Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1.360 din 11 decembrie 2008  referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 107/2007 privind modificarea alin. (1) al   art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor masuri organizatorice la nivelul administratiei publice centrale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 1.360 din 11 decembrie 2008 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 107/2007 privind modificarea alin. (1) al art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor masuri organizatorice la nivelul administratiei publice centrale

EMITENT: CURTEA CONSTITUTIONALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 887 din 29 decembrie 2008
Ioan Vida - preşedinte
Nicolae Cochinescu - judecãtor
Aspazia Cojocaru - judecãtor
Acsinte Gaspar - judecãtor
Petre Lãzãroiu - judecãtor
Ion Predescu - judecãtor
Puskas Valentin Zoltan - judecãtor
Augustin Zegrean - judecãtor
Simona Ricu - procuror
Valentina Bãrbãţeanu - magistrat-asistent

Pe rol se aflã soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 107/2007 privind modificarea alin. (1) al <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor mãsuri organizatorice la nivelul administraţiei publice centrale, excepţie ridicatã de Silvian Ionescu în Dosarul nr. 7.236/2/2007 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.
La apelul nominal se constatã lipsa pãrţilor, faţã de care procedura de citare a fost legal îndeplinitã.
Magistratul-asistent referã asupra cererilor de amânare transmise Curţii de apãrãtorul ales al autorului excepţiei, care solicitã acordarea unui nou termen de judecatã, aflându-se în imposibilitate de prezentare, precum şi de partea Garda Naţionalã de Mediu, cerere formulatã în scopul angajãrii unui apãrãtor.
Reprezentantul Ministerului Public se opune cererilor, ţinând cont de momentul la care a fost ridicatã excepţia de neconstituţionalitate.
Deliberând, Curtea respinge cererile.
Cauza fiind în stare de judecatã, preşedintele Curţii acordã cuvântul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere ca neîntemeiatã a excepţiei de neconstituţionalitate, invocând jurisprudenţa în materie a Curţii Constituţionale.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrãrile dosarului, constatã urmãtoarele:
Prin Încheierea din 7 noiembrie 2007, pronunţatã în Dosarul nr. 7.236/2/2007, Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal a sesizat Curtea Constituţionalã cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 107/2007 privind modificarea alin. (1) al <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor mãsuri organizatorice la nivelul administraţiei publice centrale. Excepţia de neconstituţionalitate a fost ridicatã de Silvian Ionescu într-o cauzã de contencios administrativ având ca obiect suspendarea executãrii ordonanţei de urgenţã mai sus menţionate.
În motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine cã Guvernul "nu a avut delegare din partea Parlamentului pentru a emite ordonanţe" în domeniul în care reglementeazã actul normativ criticat, iar ordonanţa de urgenţã nu a fost contrasemnatã de toţi miniştrii care aveau obligaţia punerii ei în executare, în special de ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei. Mai aratã cã, în realitate, nu se justifica adoptarea mãsurilor organizatorice cuprinse în aceasta pe calea unei ordonanţe de urgenţã. Totodatã, se susţine cã a fost încãlcat şi dreptul constituţional la informare, prin neaducerea la cunoştinţa publicã a proiectului ordonanţei şi a notei de fundamentare a acesteia.
În opinia autorului excepţiei de neconstituţionalitate, actul normativ criticat contravine urmãtoarelor prevederi din Legea fundamentalã: art. 31 care garanteazã dreptul la informare, art. 61 privind rolul şi structura Parlamentului, art. 73 care stabileşte categoriile de legi, art. 76 privind adoptarea legilor, art. 108 alin. (3) şi (4) care reglementeazã condiţiile emiterii ordonanţelor şi a hotãrârilor de Guvern şi art. 115 referitor la delegarea legislativã.
Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal nu şi-a exprimat opinia cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.
Potrivit prevederilor <>art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , încheierea de sesizare a fost comunicatã preşedinţilor celor douã Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.
Guvernul apreciazã cã dispoziţiile ordonanţei criticate nu încalcã prevederile Constituţiei la care autorul excepţiei se raporteazã.
Avocatul Poporului considerã cã ordonanţa de urgenţã criticatã este constituţionalã.
Preşedinţii celor douã Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecãtorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi <>Legea nr. 47/1992 , reţine urmãtoarele:
Curtea Constituţionalã a fost legal sesizatã şi este competentã, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale <>art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992 , sã soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.
Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 107/2007 privind modificarea alin. (1) al <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor mãsuri organizatorice la nivelul administraţiei publice centrale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 695 din 12 octombrie 2007, care au urmãtoarea redactare:
"Art. I: Alineatul (1) al articolului 2 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor mãsuri organizatorice la nivelul administraţiei publice centrale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 18 martie 2005, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 198/2005 , se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
Art. 2: (1) Garda Naţionalã de Mediu funcţioneazã la nivel central prin Comisariatul General şi are în subordine 41 de comisariate judeţene, Comisariatul Municipiului Bucureşti şi Comisariatul Rezervaţiei Biosferei 'bdDelta Dunãrii╗, instituţii publice cu personalitate juridicã.
Art. II: În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, prin hotãrâre a Guvernului se vor aproba reorganizarea şi funcţionarea Gãrzii Naţionale de Mediu."
Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea observã cã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 107/2007 a fost respinsã de Parlament prin <>Legea nr. 235/2008 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 747 din 5 noiembrie 2008.
Potrivit <>art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 , Curtea Constituţionalã decide asupra excepţiilor ridicate în faţa instanţelor judecãtoreşti sau de arbitraj comercial privind neconstituţionalitatea unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanţã în vigoare.
În aceste condiţii, excepţia de neconstituţionalitate a devenit inadmisibilã, urmând sã fie respinsã ca atare.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al <>art. 29 din Legea nr. 47/1992 ,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ
În numele legii
DECIDE:

Respinge, ca devenitã inadmisibilã, excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 107/2007 privind modificarea alin. (1) al <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor mãsuri organizatorice la nivelul administraţiei publice centrale, excepţie ridicatã de Silvian Ionescu în Dosarul nr. 7.236/2/2007 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VIII-a contencios administrativ şi fiscal.
Definitivã şi general obligatorie.
Pronunţatã în şedinţa publicã din data de 11 decembrie 2008.


PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA


Magistrat-asistent,
Valentina Bãrbãţeanu

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016