Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 143 din 13 iulie 2000  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor   Ordinului ministrului finantelor nr. 425/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de intocmire si utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiara si contabila, precum si a modelelor acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 143 din 13 iulie 2000 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordinului ministrului finantelor nr. 425/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de intocmire si utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiara si contabila, precum si a modelelor acestora

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 20 octombrie 2000


Lucian Mihai - preşedinte
Costica Bulai - judecãtor
Constantin Doldur - judecãtor
Kozsokar Gabor - judecãtor
Lucian Stangu - judecãtor
Florin Bucur Vasilescu - judecãtor
Romul Petru Vonica - judecãtor
Paula C. Pantea - procuror
Laurentiu Cristescu - magistrat-asistent

Pe rol se afla soluţionarea exceptiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>Ordinului ministrului finanţelor nr. 425/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de întocmire şi utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiarã şi contabila, precum şi a modelelor acestora, excepţie ridicatã de Biroul Notarial Public Simona Vrasti din Timişoara în Dosarul nr. 15.533/1999 al Judecãtoriei Timişoara.
La apelul nominal lipsesc pãrţile, fata de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Cauza fiind în stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea ca fiind inadmisibila a exceptiei de neconstituţionalitate, deoarece, potrivit dispoziţiilor art. 144 lit. c) din Constituţie şi ale <>art. 13 alin. (1) lit. A.c) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, Curtea Constituţionalã "hotãrãşte asupra excepţiilor ridicate în fata instanţelor judecãtoreşti privind neconstituţionalitatea legilor şi a ordonanţelor", nu şi a altor acte normative.
CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, retine urmãtoarele:
Prin Încheierea din 7 martie 2000, pronunţatã în Dosarul nr. 15.533/1999, Judecãtoria Timişoara a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>Ordinului ministrului finanţelor nr. 425/1998 , excepţie ridicatã de Biroul Notarial Public Simona Vrasti în dosarul acelei instanţe.
În motivarea exceptiei de neconstituţionalitate se susţine ca <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 425/1998 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, fapt care contravine prevederilor art. 78 şi 107 din Constituţia României, care prevãd obligativitatea publicãrii actelor normative, sub sancţiunea inexistentei acestora.
Judecãtoria Timişoara, exprimandu-şi opinia, apreciazã ca excepţia este neîntemeiatã, deoarece actul normativ criticat poate fi controlat de instanta de contencios administrativ. În ceea ce priveşte nepublicarea ordinului criticat, afirmatia se dovedeşte inexactã, întrucât acest act normativ a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 391 bis din 15 octombrie 1998.
În conformitate cu dispoziţiile <>art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, încheierea de sesizare a Curţii Constituţionale a fost comunicatã preşedinţilor celor doua Camere ale Parlamentului şi Guvernului, pentru a-şi exprima punctele lor de vedere cu privire la excepţia ridicatã.
Guvernul, în punctul sau de vedere, arata ca, potrivit dispoziţiilor art. 144 lit. c) din Constituţie şi ale <>art. 13 alin. (1) lit A.c) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, pot face obiectul controlului de constitutionalitate numai legile şi ordonanţele, celelalte acte normative putând fi contestate pe calea contenciosului administrativ. De aceea considera ca excepţia este inadmisibila.
Preşedinţii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.
CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, susţinerile autorului exceptiei, punctul de vedere al Guvernului, raportul judecãtorului-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi dispoziţiile <>Legii nr. 47/1992 , retine urmãtoarele:
Excepţia priveşte dispoziţiile <>Ordinului ministrului finanţelor nr. 425/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de întocmire şi utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiarã şi contabila, precum şi a modelelor acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 391 bis din 15 octombrie 1998.
Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea constata ca în aceasta cauza nu a fost legal sesizatã. Potrivit dispoziţiilor art. 144 lit. c) din Constituţia României şi ale <>art. 13 alin. (1) lit. A.c) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, Curtea Constituţionalã "hotãrãşte asupra excepţiilor ridicate în fata instanţelor judecãtoreşti privind neconstituţionalitatea legilor şi a ordonanţelor".
În speta se solicita sa se constate neconstituţionalitatea unui ordin al ministrului, act normativ ce nu intra în competenta de control constituţional a Curţii Constituţionale, ci a instanţelor de contencios administrativ.
Curtea mai constata ca instanta de sesizare se afla în fata unui caz de inadmisibilitate a exceptiei ridicate şi, potrivit dispoziţiilor <>art. 23 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, avea obligaţia sa respingã excepţia printr-o încheiere motivatã, fãrã a mai sesiza Curtea Constituţionalã. Cu toate acestea Curtea, având în vedere jurisprudenta sa, precum şi faptul ca a fost sesizatã în forma prevãzutã la <>art. 23 alin. (4) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, urmeazã sa respingã ea însãşi, ca fiind inadmisibila, excepţia de neconstituţionalitate.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 144 lit. c) şi al art. 145 alin. (2) din Constituţie, precum şi al art. 1, al art. 2, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 şi al <>art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , republicatã,
CURTEA
În numele legii
DECIDE:
Respinge, ca fiind inadmisibila, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>Ordinului ministrului finanţelor nr. 425/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de întocmire şi utilizare a formularelor tipizate, comune pe economie, care nu au regim special, privind activitatea financiarã şi contabila, precum şi a modelelor acestora, excepţie ridicatã de Biroul Notarial Public Simona Vrasti din Timişoara în Dosarul nr. 15.533/1999 al Judecãtoriei Timişoara.
Definitiva şi obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publica din data de 13 iulie 2000.


PREŞEDINTELE
CURŢII CONSTITUŢIONALE,
LUCIAN MIHAI


Magistrat-asistent,
Laurentiu Cristescu




──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016