Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 231 din 12 martie 1949  privind efectuarea pe baza de planificare a transporturilor de marfuri in vagoane complete pe C.F.R.    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 231 din 12 martie 1949 privind efectuarea pe baza de planificare a transporturilor de marfuri in vagoane complete pe C.F.R.

EMITENT: MINISTERUL COMUNICATIILOR
PUBLICAT: BULETINUL OFICIAL nr. 8 din 16 martie 1949
MINISTERUL COMUNICAŢIILOR
Consiliul de Miniştri, în şedinţa sa dela 12 Martie 1949,
Vazand referatul d-lui ministru al comunicaţiilor,
Vazand avizul Comisiei de Stat a Planificarii,
Decide:

ART. 1
Transporturile de mãrfuri în vagoane complete pe C.F.R se vor efectua pe baza de planificare. Aceasta planificare va asigura folosirea raţionalã a mijloacelor de transport şi repartizarea cat mai uniforma a volumului de transporturi pe toatã durata anului.
ART. 2
Planurile C.F.R. de transport vor fi coordonate de Comisia de transport, auto, navigabile, aviatice.
ART. 3
Mãrfurile de transport pe C.F.R. se împart în doua categorii:
Categoria I: Mãrfurile importante, care intereseazã în mod deosebit economia nationala.
Categoria II: Restul mãrfurilor.
Comisia de Stat a Planificarii va stabili lista mãrfurilor de categoria I-a, pe baza propunerilor ministerelor şi Departamentului C.F.R. şi o va comunica acestora.
ART. 4
În planul lunar operativ de transport, transporturile mãrfurilor din categoria I-a vor reprezenta un procent de cel puţin 60 la suta, iar cele din categoria II-a un procent de cel mult 30 la suta, din posibilitãţile Departamentului C.F.R. Restul de 10 la suta constituie rezerve Departamentului C.F.R., pentru satisfacerea diferitelor transporturi economice ale populaţiei, neprevãzute în planul lunar operativ de transport, precum şi a altor transporturi, care ar surveni în împrejurãri neprevizibile şi ar avea caracter de urgenta.
ART. 5
Instituţiile de Stat, precum şi întreprinderile de orice fel, care au de efectuat transporturi de mãrfuri din categoria I-a, în cursul unei luni, sunt obligate a cere ministerelor de resort planificarea acestor transporturi, pentru luna respectiva, prin cereri-comenzi.
ART. 6
Cererile-comenzi vor cuprinde: felul mãrfii, scopul transportului, statia de încãrcare şi predatorul, statia de destinaţie şi destinatarul, precum şi greutatea în tone a mãrfii.
Aceste cereri-comenzi trebuie sa ajungã la Ministerul de resort cel mai târziu în ziua de 5 ale lunii ce precede luna de planificare a transportului.
ART. 7
Ministerele, pe baza cererilor-comenzi primite dela solicitatorii transporturilor, vor centraliza pentru toate instituţiile şi întreprinderile pendinte de ele, în tablouri-comenzi, pe fel de marfa, datele necesare întocmirii planului de transport al mãrfurilor de categoria I-a şi anume: felul mãrfii, statia de încãrcare şi predatorul, statia de destinaţie şi destinatarul, precum şi greutatea în tone a mãrfii.
Aceste tablouri-comenzi se vor comunica Departamentului C.F.R. cel mai târziu în ziua de 9 a lunii ce precede luna de planificare a transportului.
Ministerele vor întocmi şi un concentrator, tot pe fel de marfa, cuprinzând cantitãţile globale de mãrfuri de transportat, care se va comunica în termenul dela alineatul precedent, Comisiei de Stat a Planificarii.
ART. 8
Departamentul C.F.R. va scoate din tablourile-comenzi, acele transporturi care ar provoca o sporire nejustificatã a costului mãrfurilor şi o utilizare nerationala a mijloacelor de transport pe C.F.R., cum ar fi:
a) Transporturile de acelaşi fel de marfa, în sensuri opuse;
b) Transporturile pe distanţe prea lungi fata de natura mãrfii sau de posibilitãţile existente de procurare din surse mai apropiate;
c) Transporturile prea scurte, sub 20-30 km, dupã natura mãrfii:
d) Transporturile care pot folosi în mod economice alte mijloace de transport.
Dupã aceasta operaţie, Departamentul C.F.R. va calcula pe directiuni de trafic, volumul transporturilor din tablourile-comenzi, pentru a-l verifica cu posibilitãţile sale de transport.
Dacã pe aceasta baza posibilitãţile sale de transport nu sunt depasite, Departamentul C.F.R. va comunica în ziua de 12 ale lunii anterioare celei planificate ministerelor respective şi Comisiei de Stat a Planificarii transporturile acceptate, precum şi cele scoase din plan ca nerationale.
ART. 9
În caz de depasire a posibilitãţilor de transport, Departamentul C.F.R. va comunica pana în ziua de 12 a lunii ce precede luna de planificare, Comisiei de Stat a Planificarii, propunerile sale asupra volumului de transport posibil, pentru fiecare minister în parte, comunicând totodatã ministerelor şi Comisiei de Stat a Planificarii, transporturile scoase din plan ca nerationale.
Comisia de Stat Planificarii va comunica pana în ziua de 14, Departamentului C.F.R. decizia sa asupra volumului transporturilor de efectuat pe ministere. Departamentul C.F.R. va comunica în aceeaşi zi fiecãrui minister volumul de comenzi acceptat în planul de transport.
ART. 10
Ministerele, pe baza volumului de transport aprobat şi a încunoştiinţãrii despre transporturile scoase din plan, ca nerationale, revad şi definitiveaza tablourile-comenzi şi comunica datele respective Departamentului C.F.R. pana cel mai târziu în ziua de 18.
ART. 11
Condiţiunile pentru transportul mãrfurilor din categoria II-a, a cãror comanda se va face de solicitatori, direct la unitãţile C.F.R., se vor stabili de Departamentul C.F.R.
ART. 12
Pe baza tablourilor-comenzi definitivate, conform art. 10 de mai sus, pentru mãrfurile din categoria I-a şi a comenzilor primite direct de C.F.R. pentru cele de categoria II-a, Departamentul C.F.R. întocmeşte planul operativ de transport pe intreaga luna.
Dupã întocmirea acestui plan, Departamentul C.F.R. îl va comunica pana la 24 ale lunii precedente ministerelor, care vor înştiinţa instituţiile şi întreprinderile respective despre transporturile ce li s-au planificat pentru luna respectiva.
ART. 13
Executarea planului lunar operativ se repartizeazã pe zile, pentru perioade de câte 5 zile, prin "ordine-program" de cãtre organele locale C.F.R., de comun acord cu predatorii.
ART. 14
În caz ca Departamentul C.F.R., din cauza depãşirii posibilitãţilor de transport ale unei linii ar fi obligat a planifica pe rute ocolite, o parte din transporturile prevãzute în planul lunar operativ de transport, are dreptul sa încaseze taxele respective pentru rutele efectiv parcurse.
În cazuri de aglomerari de transporturi, din motive imprevizibile, în anumite zile ale lunii, C.F.R. va putea, cu avizarea prealabilã cu cel puţin 24 ore a predatorului, sa efectueze transporturile restante, cu o întârziere de cel mult 10 zile, iar cele restante dela sfârşitul lunii, pana la data de 5 a lunii urmãtoare, programarea efectivã a acestor transporturi fãcându-se de comun acord cu predatorii.
ART. 15
Departamentul C.F.R. este obligat a transporta mãrfurile prevãzute în planul de transport în condiţiile prevãzute de Regulamentul de transport.
Predatorii şi destinatarii sunt obligaţi a incarca şi descarca vagoanele fãrã întrerupere din momentul punerii lor la dispoziţie de cãtre C.F.R., atât ziua cat şi noaptea, cat şi Duminicile şi sãrbãtorile legale. Punerea la dispoziţie a vagoanelor se va preaviza de C.F.R
ART. 16
Departamentul C.F.R., prin organele sale, în limita stocurilor de mãrfuri anunţate de predator la întocmirea ordinului-program, îl poate obliga de a executa încãrcãri concentrate pentru transporturile din perioada respectiva, în trenuri complete, cu aceeaşi destinaţie sau în grupuri de vagoane, cu corectiunea necesarã termenului liber de încãrcare.
ART. 17
La încãrcarea mãrfurilor, expeditorii sunt obligaţi a utiliza integral, ca greutate sau volum, capacitatea vagoanelor puse la dispoziţie de C.F.R cu toleranţele prevãzute de Regulamentul de transport şi tarife.
Se excepteazã transporturile admise în planul lunar operativ de transport, în cantitãţi mai mici decât capacitatea de încãrcare a vagonului pus la dispoziţie, precum şi fracţiunile rãmase neincarcate din acele transporturi planificate, care ar depãşi aceasta din urma capacitate.
Cei ce vor contraveni dispoziţiunilor de mai sus, vor fi rãspunzãtori, atât de daunele cauzate prin neutilizarea completa a vagoanelor, cat şi prin eventualele curse goale provocate de acest fapt.
ART. 18
Predatorii şi destinatarii vor fi rãspunzãtori de daunele cauzate prin vãtãmarea vagoanelor sau instalaţiilor în timpul încãrcãrii, respectiv descãrcãrii, produse din neglijenţa proprie sau a prepuşilor lor, conform tarifelor şi instructiilor C.F.R., deosebit de sancţiunile penale prevãzute de legile în vigoare.
ART. 19
Persoanele fizice şi juridice, cat şi ministerele şi Departamentul C.F.R., cu organele lor în subordine vinovate de neexecutarea planului de transport, precum şi nerespectarea normelor de utilizarea vagoanelor, sunt rãspunzãtoare de daunele cauzate, în limitele prevãzute de Regulamentul de transport şi de tarife, fãrã prejudiciul sancţiunilor penale prevãzute de legi.
ART. 20
Detaliile de aplicare a prezentei decizii, se vor stabili prin instructia Departamentului C.F.R. cu avizul conform al Comisiunii de Stat a Planificarii.
ART. 21
Prezenta decizie intra în aplicare pe data de 1 Mai 1949.
ART. 22
D-l ministru al comunicaţiilor este însãrcinat cu aducerea la îndeplinire a dispoziţiunilor prezentei deciziuni.

Dr. Petru Groza, Prof. ing. N. Profiri, Chivu Stoica, Al. Barladeanu, Ed. Mezincescu, Stanciu Stoian, Dr. Vasile Marza, Th. Iordachescu, Miron Constantinescu, Lotar Radaceanu, I. Vinte, Bucur Schiopu, A. Bunaciu.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016