Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 19 alin. (1) şi ale <>art. 21 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. CAP. I Organizarea şi funcţionarea Autoritãţii de control a Guvernului ART. 1 Autoritatea de control a Guvernului, denumitã în continuare Autoritatea, se organizeazã şi funcţioneazã ca structurã fãrã personalitate juridicã, în cadrul Cancelariei Primului-Ministru, în subordinea ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar şi este condusã de un demnitar cu rang de secretar de stat, şeful Autoritãţii, care aplicã strategia şi programul Guvernului în domeniul controlului. ART. 2 Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate, Autoritatea exercitã urmãtoarele funcţii: a) de control al respectãrii prevederilor legale în cadrul Guvernului, administraţiei publice centrale, regiilor autonome, companiilor şi societãţilor naţionale, la societãţile cu capital integral sau majoritar de stat; b) de monitorizare a aplicãrii acquis-ului comunitar, a eficienţei şi transparenţei activitãţii administraţiei publice locale; c) de reglementare şi sintezã, prin care se asigurã armonizarea cadrului legislativ privind controlul potrivit reglementãrilor Uniunii Europene; d) de supraveghere a cadrului legal în domeniul controlului, fiind organ de iniţiere şi avizare potrivit legii; e) de strategie, având drept de iniţiativã legislativã, prin care se asigurã elaborarea strategiei în domeniul controlului. ART. 3 În realizarea funcţiilor sale Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele atribuţii: a) exercitã controlul administrativ intern privind respectarea prevederilor legale în cadrul Guvernului, administraţiei publice centrale, regiilor autonome, companiilor şi societãţilor naţionale sau la societãţile cu capital integral sau majoritar de stat; b) verificã aplicarea acquis-ului comunitar, a eficienţei şi transparenţei activitãţii administraţiei publice locale; c) urmãreşte implementarea politicilor şi strategiilor în domeniul controlului; d) iniţiazã şi avizeazã proiecte de acte normative în domeniul controlului; e) face propuneri de reglementare şi armonizare a cadrului legislativ privind controlul specific al entitãţilor cu atribuţii de control aflate în coordonarea sa potrivit reglementãrilor Uniunii Europene; f) urmãreşte şi evalueazã periodic rezultatele obţinute din valorificarea actelor de control ale entitãţilor cu atribuţii de control, în colaborare cu Ministerul Finanţelor Publice; g) exercitã controlul dispus de primul-ministru asupra autoritãţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale; h) supravegheazã respectarea Ghidului controlului şi a Codului de conduitã în vederea implementãrii mãsurilor de responsabilizare a personalului cu atribuţii de control; i) promoveazã politica de dialog social pe probleme specifice activitãţii de control; j) verificã sesizãrile primite direct de la primul-ministru şi de la Administraţia Prezidenţialã; k) propune mãsuri de corectare a disfuncţionalitãţilor sesizate în activitatea de control, pe care le înainteazã primului-ministru sau, dupã caz, ministerelor de resort; l) asigurã respectarea Cartei drepturilor şi obligaţiilor contribuabililor în timpul actului de control; m) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative. ART. 4 (1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Autoritatea efectueazã controale directe şi întocmeşte rapoarte de control, procese-verbale, informãri şi sinteze. (2) Autoritãţile publice, instituţiile şi operatorii menţionaţi la art. (3) lit. a) au obligaţia sã punã la dispoziţie Autoritãţii documentele şi informaţiile solicitate în realizarea atribuţiilor de control. ART. 5 (1) Structura organizatoricã a Autoritãţii este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie. (2) Numãrul maxim de posturi din aparatul de lucru al Autoritãţii este de 60. CAP. II Conducerea Autoritãţii de control a Guvernului ART. 6 (1) Autoritatea se aflã în subordinea ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor de finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar, denumit în continuare ministru delegat. (2) Ministrul delegat rãspunde de întreaga activitate a Autoritãţii în faţa Guvernului, iar în calitate de membru al Guvernului, în faţa Parlamentului. (3) Ministrul delegat îndeplineşte atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (4) Ministrul delegat îndeplineşte urmãtoarele atribuţii: a) emite ordine şi instrucţiuni, obligatorii pentru structurile aflate în subordinea sa; b) aprobã rapoartele de control prevãzute de art. 4 alin. (1); c) avizeazã informãrile şi sintezele care vor fi prezentate primului-ministru; d) alte atribuţii specifice, stabilite prin alte acte normative sau prin decizii ale primului-ministru. (5) Autoritatea este condusã de un demnitar cu rang de secretar de stat care o reprezintã în relaţiile acesteia cu celelalte ministere, autoritãţi şi instituţii publice, precum şi cu terţii, persoane fizice şi juridice din ţarã sau din strãinãtate, denumit în continuare şeful Autoritãţii. (6) Şeful Autoritãţii îndeplineşte urmãtoarele atribuţii: a) conduce aparatul de lucru al Autoritãţii; b) propune şefului Cancelariei Primului-Ministru, cu avizul ministrului delegat, numirea, sancţionarea şi eliberarea din funcţie a personalului din aparatul de lucru al Autoritãţii, precum şi statul de funcţii al acesteia în limita numãrului de posturi aprobate prin prezenta decizie; c) este preşedintele comisiei de examinare la concursurile organizate pentru ocuparea posturilor din aparatul de lucru al Autoritãţii; d) propune şefului Cancelariei Primului-Ministru, cu avizul ministrului delegat, angajarea de cheltuieli bugetare în vederea desfãşurãrii activitãţii Autoritãţii; e) în exercitarea atribuţiilor prevãzute de art. 4 alin. (1), avizeazã rapoartele de control şi le trimite spre aprobare ministrului delegat. f) înainteazã spre avizare ministrului delegat informãrile şi sintezele care vor fi prezentate primului-ministru; g) în exercitarea atribuţiilor ce îi revin, emite ordine cu caracter individual; h) alte atribuţii stabilite prin decizie a primului-ministru sau delegate de cãtre ministrul delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar. CAP. III Personalul din aparatul de lucru al Autoritãţii de control a Guvernului ART. 7 (1) Încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de muncã se aprobã prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru, la propunerea şefului Autoritãţii avizatã de ministrul delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar. (2) Personalului din aparatul de lucru al Autoritãţii nu i se aplicã prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (3) Atribuţiile şi rãspunderile personalului din aparatul de lucru al Autoritãţii de Control a Guvernului se stabilesc prin fişa postului, în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii, aprobat prin ordin al ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar, la propunerea şefului Autoritãţii. (4) Personalul care îndeplineşte atribuţii concrete de verificare, inspecţie şi control se bucurã de protecţia legii şi de sprijinul autoritãţilor publice în exercitarea îndatoririlor de serviciu. (5) Salarizarea personalului din aparatul propriu al Autoritãţii se face în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului din aparatul de lucru al Guvernului. (6) Personalul din aparatul propriu al Autoritãţii beneficiazã şi de celelalte drepturi prevãzute de Codul muncii. ART. 8 Pentru exercitarea atribuţiilor sale, Autoritatea va fi dotatã cu un numãr de 7 autoturisme de intervenţie, cu un consum lunar de 400 litri/vehicul, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemneazã: --------------- Ministrul delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar, Cristian David Şeful Cancelariei Primului-Ministru, Aleodor Marian Frâncu Bucureşti, 28 iunie 2005. Nr. 380. ANEXĂ
Numãrul maxim de posturi, exclusiv demnitarul = 60
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Autoritãţii de control a Guvernului
┌────────────────────────┐
│ ŞEFUL │
│ AUTORITĂŢII DE CONTROL │
│ A GUVERNULUI │
│ - secretar de stat - │
└──────────┬─────────────┘
├────────────────────────────┐
┌────────────┴────────────────┐ │
│ Direcţia generalã de control│ │
│ (1 DG) │ │
└──────────┬──────────────────┘ │
│ │
┌──────────────────┴──────────┐ │
│ │ │
┌────────┴─────────────┐ ┌──────────┴───────────┐ ┌─────┴────────────────┐
│ Direcţia de control │ │ Direcţia de sintezã,│ │Direcţia de urmãrire │
│ administrativ intern │ │ evaluare şi avizare │ │ a aplicãrii │
│ 29 posturi │ │ 15 posturi │ │ acquis-ului comunitar│
│ (1 D + 1 DA + 27 C)*)│ │ (1 D + 13 C + 1 R)*) │ │ 15 posturi │
└──────────────────────┘ └──────────────────────┘ │(1 D + 13 C + 1 R)*) │
└──────────────────────┘
*) Numãr de posturi şi funcţii:
DG - director general
D - director
DA - director adjunct
C - consilier
R - referent (studii medii)
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.