Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 262 din 4 octombrie 2007  privind organizarea, functionarea si stabilirea atributiilor Compartimentului dezvoltare regionala si urmarire fonduri structurale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 262 din 4 octombrie 2007 privind organizarea, functionarea si stabilirea atributiilor Compartimentului dezvoltare regionala si urmarire fonduri structurale

EMITENT: PRIMUL-MINISTRU - GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 9 octombrie 2007

În temeiul prevederilor art. 19 şi ale <>art. 21 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>art. 17 alin. (2) din Decizia primului-ministru nr. 190/2007 privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru,

primul-ministru emite prezenta decizie.

ART. 1
În structura Cancelariei Primului-Ministru se organizeazã şi funcţioneazã Compartimentul dezvoltare regionalã şi urmãrire fonduri structurale, fãrã personalitate juridicã, denumit în continuare Compartimentul.
ART. 2
(1) Compartimentul este condus de un consilier de stat numit prin decizie a primului-ministru.
(2) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, consilierul de stat emite instrucţiuni, potrivit legii.
ART. 3
În cadrul Compartimentului funcţioneazã Direcţia analizã şi evaluare programe.
ART. 4
(1) Compartimentul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) formuleazã propuneri în scopul eliminãrii blocajelor care produc întârzieri în procesul de implementare a programelor de dezvoltare regionalã şi a celor finanţate din instrumentele structurale, în vederea creşterii gradului de absorbţie şi asigurãrii unei utilizãri eficiente a fondurilor atrase de România prin politica de dezvoltare regionalã şi coordonarea instrumentelor structurale;
b) analizeazã şi evalueazã proiectele şi propunerile de proiecte cu finanţare de la Uniunea Europeanã şi formuleazã propuneri pentru ajustarea, prioritizarea şi dezvoltarea structuralã;
c) analizeazã şi evalueazã disfuncţionalitãţile şi blocajele de ordin administrativ-instituţional, legislativ sau de altã naturã apãrute în procesul de implementare a programelor cu finanţare europeanã;
d) monitorizeazã, în colaborare cu autoritãţile de management şi organismele intermediare implicate în procesul de urmãrire şi implementare a Strategiei naţionale de comunicare pentru instrumentele structurale în România, întregul proces de comunicare publicã şi modalitãţile de receptare a mesajelor în relaţia cu potenţialii beneficiari ai fondurilor structurale;
e) evalueazã periodic rezultatele obţinute prin realizarea obiectivelor finanţate prin programele de dezvoltare regionalã;
f) urmãreşte în permanenţã şi elaboreazã puncte de vedere cu privire la modul de gestionare a etapelor procesului de descentralizare la nivelul administraţiei publice;
g) asigurã cadrul de decizie pentru primul-ministru şi autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, în baza constatãrilor şi analizelor rezultate din activitatea specificã, în vederea corectãrii disfuncţionalitãţilor şi blocajelor, ţinând cont şi de problemele sesizate de instituţiile administraţiei publice centrale şi locale;
h) îndeplineşte orice atribuţii stabilite prin acte normative sau prin decizii ale primului-ministru.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor sale, Compartimentul:
a) colaboreazã în permanenţã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, în vederea asigurãrii unui cadru de comunicare, pentru transmiterea datelor şi informaţiilor referitoare la implementarea şi propunerile de implementare a programelor cu finanţare din instrumentele structurale;
b) colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, societatea civilã, instituţiile de învãţãmânt superior şi cu institutele de cercetare socioeconomicã, în vederea realizãrii studiilor şi rapoartelor privind mãsurile de dezvoltare regionalã şi flexibilitate instituţionalã în folosirea eficientã a fondurilor rezultate din programele cu finanţare din instrumentele structurale;
c) gestioneazã şi analizeazã date şi informaţii privind posibilele probleme apãrute în implementarea programelor cu finanţare din instrumentele structurale;
d) analizeazã aspectele semnalate de persoanele fizice şi juridice, în calitate de beneficiar, referitoare la problemele cu care se confruntã şi care rezultã din implementarea programelor cu finanţare din instrumentele structurale;
e) prezintã autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale analize şi constatãri proprii sau realizate în colaborare cu acestea, ce pot contribui la asigurarea convergenţei utilizãrii fondurilor, creşterea gradului de absorbţie şi corectarea disfuncţionalitãţilor, în scopul folosirii cât mai eficiente a asistenţei financiare acordate României prin politica de dezvoltare regionalã şi coordonarea instrumentelor structurale;
f) elaboreazã studii de impact, analize socioeconomice privind eficienţa utilizãrii programelor cu finanţare din instrumentele structurale, creşterea gradului de absorbţie şi sprijinul acordat regiunilor geografice, categoriilor sociale sau domeniilor de interes;
g) formuleazã puncte de vedere asupra criteriilor, prioritãţilor şi modului de alocare a resurselor financiare din programele cu finanţare din instrumentele structurale, în vederea creşterii gradului de absorbţie;
h) solicitã date şi informaţii de la ministere şi de la autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, necesare realizãrii atribuţiilor;
i) colaboreazã cu instituţiile responsabile cu implementarea fondurilor europene, în baza protocoalelor încheiate, analizeazã şi proceseazã datele şi informaţiile primite;
j) analizeazã posibilitãţile de comunicare cu potenţialii beneficiari, prin canalizarea modalitãţilor de informare în regiuni, în funcţie de nivelul cunoştinţelor beneficiarilor în domeniul fondurilor europene.
ART. 5
În vederea îndeplinirii atribuţiilor, Compartimentul va organiza întâlniri periodice cu reprezentanţii autoritãţilor publice centrale şi locale implicate, cu reprezentanţii societãţii civile, ai mediului de afaceri şi ai instituţiilor academice şi universitare.
ART. 6
Organizarea internã şi numãrul maxim de posturi ale Compartimentului sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 7
Personalul din cadrul Compartimentului poate beneficia de prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 170/2005 pentru aplicarea <>Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, dupã obţinerea acordului şefului Cancelariei Primului-Ministru, în calitate de ordonator principal de credite.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


──────────────
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin

Bucureşti, 4 octombrie 2007.
Nr. 262.

ANEXĂ

Numãrul maxim de posturi = 9,
exclusiv demnitarul

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Compartimentului dezvoltare regionalã şi urmãrire fonduri structurale





┌─────────────────────┐
│ CONSILIER DE STAT │
└─────────┬───────────┘


v
┌──────────────────────────┐
│ Direcţia analizã │
│ şi evaluare programe │
│(9 posturi = 1D + 7C + 1R)│
└──────────────────────────┘


__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016