Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 381 din 28 iunie 2005  privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 381 din 28 iunie 2005 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru lupta antifrauda

EMITENT: GUVERNUL - PRIMUL-MINISTRU
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 29 iunie 2005
În temeiul prevederilor art. 19 şi ale <>art. 21 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

primul-ministru emite prezenta decizie.

ART. 1
Departamentul pentru lupta antifraudã se organizeazã şi funcţioneazã ca structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul Cancelariei Primului-Ministru, în subordinea ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar, prin reorganizarea Departamentului de inspecţie al primului-ministru şi urmãrire a utilizãrii transparente a fondurilor comunitare, care se desfiinţeazã, noul departament preluând posturile corespunzãtoare celui desfinţat.
ART. 2
În realizarea funcţiilor sale, Departamentul pentru lupta antifraudã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã coordonarea luptei antifraudã şi protejarea efectivã şi echivalentã a intereselor financiare ale Uniunii Europene în România;
b) efectueazã controlul obţinerii, derulãrii sau utilizãrii fondurilor provenite din programele de asistenţã ale Uniunii Europene, având calitatea de organ de constatare, în sensul art. 214 din Codul de procedurã penalã, în privinţa posibilelor nereguli şi/sau fraude ce afecteazã interesele financiare ale Uniunii Europene în România, astfel cum sunt definite în <>Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente, utilizate necorespunzãtor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) asigurã şi faciliteazã cooperarea dintre instituţiile naţionale implicate în protecţia intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, precum şi între acestea şi Oficiul European de Luptã Antifraudã şi statele membre ale Uniunii Europene;
d) iniţiazã şi avizeazã proiecte de acte normative privind protecţia intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, în vederea armonizãrii legislative în domeniu;
e) culege, analizeazã şi prelucreazã datele în scopul realizãrii analizelor relevante în domeniul protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene în România;
f) elaboreazã şi coordoneazã programe de perfecţionare, stagii de pregãtire şi instruire în domeniul luptei antifraudã;
g) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative sau prin decizii ale primului-ministru.
ART. 3
(1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor de control, Departamentul pentru lupta antifraudã:
a) primeşte sesizãrile Oficiului European de Luptã Antifraudã sau din alte surse ori se sesizeazã din oficiu cu privire la posibilele nereguli ce afecteazã interesele financiare ale Uniunii Europene;
b) efectueazã controale la faţa locului;
c) solicitã tuturor instituţiilor şi autoritãţilor publice implicate, precum şi operatorilor economici, indiferent dacã sunt cu capital de stat sau privat, documentele şi informaţiile necesare, acestea având obligaţia de a le pune la dispoziţie;
d) procedeazã la luarea de declaraţii de la beneficiar sau de la reprezentantul acestuia, precum şi de la martorii care pot furniza date cu privire la sãvârşirea unor nereguli ori fraude;
e) pune la dispoziţie Oficiului European de Luptã Antifraudã actul de control cuprinzând aspectele constatate, precum şi toate datele şi informaţiile cerute.
(2) În urma controalelor efectuate Departamentul pentru lupta antifraudã întocmeşte acte de control (puncte de vedere, note de control, note de sintezã, şi procese-verbale).
(3) Actele de control sunt aprobate de cãtre secretarul de stat, şeful Departamentului pentru lupta antifraudã.
(4) În cazul constatãrii unor elemente de naturã infracţionalã în gestionarea fondurilor comunitare, dupã efectuarea tuturor operaţiunilor necesare, Departamentul pentru lupta antifraudã transmite actul de control parchetului competent din punct de vedere material sã efectueze urmãrirea penalã, în vederea luãrii de îndatã a mãsurilor legale pentru indisponibilizarea fondurilor, recuperarea prejudiciului şi restituirea acestuia, precum şi pentru tragerea la rãspundere penalã a persoanelor vinovate.
ART. 4
Structura organizatoricã şi numãrul maxim de posturi ale Departamentului pentru lupta antifraudã sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 5
(1) Departamentul pentru lupta antifraudã este condus de un demnitar cu rang de secretar de stat, şeful departamentului, care reprezintã Departamentul pentru lupta antifraudã în relaţiile acestuia cu celelalte ministere, autoritãţi şi instituţii publice, precum şi cu terţii, persoane fizice şi juridice din ţarã sau din strãinãtate.
(2) Şeful Departamentului pentru lupta antifraudã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) conduce departamentul;
b) propune şefului Cancelariei Primului-Ministru, cu avizul ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar, numirea, sancţionarea şi eliberarea din funcţie a personalului departamentului, precum şi statul de funcţii al acestuia, în limita numãrului de posturi aprobat prin prezenta decizie;
c) propune şefului Cancelariei Primului-Ministru, cu avizul ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar, angajarea de cheltuieli bugetare în vederea desfãşurãrii activitãţii departamentului;
d) în exercitarea atribuţiilor ce îi revin emite ordine cu caracter normativ sau individual;
e) alte atribuţii stabilite prin decizie a primului-ministru sau delegate de cãtre ministrul delegat.
ART. 6
(1) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei decizii, secretarul de stat va aproba prin ordin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Departamentului pentru lupta antifraudã, precizându-se competenţele fiecãrei direcţii din cadrul acestui departament.
(2) Personalul din cadrul Departamentului pentru lupta antifraudã se numeşte şi se elibereazã din funcţie prin decizie a primului-ministru, în conformitate cu dispoziţiile <>art. 15 lit. c) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Personalului din cadrul Departamentului pentru lupta antifraudã nu i se aplicã prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Salarizarea personalului din cadrul Departamentului pentru lupta antifraudã se face în conformitate cu prevederile legale aflate în vigoare, aplicabile personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
(5) Personalul din cadrul Departamentului pentru lupta antifraudã beneficiazã de prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 170/2005 pentru aplicarea <>Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, dupã obţinerea acordului Ministerului Finanţelor Publice.
ART.7
Pentru exercitarea atribuţiilor sale, Departamentul pentru lupta antifraudã va fi dotat cu un numãr de 7 autoturisme de intervenţie, cu un consum lunar de 400 litri/vehicul, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru controlul
implementãrii programelor cu
finanţare internaţionalã
şi urmãrirea aplicãrii
acquis-ului comunitar,
Cristian David

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu

Bucureşti, 28 iunie 2005.
Nr. 381.

ANEXĂ


Nr. de posturi, exclusiv demnitarul = 45

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Departamentului pentru lupta antifraudã

┌────────────────────────┐
│ SECRETAR DE STAT │
└──────────┬─────────────┘
┌─────────────┴───────────┐
│ ┌────────────┴────────────────┐
│ │ Direcţia generalã operatiuni│
│ │ (1 DG)*) │
│ └──────────┬──────────────────┘
│ ┌─────┴──────────────────┐
│ │ │
┌───────────────┴──────┐ ┌─────┴────────────────┐ ┌─────┴────────────────┐
│ Directia A │ │ Direcţia B │ │ Direcţia C │
│ Legislatie, politici │ │ Control │ │ Culegere si analiza │
│ training │ │ │ │ date │
├──────────────────────┤ ├──────────────────────┤ ├──────────────────────┤
│ 10 posturi │ │ 25 posturi │ │ 9 posturi │
├──────────────────────┤ ├──────────────────────┤ ├──────────────────────┤
│ (1 D + 9 C)*) │ │(1D + 1DA+ 22C +1 R)*)│ │ (1D + 8 C)*) │
└──────────────────────┘ └──────────────────────┘ └──────────────────────┘


*) Numãr de posturi şi funcţii:
DG - director general
D - director
DA - director adjunct
C - consilier
R - referent (studii medii)

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016