Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1.390 din 29 octombrie 2009  referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor   art. 1-4 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2007 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2007 personalului bugetar salarizat potrivit   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la   Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 1.390 din 29 octombrie 2009 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1-4 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2007 privind cresterile salariale ce se vor acorda in anul 2007 personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 849 din 8 decembrie 2009

Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Petre Lãzãroiu - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Tudorel Toader - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Simona Ricu - procuror
Benke Karoly - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 1-4 din Ordonanţa Guvernului nr. 10/2007 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2007 personalului bugetar salarizat potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar şi personalului salarizat potrivit anexelor nr. II şi III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, excepţie ridicatã din oficiu de Curtea de Apel Constanţa - Secţia civilã, minori şi familie, litigii de muncã şi asigurãri sociale în Dosarul acesteia nr. 2.494/88/2007.
La apelul nominal se constatã lipsa pãrţilor, faţã de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Preşedintele dispune a se face apelul şi în dosarele nr. 2.839D/2009, nr. 3.430D-3.434D/2009, nr. 3.530D/2009, nr. 3.531D/2009, nr. 5.132D/2009, nr. 5.133D/2009, nr. 5.213D/2009, nr. 5.270D/2009 şi nr. 5.271D/2009, având ca obiect o excepţie de neconstituţionalitate similarã cu cea ridicatã în Dosarul nr. 2.543D/2009.
La apelul nominal se constatã lipsa pãrţilor, faţã de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Curtea, având în vedere identitatea dintre obiectul excepţiilor de neconstituţionalitate ridicate în dosarele sus-menţionate, din oficiu, pune în discuţie conexarea dosarelor nr. 2.839D/2009, nr. 3.430D-3.434D/2009, nr. 3.530D/2009, nr. 3.531D/2009, nr. 5.132D/2009, nr. 5.133D/2009, nr. 5.213D/2009, nr. 5.270D/2009 şi nr. 5.271D/2009 la Dosarul nr. 2.543D/2009.
Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu mãsura conexãrii.
Curtea, în temeiul dispoziţiilor <>art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 , dispune conexarea dosarelor nr. 2.839D/2009, nr. 3.430D-3.434D/2009, nr. 3.530D/2009, nr. 3.531D/2009, nr. 5.132D/2009, nr. 5.133D/2009, nr. 5.213D/2009, nr. 5.270D/2009 şi nr. 5.271D/2009 la Dosarul nr. 2.543D/2009, care este primul înregistrat.
Cauza fiind în stare de judecatã, preşedintele Curţii acordã cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care apreciazã cã excepţia ridicatã este inadmisibilã, întrucât textul legal criticat nu mai este în vigoare.

CURTEA,
având în vedere actele şi lucrãrile dosarelor, constatã urmãtoarele:
Prin încheierile din 31 martie 2009, 14 aprilie 2009, 5 mai 2009, 12 mai 2009, 26 mai 2009, 2 iunie 2009 şi 9 iunie 2009, pronunţate în dosarele nr. 2.494/88/2007, nr. 2.652/88/2007, nr. 2.550/88/2007, nr. 859/36/2008, nr. 511/36/2009, nr. 2.503/88/2009, nr. 2.501/88/2007, nr. 2.499/88/2009, nr. 2.013/118/2008, nr. 155/88/2008, nr. 2.623/88/2007, nr. 260/36/2009, nr. 486/88/2008 şi nr. 410/36/2009, Curtea de Apel Constanţa - Secţia civilã, minori şi familie, litigii de muncã şi asigurãri sociale a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 1-4 din Ordonanţa Guvernului nr. 10/2007 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2007 personalului bugetar salarizat potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar şi personalului salarizat potrivit anexelor nr. II şi III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, excepţie ridicatã din oficiu de instanţa de judecatã în cauze având ca obiect pretenţii bãneşti.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se aratã cã textul legal criticat este neconstituţional, întrucât, prin neacordarea indexãrilor salariale în raport cu rata inflaţiei şi categoriei profesionale a magistraţilor, salariul nu mai reflectã realitatea, iar scopul acordãrii indexãrilor anuale este deturnat.
Potrivit prevederilor <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierile de sesizare au fost comunicate preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.
Avocatul Poporului apreciazã cã excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilã, întrucât textele legale criticate nu mai sunt în vigoare, acestea aplicându-se doar în cursul anului 2007.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,
examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecãtorulraportor, notele scrise depuse, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze prezenta excepţie.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile <>art. 1-4 din Ordonanţa Guvernului nr. 10/2007 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2007 personalului bugetar salarizat potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar şi personalului salarizat potrivit anexelor nr. II şi III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 80 din 1 februarie 2007, care au urmãtorul cuprins:
- Art. 1: "În anul 2007, salariile de bazã ale personalului contractual din sectorul bugetar, stabilite potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobatã prin <>Legea nr. 383/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi indemnizaţiile personalului care ocupã funcţii de demnitate publicã, stabilite potrivit anexelor nr. II şi III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel cum au fost majorate potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 3/2006 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 323/2006 , avute la data de 31 decembrie 2006, se majoreazã în 3 etape, astfel:
a) cu 5% începând cu data de 1 ianuarie 2007, faţã de nivelul din luna decembrie 2006;
b) cu 2% începând cu data de 1 aprilie 2007, faţã de nivelul din luna martie 2007;
c) cu 11% începând cu data de 1 octombrie 2007, faţã de nivelul din luna septembrie 2007.";
- Art. 2: "(1) În aplicarea prevederilor art. 1, limita minimã şi limita maximã ale salariilor de bazã prevãzute în anexele la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 , aprobatã prin <>Legea nr. 383/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel cum au fost majorate prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 3/2006 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 323/2006 , se majoreazã începând cu data de 1 ianuarie 2007 cu 5%, din data de 1 aprilie 2007 cu 2% şi începând cu data de 1 octombrie 2007 cu 11%.
(2) Prevederile alin. (1) se aplicã şi pentru personalul contractual la care este stabilit un singur nivel al salariului de bazã.";
- Art. 3: "(1) Salariile de bazã ale personalului contractual pentru perioada 1 ianuarie - 31 martie 2007, majorate cu 5% faţã de nivelul avut în decembrie 2006, sunt prevãzute în anexele nr. Ia-VI-a.
(2) Salariile de bazã pentru perioada 1 aprilie - 30 septembrie 2007, majorate cu 2% faţã de nivelul avut la 31 martie 2007, sunt prevãzute în anexele nr. Ib-VIb, respectiv pentru perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2007, majorate cu 11% faţã de nivelul avut la 30 septembrie 2007, sunt prevãzute în anexele nr. Ic-VIc.
(3) Indemnizaţiile persoanelor care ocupã funcţii de demnitate publicã, alese şi numite, precum şi ale celor care ocupã funcţii asimilate cu funcţii de demnitate publicã sunt prevãzute în anexele nr. VII/1a, VII/2a, VII/3a şi VIIIa pentru perioada 1 ianuarie - 31 martie 2007, în anexele nr. VII/1b, VII/2b, VII/3b şi VIIIb, pentru perioada 1 aprilie - 30 septembrie 2007, şi în anexele nr. VII/1c, VII/2c, VII/3c şi VIIIc, pentru perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2007.
(4) Pentru persoanele care ocupã funcţii de demnitate publicã, alese şi numite, indemnizaţiile prevãzute în anexele nr. VII/1a, VII/2a, VII/3a şi VII/1b, VII/2b, VII/3b, precum şi nr. VII/1c, VII/2c, VII/3c reprezintã unica formã de remunerare a activitãţii corespunzãtoare funcţiei şi reprezintã baza de calcul pentru stabilirea drepturilor şi obligaţiilor care se determinã în raport cu venitul salarial.
(5) În aplicarea prevederilor alin. (4) persoanele care ocupã funcţii de demnitate publicã, alese şi numite, nu beneficiazã de premii, de sporul de vechime în muncã şi nici de alte sporuri prevãzute de lege.";
- Art. 4: "Salariile de bazã individuale, care se situeazã între limitele prevãzute în anexele la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 , aprobatã prin <>Legea nr. 383/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, avute la data aplicãrii prezentei ordonanţe, se majoreazã începând cu data de 1 ianuarie 2007 cu 5% faţã de nivelul avut la 31 decembrie 2006, începând cu data de 1 aprilie 2007 cu 2% faţã de nivelul din luna martie 2007 şi, respectiv, începând cu data de 1 octombrie 2007 cu 11% faţã de nivelul din luna septembrie 2007".
În susţinerea excepţiei de neconstituţionalitate se invocã prevederile constituţionale ale art. 16 alin. (1) privind egalitatea în drepturi şi ale art. 53 privind restrângerea exerciţiului unor drepturi sau al unor libertãţi.
Analizând excepţia de neconstituţionalitate ridicatã, Curtea reţine cã <>Ordonanţa Guvernului nr. 10/2007 este un act normativ cu aplicabilitate limitatã în timp, întrucât, potrivit prevederilor <>art. 1 al Ordonanţei Guvernului nr. 10/2007 , majorãrile salariale aplicate vizeazã exclusiv anul 2007.
În aceste condiţii, potrivit jurisprudenţei Curţii Constituţionale, întrucât textul legal criticat nu mai este în vigoare la data pronunţãrii deciziei, excepţia de neconstituţionalitate ridicatã, în temeiul <>art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , urmeazã sã fie respinsã ca inadmisibilã.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:

Respinge ca inadmisibilã excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor <>art. 1-4 din Ordonanţa Guvernului nr. 10/2007 privind creşterile salariale ce se vor acorda în anul 2007 personalului bugetar salarizat potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar şi personalului salarizat potrivit anexelor nr. II şi III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, excepţie ridicatã din oficiu de Curtea de Apel Constanţa Secţia civilã, minori şi familie, litigii de muncã şi asigurãri sociale în dosarele acesteia nr. 2.494/88/2007, nr. 2.652/88/2007, nr. 2.550/88/2007, nr. 859/36/2008, nr. 511/36/2009, nr. 2.503/88/2009, nr. 2.501/88/2007, nr. 2.499/88/2009, nr. 2.013/118/2008, nr. 155/88/2008, nr. 2.623/88/2007, nr. 260/36/2009, nr. 486/88/2008 şi nr. 410/36/2009.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 29 octombrie 2009.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,
Benke Karoly
________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016