Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 226 din 17 februarie 2009  pentru modificarea si completarea   Deciziei primului-ministru nr. 190/2007 privind organizarea si functionarea Cancelariei Primului-Ministru    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 226 din 17 februarie 2009 pentru modificarea si completarea Deciziei primului-ministru nr. 190/2007 privind organizarea si functionarea Cancelariei Primului-Ministru

EMITENT: GUVERNUL - PRIMUL-MINISTRU
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 99 din 18 februarie 2009

În temeiul prevederilor art. 19 şi ale <>art. 21 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

primul-ministru emite prezenta decizie.

ART. I
<>Decizia primului-ministru nr. 190/2007 privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei PrimuluiMinistru, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 449 din 3 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Cancelaria Primului-Ministru este condusã de şeful Cancelariei Primului-Ministru, care are rang de ministru şi calitatea de ordonator principal de credite, numit prin decizie a primului-ministru, ajutat de 2 secretari de stat."
2. La articolul 5, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Atribuţiile prevãzute la alin. (1) se exercitã prin Departamentul de Comunicare, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul Cancelariei Primului-Ministru, condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru."
3. Articolul 6 se abrogã.
4. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) În subordinea directã a şefului Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã Departamentul Monitorizare şi Implementare Programe.
(2) Departamentul Monitorizare şi Implementare Programe este condus de un consilier de stat.
(3) Departamentul Monitorizare şi Implementare Programe are urmãtoarele atribuţii principale:
a) monitorizeazã procesul de derulare a proiectelor finanţate din fonduri europene şi internaţionale, la nivelul autoritãţilor publice locale şi centrale, şi urmãreşte cu prioritate absorbţia acestor resurse financiare;
b) monitorizeazã stadiul implementãrii proiectelor finanţate de fondurile europene şi internaţionale şi îl informeazã în acest sens pe primul-ministru, Comitetul Naţional de Coordonare şi alte organisme cu atribuţii în acest domeniu;
c) solicitã date şi informaţii de la autoritãţile şi ministerele implicate;
d) identificã problemele privind posibile blocaje apãrute în implementarea programelor cu finanţare europeanã şi propune soluţii de rezolvare a acestora;
e) asigurã, împreunã cu Departamentul pentru Afaceri Europene şi Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale, la nivel de directori, activitatea de secretariat a Comitetului Naţional de Coordonare;
f) elaboreazã strategii şi propuneri legislative pentru perfecţionarea cadrului instituţional şi procedural al gestionãrii programelor finanţate internaţional;
g) coordoneazã întreaga activitate de implementare a fondurilor alocate din Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene;
h) monitorizeazã, analizeazã şi evalueazã procesul de derulare şi stadiul implementãrii proiectelor finanţate din fondurile alocate de la bugetul de stat.
(4) Atribuţiile personalului din cadrul Departamentului Monitorizare şi Implementare Programe se stabilesc prin fişele posturilor, aprobate conform legii."
5. La articolul 8, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) În scopul asigurãrii unei eficiente coordonãri şi al realizãrii contactului permanent al primului-ministru cu ministerele, instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, al elaborãrii şi susţinerii propunerilor acestora, în vederea luãrii deciziilor care se impun de cãtre primul-ministru şi pentru urmãrirea transpunerii în practicã a sarcinilor stabilite, în structura Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã:
a) Departamentul de Comunicare;
b) Departamentul Monitorizare şi Implementare Programe;
c) Departamentul pentru Dialog Social;
d) Departamentul Relaţii Internaţionale."
6. La articolul 9, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) În subordinea directã a şefului Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã:
I. Direcţia juridicã de avizare şi coordonare legislativã;
II. Direcţia economicã şi administrativã;
III. Direcţia resurse umane;
IV. Direcţia IT;
V. Direcţia audit intern;
VI. Serviciul informaţii clasificate."
7. La articolul 10, alineatele (1), (2), (4) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Direcţia juridicã de avizare şi coordonare legislativã are urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã şi propune spre avizare, din punctul de vedere al legalitãţii, şefului Cancelariei Primului-Ministru toate proiectele de acte normative înaintate spre adoptare Guvernului sau Parlamentului de cãtre instituţiile şi organele administraţiei publice centrale, coordonate de primul-ministru, prin Cancelaria PrimuluiMinistru;
b) elaboreazã proiectele de acte normative în domeniile de activitate ale Cancelariei Primului-Ministru, în calitate de iniţiator sau coiniţiator;
c) elaboreazã proiectele de decizii ale primului-ministru, având ca obiect reglementarea activitãţii instituţiilor aflate în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru, precum şi pe cele care au ca obiect organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru şi a compartimentelor din structura acesteia;
d) examineazã, din punctul de vedere al conformitãţii cu dispoziţiile actelor normative în vigoare şi cu normele de tehnicã legislativã, proiectele de decizie întocmite de cãtre instituţiile şi organele administraţiei publice centrale coordonate de primul-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru, în scopul finalizãrii proiectelor de decizie, prin prezentarea acestora primului-ministru, în vederea semnãrii, şi şefului Cancelariei Primului-Ministru, în vederea contrasemnãrii;
e) asigurã, în condiţiile legii, reprezentarea intereselor primului-ministru şi ale Cancelariei Primului-Ministru în faţa instanţelor de judecatã şi a altor organe cu atribuţii jurisdicţionale;
f) soluţioneazã petiţiile adresate primului-ministru sau Cancelariei Primului-Ministru, dupã caz, formulate de cãtre persoanele fizice şi juridice, în temeiul dispoziţiilor <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitãţii de soluţionare a petiţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 233/2002 , sau ale altor acte normative, precum şi în legãturã cu modul de aplicare a legislaţiei în vigoare;
g) formuleazã puncte de vedere sau note de avizare în legãturã cu documentele transmise de cãtre Cabinetul Primului-Ministru şi cabinetele demnitarilor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Direcţia economicã şi administrativã are urmãtoarele atribuţii:
a) fundamenteazã şi elaboreazã bugetul anual pentru aparatul propriu şi la nivelul ordonatorului principal de credite, pe baza propunerilor instituţiilor publice şi ale organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate de primul-ministru prin Cancelaria Primului-Ministru;
b) asigurã finanţarea prin efectuarea deschiderilor de credite bugetare în limita bugetului aprobat atât pentru aparatul propriu, cât şi pentru instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate şi finanţate prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;
c) organizeazã şi asigurã funcţionarea în bune condiţii a contabilitãţii mijloacelor materiale şi bãneşti la nivelul aparatului propriu şi al instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în coordonarea primuluiministru, prin Cancelaria Primului-Ministru;
d) asigurã efectuarea corectã a operaţiunilor de decontare prin bãnci şi casieria proprie;
e) întocmeşte bilanţul centralizat la nivelul ordonatorului principal de credite;
f) participã la programele cu finanţare externã, propune bugete, asigurã cofinanţare;
g) asigurã salarizarea personalului instituţiei;
h) exercitã, potrivit legii, controlul financiar preventiv la nivelul aparatului propriu şi urmãreşte modul în care este organizat şi funcţioneazã controlul financiar preventiv în instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate;
i) asigurã, din punct de vedere economic, corespondenţa cu Ministerul Economiei şi Ministerul Finanţelor Publice şi cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, dupã caz;
j) asigurã evidenţa patrimoniului şi centralizarea necesarului de bunuri la nivelul Cancelariei Primului-Ministru;
k) asigurã gestionarea în bune condiţii a patrimoniului Cancelariei Primului-Ministru;
l) elaboreazã Planul anual de achiziţii şi Programul de lucrãri de investiţii la nivelul Cancelariei Primului-Ministru şi urmãreşte realizarea acestora dupã aprobare;
m) asigurã lansarea şi derularea procedurilor de achiziţii publice pentru bunuri, servicii şi lucrãri;
n) urmãreşte derularea contractelor încheiate şi a investiţiilor aprobate;
o) asigurã inventarierea bunurilor existente în patrimoniul Cancelariei Primului-Ministru.
........................................................................................
(4) Direcţia IT are urmãtoarele atribuţii:
a) realizeazã planul strategic privind tehnologia informaţiei la nivelul aparatului de lucru al Guvernului;
b) asigurã dezvoltarea şi coordonarea implementãrii proiectelor de e-guvernare şi a proiectelor IT cu finanţare europeanã;
c) identificã, conduce şi dezvoltã proiectele de tehnologia informaţiei necesare trecerii la un mediu colaborativ de lucru bazat pe documente exclusiv electronice pentru asigurarea schimbului facil de documente şi informaţii;
d) administreazã domeniul gov.ro şi stabileşte criteriile şi procedurile necesare implementãrii acestuia;
e) asigurã suportul tehnic de specialitate pentru administrarea paginii de internet a Guvernului, precum şi a paginilor de internet ale structurilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului;
f) asigurã prelucrarea digitalã a documentelor (inclusiv audio, video, foto) pentru arhivare şi afişare în pagina de web a instituţiei;
g) asigurã proiectarea, implementarea, administrarea şi mentenanţa sistemului informatic la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, precum şi al instituţiilor şi structurilor care funcţioneazã în sediul Guvernului;
h) defineşte necesitãţile în ceea ce priveşte achiziţiile publice de echipamente, servicii şi produse informatice şi cerinţele pentru acestea la nivelul Cancelariei Primului-Ministru şi acordã suport în acest sens celorlalte instituţii din cadrul aparatului de lucru al Guvernului;
i) asigurã implementarea şi urmãreşte respectarea normelor privind securitatea informaţiei la nivelul aparatului de lucru al Guvernului şi realizeazã implementarea de soluţii de salvare a datelor şi de recuperare a acestora în caz de dezastru;
j) asigurã administrarea şi dezvoltarea sistemului informatic pentru şedinţele Guvernului;
k) concepe şi realizeazã materiale grafice necesare Cancelariei Primului-Ministru sau departamentelor şi structurilor fãrã personalitate juridicã, finanţate prin bugetul instituţiei;
l) realizeazã manualele de identitate vizualã aferente, urmãreşte folosirea corectã a acestora şi concepe sau avizeazã designul grafic al materialelor necesare sau care implicã folosirea siglelor Guvernului României şi/sau Cancelariei Primului-Ministru.
(5) Direcţia audit intern are urmãtoarele atribuţii:
a) elaboreazã proiectul planului anual de audit public intern;
b) efectueazã activitãţi de audit public intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale Cancelariei Primului-Ministru sunt transparente şi conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţã şi eficacitate;
c) raporteazã periodic asupra constatãrilor, concluziilor şi recomandãrilor rezultate din activitãţile sale de audit;
d) elaboreazã raportul anual al activitãţilor de audit public intern;
e) în cazul identificãrii unor neregularitãţi sau posibile prejudicii, raporteazã imediat şefului Cancelariei Primului-Ministru;
f) elaboreazã norme metodologice specifice activitãţii Cancelariei Primului-Ministru, cu avizul Unitãţii centrale de armonizare pentru auditul public intern din cadrul Ministerului Finanţelor Publice."
8. La articolul 10, alineatele (2^1) şi (2^2) se abrogã.
9. Articolul 11 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Având în vedere raporturile speciale dintre România şi Republica Moldova, tradiţiile istorice şi de civilizaţie, precum şi necesitatea dezvoltãrii prezente, pe baza respectului şi a beneficiului reciproc, a legãturilor dintre cele douã state, în structura Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã Înaltul Reprezentant pentru Republica Moldova."
10. Dupã articolul 11 se introduc douã noi articole, articolele 11^1 şi 11^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 11^1. - În cadrul Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã Înaltul Reprezentant pentru Românii din Strãinãtate, structurã fãrã personalitate juridicã.
Art. 11^2. - În cadrul Cancelariei Primului - Ministru funcţioneazã Înaltul Reprezentant pentru Dezvoltare Durabilã, structurã fãrã personalitate juridicã."
11. Articolul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - În cadrul Cancelariei Primului-Ministru funcţioneazã Înaltul Reprezentant pentru Protecţia şi Îngrijirea Copilului, structurã fãrã personalitate juridicã."
12. Articolul 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Primul-ministru coordoneazã, prin Cancelaria Primului-Ministru, urmãtoarele instituţii publice şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale:
a) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii;
b) Inspectoratul de Stat în Construcţii, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii; inspectorul general de stat are calitate asimilatã celei de ordonator principal de credite bugetare în ceea ce priveşte actele de gestiune;
c) Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, instituţie publicã de interes naţional, cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii;
d) Agenţia de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã, instituţie publicã autonomã, cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii;
e) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat; preşedintele oficiului are calitatea de ordonator principal de credite;
f) Agenţia Naţionalã Anti-Doping, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã din venituri proprii şi de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;
g) Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã din venituri proprii şi de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;
h) Agenţia Românã pentru Investiţii, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru se asigurã finanţarea autoritãţilor şi instituţiilor publice prevãzute la alin. (1) lit. f)-h)."
13. La articolul 16, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Numãrul maxim de posturi alocat Cancelariei PrimuluiMinistru este de 167, inclusiv demnitarii, posturile aferente cabinetelor acestora şi posturile aferente Cabinetului PrimuluiMinistru şi Cabinetului şefului Cancelariei Primului-Ministru."
14. La articolul 16, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Structura Cancelariei Primului-Ministru se reorganizeazã, conform prevederilor legislaţiei muncii în vigoare."
15. La articolul 19, alineatele (4) şi (5) se abrogã.
16. Anexa nr. 1 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
ART. II
<>Decizia primului-ministru nr. 190/2007 privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 449 din 3 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta decizie, se va republica, dându-se articolelor o nouã numerotare.
ART. III
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei decizii se modificã în mod corespunzãtor <>Decizia primului-ministru nr. 281/2008 privind organizarea şi funcţionarea Secretariatului permanent pentru dezvoltare durabilã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 854 din 18 decembrie 2008, şi <>Decizia primului-ministru nr. 205/2007 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 511 din 31 iulie 2007.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Cãtãlin Ovidiu Baba

Bucureşti, 17 februarie 2009.
Nr. 226.


ANEXĂ
(Anexa nr. 1 la <>Decizia nr. 190/2007 )

Numãrul maxim de angajaţi (inclusiv demnitarii): 167

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Cancelariei Primului-Ministru


┌───────────────┐
│PRIMUL-MINISTRU├─┐ ┌───────────────────────────┐
└─────┬─────────┘ ├─┤Cabinet Prim-Ministru │
│ │ └───────────────────────────┘
│ │ ┌───────────────────────────┐
│ ├─┤Departamentul de Comunicare│
│ │ └───────────────────────────┘
│ │ ┌───────────────────────────┐
│ ├─┤Centrul pentru Situaţii │
│ │ │de Urgenţã │
│ │ └───────────────────────────┘
│ │ ┌───────────────────────────┐
│ └─┤Protocol │
│ └───────────────────────────┘
┌───────┴─────────┐
│Şeful Cancelariei│
│Primului-Ministru│
└────┬────────────┘
│ ┌─────────────────────────────┐
├───────────────┤Cabinetul şefului Cancelariei│
┌─────────────────────────┐ │ │Primului-Ministru │
│Secretariatul Cancelariei├────┤ └─────────────────────────────┘
│Primului-Ministru │ │
└─────────────────────────┘ │ ┌────────────────────────────────────────┐
┌─────────────────────────┐ ├────┤Departamentul Monitorizare şi │
│Direcţia economicã şi ├────┤ │Implementare Programe │
│administrativã │ │ └────────────────────────────────────────┘
└─────────────────────────┘ │ ┌────────────────────────────────────────┐
│ │Înaltul Reprezentant pentru Protecţia │
┌─────────────────────────┐ │ │şi Îngrijirea Copilului │
│Direcţia juridicã de │ │ │Înaltul Reprezentant pentru Republica │
│avizare şi coordonare ├────┤ │Moldova │
│legislativã │ ├────┤Înaltul Reprezentant pentru Românii din │
└─────────────────────────┘ │ │Strãinãtate │
┌─────────────────────────┐ │ │Înaltul Reprezentantul pentru Dezvoltare│
│Direcţia juridicã de │ │ │Durabilã │
│avizare şi coordonare ├────┤ └────────────────────────────────────────┘
│legislativã │ │ ┌────────────────────────────────────────┐
└─────────────────────────┘ ├────┤Departamentul pentru Dialog Social │
│ └────────────────────────────────────────┘
│ ┌────────────────────────────────────────┐
┌─────────────────────────┐ ├────┤Serviciul informaţii clasificate │
│Direcţia audit intern ├────┤ └────────────────────────────────────────┘
└─────────────────────────┘ │ ┌────────────────────────────────────────┐
┌─────────────────────────┐ ├────┤Departamentul Relaţii Internaţionale │
│Direcţia resurse umane ├────┤ └────────────────────────────────────────┘
└─────────────────────────┘ │
┌─────────────────────────┐ │
│Direcţia IT ├────┘
└─────────────────────────┘


----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016