Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   DECIZIE nr. 1.301/EN din 17 noiembrie 2004  privind raportarea unor date statistice de catre furnizorii de servicii postale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DECIZIE nr. 1.301/EN din 17 noiembrie 2004 privind raportarea unor date statistice de catre furnizorii de servicii postale

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN COMUNICATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.125 din 30 noiembrie 2004
În temeiul prevederilor art. 38 alin. (1), (3) şi (5) şi ale <>art. 44 lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , precum şi ale art. 49 alin. (3) lit. a) şi ale <>art. 50 din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 ,

preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii emite prezenta decizie.

ART. 1
Prezenta decizie are ca obiect impunerea, în sarcina furnizorilor de servicii poştale, a obligaţiei de a transmite periodic Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii, denumitã în continuare ANRC, unele date statistice în vederea elaborãrii de rapoarte, studii, analize şi alte asemenea documente în domeniul serviciilor poştale, precum şi a urmãririi şi controlului aplicãrii prevederilor cuprinse în actele normative în vigoare.
ART. 2
Prin prezenta decizie se stabilesc anumiţi indicatori aferenţi furnizãrii de servicii poştale, precum şi categoriile de informaţii corespunzãtoare fiecãrui indicator.
ART. 3
(1) Furnizorii de servicii poştale au obligaţia de a raporta periodic cãtre ANRC valorile aferente indicatorilor prevãzuţi la art. 2, în formatul-tip şi în condiţiile prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta decizie.
(2) Transmiterea datelor statistice prevãzute în anexã se va realiza anual, pânã la data de 15 martie, pentru perioada de raportare reprezentatã de anul calendaristic anterior.
ART. 4
(1) Transmiterea documentelor care conţin valorile aferente indicatorilor prevãzuţi la art. 2 se poate efectua cãtre sediul central sau oficiul teritorial al ANRC în a cãrui razã se situeazã sediul furnizorului, în unul dintre urmãtoarele moduri:
a) prin depunere, personal sau de cãtre un reprezentant al furnizorului, sub luare de semnãturã;
b) prin serviciul de trimitere recomandatã cu confirmare de primire;
c) ca înscris în formã electronicã, cãruia i s-a încorporat, i s-a ataşat sau i s-a asociat logic o semnãturã electronicã extinsã, bazatã pe un certificat calificat şi generatã cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnãturii electronice.
(2) În mãsura posibilitãţilor tehnice, furnizorii de servicii poştale vor completa prin mijloace electronice formularele disponibile pe pagina de Internet a ANRC, o datã cu transmiterea acestora în condiţiile alin. (1).
(3) ANRC va comunica fiecãrui furnizor de servicii poştale numele sãu de utilizator, parola şi adresa de Internet prin intermediul cãrora acesta va completa formularele prevãzute la alin. (2).
ART. 5
În cazul nerespectãrii obligaţiei prevãzute la art. 3 alin. (1), ANRC poate aplica amenzile administrative prevãzute la <>art. 60 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 .
ART. 6
Prezenta decizie se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intrã în vigoare la 3 zile de la publicare.

Preşedintele Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii,
Ion Smeeianu

Bucureşti, 17 noiembrie 2004.
Nr. 1.301/EN.


ANEXĂ


CHESTIONAR ADRESAT FURNIZORILOR DE SERVICII POŞTALE

- date raportate pentru anul:.........


Denumirea furnizorului de servicii poştale: ........................

Sediul societãţii:..................................................






Semnãtura şi ştampila reprezentantului societãţii......................










┌─────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────┬────────┐
│ │ Numãr de trimiteri │ │
│ Indicatori │ procesate │Comen- │
│ ├───────────┬───────────┤tarii*1)│
│ │În perioada│În perioada│ │
│ │01.01-30.06│01.07-31.12│ │
├────────────┬───────────────────────┬────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│1. Servicii │1.1.Trimiteri poştale, │a)interne(total): │ │ │1 │
│poştale din │în greutate de pânã la ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│sfera ser- │2 kg (inclusiv 2 kg) │b)internaţionale │ │ │ │
│viciului │ │ -intrate(total): │ │ │2 │
│universal: │ │ ├───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ -ieşite(total): │ │ │3 │
│ ├──────┬────────────────┼───────────┬────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ ≤ 20g │ │ │4 │
│ │ │ │ ├────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ 21 - 50g │ │ │5 │
│ │ │ │ ├────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ 51 - 100g │ │ │6 │
│ │ │ │ ├────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ 101 - 250g │ │ │7 │
│ │ │ │a)interne: ├────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ 251 - 500g │ │ │8 │
│ │ │ │ ├────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ 501 - 1000g│ │ │9 │
│ │ │ │ ├────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │-trimiteri de │ │1001 - 2000g│ │ │10 │
│ │ │ corespondenţã ├───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ ≤ 20g │ │ │11 │
│ │ │ │ ├────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ 21 - 50g │ │ │12 │
│ │ │ │ ├────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ 51 - 100g │ │ │13 │
│ │ │ │ ├────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ 101 - 250g │ │ │14 │
│ │ │ │b)interna- ├────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ ţionale │ 251 - 500g │ │ │15 │
│ │ │ │ (ieşite) ├────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ 501 - 1000g│ │ │16 │
│ │ │ │ ├────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │Din │ │ │1001 - 2000g│ │ │17 │
│ │care: ├────────────────┼───────────┴────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │a)interne: │ │ │18 │
│ │ │-trimiteri de ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ imprimate: │b)internaţionale │ │ │ │
│ │ │ │ - intrate │ │ │19 │
│ │ │ │ ├───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ - ieşite │ │ │20 │
│ │ ├────────────────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │a)interne: │ │ │21 │
│ │ │-trimiteri ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ recomandate: │b)internaţionale │ │ │ │
│ │ │ │ - intrate │ │ │22 │
│ │ │ │ ├───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ - ieşite │ │ │23 │
│ │ ├────────────────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │a)interne: │ │ │24 │
│ │ │-trimiteri cu ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ valoare decla- │b)internaţionale │ │ │ │
│ │ │ ratã: │ - intrate │ │ │25 │
│ │ │ │ ├───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ - ieşite │ │ │26 │
│ │ ├────────────────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │a)interne: │ │ │27 │
│ │ │-colete: ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │b)internaţionale │ │ │ │
│ │ │ │ - intrate │ │ │28 │
│ │ │ │ ├───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ - ieşite │ │ │29 │
│ ├──────┴────────────────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │1.2.Colete, între 2 kg │a)interne(total): │ │ │30 │
│ │şi 10 kg (inclusiv ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │10 kg) │b)internaţionale │ │ │ │
│ │ │ - intrate │ │ │31 │
│ │ │ ├───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ - ieşite │ │ │32 │
│ ├───────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │1.3.Colete,între 10 kg │a)internaţionale(total) │ │ │ │
│ │şi 20 kg (inclusiv) │intrate │ │ │33 │
│ │(20 kg)*2): │ │ │ │ │
├────────────┼───────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│2. Servicii │2.1.Trimiteri poştale, │a)interne(total): │ │ │34 │
│poştale din │în greutate de pânã la ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│afara sferei│2 kg (inclusiv 2 kg) │b)internaţionale │ │ │ │
│serviciului │ │(total): │ │ │35 │
│ ├──────┬────────┬───────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │-servi-│a)interne: │ │ │36 │
│ │ │-trimi- │ ciu ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │teri de │Express│b)internaţionale │ │ │37 │
│ │ │cores- ├───────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │pondenţã│-altele│a)interne: │ │ │38 │
│ │ │ │ ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │b)internaţionale │ │ │39 │
│ │Din ├────────┼───────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │care: │ │-ser- │a)interne: │ │ │40 │
│ │ │-trimi- │viciu ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │teri im-│Express│b)internaţionale │ │ │41 │
│ │ │primate ├───────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │-altele│a)interne: │ │ │42 │
│ │ │ │ ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │b)internaţionale │ │ │43 │
│ │ ├────────┴───────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │a)interne: │ │ │44 │
│ │ │-publicitate ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │prin poştã │b)internaţionale │ │ │45 │
│ │ ├────────────────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │a)interne: │ │ │46 │
│ │ │-colete ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │b)internaţionale │ │ │47 │
│ │ ├────────────────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │-trimiteri poş- │ │ │ │ │
│ │ │tale care nu au │ interne │ │ │ │
│ │ │indicatã adresa │ │ │ │48 │
│ │ │destinatarului │ │ │ │ │
│ │ │pe ambalaj │ │ │ │ │
│ ├──────┴────────────────┴────────────────────────┴───────────┴───────────┴────────┤
│ │2.2. Colete poştale car fac obiectul unor servicii cu valoare adaugatã, între │
│ │2 kg şi 10 kg (inclusiv 10 kg): │
│ ├──────┬────────────────┬────────────────────────┬───────────┬───────────┬────────┤
│ │ │ │a)interne: │ │ │49 │
│ │ │-serviciu ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Express; │ │ │ │50 │
│ │ │ │b)internaţionale ├───────────┼───────────┼────────┤
│ │Din │ │ │ │ │51 │
│ │care: ├────────────────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │a)interne: │ │ │52 │
│ │ │-altele: ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │53 │
│ │ │ │b)internaţionale ├───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │54 │
│ ├──────┴────────────────┴────────────────────────┴───────────┴───────────┴────────┤
│ │2.3. Colete poştale car fac obiectul unor servicii cu valoare adaugatã, între │
│ │10 kg şi 50 kg (inclusiv 50 kg): │
│ ├──────┬────────────────┬────────────────────────┬───────────┬───────────┬────────┤
│ │ │ │a)interne: │ │ │55 │
│ │ │-serviciu ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │Express; │ │ │ │56 │
│ │ │ │b)internaţionale ├───────────┼───────────┼────────┤
│ │Din │ │ │ │ │57 │
│ │care: ├────────────────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │a)interne: │ │ │58 │
│ │ │-altele: ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │59 │
│ │ │ │b)internaţionale ├───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │60 │
│ ├──────┴────────────────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │2.1. Colete poştale │a)interne(total): │ │ │61 │
│ │care fac obiectul unor ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │servicii fãrã valoare │b)internaţionale │ │ │ │
│ │adãugatã, între 10 kg │(total): │ │ │62 │
│ │şi 5o kg (inclusiv 50 │ │ │ │ │
│ │kg) │ │ │ │ │
├────────────┴───────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│3. Servicii de schimb de │a)interne(total): │ │ │63 │
│documente: ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │b)internaţionale │ │ │ │
│ │(total): │ │ │64 │
├────────────────────────────────────┼────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│4. Servicii financiar- │a)interne(total): │ │ │65 │
│poştale: ├────────────────────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │b)internaţionale │ │ │ │
│ │(total): │ │ │66 │
└────────────────────────────────────┴────────────────────────┴───────────┴───────────┴────────┘

┌────────────────────────────────────┬───────────────────┬───────────────────┬─────────────────┐
│ Indicator │ Valoarea indi- │ Valoarea indi- │ Comentarii*1) │
│ │catorului la 30.06.│catorului la 31.12.│ │
├────────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────────────┼─────────────────┤
│Angajaţi cu normã întreagã │ │ │67 │
├────────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────────────┼─────────────────┤
│Angajaţi cu normã redusã (parţialã) │ │ │68 │
├────────────────────────────────────┼───────────────────┼───────────────────┼─────────────────┤
│Total angajaţi │ │ │69 │
└────────────────────────────────────┴───────────────────┴───────────────────┴─────────────────┘



------------
*1) În cazul în care nu existã suficient spaţiu pentru comentarii, acestea se pot trece pe o paginã separatã, pãstrându-se numãrul de ordine;
*2) sunt incluse şi coletele cu valoare declaratã


De asemenea, furnizorii vor ataşa chestionarului lista tarifelor practicate pentru serviciile pe care le furnizeazã precum şi promoţiile şi reducerile tarifare pe care le practicã în funcţie de anumiţi parametri (ex.: trafic, volumul fizic, fidelitatea clientului).


În înţelesul prezentului chestionar urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) Servicii poştale: servicii destinate publicului care constau în colectarea, sortarea, transportul şi livrarea la destinatari a trimiterilor poştale, efectuate cu caracter profesional şi în scopul obţinerii de profit; dupã criteriul caracteristicilor serviciului poştal, serviciile se clasificã în:
- servicii cu valoare adãugatã: trimiteri poştale ce prezintã anumite caracteristici ("valori adãugate") care rãspund unor cerinţe speciale ale utilizatorilor, de exemplu: colectarea de la o adresã desemnatã de cãtre expeditor, livrarea pe bazã de semnãturã, personal destinatarului sau reprezentantului autorizat al acestuia, livrarea la o datã şi o orã anume stabilite, garantarea livrãrii la o datã şi o orã anume stabilite, încercãri multiple de livrare, livrarea potrivit prioritãţii sau ordinei specificate de expeditor, confirmarea cãtre expeditor a efectuãrii livrãrii, posibilitatea de schimbare a destinaţiei sau a destinatarului în timpul transportului sau, dacã livrarea la destinaţia iniţialã nu este posibilã, monitorizarea electronicã a traseului trimiterii poştale pe toatã durata transportului şi altele asemenea. Nu constituie "valori adãugate" în sensul prezentei definiţii: livrarea acceleratã (prioritate în prelucrare şi transport) a trimiterii poştale ori transmiterea sau primirea conţinutului unei trimiteri poştale prin mijloace electronice cãtre/de cãtre un furnizor de servicii poştale în vederea sortãrii, tipãririi sau pregãtirii trimiterii poştale (hybrid mail);
- servicii fãrã valoare adãugatã: trimiteri poştale ce nu prezintã "valori adãugate" în sensul definiţiei de mai sus.
b) Trimitere poştalã: un bun aflat în forma finalã în care urmeazã sã fie transportat şi livrat, altfel decât prin mijloace electronice, la adresa indicatã de expeditor; din aceastã categorie fac parte trimiterile de corespondenţã, precum şi cãrţi, cataloage, ziare, periodice şi colete poştale conţinând bunuri cu sau fãrã valoare comercialã; se asimileazã acestei categorii şi trimiterile poştale care nu au indicatã pe ambalaj adresa destinatarului, lista conţinând adresele destinatarilor fiind comunicatã de cãtre expeditor furnizorului de servicii poştale în orice formã) dupã criteriul localizãrii colectãrii şi livrãrii trimiterilor poştale, acestea se clasificã în:
- trimiteri poştale interne: trimiteri poştale expediate de pe teritoriul României cãtre o adresã aflatã pe teritoriul României;
- trimiteri poştale internaţionale: trimiteri poştale expediate de pe teritoriul României cãtre o adresã care nu se aflã pe acest teritoriu sau expediate din afara teritoriului României cãtre p adresã aflatã pe teritoriul acesteia.
c) Trimitere de corespondenţã: comunicare scrisã, tipãritã, imprimatã sau înregistratã pe orice fel de suport material, care urmeazã sã fie transportatã şi livratã, altfel decât electronic, la adresa indicatã de expeditor pe acest suport sau pe ambalajul acestuia. Cele douã caracteristici esenţiale ale trimiterii de corespondenţã sunt aşadar: 1. mesajul scris, tipãrit, imprimat sau înregistrat, adresat destinatarului de cãtre expeditor şi 2. înscrierea adresei destinatarului. Imprimatele (cãrţi, cataloage, ziare şi periodice) sunt trimiteri poştale dar nu sunt incluse în categoria trimiterilor de corespondenţã.
d) Colet postai: trimitere poştalã conţinând bunuri cu sau fãrã valoare comercialã; coletele poştale nu trebuie sã conţinã alte trimiteri poştale.
e) Publicitate prin postã: trimiteri poştale care urmeazã sã fie transportate şi livrate la adresa indicatã de expeditor pe trimiterea în sine sau pe ambalajul acesteia, depuse în numãr minim de 1000 de bucãţi în acelaşi punct de acces, de cãtre acelaşi expeditor, prin aceeaşi expediţie, constând exclusiv în materiale de reclamã, marketing sau publicitate, care conţin mesaje identice, cu excepţia numelui, adresei şi a numãrului de identificare ale destinatarului, precum şi a altor modificãri care*nu altereazã natura mesajului. Pe faţa trimiterii poştale care conţine publicitate prin poştã trebuie sã fie inscripţionatã menţiunea "Publicitate". Nu constituie publicitate prin poştã chitanţele, facturile, situaţiile financiare şi alte mesaje având un conţinut diferit, precum şi trimiterile care conţin, în afarã de publicitate prin poştã, şi alte trimiteri poştale în acelaşi ambalaj. Trimiterile poştale care constituie publicitate prin poştã nu sunt considerate trimiteri de corespondenţã.
f) Servicii Express: servicii care prezintã cel puţin urmãtoarele trei "valori adãugate": 1. colectarea trimiterilor poştale de la o adresã desemnatã de cãtre expeditor, 2. garantarea timpului de distribuire şi 3. monitorizarea electronicã a trimiterilor pe parcursul transportului cãtre destinatar.
g) Servicii de schimb de documente: furnizarea de mijloace, inclusiv punerea la dispoziţie de cãtre un terţ de sedii ad-hoc şi de mijloace de transport, care permit autolivrarea prin schimb reciproc a trimiterilor poştale între utilizatorii abonaţi la acest serviciu.
h) Servicii fmanciar-poştale: ansamblul de servicii de încasãri, de plãţi şi transferuri de fonduri efectuate de furnizorii de servicii poştale prin intermediul reţelei poştale publice aşa cum sunt reglementate prin actele Uniunii Poştale Universale.
i) Salariaţi cu normã întreagã: toţi angajaţii furnizorului care îşi îndeplinesc sarcinile de muncã pe durata timpului normal de lucru. Timpul normal de lucru corespunde numãrului de ore de lucru pe sãptãmânã fixate de furnizor ca reprezentând o normã întreagã, în condiţiile legii.
j) Salariaţi cu normã redusã (parţialã): toţi angajaţii furnizorului care îşi îndeplinesc sarcinile de muncã pe o duratã mai micã decât durata timpului normal de lucru, aşa cum acesta este definit la lit.i).

----------




Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016