Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 166 din 17 iulie 2006  privind operatiunea de concentrare economica realizata de catre societatile comerciale Arcelor Steel Service Centres SAS, Franta, si Mitsui & CO.UK PLC, Anglia, prin preluarea controlului in comun asupra societatii AMSA Steel Service Centre (Pty) Ltd, Africa de Sud    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 166 din 17 iulie 2006 privind operatiunea de concentrare economica realizata de catre societatile comerciale Arcelor Steel Service Centres SAS, Franta, si Mitsui & CO.UK PLC, Anglia, prin preluarea controlului in comun asupra societatii AMSA Steel Service Centre (Pty) Ltd, Africa de Sud

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 736 din 29 august 2006

Preşedintele Consiliului Concurenţei,

în baza:
- <>Decretului nr. 57 din 17 februarie 2004 privind numirea membrilor Plenului Consiliului Concurenţei;
- <>Decretului nr. 838 din 13 iunie 2006 privind numirea unui vicepreşedinte al Consiliului Concurenţei;
- <>Legii concurenţei nr. 21/1996 , republicatã;
- Regulamentului de organizare, funcţionare şi procedurã al Consiliului Concurenţei, cu modificãrile ulterioare;
- Regulamentului privind autorizarea concentrãrilor economice, cu modificãrile ulterioare;
- Instrucţiunilor cu privire la definirea pieţei relevante în scopul stabilirii unei pãrţi substanţiale de piaţã;
- Notificãrii concentrãrii economice înregistrate cu nr. RS - 59 din 26 mai 2006 la Consiliul Concurenţei;
- Notei Direcţiei industrie şi energie cu privire la concentrarea economicã notificatã, înregistratã cu nr. SN/108 din 13 iulie 2006,
luând în considerare urmãtoarele:
1. La data de 26 mai 2006 Consiliul Concurenţei a primit o notificare privind o propusã concentrare economicã, care urmeazã a se realiza de cãtre societãţile Arcelor Steel Service Centres SAS, Franţa, denumitã în continuare Arcelor SSC, şi Mitsui & CO.UK PLC, Anglia, denumitã în continuare Mitsui, prin preluarea controlului în comun asupra societãţii AMSA Steel Service Centre (Pty) Ltd, Africa de Sud, denumitã în continuare AMSA, în conformitate cu prevederile <>art. 10 alin. (2) lit. b) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , republicatã. Notificarea operaţiunii de concentrare economicã a devenit efectivã la data de 22 iulie 2006.
2. Pãrţile
Arcelor Steel Service Centres SAS (Arcelor SSC) este o societate înfiinţatã în conformitate cu legislaţia francezã, controlatã de grupul Arcelor, Luxemburg.
Arcelor SSC opereazã centre service de distribuţie oţel în Europa şi Africa de Sud, prin care proceseazã şi distribuie produse plate din oţel, conform comenzilor clienţilor.
Mitsui & CO.UK PLC (Mitsui) este o societate înfiinţatã în conformitate cu legislaţia englezã, controlatã de grupul japonez Mitsui & Co. Ltd.
Mitsui este activã în comerţul internaţional de mãrfuri diverse, inclusiv produse din oţel.
AMSA Steel Service Centre (Pty) Ltd este o societate înregistratã în Africa de Sud, controlatã de Arcelor SSC.
AMSA va opera un centru service de distribuţie oţel în Africa de Sud.
3. Natura operaţiunii de concentrare
Concentrarea economicã notificatã se realizeazã prin achiziţionarea controlului în comun de cãtre Arcelor SSC, Franţa, şi Mitsui, Anglia, în înţelesul <>art. 10 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, asupra AMSA, o societate deja înregistratã în Africa de Sud.
Anterior tranzacţiei, acţiunile societãţii AMSA erau deţinute în proporţie de 100% de Arcelor SSC.
În conformitate cu prevederile din Acordul acţionarilor, Arcelor SSC va transfera 35% din acţiunile deţinute în AMSA cãtre Mitsui, pãstrând diferenţa de 65% din acţiuni.
Ulterior realizãrii tranzacţiei, AMSA va fi controlatã în comun de Arcelor SSC (65%) şi Mitsui (35%).
AMSA va fi o societate în comun concentrativã, în conformitate cu prevederile Regulamentului privind autorizarea concentrãrilor economice şi va îndeplini, pe termen lung, toate funcţiile aferente unei entitãţi economice autonome, astfel va avea resurse proprii pentru operarea activitãţilor, propriul buget şi management, nu va depinde de companiile-mamã pentru afacerile curente, va fi activã pe piaţã şi va desfãşura activitãţile derulate de alţi agenţi economici de pe aceleaşi pieţe.
4. Dimensiunea operaţiunii de concentrare
Tranzacţia a fost notificatã Consiliului Concurenţei în conformitate cu prevederile <>art. 15 alin. (1) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, pãrţile implicate în operaţiunea de concentrare realizând în anul 2005 cifre de afaceri globale care depãşesc 10 milioane euro, iar douã dintre acestea realizând fiecare în aceeaşi perioadã, pe teritoriul României, cifre de afaceri care depãşesc 4 milioane euro.
5. Evaluarea mediului concurenţial
Piaţa relevantã
Piaţa produsului
Distribuţia de produse siderurgice este o piaţã separatã de producţia de oţel şi de vânzãrile directe cãtre consumatorii finali.
Piaţa distribuţiei de oţel se împarte în 3 subpieţe:
1. centre service de oţel;
2. distribuitori angro;
3. centre de tãiere a oţelului prin mijloace termice (oxicutting centre).
Aceste canale de distribuţie vor fi mai departe împãrţite în funcţie de grupa de produse comercializatã.
Pentru propusa operaţiune pãrţile au informat cã societatea AMSA va fi activã numai pe piaţa distribuţiei de oţel prin centre service, deci piaţa produsului a fost definitã ca "Distribuţia de produse din oţel prin centre service".
Piaţa geograficã
În opinia pãrţilor, dar şi a practicii decizionale a Comisiei Europene, distribuţia oţelului este în mod esenţial o activitate naţionalã sau regionalã.
În conformitate cu prevederile <>Legii nr. 21/1996 , republicatã, piaţa relevantã, în scopul prezentei concentrãri, a fost definitã ca piaţa distribuţiei de produse din oţel prin centre service pe teritoriul României.
În România, comercializarea produselor siderurgice îmbracã forme diverse, mai puţin prin centre service, care reprezintã, în scopul prezentei concentrãri, piaţa relevantã. Pânã la data propusei concentrãri piaţa distribuţiei prin centre service nu a fost identificatã pe teritoriul României. Totuşi, în acest caz, definiţia exactã a pieţei poate fi lãsatã deschisã, deoarece, indiferent de modul de definire a pieţei, efectele operaţiunii propuse sunt aceleaşi.
La nivelul anului 2005, pãrţile implicate în operaţiunea de concentrare nu au fost active în România, dar societãţi aparţinând celor douã grupuri, Arcelor şi Mitsui, au realizat vânzãri de oţel pe pieţe ale produsului învecinate, cum ar fi vânzarea cãtre consumatori finali şi distribuţia angro.
Totuşi, cotele de piaţã înregistrate s-au situat sub (...)% din totalul pieţelor.
Aşa cum susţin pãrţile în notificarea transmisã, AMSA va fi un centru service de distribuţie de produse din oţel, care va activa numai în Africa de Sud. AMSA se va aproviziona cu produse plate din zonã sau de la societãţi aparţinând grupurilor Arcelor sau Mitsui, cu precãdere din Brazilia, Japonia şi în mai micã mãsurã din Europa. Produsele achiziţionate vor fi procesate conform comenzilor clienţilor locali din Africa de Sud. Eventualele exporturi se vor adresa numai ţãrilor vecine, având în vedere influenţa costurilor de transport.
Având în vedere cã:
- societatea AMSA va activa pe o piaţã a produsului încã neidentificatã pe teritoriul României, respectiv centru service de distribuţie de produse plate din oţel, deci nu exista nicio suprapunere a activitãţilor;
- piaţa în amonte, respectiv de aprovizionare în România cu produse plate, nu va fi influenţatã de crearea societãţii în comun, AMSA urmând a se aproviziona din surse apropiate de Africa de Sud şi, oricum, clienţii din România au o ofertã consistentã de la Mittal Steel (peste 70% din necesarul pieţei), iar firmele aparţinând grupurilor Arcelor şi Mitsui, active în România pe pieţe învecinate, înregistreazã poziţii nesemnificative;
- pe piaţa în aval, de distribuţie angro, nu existã impact din punct de vedere concurenţial, produsele prelucrate de AMSA urmând a fi distribuite clienţilor care le-au comandat, în Africa de Sud,
propusa concentrare economicã realizatã prin achiziţionarea controlului în comun de cãtre Arcelor SSC, Franţa, şi Mitsui, Anglia, asupra AMSA, Africa de Sud, nu are niciun impact din punct de vedere concurenţial pe piaţa distribuţiei de oţel prin centre service, pe teritoriul României.
Taxa de autorizare
Conform pct. 3 din Instrucţiunile date în aplicarea <>art. 32 din Legea concurenţei nr. 21/1996 , republicatã, cu privire la calculul taxei de autorizare, cifra de afaceri reprezintã însumarea veniturilor pe piaţa relevantã pe care are loc operaţiunea de concentrare economicã. În cazul propus, nu au fost realizate venituri pe piaţa relevantã,

DECIDE:

ART. 1
În conformitate cu dispoziţiile <>art. 46 alin. (1) lit. b) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , republicatã, şi ale pct. 138 lit. b din cap. II al pãrţii a II-a din Regulamentul privind autorizarea concentrãrilor economice, se emite o decizie de neobiecţiune, constatându-se cã, deşi operaţiunea notificatã cade sub incidenţa legii, nu existã îndoieli privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal.
ART. 2
Taxa de autorizare conform <>art. 32 din Legea nr. 21/1996 , republicatã, este 0 (zero) RON, avându-se în vedere cã piaţa relevantã a produsului "Distribuţia de produse din oţel prin centre service" pe care va fi activã societatea AMSA, creatã în Africa de Sud, prin preluarea controlului în comun de cãtre Arcelor SSC şi Mitsui, nu a fost identificatã pe teritoriul României.
ART. 3
Prezenta decizie devine aplicabilã de la data comunicãrii acesteia cãtre pãrţi.
ART. 4
Decizia Consiliului Concurenţei poate fi atacatã, conform dispoziţiilor <>art. 47 alin. (4) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, în termen de 30 de zile de la comunicare, la Curtea de Apel Bucureşti, Secţia contencios administrativ.
ART. 5
În conformitate cu prevederile <>art. 57 alin. (1) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, prezenta decizie va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala solicitantului şi pe pagina de internet a Consiliului Concurenţei.
ART. 6
Direcţia industrie şi energie şi Secretariatul general vor urmãri ducerea la îndeplinire a prezentei decizii.
ART. 7
Prezenta decizie se va comunica de cãtre Secretariatul general al Consiliului Concurenţei societãţilor comerciale:
- Arcelor Steel Service Centres SAS, Franţa;
- Mitsui & CO.UK PLC, Anglia,
prin firma de avocaturã Voicu & Filipescu SCA, Union International Center, str. Ştirbei Vodã nr. 26-28, Bucureşti, România.

Preşedintele Consiliului Concurenţei,
Mihai Berinde

Bucureşti, 17 iulie 2006.
Nr. 166.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016