Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 307 din 9 martie 2009  privind functionarea aparatului propriu de lucru al primului-ministru    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 307 din 9 martie 2009 privind functionarea aparatului propriu de lucru al primului-ministru

EMITENT: GUVERNUL - PRIMUL-MINISTRU
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 147 din 9 martie 2009

În temeiul art. 19 şi al <>art. 21 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 99/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

primul-ministru emite prezenta decizie.

ART. 1
Aparatul propriu de lucru al primului-ministru funcţioneazã ca structurã fãrã personalitate juridicã în aparatul de lucru al Guvernului, subordonat primului-ministru.
ART. 2
Aparatul propriu de lucru al primului-ministru exercitã urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigurã coordonarea procesului de elaborare a cadrului general pentru definirea prioritãţilor Guvernului, în conformitate cu Programul de guvernare, cu Planul naţional de dezvoltare şi cu angajamentele internaţionale asumate de România;
b) de reglementare, prin care se asigurã realizarea cadrului normativ şi instituţional în care se realizeazã politicile în domeniu.
ART. 3
Aparatul propriu de lucru al primului-ministru este alcãtuit din:
a) cabinetul primului-ministru;
b) corpul secretarilor de stat şi consilierilor de stat ai primului-ministru;
c) registratura primului-ministru.
ART. 4
(1) Cabinetul primului-ministru are urmãtoarele atribuţii:
a) evalueazã şi se exprimã asupra oportunitãţii în legãturã cu orice invitaţie adresatã primului-ministru;
b) organizeazã, la solicitarea primului-ministru, evenimente de naturã sã informeze opinia publicã şi mass-media cu privire la acţiunile primului-ministru şi ale Guvernului;
c) asigurã transparenţa mãsurilor guvernamentale, participarea şi comunicarea permanentã cu societatea civilã;
d) colaboreazã cu structurile din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, cu ministerele şi cu celelalte instituţii ale statului;
e) centralizeazã datele şi informaţiile relevante furnizate de ministere şi de celelalte autoritãţi;
f) semnaleazã problemele identificate pentru a cãror rezolvare sunt necesare acţiuni ale ministerelor sau ale altor instituţii şi autoritãţi publice;
g) formuleazã puncte de vedere sau note de avizare în legãturã cu documentele care urmeazã a fi aprobate de primul-ministru.
(2) Corpul secretarilor de stat şi consilierilor de stat ai primului-ministru are urmãtoarele obiective strategice:
a) coordonarea procesului de corelare a politicilor publice cu prioritãţile Guvernului;
b) coordonarea şi monitorizarea continuã a implementãrii prevederilor legale, previzionarea impactului aplicãrii acestora în contextul asigurãrii concordanţei cu cadrul constituţional;
c) coordonarea şi monitorizarea implementãrii Programului de guvernare;
d) reforma administraţiei publice, punerea în aplicare a politicii de dezvoltare regionalã;
e) prevenirea unor posibile situaţii critice în politicile de guvernare;
f) asigurarea sistemului de control al implementãrii sarcinilor date de primul-ministru;
g) crearea unei interfeţe de comunicare eficientã cu societatea civilã, cu sectorul privat, cu instituţiile internaţionale şi mass-media, privind exerciţiul puterii executive din România;
h) realizarea de analize strategice şi formularea de recomandãri în principalele domenii de acţiune guvernamentalã;
i) elaborarea de rapoarte, sinteze şi prognoze cu privire la contextul internaţional, social şi politic;
j) elaborarea studiilor de oportunitate şi formularea recomandãrilor privind politicile guvernamentale;
k) promovarea şi evaluarea politicilor guvernamentale în domeniul vieţii asociative şi formularea recomandãrilor cu privire la acestea;
l) asigurarea cadrului de dialog dintre primul-ministru şi societatea civilã.
(3) Registratura primului-ministru are urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte şi ia în evidenţã toatã corespondenţa adresatã primului-ministru;
b) asigurã transmiterea corespondenţei cãtre Secretariatul General al Guvernului, ministere şi alte instituţii şi autoritãţi publice.
ART. 5
Activitatea urmãtoarelor entitãţi este coordonatã de primul-ministru, printr-un consilier de stat desemnat în acest sens prin decizie a primului-ministru:
a) Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului; preşedintele agenţiei are calitatea de ordonator principal de credite;
b) Inspectoratul de Stat în Construcţii, instituţie publicã, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii; inspectorul general de stat are calitate asimilatã celei de ordonator principal de credite bugetare în ceea ce priveşte actele de gestiune;
c) Agenţia Românã pentru Investiţii Strãine, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
d) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii;
e) Agenţia de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã, instituţie publicã autonomã, cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii;
f) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat; preşedintele oficiului are calitatea de ordonator principal de credite;
g) Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, instituţie publicã de interes naţional, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii;
h) Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
i) Agenţia Naţionalã Anti-Doping, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
j) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, organ de specialitate al administaţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
k) Comisia Naţionalã de Acreditare a Spitalelor, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
ART. 6
(1) Structura aparatului propriu de lucru al primuluiministru este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
(2) Numãrul maxim de posturi alocat aparatului propriu de lucru al primului-ministru este de 27, exclusiv cabinetele demnitarilor.
(3) Numãrul maxim de posturi din cabinetul secretarului de stat, respectiv consilierului de stat, se stabileşte de cãtre primulministru în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 7
(1) Personalului din cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru nu i se aplicã prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului încadrat în aparatul propriu de lucru al primuluiministru se stabilesc prin fişa postului.
ART. 8
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei decizii se abrogã <>Decizia primului-ministru nr. 190/2007 privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 449 din 3 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu

Bucureşti, 9 martie 2009.
Nr. 307.


ANEXĂ

APARATUL PROPRIU DE LUCRU AL PRIMULUI - MINISTRU

I. Cabinetul primului-ministru
1. director de cabinet - 1 post
2. consilieri personali - 8 posturi
3. secretari personali - 2 posturi
II. Corpul secretarilor de stat şi consilierilor de stat ai primului-ministru
1. secretari de stat - 2 posturi
2. consilieri de stat - 10 posturi
III. Registratura primului-ministru - 4 posturi

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016