Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 255 din 16 martie 2010  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (1) lit. g) si art. 45 alin. (7) lit. a) din   Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 255 din 16 martie 2010 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 4 alin. (1) lit. g) si art. 45 alin. (7) lit. a) din Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 193 din 26 martie 2010

Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Petre Lãzãroiu - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Carmen-Cãtãlina Gliga - procuror
Doina Suliman - magistrat-asistent-şef


Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 4 alin. (1) lit. g) şi art. 45 alin. (7) lit. a) din <>Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007 , excepţie ridicatã de Societatea Comercialã "Tionoris Mar" - S.R.L. din Constanţa în Dosarul nr. 24.233/212/2008 al Judecãtoriei Constanţa - Secţia civilã.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, faţã de care procedura de citare este legal îndeplinitã.
Magistratul-asistent-şef referã asupra cauzei şi aratã cã partea Consiliul Judeţean Constanţa, prin preşedinte, a depus la dosar concluzii scrise prin care solicitã respingerea excepţiei de neconstituţionalitate.
Cauza este în stare de judecatã.
Preşedintele acordã cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca fiind inadmisibilã.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, reţine urmãtoarele:
Prin Încheierea din 5 mai 2009, pronunţatã în Dosarul nr. 24.233/212/2008, Judecãtoria Constanţa - Secţia civilã a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 4 alin. (1) lit. g) şi art. 45 alin. (7) lit. a) din <>Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007 .
Excepţia a fost ridicatã de Societatea Comercialã "Tionoris Mar" - S.R.L. din Constanţa într-o cauzã civilã având ca obiect o plângere contravenţionalã.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul excepţiei susţine, în esenţã, cã dispoziţiile de lege criticate contravin prevederilor art. 25 din Constituţie, deoarece aduc atingere dreptului de liberã circulaţie şi permit sancţionarea arbitrarã. În acest sens, aratã cã, în forma în care sunt redactate, textele de lege criticate permit organului constatator sã aplice în mod arbitrar sancţiuni "care aparent au caracter legal şi, în fapt, frizeazã absurdul".
Instanţa de judecatã apreciazã cã excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiatã.
Potrivit prevederilor <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernul şi Avocatul Poporului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, notele scrise ale pãrţii Consiliul Judeţean Constanţa, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate cu care a fost sesizatã.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile art. 4 alin. (1) lit. g) şi art. 45 alin. (7) lit. a) din <>Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 262 din 19 aprilie 2007, dispoziţii care au urmãtorul cuprins:
- Art. 4 alin. (1) lit. g): "Este considerat serviciu de transport public local de persoane prin curse regulate transportul public care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii: [...]
g) transportul cu autobuzele se efectueazã numai pe bazã de licenţe de traseu şi caiete de sarcini, elaborate şi eliberate în condiţiile stabilite prin normele de aplicare elaborate de Ministerul Administraţiei şi Internelor şi aprobate prin ordin al ministrului, denumite în continuare Norme.";
- Art. 45 alin. (7) lit. a): "Constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 10.000 lei la 30.000 lei, operatorii de transport rutier şi transportatorii autorizaţi, pentru urmãtoarele fapte:
a) nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (1) privind condiţiile în care se executã transportul public local de persoane prin curse regulate;".
Autorul excepţiei considerã cã aceste dispoziţii de lege contravin prevederilor constituţionale ale art. 25 referitoare la Libera circulaţie.
Examinând excepţia, Curtea constatã cã aceste prevederi constituţionale nu au nicio semnificaţie, fiind irelevante pentru soluţionarea criticii de neconstituţionalitate. Nu poate fi reţinutã nicio legãturã între norma constituţionalã invocatã şi textele de lege criticate.
De altfel, autorul excepţiei nu formuleazã o veritabilã criticã de neconstituţionalitate, în realitate, el fiind nemulţumit de reglementarea adoptatã de legiuitor. Dacã ar proceda la modificarea sau completarea textelor de lege criticate, Curtea şi-ar depãşi competenţa stabilitã prin Constituţie şi <>Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale.
Deoarece atribuţiile Curţii Constituţionale privind analiza conformitãţii unor texte de lege cu Constituţia nu se pot extinde şi asupra aspectelor invocate de autorul excepţiei în prezenta cauzã, critica de neconstituţionalitate urmeazã sã fie respinsã ca inadmisibilã.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:

Respinge, ca fiind inadmisibilã, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 4 alin. (1) lit. g) şi art. 45 alin. (7) lit. a) din <>Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007 , excepţie ridicatã de Societatea Comercialã "Tionoris Mar" - S.R.L. din Constanţa în Dosarul nr. 24.233/212/2008 al Judecãtoriei Constanţa - Secţia civilã.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 16 martie 2010.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent-şef,
Doina Suliman

-------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016