Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 111 din 29 septembrie 2011  privind numirea domnului Bogdan Manoiu in functia de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 111 din 29 septembrie 2011 privind numirea domnului Bogdan Manoiu in functia de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Europene

EMITENT: GUVERNUL - PRIMUL-MINISTRU
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 698 din 3 octombrie 2011

    Având în vedere Adresa Ministerului Afacerilor Europene nr. 2.652/LO din 27 septembrie 2011,
    în temeiul art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 78/2011 privind stabilirea unor mãsuri organizatorice în domeniul afacerilor europene, al art. 15 lit. d) şi al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    primul-ministru emite prezenta decizie.

     ARTICOL UNIC
    Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei decizii, domnul Bogdan Mãnoiu se numeşte în funcţia de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Europene, având atribuţiile prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.


           PRIM-MINISTRU
             EMIL BOC

                  Contrasemneazã:


                  ───────────────
         Secretarul general al Guvernului,
            Daniela Nicoleta Andreescu


    Bucureşti, 29 septembrie 2011.
    Nr. 111.


    ANEXĂ

    Atribuţii:
    a) realizeazã, prin intermediul Comitetului de coordonare a afacerilor europene, în limita competenţelor specifice, coordonarea interministerialã în vederea elaborãrii poziţiilor României pe problematica afacerilor europene, scop în care:
    1. asigurã coerenţa intersectorialã a poziţiilor naţionale pentru tematicile europene. În acest sens:
    (i) examineazã şi avizeazã, cu excepţia aspectelor de relaţii externe aflate în competenţa Ministerului Afacerilor Externe, poziţiile care vor fi exprimate de România în cadrul formaţiunilor ministeriale ale Consiliului Uniunii Europene, Comitetul Reprezentanţilor Permanenţi (COREPER) şi grupurile de lucru ale Consiliului;
    (ii) monitorizeazã participarea instituţiilor la procesul de elaborare şi formulare a poziţiilor României, în funcţie de domeniul specific, precum şi participarea reprezentanţilor acestora la negocierile desfãşurate în cadrul Consiliului Uniunii Europene şi Comisiei Europene;
    2. conduce, potrivit legii, reuniunile Comitetului de Coordonare a Afacerilor Europene, denumit în continuare Comitetul de coordonare; asigurã activitatea executivã şi de secretariat a Comitetului de coordonare şi urmãreşte îndeplinirea deciziilor stabilite de acesta;
    3. supune dezbaterii Comitetului de coordonare aspectele aflate în divergenţã între ministere şi/sau alte instituţii ale administraţiei publice centrale şi nesoluţionate la nivelul grupurilor de experţi;
    4. prezintã primului-ministru şi Guvernului propuneri pentru soluţionarea divergenţelor rãmase nerezolvate la nivelul Comitetului de coordonare;
    5. organizeazã registrul poziţiilor naţionale elaborate şi transmise cu privire la proiectele de acte legislative ale Uniunii Europene;
    b) monitorizeazã evoluţia în Parlamentul European a dosarelor europene prioritare pentru România, cu excepţia aspectelor de politicã externã şi de securitate comunã aflate în competenţa Ministerului Afacerilor Externe;
    c) informeazã membrii români din Parlamentul European cu privire la elementele de poziţie adoptate de România, pe domeniile aflate în competenţa sa;
    d) informeazã periodic misiunile statelor membre în România cu privire la subiectele aflate pe agenda Consiliului Uniunii Europene, precum şi cu privire la alte aspecte aflate în competenţa sa;
    e) coordoneazã, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe, potrivit competenţelor sale, elaborarea documentelor necesare pentru participarea la reuniunile Consiliului European;
    f) coordoneazã procesul de notificare electronicã a legislaţiei naţionale care transpune dreptul Uniunii Europene;
    g) asigurã coordonarea interministerialã în vederea transpunerii directivelor europene şi asigurãrii cadrului de aplicare directã a regulamentelor şi deciziilor Uniunii Europene;
    h) avizeazã, în mod obligatoriu, proiectele de acte normative care urmãresc transpunerea sau asigurarea cadrului de aplicare directã în legislaţia naţionalã a actelor legislative ale Uniunii Europene ori au relevanţã europeanã şi examineazã, sub aspectul compatibilitãţii cu reglementãrile Uniunii Europene, la solicitarea Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul, propunerile legislative, în vederea formulãrii punctului de vedere al Guvernului asupra acestora;
    i) coordoneazã şi supravegheazã fundamentarea de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice a poziţiilor naţionale ce urmeazã a fi comunicate Comisiei Europene, în cadrul solicitãrilor de informaţii ale acesteia, transmise prin intermediul bazei de date electronice constituite în acest scop;
    j) reprezintã România în faţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene, precum şi a altor instituţii ale Uniunii Europene:
    1. în cadrul procedurilor prevãzute la art. 258-260 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, în legãturã cu etapele precontencioase şi contencioase ale acţiunii în constatarea neîndeplinirii obligaţiilor rezultate din aplicarea Tratatului privind funcţionarea Uniunii Europene;
    2. în cadrul procedurilor prevãzute la art. 263 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, în legãturã cu acţiunea în anulare;
    3. în cadrul procedurilor prevãzute la art. 265 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, în legãturã cu acţiunea în constatarea abţinerii de a acţiona;
    4. în cadrul procedurilor prevãzute la art. 267 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, în legãturã cu cererea având ca obiect pronunţarea unei hotãrâri preliminare;
    5. în cadrul procedurilor prevãzute la art. 268 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, în legãturã cu acţiunea în repararea daunelor, în conformitate cu art. 340 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;
    6. în cadrul procedurilor legate de aplicarea art. 270 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;
    7. în cadrul procedurilor litigioase prevãzute la art. 271 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, în legãturã cu obligaţiile ce rezultã din statutul Bãncii Europene de Investiţii, mãsurile adoptate de Consiliul Guvernatorilor Bãncii Europene de Investiţii, mãsurile adoptate de Consiliul Directorilor Bãncii Europene de Investiţii, precum şi în legãturã cu îndeplinirea de cãtre bãncile centrale naţionale a obligaţiilor ce rezultã din aplicarea Tratatului privind funcţionarea Uniunii Europene şi a Statutului Sistemului European al Bãncilor Centrale;
    8. în cadrul procedurii prevãzute la art. 218 alin. (11) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, în legãturã cu obţinerea avizului Curţii de Justiţie cu privire la compatibilitatea unui acord preconizat cu dispoziţiile tratatelor;
    9. în cadrul procedurii prevãzute la art. 256 alin. (1) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;
    10. în cadrul procedurii prevãzute la art. 256 alin. (2) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;
    11. în cadrul procedurii prevãzute la art. 256 alin. (3) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;
    k) reprezintã România în procedurile jurisdicţionale înaintea Curţii de Justiţie a Asociaţiei Europene a Liberului Schimb (AELS);
    l) coordoneazã şi monitorizeazã, potrivit legii, îndeplinirea obligaţiilor care decurg din calitatea României de stat membru al Uniunii Europene, inclusiv a prevederilor Tratatului de aderare a României la Uniunea Europeanã;
    m) reprezintã punctul naţional de contact pentru problematica pieţei interne şi pentru Oficiul TAIEX al Comisiei Europene;
    n) organizeazã Centrul Naţional SOLVIT;
    o) este coordonator naţional al Sistemului de informare al pieţei interne (IMI) şi coordonator al ariei legislative servicii;
    p) urmãreşte evoluţia politicilor Uniunii Europene şi poate propune mãsuri pentru adaptarea politicilor României la acestea;
    q) coordoneazã elaborarea sau, dupã caz, participã la elaborarea strategiilor şi programelor naţionale adoptate în contextul politicilor Uniunii Europene; monitorizeazã implementarea acestora, inclusiv a documentelor programatice derivate din acestea;
    r) reprezintã coordonatorul naţional şi punctul tehnic de contact în problematica Strategiei Europa 2020;
    s) coordoneazã elaborarea, monitorizarea şi evaluarea Programului naţional de reformã, instrumentul de punere în aplicare a Strategiei Europa 2020;
    t) conduce şi asigurã secretariatul tehnic al Grupului de lucru la nivel înalt pentru Strategia Europa 2020 (secretar de stat sau echivalent);
    u) elaboreazã sinteze şi rapoarte de monitorizare a îndeplinirii obligaţiilor României ca stat membru al Uniunii Europene, le prezintã Guvernului şi, dupã caz, Comisiei Europene;
    v) participã la acţiunile Uniunii Europene vizând schimbul de experienţã şi bune practici între statele membre, în contextul implementãrii Strategiei Europa 2020 şi a Programului naţional de reformã;
    w) coordoneazã procesul de comunicare internã privind domeniul afacerilor europene;
    x) gestioneazã cheltuielile de transport pentru participarea experţilor/delegaţilor români la reuniunile Consiliului Uniunii Europene;
    y) rãspunde de aplicarea dispoziţiilor Legii nr. 92/2002 pentru aprobarea participãrii României, cu drepturi depline, la Consiliul de Administraţie al Colegiului Europei şi a plãţii cotizaţiei anuale.
                    ___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016