Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 236 din 20 noiembrie 2008  privind unele masuri pentru organizarea si functionarea Cancelariei Primului-Ministru    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 236 din 20 noiembrie 2008 privind unele masuri pentru organizarea si functionarea Cancelariei Primului-Ministru

EMITENT: GUVERNUL - PRIMUL - MINISTRU
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 789 din 25 noiembrie 2008

În temeiul prevederilor art. 19 şi ale <>art. 21 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

primul-ministru emite urmãtoarea decizie:

ART. I
(1) În structura Cancelariei Primului-Ministru şi în directa subordonare a unui consilier de stat se înfiinţeazã Secretariatul permanent pentru urmãrirea implementãrii proiectelor cu finanţare europeanã, denumit în continuare Secretariatul permanent, prin preluarea atribuţiilor şi personalului Compartimentului dezvoltare regionalã şi urmãrire fonduri structurale şi unitãţii de management al Fondului de solidaritate al Uniunii Europene, care se desfiinţeazã.
(2) Secretariatul permanent raporteazã periodic stadiul implementãrii proiectelor cu finanţare europeanã, are rolul şi autoritatea de a monitoriza procesul de derulare a programelor structurale şi de a urmãri cu prioritate absorbţia acestor resurse financiare.
(3) Personalul Secretariatului permanent care monitorizeazã, gestioneazã, implementeazã programele comunitare şi analizeazã datele şi informaţiile primite de la Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi autoritãţile de management responsabile, Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, privind posibilele blocaje apãrute în implementarea programelor cu finanţare europeanã, în vederea soluţionãrii şi asigurãrii unei implementãri corespunzãtoare, beneficiazã de prevederile <>art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2006 privind unele mãsuri pentru întãrirea capacitãţii administrative a României pentru integrarea în Uniunea Europeanã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 47/2008 .
ART. II
În structura Cancelariei Primului-Ministru şi în directa subordonare a şefului Cancelariei Primului-Ministru se înfiinţeazã Direcţia generalã e-guvernare şi proiecte IT, prin preluarea atribuţiilor şi personalului Compartimentului pentru e-guvernare, proiecte IT şi comunicaţii şi ale compartimentului specializat care asigurã administrarea sistemului informatic al instituţiilor şi structurilor care funcţioneazã în sediul Guvernului, precum şi ale altor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, care se desfiinţeazã.
ART. III
<>Decizia primului-ministru nr. 190/2007 privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 449 din 3 iulie 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 4, litera e) se abrogã.
2. La articolul 5 alineatul (1) , dupã litera g) se introduce o nouã literã, litera h), cu urmãtorul cuprins:
"h) actualizeazã site-ul oficial al Guvernului www.gov.ro".
3. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) În subordinea directã a unui consilier de stat funcţioneazã Secretariatul permanent pentru urmãrirea implementãrii proiectelor cu finanţare europeanã, denumit în continuare Secretariat permanent.
(2) Secretariatul permanent este condus de un director general.
(3) Secretariatul permanent are în componenţã:
a) Direcţia pentru monitorizarea programelor din agriculturã, pescuit şi Fondul Social European;
b) Direcţia dezvoltare regionalã, teritorialã şi urmãrirea fondurilor europene.
(4) Secretariatul permanent are urmãtoarele atribuţii principale:
a) monitorizeazã procesul de derulare a proiectelor finanţate din fonduri europene şi urmãreşte cu prioritate absorbţia acestor resurse financiare;
b) raporteazã periodic stadiul implementãrii proiectelor finanţate de fondurile europene cãtre primul-ministru, Comitetul Naţional de Coordonare şi alte organisme cu atribuţii în acest domeniu;
c) solicitã date şi informaţii de la Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale, autoritãţile de management responsabile, organismele cu atribuţii în domeniu, Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
d) gestioneazã şi analizeazã datele şi informaţiile primite privind posibile blocaje apãrute în implementarea programelor cu finanţare europeanã;
e) asigurã, împreunã cu Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale, prin directorii generali, activitatea de secretariat a Comitetului Naţional de Coordonare;
f) elaboreazã strategii şi propuneri legislative pentru perfecţionarea cadrului instituţional şi procedural al gestionãrii fondurilor europene;
g) monitorizeazã atragerea de fonduri europene la nivelul administraţiei publice centrale şi implementarea programelor comunitare;
h) colaboreazã cu toate instituţiile implicate în vederea dezvoltãrii capacitãţii administrative;
i) solicitã şi primeşte date şi informaţii de la ministere, instituţii publice centrale şi locale, necesare realizãrii atribuţiilor;
j) coordoneazã întreaga activitate de implementare a fondurilor alocate din Fondul de solidaritate al Uniunii Europene;
k) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de cãtre consilierul de stat.
(5) Atribuţiile personalului din cadrul Secretariatul permanent se stabilesc prin fişele posturilor, aprobate conform legii."
4. La articolul 8 alineatul (1), literele c) şi i) se abrogã.
5. La articolul 8 alineatul (1), dupã litera k) se introduce o nouã literã, litera l), cu urmãtorul cuprins:
"l) Compartimentul de analizã şi planificare politicã."
6. La articolul 9, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) În subordinea directã a şefului Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã:
I. Direcţia generalã juridicã, formatã din Direcţia contencios şi coordonare legislativã şi Direcţia avizare şi asistenţã juridicã;
II. Direcţia generalã economicã, formatã din Direcţia financiar-contabilã, Serviciul salarizare şi Serviciul bugetare programe;
III. Direcţia generalã e-guvernare şi proiecte IT, formatã din Direcţia informaticã şi Direcţia e-guvernare şi proiecte IT;
IV. Direcţia resurse umane;
V. Direcţia administrativã;
VI. Direcţia audit public intern;
VII. Serviciul informaţii clasificate;".
7. La articolul 10, dupã alineatul (2) se introduc douã noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Direcţia generalã e-guvernare şi proiecte IT are urmãtoarele atribuţii:
a) realizeazã planul strategic privind tehnologia informaţiei la nivelul aparatului de lucru al Guvernului;
b) urmãreşte îmbunãtãţirea calitãţii actului de guvernare şi a procesului de luare a deciziei prin folosirea resurselor de tehnologia informaţiei;
c) asigurã dezvoltarea şi coordonarea implementãrii proiectelor de e-guvernare şi a proiectelor IT cu finanţare europeanã;
d) identificã, conduce şi dezvoltã proiectele de tehnologia informaţiei necesare trecerii la un mediu colaborativ de lucru bazat pe documente exclusiv electronice, în concordanţã cu efortul depus în acest sens în cadrul celorlalte ministere pentru asigurarea schimbului facil de documente şi informaţii;
e) furnizeazã consiliere şi asistenţã primului-ministru pentru elaborarea unei concepţii şi politici unitare şi integrate în domeniul tehnologiei informaţiei;
f) administreazã domeniul gov. ro şi stabileşte criteriile şi procedurile necesare implementãrii acestuia;
g) asigurã suportul tehnic de specialitate pentru administrarea paginii de internet a Guvernului, precum şi a paginilor de internet ale structurilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului;
h) asigurã administrarea sistemului informatic la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, precum şi al instituţiilor şi structurilor care funcţioneazã în sediul Guvernului.
i) defineşte necesitãţile în ceea ce priveşte achiziţiile publice de echipamente, servicii şi produse informatice şi cerinţele pentru acestea la nivelul aparatului de lucru al Guvernului;
j) asigurã administrarea şi dezvoltarea sistemului informatic pentru şedinţele Guvernului.
(2^2) Direcţia generalã e-guvernare şi proiecte IT este coordonatã de un consilier de stat, numit prin decizie a primuluiministru."
8. La articolul 16, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Numãrul maxim de posturi alocat Cancelariei PrimuluiMinistru este de 313, inclusiv demnitarii şi posturile aferente Cabinetului primului-ministru, Cabinetului şefului Cancelariei Primului-Ministru şi Cabinetului secretarului de stat pentru autoritãţi de reglementare."
9. Anexa nr. 1 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. IV
<>Decizia primului-ministru nr. 190/2007 privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 449 din 3 iulie 2007, cu modificãrile aduse prin prezenta decizie, se va republica, dându-se articolelor o nouã numerotare.
ART. V
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei decizii se abrogã <>Decizia primului-ministru nr. 262/2007 privind organizarea, funcţionarea şi stabilirea atribuţiilor Compartimentului dezvoltare regionalã şi urmãrire fonduri structurale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 687 din 9 octombrie 2007.


PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
Şeful Cancelariei
Primului-Ministru,
Marian Marius Dorin

Bucureşti, 20 noiembrie 2008.
Nr. 236.

ANEXĂ
(Anexa nr. 1 la <>Decizia primului-ministru nr. 190/2007 )

STRUCTURA CANCELARIEI PRIMULUI-MINISTRU






┌─────────────────┐ ┌─────────────────┐ ┌─────────────────────┐
│ CABINETUL │ │ │ │ DEPARTAMENTUL │
│PRIMULUI-MINISTRU├──────┤ ├───┤ PURTĂTORULUI DE │
└─────────────────┘ │ │ │CUVÂNT AL GUVERNULUI │
│ PRIMUL-MINISTRU │ └─────────────────────┘
┌────────────────────┐ │ │ ┌─────────────────────┐
│ CENTRUL DE SITUAŢII├────┤ ├───┤ DIRECŢIA │
│ AL GUVERNULUI │ │ │ │ PROTOCOL │
└────────────────────┘ └───────┬─────────┘ └─────────────────────┘


┌───────┴────────────┐
┌──────────────────┐ │ │
│ SECRETARIATUL │ │ │
│ CANCELARIEI ├──────┤ │
│ PRIMULUI-MINISTRU│ │ SEFUL CANCELARIEI ├─────────────────┐
└──────────────────┘ │ PRIMULUI-MINISTRU │ │
┌───────────────────┐ │ │ │
│ CABINETUL ŞEFULUI│ │ │ │
│ CANCELARIEI ├──────┤ │ │
│ PRIMULUI-MINISTRU│ └──┬──┬──────────────┘ │
└───────────────────┘ │ │ │
│ │ │
│ │ ┌─────────────────────┐ │
┌─────────────────┐ │ │ │DEPARTAMENTUL PENTERU│ │
│DIRECŢIA GENERALĂ├─┬──────────┘ │ │ LUPTĂ ANTIFRAUDĂ │ │
│ JURIDICĂ │ │ │ └─────────────────────┘ │
└─────────────────┘ │ │ ┌───────────────────────┐ │
┌─────────────────┐ │ │ │ SECRETARIATUL │ │
│DIRECŢIA GENERALĂ├─┤ ├──────┤ PERMANENT PENTRU │ │
│ ECONOMICĂ │ │ │ │URMĂRIREA IMPLEMENTĂRII│ │
└─────────────────┘ │ │ │ PROIECTELOR CU │ │
┌─────────────────┐ │ │ │ FINANŢARE EUROPEANĂ │ │
│DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │ └───────────────────────┘ │
│E-GUVERNARE ŞI │ │ │ │
│PROIECTARE IT │ │ │ │
└─────────────────┘ │ │ │
┌─────────────────┐ │ │ │
│DIRECŢIA RESURSE ├─┤ │ │
│ UMANE │ │ │ │
└─────────────────┘ │ │ ┌──────────────────┘
┌─────────────────┐ │ │ │ ┌─────────────────┐
│ DIRECŢIA ├─┤ │ │ │SECRETAR DE STAT │ ┌────────┐
│ ADMINISTRATIVĂ │ │ │ └─┤PENTRU AUTORITĂTI├─┤CABINET │
└─────────────────┘ │ │ │DE REGLEMENTARE │ │SECRETAR│
┌─────────────────┐ │ │ └─────────────────┘ │ DE │
│DIRECŢIA AUDIT ├─┤ │ │ STAT │
│PUBLIC INTERN │ │ │ └────────┘
└─────────────────┘ │ │
┌─────────────────┐ │ │
│SERVICIUL INFOR- ├─┤ │
│MAŢII CLASIFICATE│ │ │
└─────────────────┘ │ │
┌─────────────────┐ │ │
│CONSILIERI PENTRU│ │ │
│AFACERI EUROPENE ├─┘ │
└─────────────────┘ │


┌─────────────────────────────────┼─────────────────────────┬──────────────────┐
│┌──────────────┐┌──────────────┐ │ ┌────────────────────┐ │┌───────────────┐ │
││COMPARTIMENTUL││COMPARTIMENTUL│ │ │ COMPARTIMENTUL ├──┤│COMPARTIMENTUL ├─┤
├┤DE COORDONARE ││ POLITICĂ ├─┤ │EDUCAŢIE, CULTURĂ ŞI│ ││RELAŢII EXTERNE│ │
││ POLITICĂ ││ ECONOMICĂ │ │ │ CULTE │ ││ │ │
││ ││ GENERALĂ │ │ │ │ ││ │ │
│└──────────────┘└──────────────┘ │ └────────────────────┘ │└───────────────┘ │
│ │ │ │
│┌──────────────┐┌──────────────┐ │┌─────────────────────┐ │┌───────────────┐ │
││COMPARTIMENTUL││COMPARTIMENTUL│ ││ COMPARTIMENTUL │ ││OFICIUL PENTRU │ │
││DE ANALIZĂ ŞI ││AMENAJAREA │ ││ TRANSPORTURI, │ ││GESTIONAREA │ │
├┤ PLANIFICARE ││TERITORIULUI, ├─┤│INFRASTRUCTURĂ, IMM ├──┤│RELAŢIILOR CU ├─┤
││ POLITICĂ ││LUCRĂRI │ ││COMERŢ, TURISM │ ││ REPUBLICA │ │
││ ││PUBLICE ŞI │ ││ │ ││ MOLDOVA │ │
││ ││LOCUINŢE │ │└─────────────────────┘ │└───────────────┘ │
│└──────────────┘└──────────────┘ │ │ │
│ │ │ │
│┌─────────────┐ ┌──────────────┐ │┌─────────────────────┐ │┌───────────────┐ │
││DEPARTAMENTUL│ │COMPARTIMENTUL│ ││ COMPARTIMENTUL │ ││COMPARTIMENTUL │ │
├┤ PENTRU │ │ SOCIAL ├─┘│ AGRICULTURĂ, │ ││ PENTRU │ │
││DIALOG SOCIAL│ │ SANATATE │ │ MEDIU ├──┘│ PROBLEME DE ├─┘
│└─────────────┘ └──────────────┘ │ │ │ SECURITATE │
│ │ │ │ NATIONALĂ │
│┌─────────────┐ └─────────────────────┘ └───────────────┘
││BIROUL │
││DIRECTORULUI │
││EXECUTIV AL │
││GRUPULUI LA │
││NIVEL ÎNALT │
││ÎN DOMENIUL │
└┤PROTECŢIEI ŞI│
│ÎNGRIJIRII │
│COPILULUI │
└─────────────┘



-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016