Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 315 din 23 martie 2010  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor   art. I pct. 2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 15/2008 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2008 personalului din invatamant, ale   art. 2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar, ale   art. 2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 31/2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar si ale   art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 315 din 23 martie 2010 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I pct. 2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 15/2008 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2008 personalului din invatamant, ale art. 2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar, ale art. 2 si 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 31/2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar si ale art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 346 din 26 mai 2010

Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Petre Lãzãroiu - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Antonia Constantin - procuror
Patricia Marilena Ionea - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învãţãmânt, ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar, ale <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar şi ale <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009, excepţie ridicatã de Sindicatul Învãţãmântului Preuniversitar "Diaconul Coresi" din judeţul Braşov în Dosarul nr. 2.466/62/2009 al Tribunalului Braşov - Secţia civilã, care formeazã obiectul Dosarului Curţii Constituţionale nr. 6.189D/2009.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, faţã de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
Preşedintele dispune sã se facã apelul şi în Dosarul nr. 6.190D/2009, având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a aceloraşi texte de lege ca în dosarul precedent, excepţie ridicatã de Sindicatul Învãţãmântului Preuniversitar "Diaconul Coresi" din judeţul Braşov în Dosarul nr. 2.281/62/2009 al Tribunalului Braşov - Secţia civilã.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, faţã de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
Preşedintele dispune sã se facã apelul şi în Dosarul nr. 6.204D/2009, având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 151/2008 , ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 şi ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 , excepţie ridicatã de Sindicatul Salariaţilor din Învãţãmântul Preuniversitar Suceava în Dosarul nr. 2.944/86/2009 al Tribunalului Suceava - Secţia civilã.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, faţã de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
Preşedintele dispune sã se facã apelul şi în Dosarul nr. 6.205D/2009, având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 151/2008 , ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 , ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 şi ale <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 , excepţie ridicatã de Sindicatul Învãţãmântului Preuniversitar din judeţul Hunedoara în Dosarul nr. 1.635/97/2009 al Tribunalului Hunedoara - Secţia litigii de muncã şi asigurãri sociale.
La apelul nominal se prezintã autorul excepţiei, prin consilier juridic. Lipsesc celelalte pãrţi, faţã de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
Preşedintele dispune sã se facã apelul şi în Dosarul nr. 6.714D/2009, având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 şi ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 . Excepţia a fost ridicatã de Sindicatul Învãţãmântului din Valea Prahovei în Dosarul nr. 2.061/105/2009 al Tribunalului Prahova - Secţia civilã.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, faţã de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
Preşedintele dispune sã se facã apelul şi în Dosarul nr. 6.828D/2009, având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 151/2008 , ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 , ale <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 şi ale <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 . Excepţia a fost ridicatã de Sindicatul Învãţãmântului Preuniversitar "Diaconul Coresi" din judeţul Braşov în Dosarul nr. 3.224/62/2009 al Tribunalului Braşov - Secţia civilã.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, faţã de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
Curtea, având în vedere obiectul excepţiilor de neconstituţionalitate ridicate în dosarele nr. 6.189D/2009, nr. 6.190D/2009, nr. 6.204D/2009, nr. 6.205D/2009, nr. 6.714D/2009 şi nr. 6.828D/2009, pune în discuţie, din oficiu, problema conexãrii cauzelor.
Partea prezentã este de acord cu conexarea dosarelor.
Reprezentantul Ministerului Public este, de asemenea, de acord cu conexarea dosarelor.
Curtea, deliberând, în temeiul <>art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 , dispune conexarea dosarelor nr. 6.190D/2009, nr. 6.204D/2009, nr. 6.205D/2009, nr. 6.714D/2009 şi nr. 6.828D/2009 la Dosarul nr. 6.189D/2009, care este primul înregistrat.
Cauza fiind în stare de judecatã, preşedintele acordã cuvântul pãrţii prezente pentru susţinerea excepţiei de neconstituţionalitate.
Reprezentantul Sindicatului Învãţãmântului Preuniversitar din judeţul Hunedoara aratã cã nu mai susţine excepţia de neconstituţionalitate faţã de prevederile <>art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 151/2008 şi ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 , întrucât aceste texte de lege au fost declarate neconstituţionale prin <>Decizia nr. 989/2009 . În ceea ce priveşte excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 şi ale <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 , aratã cã aceasta este în continuare admisibilã, întrucât textele de lege sunt în vigoare şi solicitã admiterea acesteia.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca devenitã inadmisibilã. În acest sens, aratã cã prevederile <>art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 151/2008 şi ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 au fost declarate neconstituţionale prin <>Decizia nr. 989/2009 . Cât priveşte celelalte texte de lege criticate, aratã cã acestea completau, respectiv modificau dispoziţii ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 , care a fost abrogatã prin <>Legea-cadru nr. 330/2009 , astfel cã nu mai sunt în vigoare.

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarelor, constatã urmãtoarele:
Prin încheierile din 23 iunie 2009 şi 30 iulie 2009, pronunţate în dosarele nr. 2.466/62/2009, nr. 2.281/62/2009 şi nr. 3.224/62/2009 Tribunalul Braşov - Secţia civilã a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învãţãmânt, ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar, ale <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar şi ale <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009. Excepţia a fost ridicatã de Sindicatul Învãţãmântului Preuniversitar "Diaconul Coresi" din judeţul Braşov cu prilejul soluţionãrii unor cauze având ca obiect drepturi bãneşti.
Prin Încheierea din 25 iunie 2009, pronunţatã în Dosarul nr. 2.944/86/2009, Tribunalul Suceava - Secţia civilã a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstitu ţionalitate a dispoziţiilor <>art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 151/2008 , ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 şi ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 . Excepţia a fost ridicatã de Sindicatul Salariaţilor din Învãţãmântul Preuniversitar Suceava cu prilejul soluţionãrii unor cauze având ca obiect drepturi bãneşti.
Prin Încheierea din 9 iunie 2009, pronunţatã în Dosarul nr. 1.635/97/2009, Tribunalul Hunedoara - Secţia litigii de muncã şi asigurãri sociale a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învãţãmânt, ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar, ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar şi ale <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009. Excepţia a fost ridicatã de Sindicatul Învãţãmântului Preuniversitar din judeţul Hunedoara cu prilejul soluţionãrii unor cauze având ca obiect drepturi bãneşti.
Prin Încheierea din 10 august 2009, pronunţatã în Dosarul nr. 2.061/105/2009, Tribunalul Prahova - Secţia civilã a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 şi ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 . Excepţia a fost ridicatã de Sindicatul Învãţãmântului Valea Prahovei cu prilejul soluţionãrii unor cauze având ca obiect drepturi bãneşti.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorii acesteia aratã, în esenţã, cã textele de lege criticate, care modificã prevederile <>Legii nr. 221/2008 sub aspectul cuantumului drepturilor salariale ce se acordã personalului din învãţãmânt, sunt contrare dispoziţiilor art. 1 alin. (4) şi (5), art. 20, art. 41 alin. (2) şi (5), art. 61 alin. (1), art. 102, art. 111 alin. (1), art. 115 alin. (4) şi (6) şi art. 141 din Constituţie. În acest sens, aratã cã modificarea succesivã pe calea ordonanţelor de urgenţã a dispoziţiilor dintr-o lege într-un domeniu privind drepturi fundamentale ale cetãţenilor a fost fãcutã în mod abuziv, fãrã a fi existat o situaţie urgentã care sã justifice aceastã reglementare, încãlcându-se totodatã principiul separaţiei puterilor în stat. De asemenea, au fost încãlcate şi prevederile Legii fundamentale care stabilesc domeniul de reglementare al ordonanţelor de urgenţã, întrucât sunt afectate dreptul la muncã şi dreptul la un nivel de trai decent. În plus, cu prilejul emiterii acestor ordonanţe de urgenţã, Guvernul nu a consultat federaţiile semnatare ale contractului colectiv de muncã la nivel de ramurã, fiind astfel încãlcate prevederile art. 41 alin. (5) din Constituţie. În sfârşit, considerã cã sunt încãlcate şi dispoziţiile Legii fundamentale care consacrã obligativitatea respectãrii legilor, întrucât prin textele de lege criticate sunt ignorate prevederile <>Legii învãţãmântului nr. 84/1995 prin care se aratã cã "în România învãţãmântul constituie prioritate naţionalã".
Tribunalul Braşov - Secţia civilã, Tribunalul Suceava - Secţia civilã, Tribunalul Hunedoara - Secţia litigii de muncã şi asigurãri sociale şi Tribunalul Prahova - Secţia civilã considerã cã excepţia de neconstituţionalitate este întemeiatã.
În conformitate cu dispoziţiile <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierile de sesizare au fost comunicate preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.
Guvernul considerã cã excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilã. În acest sens, aratã cã dispoziţiile <>art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 151/2008 şi dispoziţiile <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 au fost constatate ca fiind neconstituţionale de cãtre Curtea Constituţionalã prin <>Decizia nr. 842/2009 şi <>Decizia nr. 989/2009 . Considerentele din cuprinsul deciziilor amintite sunt aplicabile mutatis mutandis şi în cazul dispoziţiilor <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 , precum şi al dispoziţiilor <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 , având în vedere cã majorãrile salariale preconizate prin <>Legea nr. 221/2008 nu au fost acordate nici în anul 2009, în discordanţã cu voinţa Parlamentului. În consecinţã, întrucât Curtea a constatat printr-o decizie anterioarã neconstituţionalitatea dispoziţiilor legale criticate, potrivit <>art. 29 alin. (3) din Legea nr. 47/1992 , acestea nu mai pot face obiectul unei excepţii de neconstituţionalitate, operând o cauzã de inadmisibilitate, în temeiul alin. (6) al art. 29 din aceeaşi lege.
Avocatul Poporului, amintind cã prin <>Decizia nr. 989/2009 Curtea Constituţionalã a admis excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 151/2008 şi ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 , considerã cã excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilã. Cât priveşte critica de neconstituţionalitate a <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 şi a dispoziţiilor <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 , aratã cã actele normative succesive de modificare sau completare sunt lovite de acelaşi viciu de neconstituţionalitate în mãsura în care confirmã soluţia legislativã declaratã neconstituţionalã din punct de vedere intrinsec sau extrinsec. O atare soluţie se impune şi pentru cã viciul de neconstituţionalitate stabilit de instanţa de contencios constituţional trebuie eliminat şi nu perpetuat prin actele normative succesive de modificare şi completare.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,
examinând încheierile de sesizare, rapoartele întocmite de judecãtorul-raportor, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, susţinerile pãrţii prezente, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile <>art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învãţãmânt, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 759 din 11 noiembrie 2008.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie şi dispoziţiile <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 60 din 30 ianuarie 2009.
De asemenea, obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie şi dispoziţiile <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 211 din 1 aprilie 2009.
În sfârşit, obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie şi prevederile <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 286 din 30 aprilie 2009.
Autorii excepţiei considerã cã textele de lege criticate sunt contrare urmãtoarelor texte din Constituţie: art. 1 alin. (4) şi (5) care consacrã principiul separaţiei şi echilibrului puterilor în stat şi obligaţia respectãrii Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor, art. 20 alin. (1) referitor la tratatele internaţionale privind drepturile omului, art. 41 privind dreptul la muncã, art. 47 alin. (1) privind nivelul de trai, art. 61 alin. (1) prin care se consacrã rolul de unicã autoritate legiuitoare a ţãrii ce revine Parlamentului, art. 102 alin. (1) privind rolul Guvernului, art. 111 alin. (1) privind informarea Parlamentului şi art. 115 alin. (4) şi (6) referitor la condiţiile şi domeniile în care pot fi adoptate ordonanţele de urgenţã de cãtre Guvern.
Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constatã cã, prin <>Decizia nr. 842 din 2 iunie 2009 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 464 din 6 iulie 2009, şi prin <>Decizia nr. 989 din 30 iunie 2009 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 531 din 31 iulie 2009, Curtea Constituţionalã a admis excepţia de neconstituţionalitate privind dispoziţiile <>art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 151/2008 şi ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 .
Aşa fiind, Curtea constatã cã, în acord cu dispoziţiile <>art. 29 alin. (3) şi (6) din Legea nr. 47/1992 , excepţia de neconstituţionalitate a textelor de lege mai sus amintite este inadmisibilã.
Cât priveşte dispoziţiile <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 şi ale <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 , Curtea reţine cã acestea completau, respectiv modificau dispoziţii ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 şi în anul 2009 personalului din învãţãmânt, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 1 februarie 2008. Acest din urmã act normativ a fost abrogat prin dispoziţiile <>art. 48 alin. (1) pct. 16 din partea a III-a, cap. VI din Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 762 din 9 noiembrie 2009. Actul normativ abrogator se referã, printre altele, şi la salarizarea personalului didactic, dar, având în vedere cã susţinerile autorului excepţiei privesc modificarea neconstituţionalã prin intermediul unor ordonanţe de urgenţã a unor domenii ce au fost iniţial prevãzute prin lege, Curtea apreciazã cã obiectul criticii nu se mai conservã.
Pentru aceste motive, având în vedere dispoziţiile <>art. 29 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 47/1992 , precum şi data la care Curtea Constituţionalã a fost sesizatã cu excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constatã cã excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 şi ale <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 a devenit inadmisibilã.
În sfârşit, în baza aceluiaşi temei legal, excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilã şi în ceea ce priveşte dispoziţiile <>art. 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 , care a fost abrogat prin dispoziţiile <>art. 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 286 din 30 aprilie 2009.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:

1. Respinge, ca fiind inadmisibilã, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. I pct. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 151/2008 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 15/2008 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2008 personalului din învãţãmânt, ale <>art. 2 şi 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar şi ale <>art. 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar, excepţie ridicatã de Sindicatul Învãţãmântului Preuniversitar "Diaconul Coresi" din judeţul Braşov în dosarele nr. 2.466/62/2009, nr. 2.281/62/2009 şi nr. 3.224/62/2009 ale Tribunalului Braşov - Secţia civilã, de Sindicatul Salariaţilor din Învãţãmântul Preuniversitar Suceava în Dosarul nr. 2.944/86/2009 al Tribunalului Suceava - Secţia civilã, de Sindicatul Învãţãmântului Preuniversitar din judeţul Hunedoara în Dosarul nr. 1.635/97/2009 al Tribunalului Hunedoara - Secţia litigii de muncã şi asigurãri sociale şi de Sindicatul Învãţãmântului din Valea Prahovei în Dosarul nr. 2.061/105/2009 al Tribunalului Prahova - Secţia civilã.
2. Respinge, ca devenitã inadmisibilã, excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar şi ale <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2009 privind unele mãsuri în domeniul salarizãrii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai-decembrie 2009, excepţie ridicatã de aceiaşi autori în aceleaşi dosare.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 23 martie 2010.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,
Patricia Marilena Ionea
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016