Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 382 din 28 iunie 2005  pentru stabilirea atributiilor si reorganizarii Departamentului de implementare programe si ajustare structurala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 382 din 28 iunie 2005 pentru stabilirea atributiilor si reorganizarii Departamentului de implementare programe si ajustare structurala

EMITENT: GUVERNUL - PRIMUL-MINISTRU
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 29 iunie 2005
În temeiul prevederilor art. 19 şi ale <>art. 21 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, modificatã şi completatã prin <>Legea nr. 23/2004 ,

primul-ministru emite prezenta decizie.

ART. 1
Începând cu data prezentei decizii se reorganizeazã Departamentul de implementare programe şi ajustare structuralã, instituţie fãrã personalitate juridicã, aflatã în cadrul Cancelariei Primului-Ministru, aparatul de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar.
ART. 2
Departamentul de implementare programe şi ajustare structuralã este condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
ART. 3
Departamentul de implementare programe şi ajustare structuralã cuprinde:
a) Direcţia generalã, care cuprinde:
(i) Direcţia de control al implementãrii programelor cu finanţare de la Uniunea Europeanã;
(ii) Direcţia de evaluare şi analizã programe structurale;
b) Direcţia de control al implementãrii programelor cu finanţare externã.
ART. 4
(1) Departamentul de implementare programe şi ajustare structuralã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) controleazã modul de implementare a programelor cu finanţare rambursabilã şi nerambursabilã, inclusiv de la Uniunea Europeanã, în condiţiile legii;
b) formuleazã propuneri în scopul eliminãrii blocajelor care produc întârzieri în procesul de implementare, în vederea creşterii gradului de absorbţie a fondurilor atrase de România, atât rambursabile, cât şi nerambursabile, inclusiv a celor de preaderare;
c) analizeazã proiectele şi propunerile de proiecte cu finanţare internaţionalã şi formuleazã propuneri pentru ajustarea, prioritizarea şi dezvoltarea structuralã;
d) monitorizeazã îndeplinirea angajamentelor restante în aplicarea acquis-ului comunitar la nivel local;
e) analizeazã disfuncţionalitãţile şi blocajele de ordin administrativ-instituţional, legislativ sau de altã naturã, apãrute în procesul de implementare a programelor cu finanţare internaţionalã şi de îndeplinire a angajamentelor restante în aplicarea acquis-ului comunitar la nivel local;
f) asigurã cadrul de decizie pentru primul-ministru şi instituţiile administraţiei publice centrale şi locale, în baza constatãrilor şi analizelor rezultate din activitatea specificã, în vederea corectãrii disfuncţionalitãţilor şi blocajelor, ţinând cont şi de problemele sesizate de instituţiile administraţiei publice centrale şi locale;
g) îndeplineşte orice atribuţii stabilite prin acte normative sau prin decizii ale primului-ministru.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor sale, Departamentul de implementare programe şi ajustare structuralã:
a) colaboreazã în permanenţã cu instituţiile administraţiei publice centrale şi locale, în vederea asigurãrii unui cadru de comunicare, pentru transmiterea datelor şi informaţiilor referitoare la implementarea şi propunerile de implementare a programelor cu finanţare internaţionalã;
b) colaboreazã cu instituţiile administraţiei publice centrale şi locale, societatea civilã, instituţiile de învãţãmânt superior şi cu institutele de cercetare socioeconomicã în vederea realizãrii studiilor şi rapoartelor privind mãsurile de dezvoltare regionalã şi flexibilitate instituţionalã în folosirea eficientã a fondurilor rezultate din programele cu finanţare internaţionalã;
c) gestioneazã şi analizeazã date şi informaţii privind posibilele probleme apãrute în implementarea programelor cu finanţare internaţionalã şi a acquis-ului comunitar la nivel local;
d) urmãreşte îndeplinirea angajamentelor restante în aplicarea acquis-ului comunitar la nivel local;
e) analizeazã aspecte semnalate de persoanele fizice şi juridice, în calitate de beneficiar, referitoare la probleme cu care se confruntã şi care rezultã din implementarea programelor cu finanţare externã;
f) prezintã instituţiilor administraţiei publice centrale şi locale analize şi constatãri proprii sau realizate în colaborare cu acestea, ce pot contribui la asigurarea convergenţei utilizãrii fondurilor, creşterii gradului de absorbţie şi corectãrii disfuncţionalitãţilor, în scopul folosirii cât mai eficiente a asistenţei financiare rambursabile şi nerambursabile acordate României de cãtre Uniunea Europeanã;
g) elaboreazã studii de impact, analize socioeconomice privind eficienţa utilizãrii programelor cu finanţare internaţionalã, creşterea gradului de absorbţie şi sprijinul acordat regiunilor geografice, categoriilor sociale sau domeniilor de interes;
h) formuleazã puncte de vedere asupra criteriilor, prioritãţilor şi modului de alocare a resurselor financiare din programele cu finanţare rambursabilã şi nerambursabilã, în vederea creşterii gradului de absorbţie;
i) solicitã date şi informaţii de la ministere, instituţii publice centrale şi locale, necesare realizãrii atribuţiilor;
j) efectueazã controlul administrativ intern privind respectarea prevederilor legale, cu incidenţã în atribuţiile departamentului, la toate nivelurile administraţiei publice centrale şi locale;
k) înainteazã instituţiilor abilitate rapoartele de control sau de analizã rezultate în urma activitãţilor specifice;
l) îndeplineşte orice alte sarcini primite de la primul-ministru sau de la ministrul delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar.
ART. 5
Departamentul de implementare programe şi ajustare structuralã identificã împreunã cu instituţiile administraţiei centrale şi locale, în cadrul reuniunilor şi întâlnirilor de lucru, constituite pe secţiuni sau domenii de interes, posibili factori de blocaj ce pot afecta utilizarea eficientã a programelor cu finanţare internaţionalã.
ART. 6
Departamentul de implementare programe şi ajustare structuralã elaboreazã analize, planuri de acţiune, mãsuri şi strategii de dezvoltare, propuneri de modificare legislativ-metodologice, pe care le înainteazã instituţiilor administraţiei centrale şi locale şi monitorizeazã îndeplinirea acestora.
ART. 7
În vederea îndeplinirii atribuţiilor, Departamentul de implementare programe şi ajustare structuralã va organiza întâlniri periodice cu reprezentanţii instituţiilor publice centrale şi locale implicate, cu reprezentanţii societãţii civile, mediului de afaceri şi ai instituţiilor academice şi universitare.
ART. 8
Departamentul de implementare programe şi ajustare structuralã, în realizarea atribuţiilor, poate beneficia de programe cu finanţare externã.
ART. 9
(1) Pentru realizarea atribuţiilor sale, Departamentul de implementare programe şi ajustare structuralã efectueazã controale directe cu personalul din structura proprie sau în colaborare cu reprezentanţii altor instituţii.
(2) Instituţiile asupra cãrora se desfãşoarã controlul au obligaţia de a pune la dispoziţie personalului Departamentului de implementare programe şi ajustare structuralã, cu titlu gratuit, orice date sau informaţii de naturã a contribui la soluţionarea verificãrilor efectuate.
(3) Controalele sunt realizate pe baza unei împuterniciri semnate de secretarul de stat.
(4) Rezultatele controalelor sunt consemnate în nota de control care este supusã aprobãrii primului-ministru sau ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar.
(5) În termen de 30 de zile de la primirea propunerilor aprobate prin nota de control, instituţiile vizate au obligaţia sã prezinte în scris Departamentului de implementare programe şi ajustare structuralã mãsurile luate.
(6) În cazul în care aceastã obligaţie nu a fost îndeplinitã, secretarul de stat îl informeazã de îndatã pe primul-ministru sau pe ministrul delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar.
ART. 10
(1) În exercitarea controlului, personalul Departamentului de implementare programe şi ajustare structuralã se bucurã de protecţia legii şi de sprijinul autoritãţilor publice.
(2) În situaţia în care, în timpul efectuãrii controalelor, personalul Departamentului de implementare programe şi ajustare structuralã ia cunoştinţã de fapte care contravin prevederilor legale, acesta are obligaţia de a înştiinţa conducerea departamentului, care urmeazã sã sesizeze instituţiile competente.
ART. 11
Organizarea internã şi numãrul de posturi ale Departamentului de implementare programe şi ajustare structuralã sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 12
Resursele financiare necesare funcţionãrii Departamentului de implementare programe şi ajustare structuralã sunt cuprinse în bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
ART. 13
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, secretarul de stat va aproba prin ordin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Departamentului de implementare programe şi ajustare structuralã, precizându-se competenţele fiecãrei direcţii din cadrul acestui departament.
ART. 14
Personalul din cadrul Departamentului de implementare programe şi ajustare structuralã se numeşte şi se elibereazã din funcţie prin decizie a primului-ministru, în conformitate cu dispoziţiile <>art. 15 lit. c) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 15
(1) Salarizarea personalului din aparatul propriu al Departamentului de implementare programe şi ajustare structuralã se face în conformitate cu prevederile legale, aflate în vigoare, aplicabile personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
(2) Personalul din aparatul propriu al Departamentului de implementare programe şi ajustare structuralã beneficiazã de prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 170/2005 pentru aplicarea <>Legii nr. 490/2004 , dupã obţinerea acordului Ministerului Finanţelor Publice.
(3) Personalul din aparatul propriu al Departamentului de implementare programe şi ajustare structuralã beneficiazã şi de celelalte drepturi prevãzute de Codul muncii.
ART. 16
(1) Personalului din aparatul propriu al Departamentului de implementare programe şi ajustare structuralã nu i se aplicã prevederile <>Legii nr. 188/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Atribuţiile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Departamentului de implementare programe şi ajustare structuralã se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare al acestuia, aprobat prin ordin al secretarului de stat.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru controlul
implementãrii programelor cu
finanţare internaţionalã
şi urmãrirea aplicãrii
acquis-ului comunitar,
Cristian David

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu

Bucureşti, 28 iunie 2005.
Nr. 382.

ANEXĂ


Numãrul maxim de posturi este de 40, exclusiv demnitarul.

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Departamentului de implementare programe şi ajustare structuralã

┌────────────────────────┐
│ SECRETAR DE STAT │
└──────────┬─────────────┘

v
┌─────────────────────────────────┐
v │
┌─────────────────────┐ │
│ Direcţia generalã │ │
│ (1 DG) │ │
└──────────┬──────────┘ │
│ │
v │
┌─────────────────────────────┐ │
│ │ │
v v v
┌──────────────────────┐ ┌──────────────────────┐ ┌───────────────────┐
│ Direcţia de control │ │ Direcţia de evaluare│ │Direcţia de control│
│ al implementarii │ │ si analiza programe │ │ al implementarii │
│ programelor cu │ │ structurale │ │ programelor cu │
│ finantare de la │ │ │ │finantare externa │
│Uniunea Europeana │ │ │ └───────────────────┘
└──────────────────────┘ └──────────────────────┘
17 posturi*) = 6 posturi*) = 7 posturi*) =
1D + 1D.A. + 13C + 2 R 1D + 5C 1D + 6C


*) Numãr de posturi şi funcţii:
DG - director general
D - director
DA - director adjunct
C - consilier
R - referent (studii medii)

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016