Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 190 din 28 iunie 2007  privind organizarea si functionarea Cancelariei Primului-Ministru    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 190 din 28 iunie 2007 privind organizarea si functionarea Cancelariei Primului-Ministru

EMITENT: GUVERNUL - PRIMUL-MINISTRU
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 449 din 3 iulie 2007

În temeiul art. 19 şi al <>art. 21 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificarile şi completarile ulterioare,

primul-ministru emite urmatoarea decizie:

ART. 1
(1) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului funcţioneaza Cancelaria Primului-Ministru, cu personalitate juridica, coordonata direct de primul-ministru.
(2) Cancelaria Primului-Ministru este condusa de şeful cancelariei, care are rang de ministru şi calitatea de ordonator principal de credite, numit prin decizie a primului-ministru, ajutat de un secretar de stat.
(3) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, şeful Cancelariei Primului-Ministru emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(4) Şeful Cancelariei Primului-Ministru are urmatoarele atribuţii principale:
a) organizeaza şi conduce întreaga activitate a Cancelariei Primului-Ministru;
b) numeşte şi elibereaza din funcţie personalul din cadrul Cancelariei Primului-Ministru;
c) exercita atribuţiile ordonatorului principal de credite pentru Cancelaria Primului-Ministru, precum şi pentru organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiile publice menţionate la art. 14 alin. (1) lit. i)-l);
d) asigura gestionarea fondurilor baneşti şi a patrimoniului Cancelariei Primului-Ministru, potrivit legii;
e) aproba bilanţul contabil şi contul de execuţie bugetara.
(5) Sediul Cancelariei Primului-Ministru este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.
ART. 2
Cancelaria Primului-Ministru exercita urmatoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigura coordonarea procesului de elaborare a cadrului general pentru definirea prioritaţilor Guvernului, în conformitate cu Programul de guvernare, Planul naţional de dezvoltare şi cu angajamentele internaţionale asumate de România;
b) de reglementare, prin care se asigura realizarea cadrului normativ şi instituţional în care se realizeaza politicile în domeniu;
c) de reprezentare, prin care se asigura în numele statului sau al Guvernului României reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sau de activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigura aplicarea unitara şi respectarea reglementarilor legale privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale care îşi desfaşoara activitatea în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru;
e) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau, potrivit dispoziţiilor legale.
ART. 3
În domeniul politicilor publice, Cancelaria Primului-Ministru are urmatoarele atribuţii principale:
a) coordonarea procesului de corelare a politicilor publice cu prioritaţile Guvernului;
b) implicarea în coordonarea şi monitorizarea regulata a implementarii Programului de guvernare;
c) prevenirea unor posibile situaţii critice în politicile de guvernare;
d) asigurarea sistemului de control al implementarii sarcinilor date de primul-ministru;
e) crearea unei interfeţe de comunicare eficienta cu societatea civila, cu sectorul privat, cu instituţiile internaţionale şi mass-media, privind exerciţiul puterii executive din România.
ART. 4
În domeniul analizei şi planificarii politice, Cancelaria Primului-Ministru are urmatoarele atribuţii principale:
a) realizeaza analize strategice şi face recomandari în principalele domenii de acţiune guvernamentala;
b) elaboreaza rapoarte, sinteze şi prognoze cu privire la contextul instituţional, social şi politic;
c) elaboreaza studii de oportunitate şi face recomandari privind politicile guvernamentale;
d) concepe evenimente care sa ajute la comunicarea publica a activitaţii Guvernului;
e) actualizeaza site-ul oficial al Guvernului www.gov.ro, pe baza datelor şi informaţiilor furnizate de ministere şi de celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
f) evalueaza şi se exprima asupra oportunitaţii în legatura cu orice invitaţie adresata primului-ministru;
g) organizeaza, la solicitarea primului-ministru, evenimente de natura sa informeze opinia publica şi mass-media cu privire la acţiunile Guvernului;
h) promoveaza şi evalueaza politicile guvernamentale în domeniul vieţii asociative şi formuleaza recomandari cu privire la acestea;
i) asigura cadrul de dialog dintre primul-ministru şi societatea civila;
j) asigura transparenţa masurilor guvernamentale, participarea şi comunicarea permanenta cu societatea civila;
k) asigura secretariatul Colegiului pentru consultarea asociaţiilor şi fundaţiilor;
l) asigura relaţia primului-ministru cu asociaţiile şi fundaţiile reprezentate în Consiliul Economic şi Social European.
ART. 5
(1) În domeniul activitaţii purtatorului de cuvânt al Guvernului şi în domeniul relaţiilor cu presa, Cancelaria Primului-Ministru are urmatoarele atribuţii principale:
a) asigura şi coordoneaza producerea integrata şi unitara a mesajului public guvernamental şi coordoneaza transmiterea informaţiilor publice prin toate mijloacele de comunicare;
b) pune la dispoziţia mijloacelor de informare în masa informaţii destinate opiniei publice, în vederea cunoaşterii exacte a activitaţii Guvernului, prin informari şi conferinţe de presa organizate saptamânal sau ori de câte ori este nevoie;
c) asigura acreditarea jurnaliştilor români şi straini la biroul de presa al Guvernului, precum şi la acţiunile cu presa ce au loc la sediul Guvernului sau în afara sediului, organizate de acesta;
d) asigura informaţiile necesare în vederea mediatizarii corespunzatoare a vizitelor oficiale ale primului-ministru în strainatate şi ale delegaţiilor straine invitate de Guvernul României, precum şi accesul la informaţie al ziariştilor care însoţesc aceste delegaţii;
e) asigura consultanţa tehnica şi, dupa caz, coordoneaza în limitele competenţelor gestionarea crizelor şi a conflictelor de comunicare ce pot afecta încrederea opiniei publice interne şi internaţionale în legatura cu programele şi acţiunile Guvernului;
f) coordoneaza şi asigura activitatea de programare şi de acordare a interviurilor, pentru presa din ţara şi din strainatate, de catre primul-ministru şi demnitarii din aparatul de lucru al Guvernului;
g) efectueaza informarea zilnica a reprezentanţilor presei şi a altor jurnalişti acreditaţi pe lânga Guvern.
(2) Atribuţiile prevazute la alin. (1) se exercita prin Departamentul purtatorului de cuvânt al Guvernului, structura fara personalitate juridica în cadrul Cancelariei Primului-Ministru, condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
ART. 6
În structura Cancelariei Primului-Ministru funcţioneaza Departamentul pentru Lupta Antifrauda - DLAF, având atribuţiile reglementate prin <>Ordonanţa de urgenţa a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor masuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobata cu modificari prin <>Legea nr. 411/2005 , cu modificarile şi completarile ulterioare.
ART. 7
În subordinea directa a şefului Cancelariei Primului-Ministru funcţioneaza Unitatea de management al Fondului de solidaritate al Uniunii Europene, denumit în continuare Fondul, cu urmatoarele atribuţii:
a) controleaza şi monitorizeaza procesele de alocare şi transfer ale Fondului, astfel cum au fost ele stabilite prin Memorandumul privind utilizarea fondurilor alocate prin Fondul de solidaritate al Uniunii Europene din 18 mai 2006 şi prin <>Hotarârea Guvernului nr. 1.274/2006 privind utilizarea fondurilor alocate prin Fondul de solidaritate al Uniunii Europene;
b) asigura comunicarea cu Comisia Europeana, cu autoritaţile de implementare (Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Ministerul Transporturilor, Ministerul Mediului şi Dezvoltarii Durabile) şi cu instituţiile abilitate sa efectueze controale tehnice şi financiare (Curtea de Conturi a României, Ministerul Economiei şi Finanţelor, Inspectoratul de Stat în Construcţii, Autoritatea Naţionala pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice);
c) analizeaza şi verifica respectarea de catre autoritaţile de implementare a criteriilor de eligibilitate pentru cheltuielile propuse spre plata din Fond, conform Procedurii de justificare a cheltuielilor semnata cu cele 3 autoritaţi de implementare (Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, Ministerul Transporturilor, Ministerul Mediului şi Dezvoltarii Durabile);
d) verifica conformitatea documentelor aferente cheltuielilor solicitate de autoritaţile de implementare în baza cererilor de rambursare/finanţare şi a declaraţiei pe propria raspundere, prin care acestea îşi asuma întreaga responsabilitate asupra îndeplinirii criteriilor de eligibilitate a costurilor propuse spre decontare din Fond;
e) ordonanţeaza prin şeful Cancelariei Primului-Ministru efectuarea plaţilor aferente cheltuielilor eligibile solicitate de autoritaţile de implementare. Plaţile vor fi efectuate de Direcţia generala economica din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, în lei, prin realizarea de catre aceasta a schimbului valutar la Banca Comerciala Româna - S.A.;
f) colaboreaza cu instituţiile şi departamentele care au atribuţii în gestionarea asistenţei financiare nerambursabile din Fond - implementare, monitorizare, raportare, evaluare, contractare, audit, control tehnic şi financiar, efectuarea plaţilor;
g) centralizeaza rapoartele lunare elaborate de autoritaţile de implementare privind stadiul implementarii tehnice şi financiare a operaţiunilor eligibile pentru Fond şi elaboreaza Raportul final de implementare;
h) întocmeşte şi transmite Raportul final de implementare catre Comisia Europeana nu mai târziu de 6 luni de la expirarea termenului stabilit în acordurile pentru implementarea deciziilor Comisiei Europene C(2006) 3.481 şi C(2006) 3.482 din data de 26 iulie 2006 de acordare a unui împrumut nerambursabil din Fondul de solidaritate al Uniunii Europene, pentru finanţarea masurilor luate în situaţiile de urgenţa;
i) acorda consultanţa necesara autoritaţilor de implementare implicate şi asigura diseminarea informaţiilor referitoare la implementarea Fondului în România, în conformitate cu Regulamentul de funcţionare a Fondului de solidaritate al Uniunii Europene nr. 2.012/2002 şi cu acordurile pentru implementarea deciziilor Comisiei Europene C(2006) 3.481 şi C(2006) 3.482 din data de 26 iulie 2006 de acordare a unui împrumut nerambursabil din Fondul de solidaritate al Uniunii Europene;
j) monitorizeaza şi analizeaza schimbarile din legislaţia Comisiei Europene referitoare la implementarea Fondului şi informeaza autoritaţile de implementare asupra acestora.
ART. 8
(1) În scopul asigurarii unei eficiente coordonari şi al realizarii contactului permanent al primului-ministru cu ministerele, instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, al elaborarii şi susţinerii propunerilor acestora, în vederea luarii deciziilor care se impun de catre primul-ministru şi pentru urmarirea transpunerii în practica a sarcinilor stabilite, în stuctura Cancelariei Primului-Ministrul funcţioneaza:
a) Compartimentul coordonare politica;
b) Compartimentul politica economica generala;
c) Compartimentul dezvoltare regionala şi urmarire fonduri structurale;
d) Compartimentul amenajarea teritoriului, lucrari publice şi locuinţe;
e) Compartimentul transporturi, infrastructura, întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism;
f) Compartimentul agricultura, mediu;
g) Compartimentul social, sanatate;
h) Compartimentul educaţie, cultura şi culte;
i) Compartimentul pentru e-guvernare, proiecte IT şi comunicaţii;
j) Compartimentul relaţii externe;
k) Compartimentul pentru probleme de securitate naţionala.
(2) În structura Cancelariei Primului-Ministru funcţioneaza Departamentul pentru Dialog Social, fara personalitate juridica, având rolul de a asigura stabilirea şi coordonarea relaţiilor de parteneriat social ale Guvernului cu organizaţiile sindicale şi patronale reprezentative la nivel naţional, precum şi cu alte organizaţii ale societaţii civile.
(3) Departamentul pentru Dialog Social este condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
ART. 9
(1) În subordinea directa a şefului Cancelariei Primului-Ministru funcţioneaza:
I. Direcţia generala juridica;
II. Direcţia generala economica;
III. Direcţia resurse umane;
IV. Direcţia administrativa;
V. Direcţia audit public intern;
VI. Serviciul informaţii clasificate.
(2) Organizarea interna a structurilor prevazute la alin. (1) se aproba prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru.
ART. 10
(1) Direcţia generala juridica are urmatoarele atribuţii:
a) avizeaza, din punct de vedere juridic, actele interne ale compartimentelor, departamentelor şi direcţiilor Cancelariei Primului-Ministru, precum şi ale structurilor din subordine;
b) asigura, în condiţiile legii, reprezentarea intereselor primului-ministru şi ale Cancelariei Primului-Ministru în faţa instanţelor de judecata şi a altor organe cu atribuţii jurisdicţionale;
c) analizeaza şi propune spre avizare, din punct de vedere al legalitaţii, şefului Cancelariei Primului-Ministru toate proiectele de acte normative înaintate spre adoptare Guvernului sau Parlamentului de catre instituţiile şi organele administraţiei publice centrale coordonate de primul-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru;
d) verifica şi soluţioneaza sesizarile adresate primului-ministru şi şefului Cancelariei Primului-Ministru cu privire la conflictul de interese, potrivit prevederilor titlului IV al carţiişi din <>Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitaţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificarile şi completarile ulterioare, în cadrul compartimentelor şi departamentelor Cancelariei Primului-Ministru;
e) soluţioneaza petiţiile adresate Cancelariei Primului-Ministru de catre persoanele fizice şi juridice în temeiul <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificarile şi completarile ulterioare.
(2) Direcţia generala economica are urmatoarele atribuţii:
a) fundamenteaza şi elaboreaza bugetul anual pentru aparatul propriu şi la nivelul ordonatorului principal de credite, pe baza propunerilor instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate de primul-ministru prin Cancelaria Primului-Ministru;
b) asigura finanţarea prin efectuarea deschiderilor de credite bugetare atât pentru aparatul propriu, cât şi pentru instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate şi finanţate prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;
c) organizeaza şi asigura funcţionarea în bune condiţii a contabilitaţii mijloacelor materiale şi baneşti la nivelul aparatului propriu şi al instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate;
d) asigura efectuarea corecta a operaţiunilor de decontare prin banci şi casieria proprie;
e) întocmeşte bilanţul centralizat la nivelul ordonatorului principal de credite;
f) participa la programele cu finanţare externa (Multi-Country PHARE), propune bugete, asigura cofinanţare;
g) asigura salarizarea personalului instituţiei;
h) exercita, potrivit legii, controlul financiar preventiv la nivelul aparatului propriu şi urmareşte modul în care este organizat şi funcţioneaza controlul financiar preventiv în instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale coordonate;
i) asigura, din punct de vedere economic, corespondenţa cu Ministerul Economiei şi Finanţelor şi celelalte autoritaţi ale administraţiei publice centrale, dupa caz.
(3) Direcţia resurse umane are urmatoarele atribuţii:
a) asigura activitatea de resurse umane din aparatul propriu al Cancelariei Primului-Ministru;
b) asigura avizarea statelor de funcţii pentru instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru, şi, respectiv, în coordonarea şefului Cancelariei Primului-Ministru;
c) aplica prevederile legislaţiei muncii pentru personalul din cadrul compartimentelor şi departamentelor Cancelariei Primului-Ministru;
d) asigura recrutarea, selectarea şi promovarea, în condiţiile legii, ale personalului din cadrul Cancelariei Primului-Ministru;
e) întocmeşte şi asigura procesul de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului Cancelariei Primului-Ministru, atât pentru funcţionarii publici, cât şi pentru personalul contractual;
f) întocmeşte, asigura şi organizeaza, în condiţiile legii, formarea profesionala a personalului din aparatul propriu al Cancelariei Primului -Ministru;
g) elaboreaza şi aplica un program complet şi eficient de protecţia muncii prin structura de specialitate şi urmareşte asigurarea condiţiilor de sanatate şi securitate în munca;
h) îndeplineşte alte atribuţii dispuse de primul-ministru şi de şeful Cancelariei Primului-Ministru.
(4) Direcţia administrativa are urmatoarele atribuţii:
a) asigura evidenţa patrimoniului şi centralizarea necesarului de bunuri la nivelul Cancelariei Primului-Ministru;
b) asigura lansarea procedurilor de achiziţii publice pentru bunuri, servicii şi lucrari;
c) urmareşte derularea contractelor şi a investiţiilor aprobate;
d) asigura inventarierea bunurilor existente în patrimoniul Cancelariei Primului-Ministru.
(5) Direcţia audit public intern are urmatoarele atribuţii:
a) elaboreaza proiectul planului anual de audit public intern;
b) efectueaza activitaţi de audit public intern pentru a evalua daca sistemele de management financiar şi control ale Cancelariei Primului-Ministru sunt transparente şi conforme cu normale de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţa şi eficacitate;
c) raporteaza periodic asupra constatarilor, concluziilor şi recomandarilor rezultate din activitaţile sale de audit;
d) elaboreaza raportul anual al activitaţilor de audit public intern;
e) în cazul identificarii unor neregularitaţi sau posibile prejudicii, raporteaza imediat şefului Cancelariei Primului-Ministru;
f) elaboreaza norme metodologice specifice activitaţii Cancelariei Primului-Ministru, cu avizul Uniunii centrale de armonizare pentru auditul public intern din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
(6) Serviciul informaţii clasificate asigura evidenţa, prelucrarea, procesarea, pastrarea, manipularea, multiplicarea, transmiterea, distrugerea şi arhivarea informaţiilor clasificate (naţionale, NATO şi UE).
(7) În cadrul Serviciului informaţii clasificate este organizat şi funcţioneaza Punctul de lucru NATO-UE, în conformitate cu prevederile <>Hotarârii Guvernului nr. 353/2002 pentru aprobarea Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, cu modificarile ulterioare.
ART. 11
Având în vedere raporturile speciale dintre România şi Republica Moldova, tradiţiile istorice şi de civilizaţie, precum şi necesitatea dezvoltarii prezente, pe baza respectului şi a beneficiului reciproc, a legaturilor dintre cele doua state, în structura Cancelariei Primului-Ministru funcţioneaza Oficiul pentru gestionarea relaţiilor cu Republica Moldova.
ART. 12
(1) În cadrul Cancelariei Primului-Ministru, la dispoziţia primului-ministru şi în subordinea directa a şefului Cancelariei Primului-Ministru, se organizeaza şi funcţioneaza Centrul de situaţii al Guvernului, structura fara personalitate juridica;
(2) Scopul Centrului de situaţii al Guvernului este asigurarea legaturii Guvernului cu autoritaţile administraţiei publice centrale cu privire la situaţiile de urgenţa şi evenimentele deosebite care trebuie cunoscute la nivel guvernamental.
(3) În vederea realizarii scopului prevazut la alin. (2), Centrul de situaţii al Guvernului îndeplineşte urmatoarele atribuţii principale:
a) asigura serviciul de permanenţa la Guvernul României;
b) colecteaza rapoartele şi informaţiile referitoare la situaţiile de urgenţa şi evenimentele deosebite de la serviciile operative ale autoritaţilor publice centrale;
c) se informeaza permanent despre modul de derulare a misiunilor desfaşurate pe teritoriul naţional sau în afara graniţelor României, sub egida Organizaţiei Naţiunilor Unite, Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord sau a Uniunii Europene;
d) îl informeaza pe şeful Cancelariei Primului-Ministru sau, dupa caz, pe primul-ministru despre evoluţia situaţiilor de urgenţa ori a evenimentelor deosebite;
e) asigura consilierea primului-ministru pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin în domeniul managementului situaţiilor de urgenţa;
f) se informeaza cu privire la modul de coordonare a acţiunilor forţelor implicate în managementul situaţiilor de urgenţa;
g) întocmeşte documente cu direcţii prioritare de acţiune în domeniul prevenirii şi gestionarii situaţiilor de urgenţa;
h) îndeplineşte alte atribuţii, conform reglementarilor interne emise în baza prevederilor legale.
(4) Centrul de situaţii al Guvernului se afla în coordonarea unui consilier de stat din cadrul Cancelariei Primului-Ministru şi este condus de un director care îndeplineşte funcţia de şef al centrului, numit şi eliberat din funcţie prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru.
(5) Structura organizatorica a Centrului de situaţii al Guvernului este prevazuta în anexa nr. 2 care face parte integranta din prezenta decizie.
ART. 13
În cadrul Cancelariei Primului-Ministru funcţioneaza Biroul directorului executiv al Grupului la nivel înalt în domeniul protecţiei şi îngrijirii copilului, structura fara personalitate juridica, organizata la nivel de compartiment, conform <>Hotarârii Guvernului nr. 103/2006 privind organizarea şi funcţionarea Biroului directorului executiv al Grupului la nivel înalt în domeniul protecţiei şi îngrijirii copilului, cu modificarile ulterioare.
ART. 14
(1) Primul-ministru coordoneaza, prin Cancelaria Primului-Ministru, urmatoarele instituţii publice şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale:
a) Autoritatea Naţionala de Reglementare în Domeniul Energiei, instituţie publica cu personalitate juridica, finanţata integral din venituri proprii;
b) Agenţia Naţionala pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţat integral din venituri proprii; preşedintele agenţiei are calitatea de ordonator principal de credite;
c) Autoritatea Naţionala pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, instituţie publica cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţata integral din venituri proprii;
d) Inspectoratul de Stat în Construcţii, instituţie publica cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţata integral din venituri proprii; inspectorul general de stat are calitate asimilata celei de ordonator principal de credite bugetare în ceea ce priveşte actele de gestiune;
e) Comisia Naţionala pentru Controlul Activitaţilor Nucleare, instituţie publica de interes naţional, cu personalitate juridica, finanţata integral din venituri proprii;
f) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţata integral din venituri proprii;
g) Agenţia de Compensare pentru Achiziţii de Tehnica Speciala, instituţie publica autonoma, cu personalitate juridica, finanţata integral din venituri proprii;
h) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spalarii Banilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat; preşedintele oficiului are calitatea de ordonator principal de credite;
i) Agenţia Româna pentru Investiţii Straine, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;
j) Agenţia Naţionala pentru Sport, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;
k) Agenţia Naţionala Anti-Doping, instituţie publica cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţata din venituri proprii şi de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;
l) Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, instituţie publica cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finanţata din venituri proprii şi de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru se asigura finanţarea autoritaţilor şi instituţiilor publice prevazute la alin. (1) lit. i)-l).
ART. 15
În subordinea Guvernului şi în coordonarea şefului Cancelariei Primului-Ministru funcţioneaza Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridica, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
ART. 16
(1) Structura organizatorica a Cancelariei Primului-Ministru este prevazuta în anexa nr. 1 care face parte integranta din prezenta decizie.
(2) Numarul maxim de posturi alocat Cancelariei Primului-Ministru este de 303, inclusiv demnitarii şi posturile aferente Cabinetului primului-ministru, Cabinetului şefului Cancelariei Primului-Ministru şi Cabinetului secretarului de stat pentru autoritaţi de reglementare.
ART. 17
(1) Compartimentele din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, structuri fara personalitate juridica, sunt coordonate de câte un consilier de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Organizarea şi funcţionarea compartimentelor se stabilesc prin decizie a primului-ministru.
(3) În exercitarea atribuţiilor care le revin, consilierii de stat emit instrucţiuni, potrivit legii.
ART. 18
Structura organizatorica detaliata, circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile compartimentelor, direcţiilor generale şi direcţiilor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aproba prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru, în termen de 15 zile de la data intrarii în vigoare a prezentei decizii.
ART. 19
(1) Personalului Cancelariei Primului-Ministru nu i se aplica prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicata, cu excepţia celui preluat potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţa a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor masuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, aprobata cu modificari şi completari prin <>Legea nr. 228/2004 , cu modificarile şi completarile ulterioare.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi raspunderile individuale ale personalului încadrat în Cancelaria Primului-Ministru se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare.
(3) Personalul din cadrul Cancelariei Primului-Ministru este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile salarizarii personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
(4) Personalul Cancelariei Primului-Ministru va fi redistribuit în structura organizatorica prevazuta în prezenta decizie în funcţie de nivelul, pregatirea profesionala şi cerinţele postului.
(5) În cadrul structurilor unde s-a restrâns activitatea, respectiv s-a diminuat numarul de posturi, personalul va fi încadrat în urma susţinerii şi promovarii unui test profesional, ce va avea loc în termen de 3 zile lucratoare de la data intrarii în vigoare a prezentei decizii.
(6) Personalul Cancelariei Primului-Ministru care se afla în una dintre situaţiile prevazute la <>art. 60 alin. (1) lit. c)-e) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile şi completarile ulterioare, se preia în noua structura potrivit pregatirii profesionale, cu pastrarea drepturilor salariale avute la data preluarii.
ART. 20
Pe data intrarii în vigoare a prezentei decizii se abroga <>Decizia primului-ministru nr. 379/2005 privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei Primului-Ministru, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 557 din 29 iunie 2005, <>Decizia primului-ministru nr. 427/2005 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului justiţie şi administrare interna, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 836 din 15 septembrie 2005, şi <>Decizia primului-ministru nr. 54/2006 privind organizarea şi funcţionarea Centrului de situaţii al Guvernului, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 435 din 19 mai 2006.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneaza:


───────────────
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu

Bucureşti, 28 iunie 2007.
Nr. 190.

ANEXA 1

STRUCTURA CANCELARIEI PRIMULUI-MINISTRU






┌─────────────────┐ ┌─────────────────┐ ┌─────────────────────┐
│ CABINETUL │ │ │ │ DEPARTAMENTUL │
│PRIMULUI-MINISTRU├──────┤ ├───┤ PURTATORULUI DE │
└─────────────────┘ │ │ │CUVANT AL GUVERNULUI │
│ PRIMUL-MINISTRU │ └─────────────────────┘
┌────────────────────┐ │ │ ┌─────────────────────┐
│ CENTRUL DE SITUATII├────┤ ├───┤ DIRECTIA │
│ AL GUVERNULUI │ │ │ │ PROTOCOL │
└────────────────────┘ └───────┬─────────┘ └─────────────────────┘


┌───────┴────────────┐
┌──────────────────┐ │ │
│ SECRETARIATUL │ │ │
│ CANCELARIEI ├──────┤ │
│ PRIMULUI-MINISTRU│ │ SEFUL CANCELARIEI ├─────────────────┐
└──────────────────┘ │ PRIMULUI-MINISTRU │ │
┌───────────────────┐ │ │ │
│ CABINETUL SEFULUI│ │ │ │
│ CANCELARIEI ├──────┤ │ │
│ PRIMULUI-MINISTRU│ └──┬──┬──┬───────────┘ │
└───────────────────┘ │ │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ ┌─────────────────────┐ │
┌─────────────────┐ │ │ │ │DEPARTAMENTUL PENTERU│ │
│DIRECTIA GENERALA├─┬──────────┘ │ │ │ LUPTA ANTIFRAUDA │ │
│ JURIDICA │ │ │ │ └─────────────────────┘ │
└─────────────────┘ │ │ │ ┌──────────────────────┐ │
┌─────────────────┐ │ │ │ │UNITATEA DE MANAGEMENT│ │
│DIRECTIA GENERALA├─┤ │ └───┤ AL FONDURILOR DE │ │
│ ECONOMICA │ │ │ │ SOLIDARITATE AL │ │
└─────────────────┘ │ │ │ UNIUNII EUROPENE │ │
┌─────────────────┐ │ │ └──────────────────────┘ │
│DIRECTIA RESURSE ├─┤ │ │
│ UMANE │ │ │ │
└─────────────────┘ │ │ ┌──────────────────┘
┌─────────────────┐ │ │ │ ┌─────────────────┐
│ DIRECTIA ├─┤ │ │ │SECRETAR DE STAT │ ┌────────┐
│ ADMINISTRATIVA │ │ │ └─┤PENTRU AUTORITATI├─┤CABINET │
└─────────────────┘ │ │ │DE REGLEMENTARE │ │SECRETAR│
┌─────────────────┐ │ │ └─────────────────┘ │ DE │
│DIRECTIA AUDIT ├─┤ │ │ STAT │
│PUBLIC INTERN │ │ │ └────────┘
└─────────────────┘ │ │
┌─────────────────┐ │ │
│SERVICIUL INFOR- ├─┤ │
│MATII CLASIFICATE│ │ │
└─────────────────┘ │ │
┌─────────────────┐ │ │
│CONSILIERI PENTRU│ │ │
│AFACERI EUROPENE ├─┘ │
└─────────────────┘ │


┌─────────────────────────────────┼─────────────────────────┬──────────────────┐
│┌──────────────┐┌──────────────┐ │┌─────────────────────┐ │┌───────────────┐ │
││COMPARTIMENTUL││COMPARTIMENTUL│ ││ COMPARTIMENTUL ├──┤│COMPARTIMENTUL ├─┤
├┤DE COORDONARE ││ POLITICA ├─┤│DEZVOLTARE REGIONALA │ ││RELATII EXTERNE│ │
││ POLITICA ││ ECONOMICA │ ││SI URMARIRE FONDURI │ ││ │ │
││ ││ GENERALA │ ││ STRUCTURALE │ ││ │ │
│└──────────────┘└──────────────┘ │└─────────────────────┘ │└───────────────┘ │
│ │ │ │
│┌──────────────┐┌──────────────┐ │┌─────────────────────┐ │┌───────────────┐ │
││COMPARTIMENTUL││COMPARTIMENTUL│ ││ COMPARTIMENTUL │ ││OFICIUL PENTRU │ │
││DE ANALIZA SI ││AMENAJAREA │ ││ TRANSPORTURI, │ ││GESTIONAREA │ │
├┤ PLANIFICARE ││TERITORIULUI, ├─┤│INFRASTRUCTURA, IMM ├──┤│RELATIILOR CU ├─┤
││ POLITICA ││LUCRARI │ ││COMERT, TURISM │ ││ REPUBLICA │ │
││ ││PUBLICE SI │ ││ │ ││ MOLDOVA │ │
││ ││LOCUINTE │ │└─────────────────────┘ │└───────────────┘ │
│└──────────────┘└──────────────┘ │ │ │
│ │ │ │
│┌─────────────┐ ┌──────────────┐ │┌─────────────────────┐ │┌───────────────┐ │
││DEPARTAMENTUL│ │COMPARTIMENTUL│ ││ COMPARTIMENTUL │ ││COMPARTIMENTUL │ │
├┤ PENTRU │ │ SOCIAL ├─┤│ AGRICULTURA, │ ││ PENTRU │ │
││DIALOG SOCIAL│ │ SANATATE │ ││ MEDIU ├──┤│ PROBLEME DE ├─┘
│└─────────────┘ └──────────────┘ ││ │ ││ SECURITATE │
│ ││ │ ││ NATIONALA │
│┌─────────────┐ ┌──────────────┐ │└─────────────────────┘ │└───────────────┘
││BIROUL DIREC-│ │ │ │ │
││TORULUI EXECU│ │ │ │┌─────────────────────┐ │
││TIV AL GRUPU-│ │COMPARTIMENTUL│ ││COMPARTIMENTUL PENTRU│ │
││LUI LA NIVEL │ │ EDUCATIE │ ││GUVERNARE, PROIECTE ├──┘
││INALT IN DOME│ │ CULTURA SI │ ││IT SI COMUNICATII │
││NIUL PROTEC- │ │ CULTE ├─┘└─────────────────────┘
└┤TIEI SI INGRI│ │ │
│JIRII │ │ │
│COPILULUI │ │ │
└─────────────┘ └──────────────┘





ANEXA 2

STRUCTURA CENTRULUI DE SITUAŢII AL GUVERNULUI



┌─────────────────────────────┐
│ DIRECTOR │
│ Seful Centrului de Situatii │
│ al Guvernului │
└─────────────┬───────────────┘


┌─────────────────────────┴───────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ ┌──────────────────────────────────────┴─────────┐
│ │ SERVICIUL EVALUAE-ORIENTARE │
│ └───┬───────────────┬──────────────────┬─────────┘
│ │ │ │
│ │ │ │
┌──────┴──────────┐ ┌─────┴─────┐ ┌─────┴────┐ ┌─────────┴────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │
│Tura de serviciu ├─┐ │ Evaluare │ │Orientare │ │ Comunicatii si │
└───┬─────────────┘ ├─┐ │Planificare│ │strategica│ │informatii publice│
└──┬────────────┘ ├─┐ └───────────┘ └──────────┘ └──────────────────┘
└─┬────────────┘ ├─┐
└──┬───────────┘ │
└─────────────┘


__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016