analizãrii şi soluţionãrii notificãrilor/cererilor transmise Secretariatului Comisiei centrale.
(2) Comisia centralã va proceda la analizarea dosarelor în privinţa verificãrii legalitãţii respingerii cererii de restituire în naturã. În situaţiile în care Comisia centralã apreciazã cã, în mod întemeiat, cererea de restituire în naturã a fost respinsã, va desemna în mod aleatoriu evaluatorul care va efectua raportul de evaluare şi, prin grija secretariatului, va transmite dosarele împreunã cu documentaţia aferentã evaluatorului sau societãţii de evaluatori, în vederea întocmirii raportului de evaluare.
(3) În baza raportului de evaluare Comisia centralã va proceda fie la emiterea deciziei reprezentând titlul de despãgubire, fie la trimiterea dosarului spre reevaluare.
(4) Comisia centralã va analiza, de asemenea, cererile persoanelor îndreptãţite având ca obiect convertirea titlurilor de valoare nominalã emise de Ministerul Finanţelor Publice în temeiul <>art. 30 din Legea nr. 10/2001 , republicatã*), şi nevalorificate în cadrul unei oferte de capital disponibil.
________
*) Trimiterea se referã la republicarea <>Legii nr. 10/2001 din Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 din 4 aprilie 2005.

(5) În cazurile prevãzute la alin. (4) Comisia centralã dispune, prin decizie, cu privire la convertirea titlurilor de valoare nominalã în titluri de despãgubire.
(6) Deciziile prin care se dispune emiterea titlurilor de despãgubire pot fi individuale, caz în care se referã la o singurã persoanã despãgubitã, sau cumulate pe şedinţã de lucru, caz în care se referã la mai multe persoane despãgubite, pe bazã de listã alfabeticã a titularilor de drept.
(7) Forma şi conţinutul deciziei se stabilesc de Comisia centralã la prima şedinţã a acesteia.
(8) Dupã constituirea Fondului "Proprietatea", deciziile individuale sau colective se vor transmite prin grija Secretariatului Comisiei centrale, în termen de 10 zile de la emitere, la societatea de administrare a Fondului "Proprietatea" şi la entitatea de depozitare şi înregistrare a acţiunilor acestui fond.
(9) Dacã, pe baza constatãrilor secretariatului, Comisia centralã stabileşte cã imobilul pentru care s-a consemnat/propus plata de despãgubiri este restituibil în naturã, prin decizie motivatã, va proceda la restituirea acestuia. Decizia de restituire în naturã astfel emisã va urma regimul juridic prevãzut de <>art. 23 alin. (4)**) din Legea nr. 10/2001 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
____________
**) Art. 23 alin. (4) a devenit art. 25 alin. (4) în republicarea din Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 798 din 2 septembrie 2005.

(10) Comisia centralã va analiza şi cererile persoanelor îndreptãţite prin care se solicitã compensarea creanţelor reciproce existente între acestea din urmã şi stat, decurgând din aplicarea, pe de o parte, a <>Legii nr. 112/1995 pentru reglementarea situaţiei juridice a unor imobile cu destinaţia de locuinţe, trecute în proprietatea statului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ori a altor acte normative anterioare acesteia prin care s-au acordat despãgubiri şi, pe de altã parte, a <>Legii nr. 10/2001 , republicatã.
(11) În situaţia prevãzutã la alin. (10) Comisia centralã va decide dupã parcurgerea procedurilor prevãzute la alin. (1)-(3).
ART. 8
(1) Deciziile adoptate de Comisia centralã pot fi atacate cu contestaţie în condiţiile <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , în contradictoriu cu statul, reprezentat prin Comisia centralã. Contestaţia suspendã exerciţiul dreptului de dispoziţie asupra titlului de despãgubire al titularului. Despre contestaţii se va face menţiune în evidenţele ţinute de entitatea care îndeplineşte funcţii de registru şi depozitare pentru Comisia centralã.
(2) Competenţa de soluţionare revine secţiei de contencios administrativ şi fiscal a curţii de apel în a cãrei razã teritorialã domiciliazã reclamantul. Dacã reclamantul domiciliazã în strãinãtate, cererea se adreseazã instanţei de la reşedinţa sa din ţarã sau, dupã caz, instanţei de la domiciliul reprezentantului acestuia din România, iar dacã nu are nici reşedinţã în România şi nici reprezentant cu domiciliul în România, cererea se adreseazã Secţiei de contencios administrativ şi fiscal a Curţii de Apel Bucureşti.
(3) Hotãrârea pronunţatã de prima instanţã poate fi atacatã cu recurs. Recursul suspendã executarea.
(4) Comisia centralã este reprezentatã în instanţã prin persoane desemnate de cãtre preşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor.
ART. 9
Actele care au stat la baza emiterii titlurilor de despãgubire au regim de arhivare permanent şi se depun la încetarea activitãţii Comisiei centrale la Cancelaria Primului-Ministru.
___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016