Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 221 din 14 noiembrie 2000  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor pct. 1-3 din anexa nr. IV/2 la   Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si a dispozitiilor pct. 1-3 din anexa nr. III/2 la   Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 221 din 14 noiembrie 2000 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor pct. 1-3 din anexa nr. IV/2 la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si a dispozitiilor pct. 1-3 din anexa nr. III/2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 100 din 27 februarie 2001
Lucian Mihai - preşedinte
Costica Bulai - judecãtor
Constantin Doldur - judecãtor
Kozsokar Gabor - judecãtor
Ioan Muraru - judecãtor
Nicolae Popa - judecãtor
Lucian Stangu - judecãtor
Florin Bucur Vasilescu - judecãtor
Romul Petru Vonica - judecãtor
Gabriela Ghita - procuror
Claudia Miu - magistrat-asistent şef

Pe rol se afla soluţionarea exceptiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor pct. 1-3 din anexa nr. IV/2 la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica, precum şi a dispoziţiilor pct. 1-3 din anexa nr. III/2 la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, excepţie ridicatã de Lucia Bica în Dosarul nr. 6.478/2000 al Judecãtoriei Sectorului 1 Bucureşti.
La apelul nominal lipsesc autorul exceptiei şi Curtea de Conturi a României, parte în cadrul dosarului. Procedura de citare este legal îndeplinitã.
Reprezentantul Ministerului Public, considerând ca textele de lege criticate nu contravin prevederilor constituţionale ale art. 16 alin. (1), ale art. 72 alin. (3) lit. h) şi ale art. 94 lit. c), solicita respingerea exceptiei de neconstituţionalitate ca fiind neîntemeiatã.

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constata urmãtoarele:
Prin Încheierea din 16 iunie 2000, pronunţatã în Dosarul nr. 6.478/2000, Judecãtoria Sectorului 1 Bucureşti a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor pct. 1-3 din anexa nr. IV/2 la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica, precum şi a dispoziţiilor pct. 1-3 din anexa nr. III/2 la Ordonanta Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar. Excepţia a fost ridicatã de Lucia Bica, reclamanta într-o cauza ce are ca obiect cererea de anulare a deciziei preşedintelui Curţii de Conturi privind stabilirea salariului pentru funcţia de procuror financiar.
În motivarea exceptiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine ca dispoziţiile legale criticate contravin principiului egalitãţii consacrat la art. 16 alin. (1) din Constituţie, precum şi prevederilor constituţionale ale art. 72 alin. (3) lit. h) referitoare la reglementarea prin lege organicã a organizãrii şi functionarii Curţii de Conturi şi ale art. 94 lit. c) privind atributia Preşedintelui României de a numi în funcţii publice. În acest sens, se arata ca "funcţia de procuror financiar este funcţie de demnitate publica sau, cel puţin, asimilatã acesteia, trecerea ei în categoria personalului contractual din sectorul bugetar constituind o discriminare [...], fata de celelalte funcţii de demnitate publica şi funcţii asimilate acestora, care, potrivit anexei nr. II/2 şi anexei nr. III din <>Legea nr. 154/1998 , sunt remunerate prin indemnizaţii lunare, sau pe baza de coeficienţi de multiplicare unici". Autorul exceptiei nu indica motivele pentru care textele de lege criticate contravin prevederilor art. 72 alin. (3) lit. h) şi ale art. 94 lit. c) din Constituţie.
Judecãtoria Sectorului 1 Bucureşti, exprimandu-şi opinia, apreciazã ca excepţia este neîntemeiatã, deoarece dispoziţiile legale criticate "nu contravin dispoziţiilor art. 16 alin. (1), ale art. 72 alin. (3) lit. h) şi ale art. 94 lit. c) din Constituţie, întrucât nu se creeazã discriminare între sistemul de salarizare a funcţiilor de demnitate publica şi sistemul de salarizare a judecãtorilor şi procurorilor financiari ai Curţii de Conturi, aceste din urma funcţii nefiind asimilate funcţiilor de demnitate publica stabilite în anexele nr. II/2 şi III din <>Legea nr. 154/1998 şi, drept urmare, neavând acelaşi regim în ceea ce priveşte salarizarea".
Potrivit dispoziţiilor <>art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor doua Camere ale Parlamentului şi Guvernului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstituţionalitate ridicate.
Guvernul, în punctul sau de vedere, apreciazã ca excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor pct. 1-3 din anexa nr. IV/2 la <>Legea nr. 154/1998 este inadmisibila, deoarece aceasta anexa nu mai este în vigoare, fiind expres abrogatã prin <>art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 . În legatura cu celelalte texte de lege criticate Guvernul arata ca, "reglementand un sistem diferit în privinta stabilirii salariilor de baza pentru personalul care ocupa funcţii publice de execuţie specifice Curţii de Conturi, în raport cu sistemul de stabilire a indemnizaţiei lunare pentru persoanele care ocupa funcţii de demnitate publica şi, respectiv, de stabilire a salariului de baza pentru persoanele care ocupa funcţii asimilate funcţiilor de demnitate publica, prevãzut de <>Legea nr. 154/1998 , cu modificãrile ulterioare, dispoziţiile pct. 1-3 din anexa nr. III/2 la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 nu contravin dispoziţiilor art. 16 alin. (1) din Constituţie [...], întrucât cele doua categorii de persoane [...] se afla în situaţii diferite sub aspect juridic, ceea ce exclude egalitatea de tratament juridic, prin aplicarea aceloraşi reglementãri privind sistemul de stabilire a salariilor de baza". De asemenea, se arata ca textele de lege criticate nu contravin nici prevederilor art. 72 alin. (3) lit. h) din Constituţie, "deoarece aceste dispoziţii constituţionale prevãd, în privinta Curţii de Conturi, ca prin lege organicã se reglementeazã organizarea şi funcţionarea acesteia, iar nu şi sistemul de stabilire a salarizarii personalului de specialitate", şi nici prevederilor art. 94 lit. c) din Constituţie, "întrucât numirea, prin decret prezidential, a judecãtorilor şi procurorilor financiari nu le conferã acestora şi calitatea de persoane care ocupa funcţii de demnitate publica".
Preşedinţii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul întocmit în cauza de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi dispoziţiile <>Legii nr. 47/1992 , retine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competenta, potrivit dispoziţiilor art. 144 lit. c) din Constituţie, ale art. 1 alin. (1), ale <>art. 2, 3, 12 şi 23 din Legea nr. 47/1992 , republicatã, sa soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate ridicatã.
Obiectul exceptiei îl constituie dispoziţiile pct. 1-3 din anexa nr. IV/2 la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 266 din 16 iulie 1998, precum şi cele ale pct. 1-3 din anexa nr. III/2 la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 138 din 31 martie 2000.
Examinând excepţia, Curtea constata ca anexa nr. IV/2 din <>Legea nr. 154/1998 a fost expres abrogatã prin <>art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 , care prevede: "La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta se abroga anexele nr. IV/1 - IV/3, V, VI, VII/2 - VII/12, VIII/1, VIII/2, IX/1 şi IX/2 la <>Legea nr. 154/1998 , precum şi orice alte dispoziţii contrare".
Anexa nr. III/2 la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 a fost, de asemenea, expres abrogatã prin <>art. IX alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 83/2000 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 50/1996 privind salarizarea şi alte drepturi ale personalului din organele autoritãţii judecãtoreşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 425 din 1 septembrie 2000, potrivit cãruia se abroga "prevederile din anexa nr. III/2 la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar [...] referitoare la salarizarea judecãtorilor financiari, procurorilor financiari, judecãtorilor financiari inspectori, procurorilor financiari inspectori şi magistraţilor-asistenţi ai Curţii de Conturi".
Asa fiind, Curtea constata ca dispoziţiile legale criticate, fiind abrogate, nu mai pot constitui obiect al controlului de constitutionalitate, deoarece, potrivit dispoziţiilor <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, "Curtea Constituţionalã decide asupra excepţiilor ridicate în fata instanţelor judecãtoreşti privind neconstituţionalitatea unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta în vigoare, de care depinde soluţionarea cauzei", iar în conformitate cu dispoziţiile alin. (6) al aceluiaşi articol "Dacã excepţia este inadmisibila, fiind contrarã prevederilor alin. (1), (2) sau (3), instanta o respinge printr-o încheiere motivatã, fãrã a mai sesiza Curtea Constituţionalã".
Având în vedere ca abrogarea dispoziţiilor legale criticate prin excepţia de neconstituţionalitate ridicatã a intervenit dupã data sesizãrii Curţii Constituţionale, Curtea urmeazã sa respingã excepţia ca devenitã inadmisibila.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) şi al art. 145 alin. (2) din Constituţie, precum şi al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 şi al <>art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , republicatã,

CURTEA
În numele legii
DECIDE:

Respinge, ca devenitã inadmisibila, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor pct. 1-3 din anexa nr. IV/2 la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica, precum şi a dispoziţiilor pct. 1-3 din anexa nr. III/2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, excepţie ridicatã de Lucia Bica în Dosarul nr. 6.478/2000 al Judecãtoriei Sectorului 1 Bucureşti.
Definitiva şi obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publica din data de 14 noiembrie 2000.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
LUCIAN MIHAI

Magistrat-asistent şef,
Claudia Miu

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016