Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 186 din 10 octombrie 2000  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor   art. 8 alin. (4) din Legea nr. 55/1995 pentru accelerarea procesului de privatizare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 186 din 10 octombrie 2000 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 8 alin. (4) din Legea nr. 55/1995 pentru accelerarea procesului de privatizare

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 16 decembrie 2000

Ioan Muraru - preşedinte
Costica Bulai - judecãtor
Constantin Doldur - judecãtor
Kozsokar Gabor - judecãtor
Nicolae Popa - judecãtor
Lucian Stangu - judecãtor
Florin Bucur Vasilescu - judecãtor
Romul Petru Vonica - judecãtor
Mariana Trofimescu - procuror
Maria Bratu - magistrat-asistent

Pe rol se afla soluţionarea exceptiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 8 alin. (4) din Legea nr. 55/1995 pentru accelerarea procesului de privatizare, excepţie ridicatã de Societatea Comercialã "Bermas"-S.A. Suceava în Dosarul nr. 234/2000 al Tribunalului Suceava - Secţia comercialã şi de contencios administrativ.
La apelul nominal se constata lipsa pãrţilor: Societatea Comercialã "Bermas"-S.A. Suceava şi Direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat Suceava Administraţia financiarã, fata de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Cauza fiind în stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei ridicate, ca inadmisibila, deoarece <>Legea nr. 55/1995 a fost expres abrogatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 .

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constata urmãtoarele:
Prin Încheierea din 21 aprilie 2000, pronunţatã în Dosarul nr. 234/2000, Tribunalul Suceava - Secţia comercialã şi de contencios administrativ a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>art. 8 alin. (4) din Legea nr. 55/1995 pentru accelerarea procesului de privatizare, excepţie ridicatã de Societatea Comercialã "Bermas"-S.A. Suceava.
În motivarea exceptiei de neconstituţionalitate autoarea susţine ca dispoziţiile criticate incalca prevederile art. 24 alin. (1) din Constituţie, "fiind inadmisibil ca un act de control sa-şi producã efectele fãrã ca persoana (fizica sau juridicã) verificata sa aibã posibilitatea legalã de a contesta acest act şi de a se apara".
Tribunalul Suceava - Secţia comercialã şi de contencios administrativ, exprimandu-şi opinia, apreciazã excepţia ca fiind neîntemeiatã, arãtând ca "însãşi acţiunea reclamantei este o dovada în sensul ca nu i-a fost afectat în nici un mod dreptul legal al acesteia de a contesta actul unui organ de control financiar, nici o instanta judecãtoreascã neputând refuza examinarea actului de control sub aspectul legalitãţii acestuia".
Potrivit prevederilor <>art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor doua Camere ale Parlamentului şi Guvernului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstituţionalitate ridicate.
Preşedintele Camerei Deputaţilor, în punctul sau de vedere, arata ca <>Legea nr. 55/1995 a fost abrogatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 , astfel ca excepţia este inadmisibila, având în vedere prevederile <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , republicatã.
Guvernul, în punctul sau de vedere, apreciazã, de asemenea, excepţia ca inadmisibila, deoarece <>Legea nr. 55/1995 a fost abrogatã expres prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 .
Preşedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al preşedintelui Camerei Deputaţilor, punctul de vedere al Guvernului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , retine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã constata ca a fost legal sesizatã şi ca este competenta, potrivit dispoziţiilor art. 144 lit. c) din Constituţie, ale art. 1 alin. (1), ale <>art. 2, 3, 12 şi 23 din Legea nr. 47/1992 , republicatã, sa soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate ridicatã.
Examinând excepţia, Curtea constata ca <>Legea nr. 55/1995 pentru accelerarea procesului de privatizare a fost abrogatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 381 din 29 decembrie 1997.
Fata de aceasta situaţie instanta de judecata avea obligaţia sa constate ca dispoziţia legalã atacatã a fost abrogatã şi, pe cale de consecinta, printr-o încheiere motivatã, sa respingã excepţia ca inadmisibila, în temeiul <>art. 23 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 47/1992 , republicatã.
Asa fiind, Curtea retine ca, potrivit <>art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, "Curtea Constituţionalã decide asupra excepţiilor ridicate în fata instanţelor judecãtoreşti privind neconstituţionalitatea prevederilor dintr-o lege sau ordonanta, numai dacã acestea sunt în vigoare...".
Deoarece în speta sesizarea s-a fãcut ulterior abrogãrii <>Legii nr. 55/1995 (prin Încheierea din data de 21 aprilie 2000), Curtea constata, în temeiul <>art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, ca excepţia este inadmisibila, urmând sa fie respinsã.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) din Constituţie, precum şi al art. 13 alin. (1) lit. A.c) şi al <>art. 23 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 47/1992 , republicatã,

CURTEA
În numele legii
DECIDE:

Respinge, ca fiind inadmisibila, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 8 alin. (4) din Legea nr. 55/1995 pentru accelerarea procesului de privatizare, excepţie ridicatã de Societatea Comercialã "Bermas"-S.A. Suceava în Dosarul nr. 234/2000 al Tribunalului Suceava - Secţia comercialã şi de contencios administrativ.
Definitiva şi obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publica din data de 10 octombrie 2000.


PREŞEDINTE,
prof. univ. dr. Ioan Muraru

Magistrat-asistent,
Maria Bratu


───────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016