Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 158 din 22 august 2005  privind concentrarea economica realizata de societatile comerciale Rautaruukki Oyj (Finlanda), Aktiebolaget SKF (Suedia) si Wartsila Corporation (Finlanda) prin dobandirea controlului in comun asupra unei societati pe actiuni - Noua Societate - care urmeaza a fi inmatriculata in Finlanda    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 158 din 22 august 2005 privind concentrarea economica realizata de societatile comerciale Rautaruukki Oyj (Finlanda), Aktiebolaget SKF (Suedia) si Wartsila Corporation (Finlanda) prin dobandirea controlului in comun asupra unei societati pe actiuni - Noua Societate - care urmeaza a fi inmatriculata in Finlanda

EMITENT: CONSILIUL CONCURENTEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 884 din 3 octombrie 2005
În baza:
- <>Decretului nr. 57/2004 privind numirea membrilor Plenului Consiliului Concurenţei;
- <>Legii concurenţei nr. 21/1996 , republicatã;
- Regulamentului de organizare, funcţionare şi procedurã al Consiliului Concurenţei, cu modificãrile ulterioare;
- Regulamentului privind autorizarea concentrãrilor economice, cu modificãrile ulterioare;
- instrucţiunilor cu privire la definirea pieţei relevante în scopul stabilirii unei pãrţi substanţiale de piaţã;
- instrucţiunilor date în aplicarea <>art. 32 alin. (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , republicatã, cu privire la calculul taxei de autorizare a concentrãrii economice;
- Notificãrii concentrãrii economice înregistrate cu nr. RS - 58 din 10 mai 2005 la Consiliul Concurenţei;
- actelor şi lucrãrilor din Dosarul cauzei nr. RS - 58 din 10 mai 2005;
- Notei Direcţiei industrie şi energie cu privire la concentrarea economicã notificatã nr. GM/1430 din 19 august 2005,

luând în considerare urmãtoarele:

1. La data de 10 mai 2005 Consiliul Concurenţei a primit o notificare privind o propusã concentrare economicã, care urmeazã a se realiza între societãţile comerciale Rautaruukki Oyj (Finlanda), Aktiebolaget SKF (Suedia) şi Wartsila Corporation (Finlanda) prin dobândirea controlului în comun asupra unei societãţi nou-înfiinţate - Noua Societate, care va fi înregistratã în Finlanda. Operaţiunea reprezintã o concentrare economicã în conformitate cu prevederile <>art. 10 alin. (2) lit. b) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , republicatã. Notificarea operaţiunii de concentrare economicã a devenit efectivã la data de 21 iulie 2005.
2. Pãrţile
Ruukki este societatea-mamã a unui grup activ pe piaţa produselor din oţel şi servicii conexe, utilizate în sectoarele de construcţii, construcţii de maşini şi prelucrarea metalelor. Activitãţile societãţilor Fundia, aparţinând grupului, ce urmeazã a fi transferate cãtre Noua Societate, sunt legate în principal de producţia de semifabricate şi de produse lungi din oţel carbon sau slab aliat, sub formã de sârmã laminatã şi sârmã trasã, profile laminate, precum şi profile laminate şi ţevi cromate pentru diverse aplicaţii.
SKF este societatea-mamã a unui grup care, printre altele, furnizeazã produse şi servicii pentru companiile active în industria rulmenţilor şi a dispozitivelor de etanşare şi sisteme de lubrifiere. Activitatea desfãşuratã de "Ovako Steel AB", aparţinând grupului, care urmeazã a fi transferatã cãtre Noua Societate, constã, în principal, în producerea semifabricatelor din oţel carbon sau slab aliat şi procesarea ulterioarã a acestora în ţevi, produse forjate, profile laminate, bare trase şi sârmã laminatã.
Wartsila este societatea-mamã a unui grup care este activ pe piaţa producţiei de motoare, sisteme de propulsie şi control pentru toate tipurile de nave maritime şi instalaţii pentru platforme marine, precum şi unitãţi energetice şi serviciile aferente. Activitãţile desfãşurate de societatea Imatra Steel Oy AB, aparţinând grupului, ce urmeazã a fi transferatã cãtre Noua Societate, sunt legate de producerea de semifabricate şi produse lungi din oţel carbon sau slab aliat, sub formã de profile laminate şi piese forjate pentru industria auto.
3. Natura operaţiunii de concentrare
Cele trei companii-mamã îşi vor combina activitãţile în domeniul produselor lungi din oţel carbon şi slab aliat. Ruukki va transfera în Noua Societate filialele sale Fundia Wire Oy Ab (Finlanda), Fundia Special Bar AB (Suedia) şi Fundia Bar & Wire Processing AB (Suedia). SKF va transfera cãtre Noua Societate filialele sale Ovako. Wartsila va participa la Noua Societate cu filialele sale Imatra. În urma realizãrii concentrãrii economice propuse, Ruukki, SKF şi Wartsila vor deţine controlul în comun asupra Noii Societãţi. Participaţiile deţinute de Ruukki, SKF şi Wartsila în Noua Societate vor fi de 47%, 26,5% şi, respectiv, 26,5%. Deciziile strategice, printre care aprobarea bugetului sau schimbãri esenţiale faţã de Planul strategic iniţial, necesitã acordul unanim al pãrţilor. Noua Societate ce urmeazã a fi înregistratã în Finlanda va fi o societate în comun concentrativã, în înţelesul <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, care va respecta prevederile Regulamentului privind autorizarea concentrãrilor economice, cu modificãrile ulterioare, şi anume, existenţa controlului în comun, autonomia structuralã a societãţii în comun şi societatea sã nu aibã ca obiect sau ca efect coordonarea comportamentului concurenţial al societãţilor-mamã. Noua Societate va îndeplini, pe termen lung, toate funcţiile aferente unei entitãţi economice autonome, având în vedere cã va fi activã pe piaţã şi va desfãşura activitãţile derulate de agenţii economici de pe aceleaşi pieţe.
4. Dimensiunea operaţiunii de concentrare
Tranzacţia a fost notificatã Consiliului Concurenţei în conformitate cu prevederile <>art. 15 alin. (1) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, pãrţile implicate în operaţiunea de concentrare realizând în anul 2004 cifre de afaceri globale care depãşesc 10 milioane euro şi douã dintre acestea realizând în aceeaşi perioadã, pe teritoriul României, cifre de afaceri care depãşesc 4 milioane euro.
5. Evaluarea mediului concurenţial
Pieţe relevante
Produsele din oţel pot fi clasificate într-o primã etapã, dupã compoziţia chimicã a oţelului, în oţel carbon şi slab aliat, oţel special sau înalt aliat şi oţel inoxidabil. Oricare dintre cele trei tipuri de oţel se poate clasifica în continuare, dupã gradul de prelucrare, în produse semifabricate şi produse finite, care la rândul lor pot fi produse lungi şi produse plate. Produsele lungi, la rândul lor, pot fi împãrţite în profile, sârmã laminatã, oţel beton, bare trase, sârmã trasã, ţevi şi produse forjate.
Noua Societate va fi activã în producţia de oţel carbon şi slab aliat, sub formã de produse lungi. Pieţele produsului aferente operaţiunii de concentrare economicã analizatã au fost definite ca fiind:
- piaţa semifabricatelor din oţel carbon sau slab aliat;
- piaţa profilelor mijlocii şi uşoare din oţel carbon sau slab aliat;
- piaţa sârmei laminate din oţel carbon sau slab aliat;
- piaţa barelor trase din oţel carbon sau slab aliat;
- piaţa ţevilor fãrã sudurã din oţel carbon sau slab aliat;
- piaţa sârmei trase din oţel carbon sau slab aliat;
- piaţa ţevilor cromate din oţel carbon sau slab aliat;
- piaţa produselor forjate din oţel carbon sau slab aliat.
În opinia pãrţilor şi în lumina practicii decizionale a Comisiei Europene, pieţele geografice ale produselor analizate sunt cel puţin de dimensiunea Uniunii Europene. Totuşi, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 21/1996 , republicatã, şi ale Regulamentului privind autorizarea concentrãrilor economice, cu modificãrile ulterioare, precum şi cu distribuţia geograficã a clienţilor din România, piaţa geograficã pentru scopul prezentei notificãri este teritoriul României.
Evaluarea concurenţei pe pieţele relevante
Suprapuneri orizontale
Analiza operaţiunii a relevat faptul cã existã suprapuneri nesemnificative între activitãţile societãţilor implicate în concentrare, şi anume pe pieţele:
- semifabricatelor;
- profilelor din oţel carbon sau slab aliat;
- sârmei laminate din oţel carbon sau slab aliat;
- barelor trase din oţel carbon sau slab aliat.
În România numai douã dintre societãţile care formeazã Noua Societate au fost active, anterior operaţiunii de concentrare, pe patru pieţe, şi anume:
- profile din oţel carbon sau slab aliat;
- sârmã laminatã din oţel carbon sau slab aliat;
- bare trase din oţel carbon sau slab aliat;
- produse forjate din oţel carbon sau slab aliat.
Totuşi, cotele de piaţã combinate deţinute de acestea sunt [0-5]% pe piaţa profilelor, [0-5]% pe piaţa sârmei laminate şi a barelor trase şi [5-10]% pe cea a produselor forjate.
Nici pe pieţele pe care societãţile, parte în Noua Societate, au fost active, nici pe celelalte, care sunt pieţe potenţiale, concentrarea propusã nu poate ridica probleme concurenţiale, avându-se în vedere cã existã numeroşi concurenţi activi, atât autohtoni, cât şi strãini, cum ar fi: Mittal Steel, Mechel Steel Group, Tenaris, Sinara TMK Artrom, Ductil Steel, Laminate, ASCO Metal, Corus, Sidenor, Srstahl, Thyssen-Krupp.
Relaţii verticale
Satisfacerea cererii de produse pe pieţele relevante nu va suferi modificãri, avându-se în vedere cã Noua Societate va continua sã furnizeze produsele solicitate, pe bazã de contracte de vânzare-cumpãrare încheiate direct cu clienţii finali.
Propusa operaţiune de concentrare economicã are ca scop crearea unui concurent viabil în industria produselor lungi din oţel carbon sau slab aliat, prin combinarea activitãţilor celor trei societãţi-mamã în acest domeniu. Operaţiunile aduse ca participaţiune de cãtre societãţile-mamã se suplimenteazã reciproc în ceea ce priveşte competenţele. Obiectivul urmãrit este transformarea Noii Societãţi într-un producãtor de produse lungi din oţel carbon sau slab aliat competitiv pe o piaţã în proces de consolidare. Structura costurilor competitive reprezintã o parte importantã a Noii Societãţi. Posibilitãţile tehnice diferite oferite de diversele locuri de producţie vor fi valorificate mai eficient, astfel încât se vor fabrica produsele potrivite în locul potrivit. Noua Societate va fi reorganizatã pentru a funcţiona ca o organizaţie unificatã şi eficientã în termeni de costuri. În practicã, aceasta înseamnã cã activitãţile de achiziţie, logisticã, vânzãri şi administraţie vor fi optimizate. Sinergiile şi efectele integrãrii vor îmbunãtãţi randamentul acestor activitãţi ce vor fi transferate Noii Societãţi şi se vor reflecta în preţuri competitive.
Având în vedere cã operaţiunea nu ridicã probleme concurenţiale şi nu conduce la limitarea sau distorsionarea concurenţei pe pieţele relevante sau pe o parte substanţialã a acestora,

preşedintele Consiliului Concurenţei decide:

ART. 1
În conformitate cu dispoziţiile <>art. 46 alin. (1) lit. b) din Legea concurenţei nr. 21/1996 , republicatã, şi ale lit. b) a pct. 138B din cap. II, partea a II-a din Regulamentul privind autorizarea concentrãrilor economice, cu modificãrile ulterioare, se emite o decizie de neobiecţiune, constatându-se cã, deşi operaţiunea notificatã cade sub incidenţa legii, nu existã îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal.
ART. 2
Taxa de autorizare, prevãzutã la <>art. 32 alin. (2) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, este de [......] şi se va plãti cu ordin de platã tip trezorerie la bugetul de stat, în contul IBAN RO57TREZ70120210120XXXXX, deschis la Banca Naţionalã a României - Sucursala Sectorului 1, beneficiar Trezoreria Sectorului 1, cu menţiunea "Taxe şi tarife pentru eliberarea de licenţe şi autorizaţii de funcţionare". Taxa de autorizare se va plãti în termen de 30 (treizeci) de zile de la data comunicãrii prezentei decizii. O copie a ordinului de platã va fi transmisã neîntârziat Consiliului Concurenţei.
ART. 3
Prezenta decizie devine aplicabilã de la data comunicãrii acesteia cãtre pãrţi.
ART. 4
Decizia Consiliului Concurenţei poate fi atacatã, conform dispoziţiilor <>art. 47 alin. (4) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, în termen de 30 de zile de la comunicare, la Curtea de Apel Bucureşti, Secţia de contencios administrativ.
ART. 5
În conformitate cu prevederile <>art. 57 alin. (1) din Legea nr. 21/1996 , republicatã, prezenta decizie va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, pe cheltuiala solicitantului, sau pe pagina de Internet a Consiliului Concurenţei.
ART. 6
Direcţia industrie şi energie şi Secretariatul general vor urmãri ducerea la îndeplinire a prezentei decizii.
ART. 7
Prezenta decizie se va comunica de Secretariatul general al Consiliului Concurenţei:
societãţilor comerciale:
- Rautaruukki Oyj (Finlanda);
- Aktiebolaget SKF (Suedia);
- Wartsila Corporation (Finlanda),
prin firma de avocaturã NESTOR NESTOR DICULESCU KINGSTON PETERSON,
Bucureşti, Neocity Tower, et. 9-12, Calea Dorobanţilor nr. 237B, sectorul 1.

Preşedintele Consiliului Concurenţei,
Mihai Berinde

Bucureşti, 22 august 2005.
Nr. 158.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016