Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 120 din 25 martie 2003  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor   art. 59 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse accizelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 120 din 25 martie 2003 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 59 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse accizelor

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 245 din 10 aprilie 2003
Nicolae Popa - preşedinte
Costica Bulai - judecãtor
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Constantin Doldur - judecãtor
Kozsokar Gabor - judecãtor
Petre Ninosu - judecãtor
Şerban Viorel Stanoiu - judecãtor
Lucian Stangu - judecãtor
Ioan Vida - judecãtor
Florentina Balta - procuror
Mihai Paul Cotta - magistrat-asistent

Pe rol se afla soluţionarea exceptiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 59 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse accizelor, excepţie ridicatã de Octavian Manu în Dosarul nr. 1.463/2002 al Judecãtoriei Medias.
La apelul nominal se constata lipsa pãrţilor, fata de carea procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstituţionalitate, ca inadmisibila, întrucât dispoziţiile <>art. 59 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2000 au fost abrogate prin <>art. 64 din Legea nr. 521/2002 .

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constata urmãtoarele:
Prin Încheierea din 25 septembrie 2002, pronunţatã în Dosarul nr. 1.463/2002, Judecãtoria Medias a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 59 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2000 , privind regimul produselor supuse accizelor, excepţie ridicatã de Octavian Manu.
În motivarea exceptiei de neconstituţionalitate autorul acesteia invoca încãlcarea principiului neretroactivitatii legii, reglementat de art. 15 alin. (2) din Constituţie, prin dispoziţiile <>art. 59 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2000 care prevede obligaţia agenţilor economici care deţin autorizaţii de comercializare anterioare datei intrãrii în vigoare a ordonanţei de a le depune la organul emitent pentru preschimbare, sub sancţiunea nulitãţii acestora.
Judecãtoria Medias considera ca excepţia de neconstituţionalitate este nefondata.
Potrivit prevederilor <>art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor doua Camere ale Parlamentului şi Guvernului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstituţionalitate ridicate.
Guvernul arata ca dispoziţiile <>art. 64 din Legea nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere şi autorizare a producţiei, importului şi circulaţiei unor produse supuse accizelor au abrogat dispoziţiile criticate pentru neconstituţionalitate. În consecinta, se apreciazã ca excepţia de neconstituţionalitate a devenit inadmisibila, conform dispoziţiilor <>art. 23 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 47/1992 , republicatã.
Preşedinţii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,
examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , retine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã este competenta, potrivit dispoziţiilor art. 144 lit. c) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (1), ale <>art. 2, 3, 12 şi 23 din Legea nr. 47/1992 , republicatã, sa soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate cu care a fost sesizatã.
Obiectul exceptiei îl constituie dispoziţiile <>art. 59 din Ordonanta Guvernului nr. 27 din 30 ianuarie 2000 privind regimul produselor supuse accizelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 din 31 ianuarie 2000, cu modificãrile ulterioare, text având urmãtorul cuprins: "(1) Pana la data de 1 mai 2000 toate autorizaţiile de comercializare eliberate anterior datei de intrare în vigoare a prezentei ordonanţe vor fi prezentate organului fiscal emitent pentru preschimbare cu formulare special tipãrite de Regia Autonomã "Imprimeria Nationala".
(2) Pentru anul 2000 termenul maxim de obţinere a autorizaţiilor anuale de comercializare în calitate de agenţi economici producãtori interni şi/sau agenţi economici importatori ai produselor prevãzute la nr. crt. 1.1, 1.2 şi 1.3 din anexa nr. 1 este de 60 de zile calendaristice de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, termen pana la care îşi pot desfasura activitatea în baza autorizaţiilor eliberate anterior. Dupã expirarea acestui termen aceste autorizaţii îşi pierd valabilitatea.
(3) Nedepunerea în termen, în vederea preschimbarii, a autorizaţiilor de comercializare eliberate anterior datei de intrare în vigoare a prezentei ordonanţe atrage anularea valabilitãţii acestora.
(4) Dupã anularea valabilitãţii autorizaţiilor este interzisã orice activitate de comercializare a produselor supuse autorizãrii."
Analizând dispoziţiile legale criticate, Curtea constata ca, la data ridicãrii exceptiei de neconstituţionalitate (25 septembrie 2002), acestea erau abrogate, conform dispoziţiilor <>art. 64 din Legea nr. 521 din 17 iulie 2002 privind regimul de supraveghere şi autorizare a producţiei, importului şi circulaţiei unor produse supuse accizelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 571 din 2 august 2002. Ulterior <>Ordonanta Guvernului nr. 27/2000 , cu modificãrile ulterioare, a fost respinsã prin <>Legea nr. 618 din 13 noiembrie 2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 851 din 26 noiembrie 2002.
În consecinta, în conformitate cu dispoziţiile <>art. 23 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 47/1992 , republicatã, Curtea Constituţionalã retine ca excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibila, întrucât are ca obiect o dispoziţie legalã care nu mai este în vigoare.

Fata de cele de mai sus, în temeiul art. 144 lit. c) şi al art. 145 alin. (2) din Constituţie, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 şi al <>art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , republicatã,

CURTEA
În numele legii
DECIDE:

Respinge, ca fiind inadmisibila, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 59 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse accizelor, excepţie ridicatã de Octavian Manu în Dosarul nr. 1.463/2002 al Judecãtoriei Medias.
Definitiva şi obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publica din data de 25 martie 2003.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. NICOLAE POPA

Magistrat-asistent,
Mihai Paul Cotta

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016