Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 4 din 20 mai 2011  privind stabilirea datei organizarii alegerilor pentru comisiile de disciplina, adoptarea Regulamentului electoral privind alegerea membrilor comisiilor de disciplina si aprobarea componentei Comisiei Electorale Centrale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 4 din 20 mai 2011 privind stabilirea datei organizarii alegerilor pentru comisiile de disciplina, adoptarea Regulamentului electoral privind alegerea membrilor comisiilor de disciplina si aprobarea componentei Comisiei Electorale Centrale

EMITENT: COLEGIUL MEDICILOR DIN ROMANIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 435 din 22 iunie 2011

    În temeiul art. 428, 444, 445 şi 446 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al art. 103 din Statutul Colegiului Medicilor din România, aprobat prin Decizia Adunãrii generale naţionale a Colegiului Medicilor din România nr. 3/2005 privind adoptarea Statutului şi a Codului de deontologie medicalã ale Colegiului Medicilor din România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România decide:

    ART. 1
    (1) Se stabileşte data organizãrii alegerilor pentru comisiile de disciplinã de la nivel teritorial şi pentru Comisia Superioarã de Disciplinã, dupã cum urmeazã:
    a) turul I, în sãptãmâna 3-9 octombrie 2011, şi turul II, în sãptãmâna 10-16 octombrie 2011, pentru comisiile de disciplinã de la nivel teritorial;
    b) 27-28 octombrie 2011, turul I, respectiv, dacã este cazul, 3-4 noiembrie 2011, turul II, pentru Comisia Superioarã de Disciplinã.
    (2) Desfãşurarea votãrii pentru alegerea comisiilor de disciplinã teritoriale se va organiza în 3 zile consecutive stabilite de cãtre consiliile locale în perioadele prevãzute pentru organizarea turului I şi, dupã caz, a turului II.
    (3) În vederea desfãşurãrii alegerilor pentru Comisia Superioarã de Disciplinã se convoacã Adunarea Generalã Extraordinarã a Colegiului Medicilor din România în zilele de 27 şi 28 octombrie 2011 la Bucureşti.
    ART. 2
    (1) Se adoptã Regulamentul electoral privind alegerea membrilor comisiilor de disciplinã prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
    (2) Se aprobã componenţa Comisiei Electorale Centrale, dupã cum urmeazã:
    - dr. Marius Liţu;
    - dr. Mircea Popa;
    - dr. Minerva Ghinescu;
    - dr. Alexandru Voicu;
    - dr. Octavian Verescu;
    - dr. Adrian Nedelciu;
    - dr. Cãtãlin Chiurciu.
    (3) Secretariatul tehnic al Comisiei Electorale Centrale va fi asigurat de doamna Ştefania Brânzã.
    (4) Se stabileşte indemnizaţia pentru membrii Comisiei Electorale Centrale, dupã cum urmeazã:
    - preşedinte - 1.500 lei;
    - secretar - 1.200 lei;
    - membru - 1.000 lei.
    ART. 3
    La data intrãrii în vigoare a prezentei decizii se abrogã decizia Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România privind adoptarea Regulamentului electoral privind alegerea membrilor comisiilor de disciplinã şi aprobarea componenţei Comisiei Electorale Centrale, adoptatã în 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 4
    Prezenta decizie se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                   Preşedintele
         Colegiului Medicilor din România,
                 Vasile Astãrãstoae

    Bucureşti, 20 mai 2011.
    Nr. 4.


    ANEXĂ

                        REGULAMENT ELECTORAL
       privind alegerea membrilor comisiilor de disciplinã

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Membrii comisiilor de disciplinã de la nivelul colegiilor teritoriale, precum şi cei ai Comisiei Superioare de Disciplinã se aleg prin vot direct, secret şi liber exprimat de cãtre membrii colegiului teritorial, respectiv de membrii Adunãrii generale naţionale.
    ART. 2
    Dreptul de vot, precum şi dreptul de a fi ales în comisiile de disciplinã îl au numai medicii membri ai Colegiului Medicilor din România.
    ART. 3
    (1) Dreptul de a alege şi de a fi ales se poate exercita numai în cadrul colegiului al cãrui membru este medicul respectiv.
    (2) Membrii comisiilor de disciplinã vor fi aleşi din rândul medicilor primari cu o vechime în profesie de peste 7 ani şi care nu au avut abateri disciplinare în ultimii 5 ani.
    (3) Dovada calitãţii de membru al colegiului local se va face, acolo unde alegãtorul nu se gãseşte pe lista alegãtorilor, cu ultima chitanţã a plãţii cotizaţiei.
    ART. 4
    Calitatea de membru în comisia de disciplinã localã este incompatibilã cu aceea de membru în Comisia Superioarã de Disciplinã, precum şi cu aceea de membru în organele de conducere ale Colegiului Medicilor din România.
    ART. 5
    În vederea organizãrii şi desfãşurãrii alegerilor se vor organiza comisii electorale locale de cãtre consiliile judeţene şi de cãtre Consiliul Colegiului Medicilor din Municipiul Bucureşti, respectiv o comisie electoralã centralã organizatã de cãtre Biroul executiv al Consiliului naţional şi aprobatã de Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România.
    ART. 6
    (1) Membrii comisiilor electorale nu pot candida în legislatura pentru care se organizeazã alegerile.
    (2) Înaintea alegerii în aceastã funcţie, aceştia se vor angaja în scris sã nu candideze la o funcţie electivã în legislatura pentru care se organizeazã respectivele alegeri.

    CAP. II
    Comisiile electorale

    SECŢIUNEA A
    Comisia electoralã judeţeanã

    ART. 7
    Comisia electoralã judeţeanã este formatã din 3-15 membri, în funcţie de numãrul membrilor colegiului respectiv, aprobaţi în mod individual de cãtre consiliul local, la propunerea biroului consiliului.
    ART. 8
    (1) Comisiile electorale nu sunt subordonate consiliilor judeţene, respectiv Consiliului Municipiului Bucureşti sau birourilor acestor consilii.
    (2) Acestea îşi vor desfãşura activitatea sub supravegherea şi controlul Comisiei Electorale Centrale respectând prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Statutului Colegiului Medicilor din România şi prezentul regulament.
    ART. 9
    Comisia electoralã judeţeanã va funcţiona la sediul consiliului local. Acesta va pune la dispoziţia comisiei, pe toatã durata funcţionãrii sale, un spaţiu corespunzãtor desfãşurãrii activitãţilor, asigurând totodatã condiţiile materiale şi financiare necesare funcţionãrii comisiei şi organizãrii alegerilor.
    ART. 10
    (1) La prima întrunire comisia electoralã îşi va alege dintre membrii sãi un preşedinte şi un secretar.
    (2) Preşedintele conduce şedinţele comisiei electorale şi este singurul abilitat sã facã publice datele şi informaţiile ce decurg din activitatea comisiilor electorale. În lipsa preşedintelui şedinţa va fi condusã de secretarul comisiei.
    ART. 11
    În termen de 3 zile de la data constituirii sale, comisia electoralã, prin preşedinte, va comunica Comisiei Electorale Centrale componenţa comisiei, funcţiile deţinute în cadrul comisiei de fiecare membru, adresa sediului unde îşi desfãşoarã activitatea, numerele de telefon şi de fax.
    ART. 12
    (1) Deciziile comisiei electorale se iau cu majoritate de voturi, în prezenţa a minimum douã treimi din membrii sãi.
    (2) Prezenţa preşedintelui sau a secretarului este obligatorie.
    ART. 13
    Şedinţele comisiei electorale vor fi consemnate de cãtre secretarul comisiei în procese-verbale de şedinţã, care vor fi semnate de cãtre preşedinte, secretar şi ceilalţi membri prezenţi ai comisiei electorale.
    ART. 14
    Deciziile emise de cãtre comisia electoralã sau orice alt act emanând de la aceasta vor fi semnate de cãtre preşedinte şi secretar.
    ART. 15
    Pe timpul funcţionãrii sale, comisia electoralã va avea o ştampilã proprie care va fi ţinutã de cãtre preşedintele comisiei sau, în lipsa acestuia, de cãtre secretar.
    ART. 16
    Comisiile electorale locale vor informa imediat Comisia Electoralã Centralã despre problemele apãrute în legãturã cu interpretarea şi aplicarea prezentului regulament şi se vor conforma deciziilor de îndrumare ale Comisiei Electorale Centrale.
    ART. 17
    (1) Atribuţiile comisiilor electorale locale sunt:
    a) organizeazã desfãşurarea alegerilor la nivel local;
    b) preiau listele cu membrii colegiului local;
    c) întocmesc şi aduc la zi listele cu alegãtori;
    d) primesc candidaturile depuse;
    e) verificã îndeplinirea condiţiilor de fond şi formã pentru ca o persoanã sã poatã candida, înregistrând candidaturile care îndeplinesc cerinţele legale şi respingându-le pe cele neconforme;
    f) fac publice, prin afişare la sediul comisiei, candidaturile depuse;
    g) soluţioneazã întâmpinãrile referitoare la propria activitate şi contestaţiile cu privire la actele şi operaţiunile sale;
    h) tipãresc sau, dupã caz, pregãtesc buletinele de vot cu sprijinul tehnic şi financiar al colegiului local;
    i) pãstreazã sub sigiliu buletinele de vot, comanda de tipãrire a buletinelor de vot, copia de pe documentul de platã al tipãririi buletinelor de vot şi procesul-verbal de primire a buletinelor de vot;
    j) conduc operaţiunile de votare, luând toate mãsurile de ordine în localul în care are loc votarea;
    k) numãrã voturile, stabilesc valabilitatea voturilor exprimate, totalizeazã voturile exprimate şi stabilesc rezultatele alegerilor;
    l) redacteazã în douã exemplare procesele-verbale de desfãşurare a alegerilor şi procesul-verbal al rezultatelor finale;
    m) înainteazã Comisiei Electorale Centrale un exemplar al procesului-verbal de desfãşurare a alegerilor, al procesuluiverbal cu rezultatele finale, însoţite de listele cu alegãtorii, listele cu candidaţii, copii ale comenzii de tipãrire a buletinelor de vot, dacã este cazul, a documentului de platã a tipãririi buletinelor şi copie de pe procesul-verbal de primire a buletinelor de vot; copiile vor fi certificate sub aspectul conformitãţii cu originalul de cãtre preşedintele comisiei electorale;
    n) organizeazã, dacã este cazul, noi alegeri;
    o) acrediteazã, la cerere, observatori ai societãţii civile inclusiv din presã, care vor sã urmãreascã desfãşurarea alegerilor;
    p) emit mandatele celor aleşi;
    q) orice altã activitate privind alegerile dispusã de cãtre Comisia Electoralã Centralã sau stabilitã prin prezentul regulament.
    (2) Cu cel puţin 7 zile înaintea datei alegerilor, comisia electoralã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti, prin grija preşedintelui şi a secretarului, afişeazã listele cu alegãtori la sediul colegiului judeţean sau al municipiului Bucureşti şi în cel puţin 3 unitãţi sanitare sau pe site-ul (pagina web) a colegiului respectiv. Medicii care nu au drept de vot ca urmare a neplãţii cotizaţiei vor fi afişaţi pe o listã separatã. Pe lista cu medicii fãrã drept de vot se va menţiona, pentru fiecare în parte, suma pe care o are de plãtit şi faptul cã existã posibilitatea plãţii cotizaţiei restante în ziua şi la locul desfãşurãrii alegerilor.
    (3) Cu ocazia afişãrii celor douã categorii de liste se va întocmi un proces-verbal care va cuprinde data afişãrii listelor şi locurile unde acestea au fost afişate, respectiv unitãţile sanitare sau pe pagina web a colegiului.
    ART. 18
    Dupã stabilirea rezultatelor votãrii, comisiile electorale locale emit mandatele pentru fiecare membru al comisiei de disciplinã şi informeazã consiliul colegiului teritorial cu privire la componenţa comisiei de disciplinã.

    SECŢIUNEA B
    Comisia Electoralã Centralã

    ART. 19
    Comisia Electoralã Centralã este formatã din 7 membri propuşi de Biroul executiv al Consiliului naţional şi aprobaţi în mod individual de cãtre Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România.
    ART. 20
    (1) Comisia Electoralã Centralã va funcţiona la sediul Colegiului Medicilor din România.
    (2) Biroul executiv al Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România va pune la dispoziţia comisiei, pe toatã durata funcţionãrii sale, un spaţiu corespunzãtor desfãşurãrii activitãţilor, asigurând totodatã condiţiile materiale şi financiare necesare funcţionãrii comisiei.
    ART. 21
    Prin grija Biroului executiv al Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România, Comisia Electoralã Centralã va avea la dispoziţia sa un secretariat tehnic condus de cãtre secretarul comisiei.
    ART. 22
    (1) La prima întrunire Comisia Electoralã Centralã îşi va alege dintre membrii sãi un preşedinte şi un secretar.
    (2) Preşedintele conduce şedinţele comisiei electorale şi este singurul abilitat sã facã publice datele şi informaţiile decurgând din activitatea comisiilor electorale.
    ART. 23
    (1) Deciziile comisiei electorale se iau cu majoritate de voturi, în prezenţa a minimum 5 din membrii sãi; prezenţa preşedintelui sau a secretarului este obligatorie.
    (2) În cazul egalitãţii de voturi la luarea unei decizii, votul preşedintelui (sau, în lipsa acestuia, al secretarului) este decisiv.
    ART. 24
    Şedinţele comisiei electorale vor fi consemnate de cãtre secretarul comisiei în procesele-verbale de şedinţã, care vor fi semnate de cãtre preşedinte, secretar şi ceilalţi membri prezenţi ai Comisiei Electorale Centrale.
    ART. 25
    Deciziile emise de cãtre Comisia Electoralã Centralã sau orice alt act emanând de la aceasta vor fi semnate de cãtre preşedinte şi secretar.
    ART. 26
    Pe timpul funcţionãrii sale Comisia Electoralã Centralã va avea o ştampilã proprie care va fi ţinutã de cãtre preşedintele comisiei sau, în lipsa acestuia, de cãtre secretar.
    ART. 27
    Atribuţiile Comisiei Electorale Centrale sunt:
    a) urmãreşte şi asigurã respectarea şi aplicarea corectã a dispoziţiilor legale, statutare, privitoare la alegeri şi ale prezentului regulament pe întreg teritoriul ţãrii;
    b) asigurã şi rãspunde de interpretarea uniformã a acestor dispoziţii;
    c) emite decizii de îndrumare cu privire la aplicarea regulamentului de organizare a alegerilor;
    d) rezolvã întâmpinãrile referitoare la propria sa activitate şi contestaţiile cu privire la modul de constituire şi componenţa comisiilor electorale locale;
    e) primeşte şi soluţioneazã contestaţiile declarate împotriva deciziilor comisiilor electorale locale;
    f) organizeazã alegerile Comisiei Superioare de Disciplinã.
    ART. 28
    Dupã alegerea Comisiei Superioare de Disciplinã, Comisia Electoralã Centralã îşi înceteazã activitatea curentã şi rãmâne la dispoziţia Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România care va decide în legãturã cu activitatea acesteia.

    CAP. III
    Candidaturile

    ART. 29
    (1) Candidaturile se vor depune personal la secretariatul consiliului local sau, pentru Comisia Superioarã de Disciplinã, la secretariatul Colegiului Medicilor din România, cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înaintea datei alegerilor.
    (2) Secretariatele primesc şi înregistreazã depunerea candidaturii, fãcând totodatã menţiune despre toate actele primite de la candidat, şi înainteazã candidatura în termen de cel mult 3 zile comisiei electorale.
    ART. 30
    Candidaturile vor fi adresate comisiei electorale şi vor cuprinde:
    a) o declaraţie de candidaturã;
    b) un curriculum vitae.
    ART. 31
    Declaraţia de candidaturã va fi dactilografiatã şi va cuprinde:
    a) numele şi prenumele, domiciliul, specialitatea şi gradul profesional şi, acolo unde este cazul, titlul ştiinţific;
    b) vechimea în profesie;
    c) funcţiile pe care le deţine în alte organisme statale, administrative, sindicale ori profesionale;
    d) menţionarea obligatorie dacã a avut sau nu sancţiuni disciplinare în ultimii 5 ani;
    e) declaraţie-angajament cã va participa, în cazul în care va fi ales, la şedinţele comisiei de disciplinã sau ale Comisiei Superioare de Disciplinã şi confirmarea faptului cã a luat cunoştinţã despre faptul cã va fi înlocuit din comisie în cazul a 3 absenţe nemotivate la 3 şedinţe consecutive;
    f) data şi semnãtura.
    ART. 32
    Comisiile electorale, primind candidaturile, vor verifica condiţiile de fond şi de formã ale acestora şi le vor înscrie în listele de candidaturi pe acelea care îndeplinesc cerinţele legale.
    ART. 33
    În termen de maximum 3 zile de la primirea candidaturilor, comisiile electorale vor aduce la cunoştinţã, în scris, candidaţilor, dupã caz, respingerea candidaturii sau lipsurile constatate în vederea acoperirii lor. În notificare se va preciza şi termenul pentru completarea dosarului de candidaturã.
    ART. 34
    (1) Comisiile electorale locale vor întocmi listele finale cu candidaţi şi le vor trimite împreunã cu o copie a procesului-verbal de constatare a rãmânerii definitive a candidaturilor Comisiei Electorale Centrale cel mai târziu cu 5 zile înaintea datei alegerilor.
    (2) Listele finale, în ordinea alfabeticã, vor fi afişate prin grija comisiei electorale locale la sediul acesteia, în spitalele din teritoriul de competenţã sau pe pagina web a colegiului respectiv.
    (3) Listele finale vor avea urmãtoarele menţiuni: data, locul şi programul de desfãşurare a alegerilor.

    CAP. IV
    Buletinele de vot

    ART. 35
    (1) Buletinele de vot se vor asigura de cãtre comisiile electorale cu sprijinul material şi logistic al colegiilor locale.
    (2) Un model al buletinelor de vot se va afişa la sediul comisiei electorale cu cel puţin 3 zile înaintea datei votãrii, dupã ce a fost vizat şi anulat de preşedintele comisiei electorale.
    ART. 36
    În buletinul de vot candidaţii vor fi trecuţi în ordine alfabeticã, menţionându-se numele, prenumele, specialitatea şi gradul.
    ART. 37
    (1) Buletinele de vot se vor asigura în numãr suficient, conform listelor cu alegãtori, cu un plus de 5% faţã de numãrul alegãtorilor.
    (2) Buletinele de vot vor fi autentificate de cãtre comisia electoralã prin aplicarea ştampilei proprii pe faţa buletinului de vot, în momentul înmânãrii buletinului cãtre alegãtor.
    ART. 38
    Buletinele neconforme, inexacte, deteriorate sau cele completate greşit de cãtre alegãtori în timpul votãrii vor fi anulate prin menţiunea şi semnãtura preşedintelui, aplicându-se totodatã şi ştampila comisiei electorale.

    CAP. V
    Desfãşurarea votãrii

    ART. 39
    (1) Votarea se va desfãşura într-un singur loc, la sediul colegiului local sau în alt loc aprobat de cãtre comisia electoralã localã şi precizat în listele cu candidaturile rãmase definitive.
    (2) Data, locul şi programul de desfãşurare a votãrii vor fi comunicate cu cel puţin 7 zile înaintea votãrii şi într-un ziar local.
    (3) Cabinele de votare şi urnele sigilate trebuie aşezate în aceeaşi incintã.
    (4) Votarea va avea loc numai în prezenţa a douã treimi din membrii comisiei electorale locale şi a preşedintelui comisiei sau, în lipsa temporarã a acestuia, a secretarului comisiei electorale.
    ART. 40
    (1) Alegerile se vor desfãşura pe parcursul a maximum 3 zile calendaristice consecutive, între orele 8-20, conform deciziei consiliului teritorial.
    (2) Cu o orã înaintea începerii votãrii, preşedintele comisiei electorale locale, în prezenţa celorlalţi membri, verificã urnele, existenţa listelor electorale, a buletinelor de vot şi, dupã închiderea urnelor, le sigileazã aplicând ştampila secţiei comisiei electorale locale peste semnãtura sa, a secretarului şi a încã unui membru al comisiei.
    (3) Preşedintele este obligat sã ia mãsurile necesare pentru exprimarea secretã a votului şi pentru ca alegerile sã decurgã în bune condiţii.
    (4) Cu excepţia alin. (1), dispoziţiile prezentului articol se aplicã în mod corespunzãtor şi pentru Comisia Electoralã Centralã.
    ART. 41
    (1) La sfârşitul orelor de votare preşedintele comisiei împreunã cu secretarul şi cu încã un alt membru al comisiei, în prezenţa celorlalţi membri ai comisiei, vor sigila urnele, vor întocmi un proces-verbal cu privire la desfãşurarea votãrii din ziua respectivã, arãtând numãrul persoanelor care au votat, numãrul buletinelor de vot folosite şi al celor anulate.
    (2) Listele cu alegãtori, buletinele de vot rãmase şi cele anulate, precum şi ştampila comisiei electorale vor fi depozitate în condiţii de maximã securitate, de regulã un fişet metalic, care va fi închis şi sigilat în prezenţa persoanelor menţionate la alineatul precedent. În aceleaşi condiţii se va închide şi încãperea în care se gãseşte urna de votare.
    (3) Despre toate aceste operaţiuni se va face menţiune în procesul-verbal întocmit la sfârşitul zilei de votare.
    (4) În limita posibilitãţilor se poate apela la paza militarizatã a locurilor de votare.
    ART. 42
    La desfãşurarea votãrii şi numãrarea voturilor pot participa observatori locali, naţionali sau strãini, acreditaţi în prealabil cu cel puţin 3 zile înaintea datei alegerilor de cãtre comisia electoralã localã sau de cãtre Comisia Electoralã Centralã dacã acreditarea se solicitã pentru participarea la alegerea Comisiei Superioare de Disciplinã.
    ART. 43
    (1) Comisia Electoralã Centralã poate desemna unul sau mai mulţi membri ai sãi sã controleze desfãşurarea alegerilor.
    (2) Aceştia nu vor avea competenţa de a lua mãsuri cu privire la desfãşurarea votãrii, ci doar de a supraveghea şi controla desfãşurarea alegerilor şi vor întocmi la sfârşitul activitãţii lor un proces-verbal în care vor consemna cele constatate.
    ART. 44
    În afara membrilor comisiei electorale locale, a reprezentantului Comisiei Electorale Centrale şi a observatorilor acreditaţi, nicio altã persoanã nu poate staţiona în încãperea în care are loc votarea mai mult decât timpul necesar votãrii.
    ART. 45
    (1) Fiecare medic cu drept de vot, dupã ce se legitimeazã şi semneazã în lista de votare, primeşte de la membrii comisiei electorale locale un buletin de vot pe care se va aplica ştampila comisiei electorale de cãtre preşedinte sau secretar.
    (2) Medicii membri ai colegiului respectiv care nu se regãsesc pe listele de votare vor fi înscrişi de cãtre preşedintele comisiei sau de cãtre secretarul acesteia în listele de votare, menţionându-se toate datele de identificare din buletinul de identitate sau paşaport, precum şi locul de muncã rezultat din prezentarea legitimaţiei de serviciu sau orice alt act doveditor.
    ART. 46
    (1) Alegãtorii vor vota separat astfel încât sã se asigure exprimarea secretã a votului.
    (2) Votarea se va face prin marcarea cu "DA" în dreptul numelui candidatului pentru care se opteazã şi prin tãierea numelui candidatului respins.

    CAP. VI
    Stabilirea şi constatarea rezultatelor alegerilor

    ART. 47
    Dupã închiderea votãrii, în prezenţa celorlalţi membri ai comisiei electorale şi, dupã caz, a celorlalte persoane care au dreptul sã asiste la votare, preşedintele comisiei procedeazã la inventarierea şi sigilarea buletinelor de vot rãmase neîntrebuinţate, întocmind în acest sens un procesverbal şi numai dupã aceea are loc deschiderea urnelor.
    ART. 48
    (1) Sunt nule buletinele de vot care:
    a) nu poartã pe prima faţã ştampila comisiei electorale;
    b) au altã formã sau model decât cele aprobate;
    c) nu sunt complete;
    d) sunt albe (pe care nu s-a exprimat votul).
    (2) Voturile care au una sau mai multe exprimãri pozitive, dar pentru celelalte nume de candidaţi sau o parte dintre ele nu s-a menţionat nimic, vor fi considerate valabile doar pentru candidaţii care au înscrisã în dreptul numelui menţiunea "DA".
    ART. 49
    (1) Dupã deschiderea urnelor şi numãrarea voturilor, preşedintele comisiei electorale locale încheie câte un proces-verbal în douã exemplare.
    (2) Procesul-verbal va cuprinde:
    a) numãrul alegãtorilor, potrivit listelor de alegãtori;
    b) numãrul alegãtorilor care s-au prezentat la votare;
    c) numãrul total al voturilor valabil exprimate;
    d) numãrul voturilor nule;
    e) numãrul voturilor valabil exprimate, obţinute de cãtre fiecare candidat;
    f) expunerea pe scurt a întâmpinãrilor, contestaţiilor şi a modului de soluţionare a lor;
    g) starea sigiliilor de pe urne la închiderea votãrii;
    h) numãrul buletinelor de vot primite;
    i) numãrul buletinelor de vot rãmase neîntrebuinţate sau anulate.
    (3) Procesele-verbale se vor semna de preşedinte, de secretar şi de ceilalţi membri prezenţi ai comisiei şi vor purta ştampila acesteia.
    ART. 50
    (1) Dacã în urma verificãrii listelor de votare se constatã cã alegerile nu sunt valabile din cauza neîntrunirii condiţiei de participare a douã treimi din numãrul membrilor cu drept de vot, se va face menţiune despre acest lucru în procesele-verbale.
    (2) Noile alegeri se vor organiza la maximum douã sãptãmâni, dar nu mai puţin de o sãptãmânã de la data alegerilor precedente, în aceleaşi condiţii, folosindu-se aceleaşi liste de candidaţi şi alegãtori. Aceste noi alegeri se considerã valabile indiferent de numãrul alegãtorilor care au participat la vot.
    (3) Decizia de organizare a unor noi alegeri va fi menţionatã în procesul-verbal.
    (4) Pentru al doilea tur, pe buletinele de vot, inclusiv pe cele nefolosite rãmase de la turul I, se va înscrie, prin ştampilare, menţiunea "turul II".
    ART. 51
    (1) Atribuirea mandatelor se va face în ordinea descrescãtoare a numãrului de voturi şi pânã la ocuparea numãrului de locuri.
    (2) În caz de voturi egale, departajarea se va face prin tragere la sorţi la care pot participa şi cei în cauzã.
    (3) Ultimul candidat neales ca membru devine membru supleant. Ceilalţi membri supleanţi vor fi stabiliţi în ordinea descrescãtoare numãrului de voturi.
    ART. 52
    În cazul în care unul dintre mandatele titularilor devine vacant, supleanţii vor lua locul titularilor, în ordinea numãrului de voturi obţinute.
    ART. 53
    Comisia electoralã localã va întocmi în douã exemplare procesul-verbal de stabilire a rezultatelor finale, din care un exemplar va fi înaintat în termen de maximum 3 zile Comisiei Electorale Centrale.

    CAP. VII
    Dispoziţii finale

    ART. 54
    (1) Cheltuielile pentru organizarea şi desfãşurarea alegerilor se suportã de cãtre consiliile locale, iar cele pentru funcţionarea Comisiei Electorale Centrale, din bugetul Consiliului naţional al Colegiului Medicilor din România.
    (2) Membrilor comisiilor electorale locale şi ai Comisiei Electorale Centrale li se acordã o indemnizaţie stabilitã de cãtre consiliile locale, respectiv Consiliul naţional al Colegiului Medicilor din România, la propunerea birourilor.
    (3) Birourile locale, respectiv biroul central, vor asigura comisiilor electorale locale şi centrale personalul tehnic auxiliar necesar pe perioada cât acestea funcţioneazã, stabilind şi suportând indemnizaţia acestora.
    ART. 55
    Prin sintagma "consiliul local", folositã în Regulamentul electoral, se va înţelege consiliul judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti.

                 _____________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016