Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 379 din 28 iunie 2005  privind organizarea si functionarea Cancelariei Primului-Ministru    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 379 din 28 iunie 2005 privind organizarea si functionarea Cancelariei Primului-Ministru

EMITENT: GUVERNUL - PRIMUL-MINISTRU
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 557 din 29 iunie 2005
În temeiul art. 19 şi al <>art. 21 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

primul-ministru emite urmãtoarea decizie:

ART. 1
(1) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului funcţioneazã Cancelaria Primului-Ministru, cu personalitate juridicã şi coordonatã direct de primul-ministru.
(2) Cancelaria Primului-Ministru este condusã de şeful cancelariei, care are rang de ministru şi calitatea de ordonator principal de credite, numit prin decizie a primului-ministru.
(3) În exercitarea atribuţiilor care îi revin şeful Cancelariei Primului-Ministru emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(4) Şeful Cancelariei Primului-Ministru are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã şi conduce întreaga activitate a Cancelariei Primului-Ministru;
b) numeşte şi elibereazã din funcţie personalul din cadrul Cancelariei Primului-Ministru;
c) exercitã atribuţiile ordonatorului principal de credite pentru Cancelaria Primului-Ministru, precum şi pentru organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, menţionate la art. 21 alin. (1);
d) asigurã gestionarea fondurilor bãneşti şi a patrimoniului Cancelariei Primului-Ministru, potrivit legii;
e) aprobã bilanţul contabil şi contul de execuţie bugetarã.
(5) Sediul Cancelariei Primului-Ministru este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.
ART. 2
Cancelaria Primului-Ministru exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigurã elaborarea şi implementarea politicilor publice la nivelul administraţiei publice;
b) de reglementare, prin care se asigurã realizarea cadrului normativ şi instituţional în care se realizeazã politicile în domeniu;
c) de reprezentare, prin care se asigurã în numele statului sau al Guvernului României reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigurã aplicarea unitarã şi respectarea reglementãrilor legale privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor şi unitãţilor care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea şi sub coordonarea sa;
e) de administrare, prin care se asigurã administrarea patrimoniului sãu potrivit dispoziţiilor legale.
ART. 3
În domeniul realizãrii politicilor publice şi al implementãrii de programe Cancelaria Primului-Ministru are urmãtoarele atribuţii principale:
a) întãrirea capacitãţii administrative a primului-ministru;
b) coordonarea procesului de formulare a politicilor publice;
c) coordonarea procesului de integrare a României în Uniunea Europeanã, atât în etapa de negociere a capitolelor, cât şi în faza de implementare, monitorizare şi consultare publicã privind mãsurile deja negociate;
d) crearea unei platforme de comunicare eficientã cu societatea civilã, cu sectorul privat, cu instituţiile internaţionale şi mass-media privind exerciţiul puterii executive din România.
ART. 4
În domeniul analizei şi planificãrii politice, Cancelaria Primului-Ministru are urmãtoarele atribuţii principale:
a) realizeazã analize strategice şi face recomandãri în principalele domenii de acţiune guvernamentalã;
b) elaboreazã rapoarte, sinteze şi prognoze cu privire la contextul instituţional, social şi politic, pentru întãrirea capacitãţii administrative a Cancelariei Primului-Ministru;
c) analizeazã datele oferite de sondaje, statistici, studii şi face recomandãri pentru identificarea principalelor probleme şi tendinţe ale mediului social şi politic intern;
d) proiecteazã strategii comune de politici publice aflate la graniţa dintre domeniile de expertizã ale instituţiilor publice;
e) elaboreazã studii de oportunitate şi recomandãri privind politicile guvernamentale;
f) analizeazã dinamica instituţionalã şi coerenţa actului de guvernare;
g) elaboreazã şi coordoneazã programe specifice, având ca parteneri structuri ale administraţiei centrale şi locale;
h) identificã şi se consultã cu actorii instituţionali şi sociali în vederea completãrii agendei guvernamentale;
i) promoveazã şi evalueazã politicile guvernamentale în domeniul vieţii asociative şi formuleazã recomandãri cu privire la acestea;
j) asigurã asistenţã şi consultanţã pentru întãrirea capacitãţii administraţiei de a colabora cu mediul asociativ;
k) asigurã cadrul de dialog între primul-ministru şi societatea civilã;
l) asigurã transparenţa mãsurilor guvernamentale, participarea şi comunicarea permanentã cu societatea civilã;
m) promoveazã iniţiativele mediului asociativ pentru reprezentarea legitimã a sectorului în formularea şi implementarea politicilor publice;
n) asistã şi coordoneazã corpul funcţionarilor publici cu atribuţii în relaţionarea cu mediul asociativ;
o) dezvoltã programe în parteneriat pentru formarea profesionalã a funcţionarilor publici care au atribuţii în domeniul sãu de activitate;
p) analizeazã propunerile mediului asociativ, politic, economic, pentru determinarea direcţiilor de acţiune strategicã;
q) monitorizeazã ştirile de presã şi identificã principalele subiecte de pe agenda media;
r) elaboreazã sinteze mass-media pentru o informare rapidã şi corectã a Guvernului;
s) realizeazã zilnic sinteze documentare, monitorizeazã presa scrisã şi audiovizualã (inclusiv prin reproducerea pe suport electronic a înregistrãrilor audio-video) în legãturã cu activitatea Guvernului;
ş) organizeazã la solicitarea primului-ministru evenimente de naturã sã informeze opinia publicã şi mass-media cu privire la acţiunile Guvernului;
t) realizeazã, întreţine şi actualizeazã site-ul oficial al Guvernului pe baza datelor şi informaţiilor furnizate de ministere şi de celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
ţ) coordoneazã şi dezvoltã reţeaua de Intranet cu autoritãţile publice centrale şi locale.
ART. 5
În domeniul activitãţii purtãtorului de cuvânt al Guvernului şi în domeniul relaţiilor cu presa Cancelaria Primului-Ministru are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã şi coordoneazã producerea integratã şi unitarã a mesajului public guvernamental şi coordoneazã rãspândirea informaţiilor publice prin toate mijloacele de comunicare;
b) pune la dispoziţia mijloacelor de informare în masã informaţii destinate opiniei publice, în vederea cunoaşterii exacte a activitãţii Guvernului, prin informãri şi conferinţe de presã organizate sãptãmânal sau ori de câte ori este nevoie;
c) asigurã acreditarea jurnaliştilor români şi strãini la biroul de presã al Guvernului, precum şi la acţiunile cu presa ce au loc la sediul Guvernului sau în afara sediului, organizate de acesta;
d) asigurã informaţiile necesare în vederea mediatizãrii corespunzãtoare a vizitelor oficiale ale primului-ministru în strãinãtate şi ale delegaţiilor strãine invitate de Guvernul României, precum şi accesul la informaţie al ziariştilor care însoţesc aceste delegaţii;
e) asigurã consultanţã tehnicã şi, dupã caz, coordoneazã în limitele competenţelor gestionarea crizelor şi a conflictelor de comunicare care pot afecta încrederea opiniei publice interne şi internaţionale în legãturã cu programele şi acţiunile Guvernului;
f) coordoneazã şi asigurã activitatea de programare şi de acordare a interviurilor, pentru presa din ţarã şi din strãinãtate, de cãtre primul-ministru şi demnitarii din aparatul de lucru al Guvernului;
g) efectueazã informarea zilnicã a reprezentanţilor presei şi a altor jurnalişti acreditaţi pe lângã Guvern.
ART. 6
Aparatul de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar face parte din structura Cancelariei Primului-Ministru şi cuprinde urmãtoarele departamente, fãrã personalitate juridicã:
a) Autoritatea de control a Guvernului;
b) Departamentul pentru lupta antifraudã;
c) Departamentul de implementare programe şi ajustare structuralã.
ART. 7
Atribuţiile principale ale aparatului de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar constau în:
a) verificarea sesizãrilor cu privire la conflictul de interese, potrivit prevederilor titlului IV al cãrţii I din <>Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile ulterioare;
b) asigurarea coordonãrii luptei antifraudã şi de protejare efectivã şi echivalentã a intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, în calitate de punct unic de contact cu Oficiul European de Luptã Antifraudã (OLAF);
c) exercitarea controlului dispus de primul-ministru asupra activitãţii autoritãţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale;
d) verificarea sesizãrilor primite de primul-ministru;
e) îndeplinirea oricãror alte atribuţii stabilite prin acte normative sau prin decizii ale primului-ministru;
f) asigurarea adoptãrii poziţiilor României în negocierile obiectivelor de importanţã strategicã ce privesc problematica europeanã şi implicã o decizie a primului-ministru sau a Guvernului;
g) verificarea şi susţinerea aplicãrii mãsurilor impuse României prin mecanismul de monitorizare consolidatã a pregãtirilor de aderare la Uniunea Europeanã;
h) controlul modului de implementare a programelor cu finanţare rambursabilã şi nerambursabilã, inclusiv de la Uniunea Europeanã, în condiţiile legii;
i) formularea de propuneri în vederea eliminãrii blocajelor care produc întârzieri în procesul de implementare, în vederea creşterii gradului de absorbţie a fondurilor atrase de România, atât rambursabile, cât şi nerambursabile, inclusiv a celor de preaderare;
j) monitorizarea îndeplinirii angajamentelor restante în aplicarea acquis-ului comunitar la nivel local.
ART. 8
În aparatul de lucru al ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar funcţioneazã Unitatea de management a proiectului pentru implementarea şi monitorizarea programului ce se va conveni cu Banca Internaţionalã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD) în cadrul viitorului împrumut de ajustare programaticã (PAL) - UMP-PAL, înfiinţatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 856/2003 pentru înfiinţarea Unitãţii de management a proiectului privind reforma administraţiei publice.
ART. 9
În scopul asigurãrii unei eficiente coordonãri şi a realizãrii contactului permanent al primului-ministru cu ministerele şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, al elaborãrii şi susţinerii propunerilor acestor instituţii, în vederea luãrii deciziilor care se impun de cãtre primul-ministru şi pentru urmãrirea transpunerii în practicã a sarcinilor stabilite, în structura Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã:
a) Departamentul Relaţii Externe;
b) Departamentul Politicã Economicã Generalã, Politicã Financiarã şi Politica Pieţei Muncii;
c) Departamentul pentru Probleme de Securitate Naţionalã;
d) Departamentul Agriculturã, Mediu şi Protecţia Consumatorului;
e) Departamentul Social, Sãnãtate, Educaţie, Culturã şi Culte;
f) Departamentul Infrastructurã, Comunicaţii, Transporturi, Turism;
g) Departamentul Dezvoltare Regionalã, Amenajarea Teritoriului, Construcţii şi Locuinţe.
ART. 10
În vederea realizãrii atribuţiilor ce le revin departamentele prevãzute la art. 9 colaboreazã nemijlocit cu instituţiile coordonate direct de primul-ministru sau coordonate de primul-ministru prin Cancelaria Primului-Ministru, dupã cum urmeazã:
a) Departamentul Politicã Economicã Generalã, Politicã Financiarã şi Politica Pieţei Muncii colaboreazã nemijlocit cu Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei, Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, Autoritatea Naţionalã pentru Resurse Minerale, Agenţia Românã pentru Investiţii Strãine, Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare şi cu Agenţia Nuclearã;
b) Departamentul pentru Probleme de Securitate Naţionalã colaboreazã nemijlocit cu Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat, Oficiul Central pentru Probleme Speciale, Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat, Agenţia de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã şi cu Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor;
c) Departamentul Agriculturã, Mediu şi Protecţia Consumatorului colaboreazã nemijlocit cu Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor;
d) Departamentul Social, Sãnãtate, Educaţie, Culturã şi Culte colaboreazã nemijlocit cu Autoritatea Naţionalã pentru Tineret, Agenţia Naţionalã pentru Sport şi Autoritatea Naţionalã pentru Cercetare Ştiinţificã;
e) Departamentul Infrastructurã, Comunicaţii, Transporturi, Turism colaboreazã nemijlocit cu Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Comunicaţii şi cu Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei;
f) Departamentul Dezvoltare Regionalã, Amenajarea Teritoriului, Construcţii şi Locuinţe colaboreazã nemijlocit cu Inspectoratul de Stat în Construcţii şi cu Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã.
ART. 11
(1) În structura Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã Departamentul Justiţie şi Administrare Internã, cu urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã avizarea juridicã a actelor interne ale compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru;
b) asigurã, în condiţiile legii, reprezentarea intereselor Cancelariei Primului-Ministru în faţa instanţelor de judecatã şi a altor organe cu atribuţii jurisdicţionale;
c) acordã asistenţã juridicã de specialitate Cancelariei Primului-Ministru şi structurilor aflate în subordinea acesteia;
d) efectueazã controlul dispus de primul-ministru sau de şeful Cancelariei Primului-Ministru privind respectarea prevederilor legale în cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru;
e) verificã şi soluţioneazã sesizãrile adresate primului-ministru şi şefului Cancelariei Primului-Ministru cu privire la conflictul de interese, potrivit prevederilor titlului IV al cãrţii I din <>Legea nr. 161/2003 , cu modificãrile ulterioare, în cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru;
f) soluţioneazã petiţiile adresate Cancelariei Primului-Ministru de cãtre persoanele fizice şi juridice în temeiul <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;
g) primeşte petiţiile adresate primului-ministru şi şefului Cancelariei Primului-Ministru şi urmãreşte modul de soluţionare a acestora, conform prevederilor legale în vigoare;
h) stabileşte şi urmãreşte bugetul propriu al Cancelariei Primului-Ministru şi al structurilor subordonate, precum şi evidenţa contabilã a activitãţii economice;
i) asigurã aplicarea prevederilor legislaţiei muncii pentru personalul din cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru;
j) asigurã evidenţa patrimoniului, centralizarea necesarului de bunuri şi lansarea achiziţiilor publice pentru bunuri, servicii şi lucrãri;
k) urmãreşte derularea contractelor şi a investiţiilor aprobate;
l) defineşte necesitãţile proprii în ceea ce priveşte aplicaţiile informatice şi cerinţele pentru acestea, formuleazã caietele de sarcini pentru achiziţiile publice în domeniul serviciilor de tehnologie a informaţiei şi comunicaţiei şi efectueazã achiziţiile publice de echipamente, servicii şi produse informatice pentru Cancelaria Primului-Ministru;
m) asigurã proiectarea, implementarea şi mentenanţa, din punctul de vedere al tehnologiei informaţiei, a reţelei compartimentelor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru;
n) asigurã dezvoltarea şi configurarea echipamentelor de comunicaţii pentru buna funcţionare a serviciilor IT;
o) dezvoltã şi actualizeazã web site-urile existente în cadrul Cancelariei Primului-Ministru;
p) instaleazã şi întreţine echipamentele de tehnicã de calcul existente în cadrul compartimentelor Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Departamentul Justiţie şi Administrare Internã colaboreazã nemijlocit cu Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, instituţie coordonatã direct de primul-ministru, şi cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, instituţie coordonatã de primul-ministru prin Cancelaria Primului-Ministru.
ART. 12
În structura Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã Departamentul pentru Comunicare, având rolul de a asigura legãtura directã a primului-ministru cu societatea civilã, în scopul cunoaşterii obiectivelor şi acţiunilor şefului Executivului şi al dezvoltãrii unui dialog eficient pe problemele de interes general.
ART. 13
Având în vedere raporturile speciale dintre România şi Republica Moldova, tradiţiile istorice şi de civilizaţie, precum şi necesitatea dezvoltãrii prezente, pe baza respectului şi a beneficiului reciproc, a legãturilor dintre cele douã state, în structura Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã Oficiul pentru gestionarea relaţiilor cu Republica Moldova.
ART. 14
(1) În structura Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã Secretariatul Permanent pentru Afaceri Europene, care oferã asistenţã tehnicã Comitetului Executiv pentru Integrare Europeanã, constituit prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.508/2002 privind constituirea Comitetului Executiv pentru Integrare Europeanã.
(2) Secretariatul Permanent pentru Afaceri Europene asigurã consilierea primului-ministru în domeniul afacerilor europene şi orice alte sarcini stabilite prin acte normative în vigoare sau prin decizie a primului-ministru, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 15
În structura Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã Punctul de lucru N.A.T.O., în conformitate cu prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 353/2002 pentru aprobarea Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, cu modificãrile ulterioare.
ART. 16
În subordinea Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã Autoritatea Naţionalã pentru Restituirea Proprietãţilor, care are urmãtoarele atribuţii:
I. În ceea ce priveşte aplicarea <>Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicatã:
a) îndrumarea metodologicã acordatã autoritãţilor administraţiei publice locale şi centrale, precum şi celorlalte persoane juridice deţinãtoare de imobile care fac obiectul restituirii potrivit <>Legii nr. 10/2001 , republicatã, pentru aplicarea corectã şi unitarã a prevederilor acestui act normativ;
b) monitorizarea procesului de aplicare a legii;
c) întocmirea şi actualizarea situaţiei imobilelor restituite în naturã şi a imobilelor restituite în echivalent, constând în alte bunuri sau servicii şi despãgubiri acordate în baza legii;
d) prezentarea periodicã de informãri destinate Guvernului privind stadiul aplicãrii legii;
e) elaborarea şi supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte normative prevãzute de lege, cu excepţia celor a cãror elaborare este atribuitã, potrivit legii, în competenţa altor autoritãţi;
f) realizarea din oficiu sau pe baza unor sesizãri justificate ale persoanelor îndreptãţite a controlului fazei administrative a aplicãrii legii de cãtre ministere şi celelalte instituţii publice centrale;
g) avizarea compensãrii obligaţiilor reciproce de platã şi, respectiv, de restituire existente între stat şi persoanele îndreptãţite la despãgubiri bãneşti rezultate din aplicarea legii;
h) sesizarea organelor de urmãrire penalã atunci când sunt indicii privind sãvârşirea unor infracţiuni prevãzute de lege.
II. În ceea ce priveşte aplicarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 501/2002 , cu modificãrile ulterioare:
a) întocmirea şi actualizarea situaţiei imobilelor retrocedate în naturã şi a deciziilor privind acordarea de despãgubiri în temeiul acestui act normativ, în baza evidenţelor Secretariatului tehnic al Comisiei speciale de retrocedare;
b) prezentarea periodicã de informãri destinate Guvernului privind stadiul aplicãrii actului normativ;
c) elaborarea şi supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte normative prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 501/2002 , cu modificãrile ulterioare, cu excepţia celor a cãror elaborare este atribuitã, potrivit legii, în competenţa altor autoritãţi.
III. În ceea ce priveşte aplicarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparţinut comunitãţilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale din România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 66/2004 :
a) întocmirea şi actualizarea situaţiei imobilelor retrocedate în naturã şi a deciziilor privind acordarea de despãgubiri în temeiul acestui act normativ, în baza evidenţelor Secretariatului tehnic al Comisiei speciale de retrocedare;
b) prezentarea periodicã de informãri destinate Guvernului privind stadiul aplicãrii actului normativ;
c) elaborarea şi supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte normative prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 83/1999 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 66/2004 , cu excepţia celor a cãror elaborare este atribuitã, potrivit legii, în competenţa altor autoritãţi;
d) asigurarea organizãrii şi funcţionãrii Secretariatului Comisiei speciale de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase şi comunitãţilor cetãţenilor aparţinând minoritãţilor naţionale din România.
IV. În ceea ce priveşte aplicarea <>Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensaţii cetãţenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicãrii Tratatului dintre România şi Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940, republicatã:
a) elaborarea şi supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte normative prevãzute de <>Legea nr. 9/1998 , republicatã, cu excepţia celor a cãror elaborare este atribuitã, potrivit legii, în competenţa altor autoritãţi;
b) soluţionarea contestaţiilor îndreptate împotriva hotãrârilor Comisiilor teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 9/1998 , republicatã;
c) analiza şi validarea/invalidarea hotãrârilor Comisiilor teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 9/1998 , republicatã, prin care sunt stabilite aspectele patrimoniale şi cele civile ale dosarelor de despãgubire;
d) îndrumarea metodologicã a comisiilor teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 9/1998 , republicatã;
e) arhivarea dosarelor de despãgubiri, comunicarea hotãrârilor cãtre beneficiari, întocmirea documentelor de platã a despãgubirilor.
V. În ceea ce priveşte aplicarea <>Legii nr. 290/2003 privind acordarea de despãgubiri sau compensaţii cetãţenilor români pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, reţinute sau rãmase în Basarabia, Bucovina de Nord şi fiinutul Herţa, ca urmare a stãrii de rãzboi şi a aplicãrii Tratatului de Pace între România şi Puterile Aliate şi Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, cu modificãrile ulterioare:
a) elaborarea şi supunerea spre adoptare Guvernului a proiectelor de acte normative prevãzute de <>Legea nr. 290/2003 , cu modificãrile ulterioare, cu excepţia celor a cãror elaborare este atribuitã, potrivit legii, în competenţa altor autoritãţi;
b) soluţionarea contestaţiilor îndreptate împotriva hotãrârilor Comisiilor teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 290/2003 , cu modificãrile ulterioare;
c) îndrumarea metodologicã a comisiilor teritoriale de aplicare a <>Legii nr. 290/2003 , cu modificãrile ulterioare;
d) arhivarea dosarelor de despãgubiri, comunicarea hotãrârilor cãtre beneficiari, întocmirea documentelor de platã a despãgubirilor.
ART. 17
În subordinea Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã Redacţia Publicaţiilor pentru Strãinãtate, finanţatã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat.
ART. 18
În subordinea directã a şefului Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã Compartimentul de audit public intern, care are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã proiectul planului anual de audit public intern;
b) efectueazã activitãţi de audit public intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale Cancelariei Primului-Ministru sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţã şi eficacitate;
c) raporteazã periodic asupra constatãrilor, concluziilor şi recomandãrilor rezultate din activitãţile sale de audit;
d) elaboreazã raportul anual al activitãţilor de audit public intern;
e) în cazul identificãrii unor iregularitãţi sau posibile prejudicii, raporteazã imediat şefului Cancelariei Primului-Ministru;
f) elaboreazã norme metodologice specifice activitãţii Cancelariei Primului-Ministru, cu avizul Uniunii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. 19
În subordinea directã a şefului Cancelariei Primului-Ministru este organizat Centrul de situaţii, structurã destinatã coordonãrii eforturilor de monitorizare şi rezolvare a situaţiilor excepţionale şi de urgenţã.
ART. 20
Cancelaria Primului-Ministru asigurã secretariatul tehnic al Comisiei antisãrãcie şi promovare a incluziunii sociale - CASPIS, constituitã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 705/2002 privind constituirea, organizarea şi funcţionarea comisiei antisãrãcie şi promovare a incluziunii sociale - CASPIS, cu modificãrile ulterioare.
ART. 21
(1) Prin Cancelaria Primului-Ministru se asigurã coordonarea urmãtoarelor autoritãţi şi instituţii publice:
a) Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Comunicaţii, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii;
b) Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã, instituţie publicã de interes naţional, cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii;
c) Inspectoratul de Stat în Construcţii, instituţie publicã, cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii, în subordinea Guvernului;
d) Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, instituţie publicã de interes naţional, cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii;
e) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
f) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat; preşedintele Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor are calitatea de ordonator principal de credite;
g) Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
h) Agenţia Românã pentru Investiţii Strãine, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
i) Agenţia Naţionalã pentru Sport, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
j) Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
k) Agenţia Nuclearã, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
l) Autoritatea Naţionalã pentru Tineret, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
(2) Prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru se asigurã finanţarea autoritãţilor şi instituţiilor publice prevãzute la alin. (1) lit. g)-l).
ART. 22
(1) Structura organizatoricã a Cancelariei Primului-Ministru este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
(2) Numãrul maxim de posturi al Cancelariei Primului-Ministru este de 441, inclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului primului-ministru, cabinetului şefului Cancelariei Primului-Ministru şi cabinetului ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor de finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquis-ului comunitar.
ART. 23
(1) Departamentele din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, structuri fãrã personalitate juridicã, sunt conduse de câte un secretar de stat, respectiv un consilier de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2) Organizarea şi funcţionarea departamentelor se stabilesc prin decizie a primului-ministru.
(3) În exercitarea atribuţiilor care le revin, secretarul de stat, respectiv consilierul de stat, emit ordine şi instrucţiuni, potrivit legii.
ART. 24
Structura organizatoricã detaliatã, circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare care se aprobã prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei decizii.
ART. 25
(1) Personalului Cancelariei Primului-Ministru nu i se aplicã prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile ulterioare, cu excepţia celui preluat potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 228/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului încadrat în Cancelaria Primului-Ministru se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza Regulamentului de organizare şi funcţionare.
(3) Personalul din cadrul Cancelariei Primului-Ministru este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile salarizãrii personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
ART. 26
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei decizii se abrogã Decizia Primului-Ministru nr. 43/1/2004 privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu

Bucureşti, 28 iunie 2005.
Nr. 379.

ANEXĂ

NOTA(CTCE)
----------
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A CANCELARIEI PRIMULUI-MINISTRU - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 557 din 29 iunie 2005, pagina 9.(a se vedea imaginea asociata)

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016